BZP: Dostawa lekkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla OSP w Broku
19.08.2025
2025/BZP 00380553/01
Gmina Brok
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa lekkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla OSP w Broku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzą zamawiający działający wspólnie
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Brok
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550667936
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Kościelny 6
1.5.2.) Miejscowość: Brok
1.5.3.) Kod pocztowy: 07-306
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@brok.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.brok.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
1.8.) Informacje o pozostałych zamawiających działających wspólnie
Zamawiający 2
1.2.) Nazwa zamawiającego: Ochotnicza Straż Pożarna w Broku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 550740308
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pułtuska 22
1.5.2.) Miejscowość: Brok
1.5.3.) Kod pocztowy: 07-306
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ospbrok@wp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.facebook.com/search/top?q=ochotnicza%20stra%C5%BC%20po%C5%BCarna%20w%20broku&locale=pl_PL
1.9.) Podział obowiązków – zamówienie wspólne
Gmina Brok stosownie do zawartego porozumienia z Ochotniczą Strażą Pożarną w Broku udostępnia niezbędną infrastrukturę techniczną oraz prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego. Zamówienie jest współfinansowane przez Zamawiających.
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa lekkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla OSP w Broku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3a49ca98-829e-43b5-823b-03d948d3a598
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00380553
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00017436/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Dostawa lekkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla OSP w Broku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://brok.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://brok.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Gmina Brok; https://brok.ezamawiajacy.pl, lub https://oneplace.marketplanet.pl.
2) Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl,
gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując
kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje
regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”.
3) Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom
uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w formie lub postaci elektronicznej. Wykonawca wraz z potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informacje, o możliwości przyspieszenia procedury założenia konta, wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu.
4) Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami
korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platforma zakupowa
Gmina Brok tel. +48 22 257 22 23 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00 email: oneplace@marketplanet.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 271.6.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego lekkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 5 do niniejszej SWZ oraz projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr 4 do niniejszej SWZ.
2. Dostarczony pojazd winien spełniać następujące wymagania:
1) ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1251),
2) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu zasad bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania (Dz. U. z 2007 r., nr 143 z późn. zm.),
3) rozporządzenia ministrów: Spraw Wewnętrznych i Administracji, Obrony Narodowej, Finansów oraz Sprawiedliwości z dnia 22 marca 2019 r. w sprawie pojazdów specjalnych i używanych do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Ochrony Państwa, Krajowej Administracji Skarbowej, Służby Więziennej i straży pożarnej ( Dz. U. z 2019 r., poz. 594),
4) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 502) oraz z innych aktów wykonawczych,
5) norm: PN-EN 1846-1 i PN-EN 1846-2 lub równoważnych,
6) musi posiadać aktualne świadectwo homologacji typu pojazdu wydane zgodnie z Ustawą z dnia 14 kwietnia 2023 r. o systemach homologacji pojazdów oraz ich wyposażenia (Dz. U. z 2023r. poz. 919) oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 sierpnia 2023 r. w sprawie homologacji typu pojazdów (Dz. U. 2023 r., poz. 1651).
W przypadku przekroczenia warunków zabudowy określonych przez producenta podwozia, wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia:
• świadectwa homologacji typu pojazdu kompletnego,
• pisemnej zgody producenta podwozia na wykonanie zabudowy w danym zakresie.
Wszystkie urządzenia i podzespoły zamontowane w pojeździe muszą spełniać wymagania odrębnych przepisów krajowych i/lub międzynarodowych.
7) jest oznakowany numerami operacyjnymi Państwowej Straży Pożarnej zgodnie z zarządzeniem nr 1 Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 24 stycznia 2020 r. w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej.
3. Pojazd musi posiadać wszelkie wymagane przepisami homologacje do ruchu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i Unii Europejskiej na minimum 6 osób + kierowca, a także świadectwa homologacji.
Zamawiający dopuszcza zamiast dostarczenia świadectwa homologacji pojazdu dostarczenie równoważnego dokumentu, pod warunkiem, że dokument ten będzie zastępował świadectwo homologacji i potwierdzał spełnienie odpowiednich wymagań i warunków technicznych dla oferowanego pojazdu.
4. Dostarczony pojazd musi spełniać wymagania przepisów prawa, obowiązujących na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie dopuszczenia.
5. Wykonawca zobowiązany jest wraz z dostawą pojazdu przekazać Zamawiającemu niezbędne dokumenty dopuszczające pojazd do ruchu drogowego w Polsce i umożliwiające jego rejestrację i eksploatację:
1) książkę gwarancyjną,
2) książkę przeglądów serwisowych,
3) instrukcję obsługi w języku polskim,
4) dwa komplety kluczyków,
5) dokument potwierdzający spełnienie normy emisji spalin.
Miejscem przekazani pojazdu będzie siedziba Zamawiającego.
W momencie przekazania pojazd powinien być zatankowany do pełna.
6. Wykonawca na wykonany przedmiot zamówienia udzieli gwarancji: min. 24 msc. licząc od dnia przekazania przedmiotu zamówienia na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego.
7. W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp. Wykonawca powinien przyjąć, że w odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne” .
8. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowany przez niego rozwiązanie spełnia minimalne wymagania określone przez Zamawiającego w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. W takim przypadku, Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
9. Zawarte w SWZ wraz z załącznikami informacje na temat parametrów i funkcji są danymi minimalnymi – Zamawiający dopuszcza zaoferowanie produktów o rozszerzonych funkcjach i lepszych parametrach, pod warunkiem, iż spełniają one minimalne wymagania określone w niniejszym zamówieniu.
10. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć pojazd do siedziby Zamawiającego na swój koszt i odpowiedzialność.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34144210-3 - Wozy strażackie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
34114000-9 - Pojazdy specjalne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia i dokumenty, jakie Wykonawcy są zobowiązani dostarczyć w celu wykazania braku podstaw wykluczenia.
1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z pkt. XIX SWZ według treści określonej załącznikiem nr 2 do SWZ.
2. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1. stanowią potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu.
3. Jeżeli, w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 3 powyżej, zastępuje się je w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym lub organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwego ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.
4. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP dane umożliwiające dostęp do tych środków;
5. W zakresie nieuregulowanym ustawą PZP lub niniejszą SWZ do oświadczeń
i dokumentów składanych przez Wykonawcę w postępowaniu zastosowanie mają w szczególności przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415) oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą przedmiotowego środka dowodowego:1) czytelnie wypełniony załącznik Nr 1a do niniejszego SWZ, ze wskazaniem szczegółowych parametrów oferowanego przedmiotu zamówienia,
2) Świadectwo Dopuszczenia wydane przez CNBOP-PIB, ważne na dzień składania oferty,
3) Wyciąg ze świadectwa homologacji typu podwozia,
4) Aktualne pozwolenie producenta oraz importera podwozia na wykonanie zabudowy specjalistycznej,
5) Potwierdzenie, że producent zabudowy jest wpisany na listę autoryzowanych producentów zabudów danej marki pojazdu – należy podać link do oficjalnej strony internetowej producenta umożliwiający weryfikację lub załączyć stosowny dokument potwierdzający spełnienie tego wymagania,
6) Certyfikat ISO 9001:2015 potwierdzający, że producent pojazdu wdrożył i stosuje system zarządzania jakością w zakresie montażu specjalistycznych nadwozi przeciwpożarowych na podwoziach samochodów dostawczych i osobowych Certyfikat musi być ważny na dzień składania oferty.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Jeżeli Wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych wraz z ofertą lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zmiana Umowy dopuszczalna będzie w granicach wyznaczonych przepisami ustawy PZP, w tym art. 455 ustawy PZP lub w zakresie i na warunkach określonych wprojekcie umowy stanowiącym załącznik do SWZ