BZP: Kompleksowa dostawa paliwa gazowego wraz z dystrybucją do obiektów administrowanych przez Zarząd Mienia Komunalnego w Libiążu w 2026 r.
19.08.2025
2025/BZP 00381220/01
ZARZĄD MIENIA KOMUNALNEGO
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Kompleksowa dostawa paliwa gazowego wraz z dystrybucją do obiektów administrowanych przez Zarząd Mienia Komunalnego w Libiążu w 2026 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD MIENIA KOMUNALNEGO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 357010677
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Ignacego Paderewskiego 2
1.5.2.) Miejscowość: Libiąż
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-590
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.7.) Numer telefonu: 326277338
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@zmk.libiaz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zmk.libiaz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
inna działalność
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa dostawa paliwa gazowego wraz z dystrybucją do obiektów administrowanych przez Zarząd Mienia Komunalnego w Libiążu w 2026 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-808d0078-1279-47ce-aad5-0cb46c13942e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00381220
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00039110/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Kompleksowa dostawa paliwa gazowego wraz z dystrybucją do obiektów administrowanych przez Zarząd Mienia Komunalnego w Libiażu w 2026 roku.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-808d0078-1279-47ce-aad5-0cb46c13942e3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w postępowaniu odbywać się będzie przy użyciu Platformy
e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/
2. Adres strony internetowej zamawiającego: www.zmk.libiaz.pl( Biuletyn Informacji Publicznej - zakładka zamówienia publiczne pod
adresem: https://bip.malopolska.pl/mzadarembiecha,m,342057
3. Adres strony internetowej, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia
bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia: platforma https://ezamowienia.gov.pl/ Identyfikator
postępowania: ocds-148610-808d0078-1279-47ce-aad5-0cb46c13942e
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówieniapublicznego, musi posiadać konto podmiotu Wykonawca na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz w zakładce „Centrum Pomocy”.
2. Zamawiający informuje, ze SWZ wraz z załącznikami oraz wszelkie informacje dotyczące niniejszego postępowania, a w szczególności zmiany SWZ, przedłużenie terminu składania ofert, udzielenie wyjaśnień treści SWZ wraz z załącznikami, odpowiedzi na zapytanie oraz ogłoszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty, unieważnienia postepowania, zamieszczone będą na stronie internetowej prowadzonego postępowania https://ezamowienia.gov.pl.
3. Komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami z wyłączeniem składania ofert odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „ Formularze” ( „ Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „ Formularzy do komunikacji odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielenie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesłanej wiadomości ( przycisk „ dodaj załącznik”).
4. Komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami z wyłączeniem składania ofert może odbywać się również za pośrednictwem poczty elektronicznej ( zamowienia.publiczne@zmk.libiaz.pl ).
5. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
6. Zamawiający nie zamierza komunikować się z wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
7. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
8. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.plw zakładce „Zgłoś problem”.
9.We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem zamawiający i wykonawcy posługują się numerem referencyjnym: ZMK.2610.3.2025.AMK.
10.Maksymalny łączny rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z ofertą to 250 MB.
11.Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, składa się w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobisty, lub w formie dokumentowej, w zakresie i w sposób określony w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (ze zmianami).
12.W uzasadnionych przypadkach zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SWZ. Dokonaną zmianę treści specyfikacji zamawiający udostępnia na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z zapisami w SWZ rozdział XXXIII
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie z zapisami w SWZ rozdział XXXIII
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZMK.2610.3.2025.AMK
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje: Kompleksową dostawę paliwa gazowego – gazu ziemnego wysokometanowego grupy E do celów opałowych przy ciśnieniu nie niższym niż 1,6 kPa, obejmującej sprzedaż oraz dystrybucje do punktów poboru paliwa gazowego znajdujących się w obiektach administrowanych przez Zarząd Mienia Komunalnego w Libiążu.
2. Dostawa paliwa gazowego odbywać się będzie na podstawie umowy określającej warunki sprzedaży i świadczenia usług przesyłania i dystrybucji paliwa gazowego ( umowa kompleksowa) na warunkach określonych ustawą Prawo energetyczne z dnia 10 kwietnia 1997 r. oraz w oparciu o przepisy wykonawcze do tej ustawy, w szczególności rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu gazowego, rozporządzenie Ministra Energii z dnia 15 marca 2018 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania
i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie paliwami gazowymi, zgodnie z taryfą dla paliwa gazowego OSD, zasadami określonymi w koncesjach, zgodnie z postanowieniami warunków umowy a także zgodnie z ofertą Wykonawcy i zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.
3. Wykaz obiektów (punktów odbioru), wraz z podstawowymi parametrami technicznymi i planowanym szacunkowym rocznym zużyciem określającym przedmiot zamówienia zawiera załącznik nr 5 do SWZ. Podane dane odnoszą się w szczególności do ilości paliwa gazowego, które są ilościami planowanymi i szacunkowymi przedstawionymi w celu określenia zakresu i wartości zamówienia. Przewidywana ilość dostarczonego paliwa gazowego w okresie realizacji zamówienia wynosi:
1) Grupa taryfowa W-3.6 Przewidywana ilość dostarczonego paliwa gazowego w kWh na okres od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r. 210 400;
2) Grupa taryfowa W-4 Przewidywana ilość dostarczonego paliwa gazowego w kWh na okres od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r.: 140 000;
3) Grupa taryfowa W-5 Przewidywana ilość dostarczonego paliwa gazowego w kWh na okres od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r. 790 000;
4.Dane o ilości kupowanego paliwa gazowego mają charakter szacunkowy, obliczone są na podstawie dotychczasowych poborów gazu. Prognoza zużycia paliwa gazowego wskazana SWZ stanowi jedynie przybliżoną wartość, która w trakcie wykonywania umowy może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu. Niezależnie od wielkości zużycia Wykonawca zobowiązany jest w każdym przypadku stosować zaoferowane w przetargu ceny paliwa gazowego. Wykonawca nie może dochodzić żadnych roszczeń finansowych, jeżeli w okresie obowiązywania umowy, Zamawiający zakupi od Wykonawcy mniejsza lub większą ilość paliwa gazowego niż prognozowana.
5.Zamawiający ma zawarte umowy kompleksowe na dostarczanie paliwa gazowego dla poszczególnych punktów poboru paliwa gazowego zawarte do 31.12.2025 r., które nie wymagają wypowiedzenia.
6.Dostarczane paliwo gazowe musi spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne, aktami wykonawczymi oraz Polskimi Normami.
7.Zamawiający wymaga by Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia na dzień składania ofert, posiadali zawartą obowiązującą umowę z lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, tj. Polska Spółka Gazownictwa Sp. z o. o., na podstawie której można prowadzić sprzedaż paliwa gazowego za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej tych OSD do wszystkich punktów poboru gazu wskazanych przez Zmawiającego.
8.Wykonawca winien dysponować nie później niż w dniu rozpoczęcia dostaw bezpiecznym portalem dostępowym dla odbiorców umożliwiającym pobieranie obrazów faktur i obserwację zużyć paliwa gazowego. Platforma powinna umożliwić zakładanie indywidualnych kont dla Odbiorców posługujących się tym samym nr NIP. Korzystanie z platformy winno być bezpłatne dla Odbiorcy. Zamieszczenie wiadomości w platformie musi być powiązane ze skierowaniem do Odbiorcy powiadomienia pocztą elektroniczną.
9.Wykonawca będzie stosował cenę jednostkową rozliczeniową za dostarczone paliwo gazowe zgodnie z uregulowaniami zawartymi w Ustawie z dnia 26 stycznia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców paliw gazowych w związku z sytuacją na rynku gazu dla Punktów Poboru Gazu, dla których Zamawiający złoży stosowne, wymagane ustawą oświadczenia.
10.Warunkiem rozpoczęcia dostaw paliwa gazowego we wskazanym terminie jest pozytywne przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy.
11.Wykonawca zobowiązany jest bez dodatkowych kosztów, do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy paliw gazowych, i skutecznego rozpoczęcia sprzedaży paliwa gazowego z dniem 01.01.2026 r. zgodnie z instrukcją Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (IRiESD) w zakresie świadczenia i korzystania z usług dystrybucji paliwa gazowego. Zamawiający udzieli niezbędnego pełnomocnictwa wykonawcy do reprezentowania zamawiającego przed OSD. Wzór pełnomocnictwa zostanie przedstawiony zamawiającemu przez wykonawcę najpóźniej w dniu podpisania umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
65210000-8 - Przesył gazu
65200000-5 - Przesył gazu i podobne usługi
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wykonawca określi w formularzu OFERTA, cenę brutto oferty ( z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku) – załącznik nr 1 do SWZ, która stanowić będzie wynagrodzenie kosztorysowe. Do oferty należy dołączyć wypełniony Formularz cenowy stanowiący załącznik nr 1.1 do SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca musi posiadać uprawnienia do prowadzenia działalności wskazanej w zamówieniu, tj. posiadać:
a) koncesje na prowadzenie działalności w zakresie obrotu paliwami gazowymi wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki;
b) koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji gazu, na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostarczenia gazu ziemnego, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki – w przypadku Wykonawców będących właścicielami sieci dystrybucyjnej, albo oświadczenie wykonawcy o posiadaniu podpisanej umowy generalnej z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucji gazu na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostarczenia gazu ziemnego – w przypadku wykonawców nie będących właścicielami sieci dystrybucyjnej ( załącznik nr 3 do SWZ);
3) sytuacji ekonomiczne lub finansowej
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których
spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których
spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Wspólne ubieganie się wykonawców o udzielenie zamówienia.
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (art. 58 ust. 1 Pzp).
2) W przypadku o którym mowa powyżej, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do
reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz załączają do oferty odpowiednie pełnomocnictwo.
3) Zamawiający informuje, iż nie określa warunków realizacji zamówienia przez wykonawców, wspólnie ubiegających się o zamówienie, w inny sposób niż w odniesieniu do pojedynczych wykonawców.
4) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej , będzie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, dołączają wówczas do oferty oświadczenie, z których wynika, który zakres wykonają poszczególni wykonawcy ( załącznik nr 4 do SWZ).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy w postępowaniu zamawiający żąda:
1. Oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi
przygotowanie oferty w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi (załącznika nr 6 do SWZ).
2. Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust 1 pkt. 4 ustawy Pzp, sporządzonej nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
3. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i
ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji
działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1
ustawy Pzp dane umożliwiające dostęp do tych środków.
4.Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli wykonawca
wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
5.Podmiotowe środki dowodowe, składa się w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
6.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
− nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z
wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z
podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
7. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument
dotyczy nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 6, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy.
8.Dokument, o których mowa w pkt. 6 i 7, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: A. Wykaz dokumentów składanych przez zamawiającego wraz z ofertą:
1. Oświadczenie w zakresie art. 125 ust 1 ustawy Pzp (załącznik nr 2 SWZ). Informacje zawarte w oświadczeniu, stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oświadczenie składane jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa powyżej, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji.
4. Oświadczenie w zakresie art. 117 ust 4 ustawy Pzp dotyczące wykonania zamówienia przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ( załącznik nr 4 do SWZ) (jeżeli dotyczy).
Wykonawcy składają oświadczenia w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
5. Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy).
Pełnomocnictwo powinno zostać złożone w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Dopuszcza się również przedłożenie elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, tj. podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby posiadającej uprawnienia notariusza.
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę ( na podst. art. 274 ust. 1 ustawy Pzp), którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
B. Wykaz dokumentów, składanych na wezwanie zamawiającego:
W celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej oraz zdolności technicznej lub zawodowej:
1) koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu gazem wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki;
2) koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji gazu wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki – w przypadku Wykonawców będących właścicielami sieci dystrybucyjnej;
albo
oświadczenie wykonawcy o posiadaniu podpisanej umowy generalne z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucji, w przypadku wykonawców nie będących właścicielami sieci dystrybucyjnej
( załącznik nr 3 do SWZ – jeżeli dotyczy)
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Formularz oferta (załącznik nr 1 SWZ ),2. Formularz cenowy ( załącznik nr 1.1 do SWZ),
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (art. 58 ust. 1 Pzp).2) W przypadku o którym mowa powyżej, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz załączają do oferty odpowiednie pełnomocnictwo.
3) Zamawiający informuje, iż nie określa warunków realizacji zamówienia przez wykonawców, wspólnie ubiegających się o zamówienie, w inny sposób niż w odniesieniu do pojedynczych wykonawców.
4) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej , będzie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, dołączają wówczas do oferty oświadczenie, z których wynika, który zakres wykonają poszczególni wykonawcy ( załącznik nr 4 do SWZ).