BZP: Dostawa macierzy dyskowej oraz przełączników sieciowych switch do budynków Urzędu Miejskiego w Stargardzie
20.08.2025
2025/BZP 00383316/01
Gmina Miasto Stargard
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa macierzy dyskowej oraz przełączników sieciowych switch do budynków Urzędu Miejskiego w Stargardzie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasto Stargard
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811685734
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Hetmana Stefana Czarnieckiego 17
1.5.2.) Miejscowość: Stargard
1.5.3.) Kod pocztowy: 73-110
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@um.stargard.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.stargard.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa macierzy dyskowej oraz przełączników sieciowych switch do budynków Urzędu Miejskiego w Stargardzie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-77c65d8a-a815-4411-b666-0c2f7fce8b05
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00383316
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00037087/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa macierzy dyskowej i przełączników switch core do budynków Urzędu Miejskiego w Stargardzie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zadanie dofinansowane z Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC), Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2. – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa konkurs grantowy w ramach Projektu grantowego „Cyberbezpieczny Samorząd” o numerze FERC.02.02-CS.01-001/23, Umowa o powierzenie grantu o numerze FERC.02.02-CS.01-001/23/1126/ FERC.02.02-CS.01-001/23/2024
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11616193.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym oferty oraz wszelkie oświadczenia, dokumenty, wnioski (w tym o wyjaśnienie treści SWZ), pytania i odpowiedzi, zawiadomienia i informacje przekazywane są wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej i wyłącznie za pośrednictwem Platformy Zakupowej ON (Open Nexus), zwanej dalej: „Platformą” pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/um_stargard/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z platformy zakupowej Open Nexus https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin oraz w instrukcjach zawartych na stronie https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje lub
https://docs.google.com/document/d/1S_1GyJ5TQoDkIwMQKOcKtU31hkOVU3ZEMqrSXyA2g8w/edit#heading=h.6jynaot9cbnq
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1) administratorem danych osobowych przetwarzanych przez Urząd Miejski Gminę-Miasto w Stargardzie jest Prezydent Miasta Stargard. Dane Urzędu: ul. Hetmana Stefana Czarnieckiego 17,telefon: 91 578-48-81, e-mail: urzad@um.stargard.pl
2) z inspektorem ochrony danych osobowych można się skontaktować pod adresem e-mail: iod@um.stargard.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r.– Prawo zamówień publicznych dalej „ustawa Pzp”, w tym Open Nexus Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Bolesława Krzywoustego 3, 61-144 Poznań (podmiot przetwarzający),
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z przepisami ustawy Pzp oraz Instrukcji Kancelaryjnej, przez okres 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 5 lat, okres przechowywania liczy się od momentu zakończenia umowy. Okres przechowywania może zostać wydłużony do 10 lat.
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
− prawo ograniczenia przetwarzania;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO
9) Zamawiający informuje o prowadzeniu publicznego rejestru umów, których wartość przekracza 500 zł brutto. W rejestrze zostaną upublicznione dane osobowe w postaci imienia i nazwiska Wykonawcy oraz przedstawiciela Wykonawcy.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: TZ.271.29.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa macierzy dyskowej oraz przełączników sieciowych switch do budynków Urzędu Miejskiego w Stargardzie (przy ul. Czarnieckiego i Ratusza Miejskiego na Rynku Staromiejskim I), w tym:
- w zakresie macierzy dyskowej:
a) instalacja dostarczonego sprzętu w szafie rack,
b) podłączenie macierzy dyskowej z istniejącą infrastrukturą teleinformatyczną,
c) konfiguracja macierzy i środowiska wirtualnego,
d) przeniesienie baz danych oraz kluczowych aplikacji Zamawiającego na nowy system operacyjny,
e) migracja usług systemu operacyjnego.
f) szkolenie min. 8h dotyczące replikacji serwerów wirtualnych,
- w zakresie przełączników sieciowych switch (Typ 1 i Typ 2):
a) montaż przełączników w szafie rack i podłączenie zasilania,
b) instalacja modułów i podłączenie kabli światłowodowych,
c) nadanie adresów IP, konfiguracja dostępu i zabezpieczenie hasłami,
d) aktualizacja oprogramowania przełączników do najnowszej wersji,
e) konfiguracja sieci VLAN zgodnie z istniejącym schematem sieci,
f) integracja z istniejącą infrastrukturą sieciową,
g) przeniesienie istniejących urządzeń do nowych przełączników,
h) weryfikacja wydajności połączeń,
i) transfer wiedzy dla zespołu IT klienta, w tym obsługa konfiguracji, monitorowanie, podstawowe procedury rozwiązywania problemów.
- po dokonaniu całości wdrożenia należy:
a) przeprowadzić testy poprawności działania całej infrastruktury,
b) przygotować dokumentację powykonawczą,
c) przeprowadzi testy podatności systemów (testy penetracyjne).
4.2.6.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
30233000-1 - Urządzenia do przechowywania i odczytu danych
30233141-1 - Nadmiarowa macierz niezależnych dysków (RAID)
30236100-3 - Urządzenia rozszerzania pamięci
32400000-7 - Sieci
32420000-3 - Urządzenia sieciowe
32424000-1 - Infrastruktura sieciowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Funkcjonalności macierzy - wsparcie różnych typów dysków
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Funkcjonalności macierzy - audyt danych na macierzy i innych źródłach
4.3.6.) Waga: 7
Kryterium 5
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Funkcjonalności macierzy - kategoryzacja danych
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 6
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Funkcjonalności macierzy - zgodność z RODO/GDPR
4.3.6.) Waga: 3
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu oraz sposób potwierdzenia ich spełnienia:Ze względu na zaawansowane wdrożenie dotyczące m.in. krytycznych aplikacji Zamawiającego, o zamówienie ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy dysponują osobami, posiadającymi odpowiednią wiedzę (potwierdzoną stosownymi certyfikatami lub zaświadczeniami) oraz doświadczenie, niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia. Osoby te będą skierowane do realizacji zamówienia.
Wykonawca powinien dysponować co najmniej:
a) 2 osobami posiadającymi wiedzę i doświadczenie w zakresie implementacji środowisk sieciowych i systemowych, opartych na posiadanych przez Zamawiającego platformach Microsoft Server, obejmujące instalowanie i konfigurowanie elementów systemów oraz wiedzę i doświadczenie w zakresie zarządzania tymi środowiskami i rozwiązywania dotyczących ich problemów, obejmujące administrowanie systemami i obsługę ich użytkowników przy wykazaniu doświadczenia zawodowego w zakresie wdrażania i administrowania systemami opartymi na Microsoft Windows Server. Wiedza i doświadczenie potwierdzone:
- certyfikatem Microsoft Certified Solutions Associate (MCSA) lub innym tożsamym dokumentem (certyfikatem, zaświadczeniem) wydanym przez innego niezależnego dostawcę szkoleń,
- wykazem zrealizowanych projektów o podobnym zakresie, charakterze – co najmniej 1 realizacja;
b) 2 osobami posiadającymi wiedzę i doświadczenie w zakresie definiowania i charakteryzowania najważniejszych technik ataków stosowanych przez hakerów oraz identyfikowania i analizowania podatności na ataki hakerów w organizacji, a także w tworzeniu polityki na urządzeniach IDS/IPS dotyczącej wykrywania włamań, spełniającej wymagania dla Certified Ethical Hacker (CEH) lub inne równoważne, tj. określone na nie niższym poziomie jakości niż CEH. Wiedza i doświadczenie potwierdzone:
- certyfikatem ukończeniem szkolenia Certified Ethical Hacker (CEH) lub innym tożsamym dokumentem (certyfikatem, zaświadczeniem) wydanym przez innego niezależnego dostawcę szkoleń,
- wykazem zrealizowanych projektów o podobnym zakresie, charakterze – co najmniej 1 realizacja;
c) 2 osobami posiadającymi wiedzę i doświadczenie z zakresu konfiguracji i rozwiązywania problemów na posiadanych przez Zamawiającego przełącznikach sieciowych Extreme Networks, przy użyciu praktyk zgodnych z wymaganiami określonymi dla technologii Extreme Switching. Wiedza i doświadczenie potwierdzone:
- certyfikatem Extreme Certified Professional in Extreme Switching lub innym tożsamym dokumentem (certyfikatem, zaświadczeniem) wydanym przez innego niezależnego dostawcę szkoleń,
- wykazem zrealizowanych projektów o podobnym zakresie, charakterze – co najmniej 1 realizacja;
d) 1 osobą posiadającą wiedzę i doświadczenie w zakresie wdrażania, zarządzania i rozwiązywania problemów z infrastrukturą sieci Extreme Networks Fabric, przy użyciu praktyk spełniających wymagania określone dla Extreme Networks Fabric Installation and Configuration lub inne równoważne, tj. określone na nie niższym poziomie jakości niż Extreme Networks Fabric Installation and Configuration. Wiedza i doświadczenie potwierdzone:
- certyfikatem Extreme Networks Fabric Installation and Configuration lub innym tożsamym dokumentem (certyfikatem, zaświadczeniem) wydanym przez innego niezależnego dostawcę szkoleń,
- wykazem zrealizowanych projektów o podobnym zakresie, charakterze – co najmniej 1 realizacja;
e) 1 osobą posiadającą wiedzę i doświadczenie z zakresu tworzenia skryptów i programów w języku Python na posiadanym przez zamawiającego oprogramowaniu lub systemach operacyjnych. Przy użyciu praktyk spełniających wymagania dla PCAP - Certified Associate in Python Programming lub inne równoważne, tj. określone na nie niższym poziomie jakości niż PCAP - Certified Associate in Python Programming. Wiedza i doświadczenie potwierdzone:
- certyfikatem PCAP - Certified Associate in Python Programming lub innym tożsamym dokumentem (certyfikatem, zaświadczeniem) wydanym przez innego niezależnego dostawcę szkoleń,
- wykazem zrealizowanych projektów o podobnym zakresie, charakterze – co najmniej 1 realizacja;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz osób przewidzianych do realizacji zamówienia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
a) Specyfikacja oferowanego sprzętu i oprogramowania:- szczegółowy opis techniczny wszystkich oferowanych urządzeń (macierz, przełączniki typ 1 i typ 2),
- wskazanie zgodności z wymaganiami OPZ (parametry techniczne, funkcje, licencje, certyfikaty);
b) Dokumenty potwierdzające pochodzenie sprzętu i oprogramowania z autoryzowanego kanału sprzedaży producenta z UE;
c) Deklaracja zgodności z wymaganiami licencyjnymi i gwarancyjnymi (m.in., że sprzęt jest nowy, objęty gwarancją producenta itp.);
d) Dokumenty potwierdzające zgodność macierzy z raportem Gartnera „Magic Quadrant for Primary Storage” lub równoważnym;
e) Dokument potwierdzający oferowaną wydajność macierzy – np. testy SPC-1, ESG Lab lub inna dokumentacja producenta;
f) Dokumenty, które potwierdzają, że oferowana macierz posiada funkcjonalności (cechy) deklarowane przez Wykonawcę (dot. załącznika nr 1 – formularz ofertowy), o których mowa w kryterium - III. Funkcjonalność (cechy) oferowanej macierzy;
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Uzupełnieniu podlegają przedmiotowe środki dowodowe, które nie służą potwierdzeniu zgodności z kryteriami. Przedmiotowe środki, które służą potwierdzeniu zgodności oferty z kryteriami ocen, również podlegają uzupełnieniu, jednak w momencie otwarcia ofert, ich uzupełnienie nie powoduje przyznanie punktów w ocenianym kryterium.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza możliwość dokonywania następujących zmian w umowie (szczegółowe regulacje w projekcie umowy):1) zmiana umowy na wniosek Wykonawcy dotyczący przedłużenia terminu realizacji zamówienia.
2) w przypadkach, o których mowa w art. 455 ustawy.