BZP: Dostawa zdalnie sterowanego pojazdu podwodnego dla Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku
21.08.2025
2025/BZP 00386088/01
Izba Administracji Skarbowej w Gdańsku
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa zdalnie sterowanego pojazdu podwodnego dla Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Izba Administracji Skarbowej w Gdańsku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001021197
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Długa 75/76
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-831
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi.ias.gdansk@mf.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pomorskie.kas.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa zdalnie sterowanego pojazdu podwodnego dla Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6c38780b-3364-4f39-ac66-2c2640d9f660
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00386088
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00111791/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.9 Zakup zdalnie sterowanego pojazdu podwodnego "pivot"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6c38780b-3364-4f39-ac66-2c2640d9f6603.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-6c38780b-3364-4f39-ac66-2c2640d9f660
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Możliwość korzystania w postępowaniu
z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz
zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań
dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie
postępowania w zakładce „Komunikacja”.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy
plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje
dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia. Zaleca się stosowanie aktualnie wspieranych wersji
oprogramowania.
W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy
e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Pełnomocnika Zamawiającego za
pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Pełnomocnik Zamawiającego dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na
adres e-mail: przetargi.ias.gdansk@mf.gov.pl (nie dotyczy składania ofert). Skorzystanie z tego adresu w sytuacji gdy Platforma
działa poprawnie spowoduje zignorowanie przesłanej wiadomości.
Wykonawca ma obowiązek śledzić informacje na Platformie. Podstawowym źródłem informacji jest Platforma e-Zamówienia, a
wszelkie fakultatywne powiadomienia za pomocą poczty e-mail obciążone są ryzykiem błędów związanych z działaniem serwerów
pocztowych, na których działanie Zamawiający/Pełnomocnik nie ma wpływu.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-6c38780b-3364-4f39-ac66-2c2640d9f660
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujemy, że:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wojewoda Pomorski z siedzibą w Gdańsku przy ul. Okopowej 21/27;
• dane kontaktowe do inspektora danych osobowych w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Gdańsku: adres e-mail:
iod@gdansk.uw.gov.pl;
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 74 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019 r. zwaną dalej „ustawą PZP” oraz inne podmioty, jeśli
będzie to konieczne dla realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001
r. o dostępie do informacji publicznej;
• Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez administratora danych przez okres, wymagany przepisami prawa, w tym
zgodnie z ustawą o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach z dnia 14 lipca 1983 r. oraz ustawą PZP;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy PZP;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22
RODO;
• posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (może zostać Pani/Pan zobowiązana do
wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie
może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo
do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków
ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii
Europejskiej lub państwa członkowskiego);
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
• nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 2201-ILZ.260.28.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem postępowania jest: dostawa zdalnie sterowanego pojazdu podwodnego dla Pomorskiego Urzędu
Wojewódzkiego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają dokumenty stanowiące załączniki do SWZ w tym Załącznik Nr 1 do
SWZ tj. Opis przedmiotu zamówienia oraz Załącznik Nr 4 do SWZ tj. Projektowane postanowienia umowy wraz z
załącznikami.
Przedmiot zamówienia będzie fabrycznie nowy, wyprodukowane w 2025 roku, dopuszczony do obrotu gospodarczego na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Urządzenie powinno być nie poddane żadnym naprawom, wolne od wad, w pełni
sprawne i gotowe do użytku zgodnie z jego przeznaczeniem.
Dostarczony produkt musi pochodzić z autoryzowanego kanału dystrybucji producenta, a korzystanie przez Zamawiającego
z dostarczonego urządzenia nie może stanowić naruszenia majątkowych praw autorskich osób trzecich. Niedopuszczalne
jest oferowanie przez Wykonawcę cudzego produktu pod własną marką z zatajeniem oryginalnych oznaczeń. W przypadku
wystąpienia podejrzenia oferowania jako własnego produktu, który istnieje lub istniał w ofercie innego podmiotu pod inną
nazwą, Wykonawca zostanie wezwany do złożenia wyjaśnień dotyczących pochodzenia produktu oraz zgody podmiotu
posiadającego prawa do wzoru przemysłowego danego produktu na modyfikację i dalszą odsprzedaż produktu pod inną
nazwą. W przypadku braku zgody podmiotu posiadającego prawa do wzoru przemysłowego danego produktu na dalszą
odsprzedaż produktu pod inną nazwą oferta Wykonawcy zostanie odrzucona.
Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć przedmiot zamówienia we własnym zakresie i na swój koszt. Wykonawca
zobowiązuje się do właściwego opakowania, załadowania i dostarczenia przedmiotu zamówienia oraz zabezpieczenia
przedmiotu zamówienia na czas przewozu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 35512400-0 - Bezzałogowe pojazdy podwodne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 70 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy oraz na podstawie
przesłanki określonej w pkt 8.1.3. niniejszej SWZ.
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Pełnomocnik Zamawiającego nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie;
b) posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych
przepisów:
Pełnomocnik Zamawiającego nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Pełnomocnik Zamawiającego nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
d) zdolności technicznej lub zawodowej:
Pełnomocnik Zamawiającego nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Przedmiotowe środki dowodowe:
a) deklaracja zgodności „CE” lub dokument równoważny;
b) broszura sprzętowa producenta lub inny dokument w celu potwierdzenia, że oferowane urządzenie spełnia wymagania
lub posiada cechy określone przez Zamawiającego w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym Załącznik
nr 1 do SWZ (np. specyfikacja techniczna zawierająca co najmniej wszystkie parametry techniczne urządzenia wymagane
przez Pełnomocnika Zamawiającego np. karta katalogowa).
Złożone dokumenty muszą umożliwiać Pełnomocnikowi Zamawiającego ocenę zgodności oferty ze Szczegółowym opisem
przedmiotu zamówienia.
Przedmiotowe środki dowodowe Wykonawca składa wraz z ofertą.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe sąniekompletne, Pełnomocnik Zamawiającego na podstawie art. 107 ust. 2 ustawy Pzp wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia
w wyznaczonym terminie. Przepisu nie stosuje się jeżeli przedmiotowy środek dowodowy służy potwierdzeniu zgodności z
cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert lub, pomimo złożenia przedmiotowego środka
dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania. Pełnomocnik
Zamawiającego może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
Przedmiotowe środki dowodowe sporządzone w języku obcym powinny być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni wspólnie spełniać warunki udziałuw postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia dla każdego z partnerów osobno.
2. Partnerzy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w
postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Partnerów
(Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia).
3. Dokument ustanawiający pełnomocnictwo powinien być załączony do oferty, każdy z Partnerów musi podpisać się na
dokumencie pełnomocnictwa.
4. Pełnomocnictwo, pod rygorem nieważności musi być złożone w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym
podpisem elektronicznym przez osobę/y upoważnione do reprezentacji wskazane we właściwym rejestrze. Zamawiający
dopuszcza złożenie cyfrowego odwzorowania pełnomocnictwa poświadczonego przez notariusza kwalifikowanym podpisem
elektronicznym.
5. Oferta powinna być podpisana przez ustanowionego Pełnomocnika.
6. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
7. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z
Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
8. Zasady wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia regulują przepisy art. 58-59,
art. 117 oraz 445 ust. 1 Ustawy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiana do umowy może nastąpić za zgodą obu Stron. Zmiany nie mogą naruszać postanowień zawartych w art. 454 i art.455 Ustawy Prawo zamówień publicznych.
Dopuszcza się zmianę umowy w sytuacjach, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy i
mających charakter zmian nieistotnych.
Umowa będzie mogła zostać zmieniona w następującym zakresie:
1) zmiany terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia okoliczności, których Strony nie były w stanie przewidzieć,
pomimo zachowania należytej staranności lub w przypadku zmian regulacji prawnych, wpływających na zakres lub sposób
realizacji zamówienia, skutkujących koniecznością zmiany terminu realizacji określonego w umowie;
2) zmiany obowiązujących przepisów mających wpływ na świadczone zamówienie i skutkujące niemożliwością
zrealizowania przedmiotu zamówienia na dotychczasowych warunkach, w zakresie mającym wpływ na realizację
obowiązków umownych, dopuszcza się obustronnie uzgodnioną zmianę treści umowy, wynikającą z nowelizacji przepisów,
zmierzającą do uzyskania zgodności zapisów umowy z obowiązującym prawem;
3) zmiany zakresu rzeczowego w przypadku, gdy zmiana ta wynika z okoliczności, których Zamawiający nie mógł
przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub w oparciu o umotywowany wniosek Wykonawcy;
4) wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny
sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej
zapisów przez Strony;
5) w przypadku wystąpienia siły wyższej, tj. zdarzenia zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i niemożliwego do
zapobieżenia (niemożliwość zapobieżenia nie tyle samemu zjawisku, co jego następstwom, na które Strona nie ma wpływu i
której nie można przypisać drugiej Stronie), w tym m.in. katastrofa naturalna, katastrofalne działanie, ustanowienie stanu
klęski żywiołowej, epidemia, ograniczenia z powodu kwarantanny, strajk, zamieszki uliczne, pożar, eksplozja, wojna lub
rewolucja, atak terrorystyczny. Jeżeli siła wyższa uniemożliwia lub przewiduje się, że uniemożliwi którejkolwiek ze Stron
wykonanie dostawy bądź pozostałych zobowiązań wynikających z umowy, to Strona ta powiadomi drugą Stronę o
zaistniałym wydarzeniu lub okolicznościach i wyszczególni zobowiązania, których wykonanie będzie uniemożliwione na
warunkach umownych w ich wyniku. Powiadomienie to zostanie przekazane w terminie 2 dni kalendarzowych od momentu
powzięcia wiedzy o wydarzeniach bądź okolicznościach stanowiących podstawę zmiany umowy;
6) zmiany przepisów mających wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy – skutkujące uprawnieniem Stron umowy do zmiany
wysokości tego wynagrodzenia;
7) dostarczenia innego urządzenia o parametrach technicznych nie gorszych niż parametry urządzenia pierwotnie
oferowanego, w przypadku wycofania go z dystrybucji, w chwili przystąpienia do realizacji zamówienia, przy zachowaniu tej
samej ceny wykonania zamówienia.