BZP: Dostawa systemu pomiarowego do eye-trackingu stacjonarnego i mobilnego
26.08.2025
2025/BZP 00390570/01
ZACHODNIOPOMORSKI UNIWERSYTET TECHNOLOGICZNY W SZCZECINIE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa systemu pomiarowego do eye-trackingu stacjonarnego
i mobilnego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZACHODNIOPOMORSKI UNIWERSYTET TECHNOLOGICZNY W SZCZECINIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 320588161
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: al. Piastów 17
1.5.2.) Miejscowość: Szczecin
1.5.3.) Kod pocztowy: 70-310
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@zut.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zut.edu.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Nauka i edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa systemu pomiarowego do eye-trackingu stacjonarnego
i mobilnego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5ae1d0a4-03f4-4491-9047-c117ee56ec27
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00390570
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie stanowiące przedmiot niniejszego postępowania podlega współfinansowaniu ze środków UE w ramach projektu pn. „Innowatorium Dostępności Miast (IDM)”. Umowa o dofinasowanie nr FERS.03.01-IP.08-0235/24-00.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5ae1d0a4-03f4-4491-9047-c117ee56ec273.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: : Składanie oferty (a także jej wycofanie) odbywa się przy użyciu
Platformy e-Zamówienia, pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl (zakładka „Oferty/wnioski”).
2. Maksymalny łączny rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z ofertą to 250 MB.
3. Komunikacja w sprawach innych niż składanie oferty np. składanie wniosków o wyjaśnienie SWZ odbywać się będzie drogą
elektroniczną przy użyciu:
1) Platformy e-Zamówienia, za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do
komunikacji”) lub
2) poczty elektronicznej jak w sekcji III.3.6
4. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji”, o których mowa w ust 3 pkt 1 powyżej,
wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). Maksymalny rozmiar plików
przesyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej to 100 MB.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: : 1. Składanie oferty (a także jej
wycofanie) przy użyciu Platformy e-Zamówienia, pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl (zakładka „Oferty/wnioski”)
2. Maksymalny łączny rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z ofertą to 250 MB.
3. Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą w postępowaniu, w sprawach innych niż składanie oferty odbywać się
będzie drogą elektroniczną przy użyciu:
1) Platformy e-Zamówienia, za pośrednictwem formularzy do komunikacji (w zakładce „Formularze”/ „Formularze do komunikacji”)
lub
2) poczty elektronicznej e-mail : (dzp@zut.edu.pl) lub (dodatkowo, w szczególności
do wysyłania korespondencji ze strony Zamawiającego: katarzyna.kierzek@zut.edu.pl lub inny adres email Zamawiającego z
zakończeniem @zut.edu.pl.
4. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji”, o których mowa w ust 3 pkt 1 powyżej,
wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). Maksymalny rozmiar plików
przesyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej to 100 MB.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna RODO została podana w załączniku nr 1 SWZ (zob. również dział II
SWZ)
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z klauzulą informacyjną RODO (załącznik nr 1 SWZ)
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/WA/829/2025/P/II
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa systemu pomiarowego do eye-trackingu stacjonarnego i mobilnego,
na który składać się będą minimum następujące elementy składowe (wzajemnie ze sobą kompatybilne umożliwiające jako całość pomiary do eye-trackingu stacjonarnego i mobilnego):
1) Okulograf stacjonarny wraz z wyposażeniem dodatkowym;
2) Okulograf mobilny wraz z wyposażeniem dodatkowym;
3) Urządzenie do pomiaru sygnału GSR (galwaniczna reakcja skóry) wraz z wyposażeniem dodatkowym;
4) Oprogramowanie do przetwarzania i analizy danych z okulografów stacjonarnych
i mobilnych.
2. W zakres dostawy stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia wchodzi minimum:
1) Sprzedaż urządzeń (rzeczy), składających się na zaoferowany system, o którym mowa w ust. 1 powyżej (dalej zwany
jako System), wymaganych
w ust. 1 pkt 1) – 3) powyżej (i szczegółowo opisanych w załączniku nr 2 SWZ
oraz ewentualnych innych urządzeń (rzeczy), które – jako części składowe
lub przynależności – składają się na zaoferowany System, czy też są niezbędne
do korzystania z Systemu po stronie Zamawiającego;
2) Zapewnienie Zamawiającemu licencji oprogramowania, o którym mowa w ust. 1 pkt 4) powyżej (szczegółowo opisanego
w załączniku nr 2 SWZ) oraz ewentualnych innych programów (oprogramowania), które – jako części składowe lub
przynależności – składają się na zaoferowany System, czy też są niezbędne do korzystania z Systemu po stronie
Zamawiającego (lub zostaną zaoferowane). Wskazane licencje winny umożliwiać legalne korzystanie z Systemu po stronie
Zamawiającego, przy czym w odniesieniu
do oprogramowania, o którym mowa w ust. 1 pkt 4) powyżej (szczegółowo opisanego
w załączniku nr 2 SWZ) wymagana jest licencja bezterminowa. Szczegółowo zakres uprawnień wynikających udzielenia
Zamawiającemu licencji jak wyżej, jak też inne wymagania w tym zakresie – podaje § 2 Wzoru Umowy;
3) Dostarczenie Zamawiającemu zaoferowanego Systemu, przy czym urządzenia (rzeczy) składające się na System, o
których mowa w pkt 2) powyżej wymagają dostarczenia
w miejsce jego użytkowania, które znajdować się będzie na terenie Szczecina. Konkretny adres miejsca dostarczenia
urządzeń Systemu, jak też sposób dostarczenia Zamawiającemu oprogramowania składającego się na System - podaje § 3
Wzoru Umowy (załącznik nr 6 SWZ);
4) Przygotowanie Systemu do eksploatacji przez Zamawiającego, polegające minimum
na przeprowadzeniu w miejscu jego użytkowania u Zamawiającego jego montażu oraz wykonaniu innego rodzaju
stosownych czynności instalacyjnych poszczególnych urządzeń, części składowych i innych fizycznych elementów, a także
(po ukończeniu wskazanej wyżej czynności montażu i instalacji) wykonanie pierwszego uruchomienia
w celu demonstracji poprawności jego działania (pracy), jak również przeprowadzenie
dla personelu Zamawiającego szkolenia mającego na celu przygotowanie tych osób
do poprawnej obsługi i praktycznej eksploatacji zaoferowanego i dostarczonego Zamawiającemu w wykonaniu niniejszego
zamówienia Systemu. Konkretny rodzaj i zakres czynności wchodzących w zakres świadczeń, o których mowa powyżej w
niniejszym punkcie i sposób ich wykonania podaje § 4 Wzoru Umowy;
5) Udzielenie Zamawiającemu gwarancji na każde z urządzeń wskazanych w ust. 1 pkt 1) – 3) powyżej, przy czym na:
a) Okulograf stacjonarny, o którym mowa w ust. 1 pkt 1) powyżej (i w załączniku nr 2 SWZ) oraz okulograf mobilny, o którym
mowa w ust. 1 pkt 2) powyżej (i w załączniku nr 2 SWZ) - wymagane jest udzielenie gwarancji na okres nie krótszy niż 24
miesiące
od daty wydania Systemu Zamawiającemu (z uwzględnieniem dodatkowych postanowień w tym zakresie podanych w § 6
ust. 3 Wzoru Umowy);
b) Urządzenie do pomiaru sygnału GSR (galwaniczna reakcja skóry), o którym mowa
w ust. 1 pkt 3) powyżej (i w załączniku nr 2 SWZ) - wymagane jest udzielenie gwarancji na okres nie krótszy niż 12 miesięcy
od daty wydania Systemu Zamawiającemu
(z uwzględnieniem dodatkowych postanowień w tym zakresie podanych w § 6 ust. 3 Wzoru Umowy).
Obowiązkiem udzielenia gwarancji jak wyżej nie jest objęte oprogramowanie,
o których mowa w ust. 1 pkt 4) powyżej (i w załączniku nr 2 SWZ) oraz wskazane
w załączniku nr 2 SWZ elementy oznaczone tam jako Wymagane wyposażenie dodatkowe, każdego z urządzeń, o których
mowa w ust. 1 pkt 1) – 3) powyżej.
6) Wydanie Zamawiającemu dokumentacji Systemu, stosownie do § 5 Wzoru Umowy.
3. W zakres niniejszego zamówienia (dostawy) wchodzą również świadczenia dodatkowe wymagające wykonania po
stronie Wykonawcy w ramach realizacji Umowy o zamówienie,
na etapie po wydaniu Zamawiającemu Systemu, takie jak usuwanie wad i wykonywanie
dla Zamawiającego innych świadczeń w związku z udzieloną stosownie do zakresu i warunków minimum w § 8 Wzoru
Umowy.
4. Szczegółowo świadczenia składające się na wskazany w ust. 2 i 3 powyżej zakres dostawy stanowiącej przedmiot
niniejszego zamówienia w ramach poszczególnych Zadań, jak też inne warunki ich realizacji, w tym rodzaj i zakres
wymaganej do udzielenia licencji w ust. 3 pkt 3) powyżej - zawierają postanowienia SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 38970000-5 - Badawcze, testowe i naukowe symulatory techniczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócenie terminu
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Stosownie do art. 58 ust. 2 ustawy PZP, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie (składający Ofertę wspólną)ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo do reprezentowania w niniejszym
postępowaniu i zawarcia Umowy o zamówienie. Inne wymagania związane z faktem złożenia oferty wspólnej (Wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie) podane są w SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-03 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Składanie ofert odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, dostępnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl (zakładka „Oferty/Wnioski”).
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-03 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-09-15
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wskazany w sekcji IV.4.3.2 ogłoszenia sposób określenia kryteriów oceny ofert (procentowo) podlega w SWZ przeliczeniuna punkty według zasady: jeden procent (%) = jeden punkt wagowy. Ilekroć w niniejszym ogłoszeniu używany jest zwrot: 1)
ustawa PZP - należy przez to rozumieć obowiązującą polska ustawę z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień
publicznych, 2) SWZ - należy przez to rozumieć obowiązującą w niniejszym postępowaniu specyfikację warunków
zamówienia, o której mowa w art. 281 ustawy PZP, właściwą dla trybu podstawowego bez negocjacji, przyjętego w
niniejszym postępowaniu (wraz ze wszystkimi jej załącznikami, w tym Wzorem Umowy; 3) Wzór Umowy – należy przez to
rozumieć załączniki SWZ pn. Wzór Umowy odpowiednio dla danego Zadania (części zamówienia), tj. Załącznik nr 5A SWZ
(jako Wzór Umowy dla Zadania nr 1) oraz załącznik nr 5B SWZ (jako Wzór Umowy dla Zadania nr 2). W postępowaniu
niniejszym (dla żadnego z Zadań) nie stosuje się umowy ramowej, dynamicznego system zakupów, ani aukcji
elektronicznej. Zamówienie publiczne z niniejszego postępowania nie jest zastrzeżone dla zakładów pracy chronionej a jego
realizacja nie jest ograniczona do programów zatrudnienia osób niepełnosprawnych. Realizacja zamówienia nie zawiera
żadnych usług, których świadczenie w Polsce jest zastrzeżone przepisami ustawowymi, wykonawczymi lub
administracyjnymi dla określonych zawodów. O udzielenie niniejszego zamówienia (w ramach każdego z Zadań) nie mogą
ubiegać się Wykonawcy, którzy podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie (z przyczyn
wskazanych w) art 108 ust. 1 ustawy PZP, jak tez Wykonawcy, którzy podlegają wykluczeniu z udziału w postępowaniu o
zamówienie na podstawie (z przyczyn wskazanych w) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę
oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U.2024.507 t.j. z dnia 2024.04.04)