BZP: Dostawa fabrycznie nowego samochodu osobowego przystosowanego do przewozu osób na wózkach inwalidzkich na potrzeby CRO DPS w Łodzi w ramach programu PFRON.
27.08.2025
2025/BZP 00392971/01
CENTRUM REHABILITACYJNO-OPIEKUŃCZE DOM POMOCY SPOŁECZNEJ W ŁODZI
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa fabrycznie nowego samochodu osobowego przystosowanego do przewozu osób na wózkach inwalidzkich na potrzeby CRO DPS w Łodzi w ramach programu PFRON.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM REHABILITACYJNO-OPIEKUŃCZE DOM POMOCY SPOŁECZNEJ W ŁODZI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 004273870
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Stanisława Przybyszewskiego 255/267
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 92-338
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@crodps.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.crodps.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa fabrycznie nowego samochodu osobowego przystosowanego do przewozu osób na wózkach inwalidzkich na potrzeby CRO DPS w Łodzi w ramach programu PFRON.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8af9aacd-c3e5-4507-a197-95d8ddb0b40b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00392971
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00029305/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa samochodu osobowego 9-cio osobowego (mikrobus), przystosowanego do przewozu osób na wózkach inwalidzkich
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8af9aacd-c3e5-4507-a197-95d8ddb0b40b3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń, odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
Korzystanie z platformy jest bezpłatne.
Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy
e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje za-mieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”/Komunikacja w postępowaniu.
Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta
uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
Zgodnie z art. 61 oraz art. 63 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych komunikacja w postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, pliki należy opatrzyć: - kwalifikowanym podpisem elektronicznym, - podpisem zaufanym, - lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 z późn.zm.), dalej „RODO”, informuję, że:
Administratorem Pani/Pana danych jest Dyrektor Centrum Rehabilitacyjno – Opiekuńczego Dom Pomocy Społecznej w Łodzi, ul.
Przybyszewskiego 255/267, 92-338 Łódź, +48 (42) 649-17-32 mail:
sekretariat@crodps.pl CRO DPS powołało Inspektora Danych Osobowych, z którym mogą Państwo skontaktować się listownie na
wyżej podany adres z dopiskiem Inspektor Ochrony Danych lub mailowo:
iod.dpsprzybyszewskiego@jst.uml.lodz.pl
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zbierane dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zadań publicznych
wynikających z przepisów prawa. Przetwarzanie tych danych jest niezbędne do prawidłowego i sprawnego przebiegu zadań
publicznych realizowanych przez DPS. W sytuacjach, gdy podanie lub przekazanie danych osobowych nie jest konieczne,
przysługuje Panu/Pani prawo odmowy podania
swych danych lub prawo niewyrażenia zgody na ich przetwarzanie (w przypadku zadań innych niż zadania publiczne). Niepodanie
przez Pana/Panią danych osobowych lub brak zgody na ich przetwarzanie będzie skutkować brakiem możliwości realizacji tych
zadań.
W przypadku wyrażenia przez Pana/Panią zgody na przetwarzanie danych osobowych, może Pan/Pani wycofać ją w dowolnym
momencie. W tym celu należy zwrócić się pisemnie do Administratora Danych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/3/CRO/2025/D
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 230000,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego samochodu osobowego 9-cio miejscowego (mikrobus) specjalnie przystosowanego do przewozu osób na wózkach inwalidzkich Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w dokumnetach postępowania.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań Zamawiającego w zakresie realizacji dostawy określają:
- Opis przedmiotu zamówienia– załącznik nr 2 do SWZ;
- Projektowane postanowienia umowy– załącznik nr 5 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34100000-8 - Pojazdy silnikowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
34114122-0 - Pojazdy do transportu chorych
50117100-9 - Usługi w zakresie zmiany przeznaczenia użytkowego pojazdów mechanicznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
1) kryterium – Cena oferty ,,C” – waga 60% (60% = 60 pkt.)
Maksymalną liczbę punktów w tym kryterium (60 pkt.) otrzyma Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę za wykonanie całości zamówienia podaną przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym stanowiącym Załącznik nr 1 do Specyfikacji Warunków Zamówienia, natomiast pozostali Wykonawcy otrzymają odpowiednio mniejsza liczbę punktów obliczoną zgodnie z poniższym wzorem:
C = Cn / Co x 60 pkt.
gdzie:
Cn - cena brutto oferty najtańszej
Co - cena brutto oferty ocenianej
Najkorzystniejsza oferta w odniesieniu do tego kryterium może uzyskać maksimum 60 pkt
2) kryterium - Termin dostawy „T”- waga 40% (40%=40 pkt)
Maksymalną liczbę punktów w tym kryterium (40 pkt.) otrzyma Wykonawca, który wskaże najkrótszy termin dostawy przedmiotu zamówienia.
• Dostawa do 30 dni kalendarzowych - 40 pkt
• Dostawa do 60 dni kalendarzowych- 20 pkt
• Dostawa powyżej 60 dni kalendarzowych, jednak nie później niż do dnia 15.12.2025 r.
-10 pkt
Najkorzystniejsza oferta w odniesieniu do tego kryterium może uzyskać maksimum 40 pkt
W przypadku, gdy Wykonawca nie uzupełni w formularzu ofertowym – załącznik nr 1 do SWZ któregoś z podanych kryteriów, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5) – jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia.
Ostateczną ocenę punktową każdej z ocenianych ofert stanowić będzie suma liczby punktów przyznanych w każdym z kryteriów.
Najkorzystniejsza oferta może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
Lp = C + T
gdzie:
Lp - liczba punktów uzyskanych przez Wykonawcę
C - liczba punktów otrzymanych przez Wykonawcę w kryterium „Cena oferty”
T- liczba punktów otrzymanych przez Wykonawcę w kryterium „Termin dostawy”
Wszystkie obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp jest podmiotowym środkiem dowodowym i stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia z postępowania na dzień składania ofert.
Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
z postępowania – zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ.
Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia
w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia:
oświadczenia - załącznik nr 7 do SWZ potwierdzającego aktualność informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp oraz w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023 r. poz. 129),
Zamawiający nie wzywa Wykonawcy do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp dane umożliwiające dostęp do tych środków.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość
i aktualność.
W zakresie nieuregulowanym ustawą Pzp lub niniejszą SWZ do oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę w postępowaniu zastosowanie mają w szczególności przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający nie żąda podmiotowych środków dowodowych gdyż odstępuje od opisu sposobu dokonywania spełnienia warunków.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Zamawiający żąda od Wykonawców przedmiotowych środków dowodowych w niniejszym postępowaniu, a Wykonawca zobowiązany jest złożyć je wraz z ofertą.2. Zamawiający wymaga złożenia załącznika nr 4 do SWZ- Specyfikacja techniczna.
3. Wykonawca dodatkowo może załączyć do oferty ulotkę lub broszurę prezentującą proponowany przedmiot zamówienia.
4. Jeżeli Wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone środki przedmiotowe są niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym przez siebie terminie zgodnie z art. 107 ust 2 Pzp.
5. Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
6. Zamawiający zaakceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeśli potwierdzą one, że zaoferowany przedmiot dostawy spełnia określone w OPZ (załącznik nr 2 do SWZ) wymagania i cechy.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Zamawiający wymaga złożenia załącznika nr 4 do SWZ- Specyfikacja techniczna.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp – załącznik 3 do Zaproszenia, składa każdyz Wykonawców do oferty- jeśli dotyczy.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie dołączają także do oferty oświadczenie, z którego wynika, że dostawy wykonują poszczególni Wykonawcy (zgodnie z załącznikiem 6 do SWZ – art. 117 ustawy Pzp)- jeśli dotyczy.
Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia:
a) oświadczenia - załącznik nr 7 do SWZ potwierdzającego aktualność informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp oraz w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023 r. poz. 129),
b) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie którzy przedstawią najkorzystniejszą ofertę, Zamawiający będzie żądał oświadczenia – załącznik nr 7 do SWZ potwierdzającego aktualność informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp oraz w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023 r. poz. 129)- jeśli dotyczy.
Zamawiający nie wzywa Wykonawcy do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp dane umożliwiające dostęp do tych środków.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
Gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, Wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy.
Pełnomocnictwo powinno zostać złożone w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym.
Dopuszcza się również przedłożenie elektronicznej kopii pełnomocnictwa poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, tj. podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby posiadającej uprawnienia notariusza.
Podwykonawcy:
Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. Zamawiający wymaga, aby w przypadku powierzenia części zamówienia podwykonawcom, Wykonawca wskazał w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom (o ile są mu wiadome na tym etapie) nazwy (firmy) tych podwykonawców. Zamawiający nie wymaga wykazania podstaw do wykluczenia od podwykonawców.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
3) Wykonawcy ubiegający się wspólnie o zamówienie (spółki cywilne, konsorcja).a) W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy (lider konsorcjum) .
b) Pełnomocnikiem konsorcjum jest Wykonawca, który zaloguje się na swoim profilu Wykonawcy
i składając ofertę w zakładce „Wykonawca” doda pozostałych Wykonawców wpisując ich dane. Pełnomocnik konsorcjum pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postepowania i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję itp. Wszelkie oświadczenia pełnomocnika Zamawiający uzna za wiążące dla wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną.
c) Nie dopuszcza się uczestnictwa któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia w więcej niż jednej grupie Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia. Niedopuszczalnym jest również złożenie przez któregokolwiek
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, równocześnie oferty indywidualnej oraz w ramach grupy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
d) Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną.
e) Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty.
f) Pełnomocnictwo powinno zostać złożone w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym.
g) Dopuszcza się również przedłożenie elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, tj. podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby posiadającej uprawnienia notariusza.
h) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.
i) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp – załącznik 3 do Zaproszenia, składa każdy
z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia z postępowania.
j) Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
k) Zamawiający nie wymaga od Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia posiadania określonej formy prawnej w celu złożenia oferty.
l) W przypadku zawarcia umowy z Wykonawcom wspólnie ubiegającym się o zamówienie Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
m) Zamawiający w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie
w odniesieniu do warunków dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnienie warunków przez Wykonawców.
n) Zamawiający na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023 r. poz. 129) będzie żądał od Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, którzy złożyli najkorzystniejszą ofertę oświadczenie stanowiące załącznik nr 3 do SWZ .
o) Dodatkowo Zamawiający będzie żądał od Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o zamówienie (jeśli złożyli najkorzystniejszą ofertę) oświadczenia w celu potwierdzenia aktualność informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp,)- załącznik nr 7 do SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wykonawca nie wprowadzi żadnych zmian do Przedmiotu Umowy bez pisemnej/dokumentowej/elektronicznej zgody Zamawiającego. Niedopuszczalne są jednak zmiany niekorzystne dla Zamawiającego, jeżeli w związku z ich wprowadzeniem należałoby zmienić treść umowy, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.2. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzania zmian do treści Umowy w przypadkach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych lub opisanych poniżej.
3. Zmiany Umowy, w zakresie terminu realizacji Przedmiotu Umowy lub wynagrodzenia Wykonawcy będą mogły być wprowadzane w związku z zaistnieniem okoliczności, których wystąpienia Strony nie przewidywały w chwili zawierania Umowy. Okoliczności te nie mogą być wywołane przez którąkolwiek ze Stron, ani nie mogą być przez Strony zawinione i muszą wywoływać ten skutek, iż Umowa nie może być wykonana wedle pierwotnej treści, w szczególności z uwagi na rażącą stratę grożącą Stronom, bądź jednej ze Stron lub niemożność osiągnięcia celu Umowy albo też wykonanie Umowy będzie istotnie utrudnione dla jednej, bądź obu jej Stron. Okoliczności powyższe odnosić się mogą w szczególności do:
1) sytuacji wystąpienia przyczyn, z powodu których niemożliwe będzie wykonywanie przez Wykonawcę jego zobowiązań w następstwie okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający;
2) w sytuacji wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonywanie Przedmiotu Umowy zgodnie z postanowieniami Umowy;
3) będących wynikiem zmiany obowiązujących przepisów.
4. Wszelkie zmiany Umowy są dokonywane przez umocowanych przedstawicieli Stron w formie pisemnej/elektronicznej, w drodze aneksu do Umowy, pod rygorem nieważności.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-04 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-04 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-03
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
nie dotyczySEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych.Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
Poza możliwością unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie przesłanek obligatoryjnych, o których mowa w art. 255 ustawy Pzp, Zamawiający unieważni postępowanie
o udzielenie zamówienia, na podstawie art. 256 ustawy Pzp, tj. „Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia odpowiednio przed upływem terminu do składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione”.
Wykonawcom, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej na zasadach przewidzianych w dziale IX ustawy Pzp
(art. 505–590).