BZP: Dostawa wraz z wdrożeniem i uruchomieniem oprogramowania oraz infrastruktury sprzętowej dla Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu oraz jednostek organizacyjnych „Cyberbezpieczny Samorząd”
27.08.2025
2025/BZP 00393079/01
Gmina Międzyrzecz
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa wraz z wdrożeniem i uruchomieniem oprogramowania oraz infrastruktury sprzętowej dla Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu oraz jednostek organizacyjnych „Cyberbezpieczny Samorząd”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Międzyrzecz
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 210966846
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Międzyrzecz
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-300
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@miedzyrzecz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.miedzyrzecz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa wraz z wdrożeniem i uruchomieniem oprogramowania oraz infrastruktury sprzętowej dla Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu oraz jednostek organizacyjnych „Cyberbezpieczny Samorząd”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3ef4edef-c6b9-40df-a7b8-8f7c0c9c10db
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00393079
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00040515/13/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa wraz z wdrożeniem i uruchomieniem oprogramowania, infrastruktury sprzętowej dla Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu oraz jednostek organizacyjnych „Cyberbezpieczny Samorząd”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
1.3.13. Zamówienie będzie dofinansowane - w ramach grantu uzyskanego w ramach konkursu grantowego „Cyberbezpieczny Samorząd” ze środków programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC), Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2. – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://e-zp.miedzyrzecz.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://e-zp.miedzyrzecz.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: zgodnie z dokumentami zamówienia - SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z dokumentami zamówienia - SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie z dokumentami zamówienia - SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WRG.271.13.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa wraz z wdrożeniem i uruchomieniem oprogramowania oraz infrastruktury sprzętowej dla Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu oraz jednostek organizacyjnych, realizowanego w ramach „Cyberbezpieczny Samorząd”, dofinansowanego w formie grantu z programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC), Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2. Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje oprogramowanie oraz infrastrukturę sprzętową:
A. Obszar techniczny
1) Serwer do archiwizacji danych typ I
2) Serwer do archiwizacji danych typ II
3) Zakup i montaż zarządzalnych przełączników sieciowych Typ I
4) Zakup i montaż zarządzalnych przełączników sieciowych Typ II
5) UPS do serwerowni
6) UPS do stacji roboczych
7) Zakup i montaż Access Point Zarządzalnych
8) UTM typ I
9) UTM typ II
10) Usługa chmurowa testów penetracyjnych
11) Menedżer haseł
12) Oprogramowanie typu EDR Endpoint Detection and Response
B. Obszar kompetencyjny
1) Szkolenia specjalistyczne dla pracowników IT
3. Szczegółowy Opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Załączniku nr 1 do SWZ.
4. Przedmiotowe zamówienie należy zrealizować zgodnie z Opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ. Wykonawca odpowiedzialny jest za jakość oraz zgodność wykonanej dostawy z ustaleniami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 48820000-2 - Serwery
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
48821000-9 - Serwery sieciowe
48800000-6 - Systemy i serwery informacyjne
30236000-2 - Różny sprzęt komputerowy
32420000-3 - Urządzenia sieciowe
35100000-5 - Urządzenia awaryjne i zabezpieczające
48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
48900000-7 - Różne pakiety oprogramowania i systemy komputerowe
48200000-0 - Pakiety oprogramowania dla sieci, internetu i intranetu
48730000-4 - Pakiety oprogramowania zabezpieczającego
72254000-0 - Testowanie oprogramowania
72263000-6 - Usługi wdrażania oprogramowania
80510000-2 - Usługi szkolenia specjalistycznego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: zgodnie z dokumentami zamówienia - SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wydłużenie okresu gwarancji dla sprzętu serwerowego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:1) w zakresie doświadczenia
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie:
dwa zamówienia o wartości co najmniej 300 000,00 zł brutto łącznie na dostawę sprzętu komputerowego rozumianego jako serwer/-y,
2) w zakresie osób skierowanych do realizacji zamówienia
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że skieruje do realizacji zamówienia co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję Inżyniera ds. wdrażania urządzeń serwerowych, posiadającą:
• co najmniej 3-letnie doświadczenie w zakresie wdrożeń urządzeń serwerowych − doświadczenie w zakresie udziału w minimum dwóch projektach informatycznych, w których realizacji wskazana osoba uczestniczyła,
• ważny certyfikat wydany przez producenta serwerów oferowanych w ramach postępowania, potwierdzający kompetencje z zakresu wdrażania i konfigurowania sprzętu serwerowego,
• wykształcenie wyższe informatyczne.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) wykazu dostaw wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie (w celu potwierdzenia spełniania warunku określonego w pkt 4.1.1.4.1 ppkt 1 SWZ, sporządzonego zgodnie z Załącznikiem nr 8 do SWZ.
Dowodami potwierdzającymi czy dostawy zostały wykonane należycie są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy.
2) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (w celu potwierdzenia spełniania warunku określonego w pkt 4.1.1.4.1. ppkt 2 SWZ, sporządzonego zgodnie z załącznikiem nr 9 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy spełniają wymagania minimalne określone przez Zamawiającego w Opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą następujących przedmiotowych środków dowodowych:Obszar techniczny
1. Serwer do archiwizacji danych typ I
a) Wydruk ze strony www.spec.org potwierdzający, że procesory zaoferowane w serwerze osiągają w teście SPECrate2017_int_base wynik co najmniej 510 pkt. w konfiguracji dwuprocesorowej.
Zamawiający dopuszcza wydruk w języku angielskim.
b) Oświadczenie wykonawcy lub producenta oferowanego serwera potwierdzające, że oferowany serwer spełnia normę NIST SP 800-193 lub równoważną ochrony przed cyberatakami.
c) Oświadczenie wykonawcy lub producenta oferowanego serwera potwierdzające, że serwis oferowanego serwera będzie:
- realizowany bezpośrednio przez producenta i/lub we współpracy z autoryzowanym partnerem serwisowym producenta,
- firma serwisująca posiada autoryzacje producenta oferowanego serwera,
- firma serwisująca posiada ISO 9001:2015 (lub równoważną) oraz ISO-27001 (lub równoważną) na świadczenie usług serwisowych.
d) Oświadczenie wykonawcy lub producenta oferowanego serwera potwierdzające, że oferowany serwer będzie posiadał gwarancję w ramach której, w przypadku wystąpienia awarii dysku twardego w urządzeniu objętym aktywnym wparciem technicznym, uszkodzony dysk twardy pozostaje u Zamawiającego.
2. Serwer do archiwizacji danych typ II
a) Wydruk ze strony www.spec.org potwierdzający, że procesory zaoferowane w serwerze osiągają w teście SPECrate2017_int_base wynik co najmniej 510 pkt. w konfiguracji dwuprocesorowej.
Zamawiający dopuszcza wydruk w języku angielskim.
b) Oświadczenie wykonawcy lub producenta oferowanego serwera potwierdzające, że oferowany serwer spełnia normę NIST SP 800-193 lub równoważną ochrony przed cyberatakami.
c) Oświadczenie wykonawcy lub producenta oferowanego serwera potwierdzające, że serwis oferowanego serwera będzie:
- realizowany bezpośrednio przez producenta i/lub we współpracy
z autoryzowanym partnerem serwisowym producenta,
- firma serwisująca posiada autoryzacje producenta oferowanego serwera,
- firma serwisująca posiada ISO 9001:2015 (lub równoważną) oraz ISO-27001 (lub równoważną) na świadczenie usług serwisowych.
d) Oświadczenie wykonawcy lub producenta oferowanego serwera potwierdzające, że oferowany serwer będzie posiadał gwarancję w ramach której, w przypadku wystąpienia awarii dysku twardego w urządzeniu objętym aktywnym wparciem technicznym, uszkodzony dysk twardy pozostaje u Zamawiającego.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Przedmiotowe środki dowodowe składane w celu potwierdzenia, że oferowane dostawy spełniają wymagania minimalne określone przez Zamawiającego w Opisie przedmiotu zamówienia wymienione w punkcie 2.1.11. SWZ5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Na Ofertę składa się:1) Formularz oferty wypełniony zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ;
2) Formularz cenowo-techniczny wypełniony zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ.
2. Wraz z Ofertą należy złożyć:
1) Oświadczenie z art. 125 ust 1 ustawy Pzp (oświadczenie wstępne), o którym mowa w pkt 4.4.1.1. SWZ – zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie wstępne, o których mowa w pkt 4.4.1.1. SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Zasady dotyczące składania oświadczenia wstępnego określone w pkt 4.4.1.1. SWZ stosuje się.
2) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, składa oświadczenia wstępne, w zakresie wskazanym w Załączniku nr 5 do SWZ, dotyczące tych podmiotów. Zasady dotyczące składania oraz formy oświadczeń określone w pkt 4.4.1.1.1.- 4.4.1.1.3. SWZ stosuje się.
3) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (sporządzone zgodnie z Załącznikiem nr 8 do SWZ) lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów - jeżeli Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego.
4) W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik – pełnomocnictwo
określające jego zakres, podpisane przez osobę/y upoważnione do reprezentacji wskazane we właściwym rejestrze, z którego wynika prawo do podpisania oferty oraz do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą.
5) W przypadku, gdy ofertę składają Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia, pełnomocnictwo określające zakres umocowania pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania ich w postępowaniu.
6) Oświadczenie o zastrzeżeniu informacji - stanowiące Załącznik nr 6 do SWZ – jeżeli dotyczy.
7) Przedmiotowe środki dowodowe, wskazane w pkt 2.1.11. SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie przesłanek określonych w pkt 4.2.1. SWZ, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z pkt 4.1. SWZ. Powyższe dotyczy również spółki cywilnej.