BZP: Zakup fabrycznie nowego samochodu osobowego typu SUV z napędem hybrydowym plug-in (PHEV) dla Starostwa Powiatowego w Gryfinie
28.08.2025
2025/BZP 00395391/01
POWIAT GRYFIŃSKI
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup fabrycznie nowego samochodu osobowego typu SUV z napędem hybrydowym plug-in (PHEV) dla Starostwa Powiatowego w Gryfinie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT GRYFIŃSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811683965
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Sprzymierzonych 4
1.5.2.) Miejscowość: Gryfino
1.5.3.) Kod pocztowy: 74-100
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.7.) Numer telefonu: 91 40 45 000
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@gryfino.powiat.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.gryfino.powiat.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup fabrycznie nowego samochodu osobowego typu SUV z napędem hybrydowym plug-in (PHEV) dla Starostwa Powiatowego w Gryfinie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f234f019-e041-412c-b8c7-2c7dc9af6ae5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00395391
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00042118/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.4 Zakup fabrycznie nowego samochodu osobowego z napędem hybrydowym wraz ze stacją ładowania
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/gryfino_powiat3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020r. poz. 344 t.j.).
2. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem serwisu platformazakupowa.pl pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/gryfino_powiat
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wg Rozdziału VIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Wg Rozdziału XXV SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Wg Rozdziału XXV SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.272.2.4.2025.SD
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego, nieużywanego, samochodu osobowego typu SUV z napędem hybrydowym typu plug-in (PHEV).
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniku do formularza ofertowego stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ.
3. Wspólny słownik zamówień publicznych (CPV): 34110000-1 – Samochody osobowe.
4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w załączniku do formularza ofertowego stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ oraz wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 34110000-1 - Samochody osobowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największa ilość punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Parametry techniczne
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna za spełniony warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej jeżeli wykonawca wykaże że:
a) wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej :
a1) dwie dostawy samochodu osobowego z napędem hybrydowym, z tego przynajmniej jeden typu SUV, o wartości zamówienia nie mniejszej niż 100.000 zł brutto (słownie: sto tysięcy złotych brutto) każdy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz wykonanych dostaw w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem dat ich wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, wraz z załączeniem dowodów określających, że zostały one wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy i/lub montaż były wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych, referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane w okresie ostatnich 3 miesięcy - jako spełnianie warunku określonego w Rozdziale XV pkt 3 ppkt 2 lit a) SWZ – załącznik nr 6 do SWZ.
Referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane winny zawierać następujące informacje: wartość, zakres, termin udzielenia zamówienia, potwierdzenie należytego wykonania zamówienia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Wykaz parametrów technicznych, systemów i elementów wyposażenia pojazdu oraz warunki gwarancji zgodnie z Załącznikiem do formularza ofertowego (stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ).5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Wykaz parametrów technicznych, systemów i elementów wyposażenia pojazdu oraz warunki gwarancji zgodnie z Załącznikiem do formularza ofertowego (stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ).5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Formularz Ofertowy (wraz z załącznikiem do formularza ofertowego)2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ
3) Zobowiązanie innego podmiotu, według załącznika nr 5, o którym mowa w Rozdziale XV pkt 6 ppkt 3) SWZ lub inny podmiotowy środek dowodowy (jeżeli dotyczy),
4) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty, oświadczeń i dokumentów; odpowiednie pełnomocnictwa, (jeżeli dotyczy), w tym umocowanie do reprezentowania podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 Ustawy (jeżeli dotyczy).
5) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - Oświadczenie konsorcjum/ spółki cywilnej z którego wynika, które roboty budowlane/usługi/dostawy wykonają poszczególni wykonawcy – oświadczenie składane na formularzu ofertowym zgodnie z postanowieniami Rozdziału XVIII pkt. 3.
6) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 3 do SWZ;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy.2. Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt 1 należy dołączyć do oferty.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które części zamówienia wykonają poszczególni wykonawcy. Oświadczenie jw. przedkłada się, w przypadku określonym w art. 117 ust. 2 i 3 Ustawy, zgodnie z treścią Formularza ofertowego.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5. Wspólnicy spółki cywilnej są wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia i mają do nich zastosowanie zasady określone w pkt 1 – 4.
6. Przed podpisaniem umowy (w przypadku wyboru danej oferty jako najkorzystniejszej) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą mieli obowiązek przedstawić zamawiającemu umowę konsorcjum, zawierającą co najmniej:
1) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia;
2) określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy;
3) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia oraz czas trwania gwarancji jakości.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiany umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.2. Strony przewidują możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, jeżeli zmiany te są dla Zamawiającego korzystne lub wynikły z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności w zakresie:
1) terminu dostawy przedmiotu umowy, w zakresie określonym w ust. 3,
2) wysokości wynagrodzenia, w zakresie ustalonym w ust. 4.
3. Strony dopuszczają możliwość zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadkach gdy nie ma możliwości dotrzymania przez Wykonawcę terminu wykonania przedmiotu umowy określonego w § 3 ust. 1 z przyczyn niezależnych od Wykonawcy lub w przypadku wystąpienia okoliczności siły wyższej np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach lub inne okoliczności niezależne od stron lub których strony przy zachowaniu należytej staranności nie były w stanie uniknąć lub przewidzieć.
4. W przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług, wynagrodzenie Wykonawcy od dnia wejścia w życie przepisów, wprowadzających zmianę będzie uwzględniało stawkę podatku po zmianie.
5. Zmiany przedstawicieli stron upoważnionych do prowadzenia spraw związanych z realizacją umowy będą zmianami, które dla skuteczności nie wymagają zawarcia aneksu. W takim przypadku wystarczające będzie pisemne poinformowanie drugiej strony o konieczności dokonania zmiany wraz ze wskazaniem przyczyny.