BZP: Dostawa środków ochrony indywidualnej - ubrań specjalnych ciężkich i lekkich
29.08.2025
2025/BZP 00398017/01
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Bielsku-Białej
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa środków ochrony indywidualnej - ubrań specjalnych ciężkich i lekkich
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Bielsku-Białej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072191580
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Leszczyńska 43
1.5.2.) Miejscowość: Bielsko-Biała
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-300
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.7.) Numer telefonu: 478 510 104
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: espbielsko@katowice.kwpsp.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/kmpsp-bielsko-biala
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa środków ochrony indywidualnej - ubrań specjalnych ciężkich i lekkich
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0d5cbd4f-5242-4440-9e7d-e07e8a9baa3a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00398017
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00363415/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Dostawa środków ochrony indywidualnej - ubrań specjalnych ciężkich i lekkich
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11646653.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1164665
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://platformazakupowa.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MT.2370.7.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na kilka części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa 33 kompletów ubrań specjalnych ciężkich (zgodne z normą PN EN 469:2021)
4.2.6.) Główny kod CPV: 18130000-9 - Specjalna odzież robocza
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Cena brutto (C) - waga kryterium 30%
Cena brutto (koszt)
Liczba punktów = ( Cmin / Cof ) x 30
gdzie:
- Cmin - najniższa cena brutto spośród wszystkich ofert badanych
- Cof - cena brutto podana w ofercie badanej
2) Parametry techniczne (T) - waga kryterium 70%
Oceniając oferty według kryterium parametry techniczne Zamawiający będzie brał pod uwagę parametry wymienione w pkt. XX SWZ, których podanie jest niezbędne przy złożeniu oferty.
Wartość parametru wpisanego przez Wykonawcę w formularzu ofertowym, Zamawiający obliczy zgodnie ze sposobem opisanym w tabeli dla każdego parametru osobno (dla parametrów z tabeli od nr 1 do nr 6) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Parametr z nr od 7 do nr 11 tabeli, oceniony zostanie wg zasady: SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA przyznając przypisaną z tabeli odpowiednią ilość punktów. Wyniki zostaną następnie zsumowane dając razem wynik punktowy jaki otrzymała oferta w kryterium parametry techniczne.
Suma punktów uzyskana z kryterium parametry techniczne obliczona zostanie wg poniższego wzoru:
Liczba punktów = suma punktów z tabeli oferty ocenianej x waga parametru (70) / maksymalna ilość punktów możliwą do zdobycia (100).
ŁĄCZNA OCENA PUNKTOWA = liczba punktów uzyskana w kryterium CENA + liczba punktów uzyskana w kryterium PARAMETRY TECHNICZNE. Jako najkorzystniejsza zostanie wybrana oferta, która otrzyma najwyższą liczbę punktów ŁĄCZNEJ OCENY PUNKTOWEJ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Parametry techniczne
4.3.6.) Waga: 70
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa 33 kompletów ubrań specjalnych lekkich (zgodne z normą PN-EN 15384)
4.2.6.) Główny kod CPV: 18130000-9 - Specjalna odzież robocza
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Cena brutto (C) - waga kryterium 30%
Cena brutto (koszt)
Liczba punktów = ( Cmin / Cof ) x 30
gdzie:
- Cmin - najniższa cena brutto spośród wszystkich ofert badanych
- Cof - cena brutto podana w ofercie badanej
2) Parametry techniczne (T) - waga kryterium 70%
Oceniając oferty według kryterium parametry techniczne Zamawiający będzie brał pod uwagę parametry wymienione w pkt. XX SWZ, których podanie jest niezbędne przy złożeniu oferty.
Wartość parametru wpisanego przez Wykonawcę w formularzu ofertowym, Zamawiający obliczy zgodnie ze sposobem opisanym w tabeli dla każdego parametru osobno (dla parametrów z tabeli od nr 1 do nr 6) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Parametr z nr 7 tabeli, oceniony zostanie wg zasady: SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA przyznając przypisaną z tabeli odpowiednią ilość punktów. Wyniki zostaną następnie zsumowane dając razem wynik punktowy jaki otrzymała oferta w kryterium parametry techniczne.
Suma punktów uzyskana z kryterium parametry techniczne obliczona zostanie wg poniższego wzoru:
Liczba punktów = suma punktów z tabeli oferty ocenianej x waga parametru (70) / maksymalna ilość punktów możliwą do zdobycia (100).
ŁĄCZNA OCENA PUNKTOWA = liczba punktów uzyskana w kryterium CENA + liczba punktów uzyskana w kryterium PARAMETRY TECHNICZNE. Jako najkorzystniejsza zostanie wybrana oferta, która otrzyma najwyższą liczbę punktów ŁĄCZNEJ OCENY PUNKTOWEJ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Parametry techniczne
4.3.6.) Waga: 70
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VIII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) należycie wykonał co najmniej 2 zamówienia (dostawy) w ilości co najmniej 30 kpl. ubrań specjalnych, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których zostały wykonane lub są wykonywane należycie oraz załączeniem dowodów czy dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże się w tym okresie jedną wykonaną dostawą ubrań specjalnych w ilości co najmniej 60 kpl.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616 z późn. zm.), z innym Wykonawca, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ;
b) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, należy wskazać dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz dostaw porównywalnych z dostawami stanowiącymi przedmiot niniejszego zamówienia, wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane w okresie ostatnich 3 miesięcy- załącznik nr 5 do SWZ – dokument służy potwierdzeniu warunków udziału w postępowaniu określonych w Rozdziale VII. pkt 1;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Wypełniony załącznik nr 2 do niniejszego SWZ.1. Zamawiający żąda złożenia przez Wykonawcę wraz z ofertą następujących przedmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie zgodności ocenianych parametrów przedmiotu zamówienia w kryterium technicznym oceny ofert.
a) Ważny certyfikat oceny typu WE na oferowane ubranie wydany przez upoważnioną do tego jednostkę notyfikowaną identyfikujący oferowany produkt, wraz z załącznikiem w zakresie parametrów określonych w SWZ.
b) Raport końcowy na podstawie którego wystawiony był certyfikat zgodności typu WE oraz raporty z badań wystawione przez jednostki notyfikowane o ile te nie są zawarte w protokole końcowym - potwierdzające parametry oceniane w kryterium „parametry techniczne” i formularzu ofertowym wystawione przez uprawnione do tego jednostki notyfikowane. Oferowane parametry oceniane należy widocznie zakreślić.
c) inne dokumenty potwierdzające deklarowane wartości ocenianych parametrów w kryterium technicznym.
d) świadectwo dopuszczenia CNBOP-PIB
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, któreusługi wykonają poszczególni wykonawcy w odniesieniu do warunków, które zostały opisane w ust. 2 - zgodnie z
załącznikiem nr 6 do niniejszej SWZ oraz oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby uwzględniające przesłanki
wykluczenia z art. 7 ust. 1 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę
oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego składane na podstawie art. 125 ust. 5 ustawy Pzp.
Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby- zgodnie z załącznikiem nr 6 do swz
odpowiednie pełnomocnictwo- jeśli dotyczy
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresieuregulowanym w art. 454-455 PZP oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ.
Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.