BZP: Doposażenie pracowni mechanizacji rolnictwa i agrotroniki
02.09.2025
2025/BZP 00403103/01
ZESPÓŁ SZKÓŁ CENTRUM KSZTAŁCENIA ROLNICZEGO IM. JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO W OKSZOWIE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Doposażenie pracowni mechanizacji rolnictwa i agrotroniki
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ SZKÓŁ CENTRUM KSZTAŁCENIA ROLNICZEGO IM. JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO W OKSZOWIE
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000096193
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. Szkolna 2
1.4.2.) Miejscowość: Okszów
1.4.3.) Kod pocztowy: 22-105
1.4.4.) Województwo: lubelskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.4.7.) Numer telefonu: 82 569 07 22
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zsckr@okszow.edu.pl, zamowienia@okszow.edu.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: zsckr.okszow.edu.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00403103
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-09-02
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00396915
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
3.5. Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej Przed zmianą:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-0eaefb48-7bfd-411d-954e-92c5a5ee1c81
Po zmianie:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0eaefb48-7bfd-411d-954e-92c5a5ee1c81
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
Zamówienie obejmuje dostawę fabrycznie nowego samochodu osobowego przeznaczonego do nauki jazdy, napędzanego elektrycznie o parametrach szczegółowo określonych w załączniku nr 1 do SWZ oraz pozostałych dokumentach zamówienia.
Dane techniczne:
- rok produkcji 2025 (fabrycznie nowy)
- rodzaj napędu – silnik elektryczny
- liczba drzwi - 5
- moc silnika minimum 140KW/ 200 KM
- typ skrzyni biegów – automatyczna 1 biegowa, bezstopniowa
- napęd – na przednią lub tylną oś
Wymiary pojazdu:
- Długość min. 4200mm
- Szerokość min 1750mm
- Wysokość min 1520 mm
Podwozie:
- układ kierowniczy – zębatkowy ze wspomaganiem elektrycznym
- hamulce: przednie i tylne – tarczowe lub tylne bębnowe z odzyskiem energii
- ogumienie - felgi aluminiowe z oponami letnimi wraz z dodatkowym kompletem kół z oponami zimowymi w rozmiarze między R17”a R19”
Nadwozie:
- wersja nadwozia - HATCHBACK 5 - drzwiowy
- podgrzewane szyby – przód i tył
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
- poziomowanie wysokości reflektorów - minimum manualnie
- kolor nadwozia – preferowany z odcieniem metalicznym
- zamawiający wymaga kolorów stonowanych np. czarny, biały, szary, grafitowy, srebrny, niebieski, zielony oraz ich odcieni. Zamawiający nie dopuszcza kolorów jaskrawych i rzucających się w oczy np. róż, fiolet, jasna zieleń, żółć.
Bateria i ładowanie:
- samochód obligatoryjnie wyposażony w ładowarkę dostosowaną do gniazda sieciowego jednofazowego o napięciu 230 V,
- pojemność baterii min. 55 kW-h,
- czas ładowania prądem zmiennym AC (0-100%) 11 kW maksymalnie sześć i pół godziny
- adapter do ładowania prądem 3-fazowym (długość przewodu minimum 5 m)
- czas ładowania maksymalną mocą DC (5%-80% naładowania) – nie więcej niż 35 minut
- maksymalna moc ładowania akumulatora prądem DC 100-120 kW
- zasięg jazdy samochodu przy maksymalnym naładowaniu baterii minimum 400 km
- maksymalne średnie zużycie energii elektrycznej kWh/100 km nie więcej niż 20 kWh/100 km
Wyposażenie - bezpieczeństwo:
- gaśnica 1 lub 2 kg typu ABC, trójkąt awaryjny i w pełni wyposażona apteczka pierwszej pomocy
- koło zapasowe lub dojazdowe wraz z zestawem do jego wymiany
- komplet wycieraczek gumowych i dywaników welurowych
- poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
- możliwość dezaktywacji poduszki czołowej pasażera
- system kontroli trakcji ASR oraz stabilizacji toru jazdy ESP®
- system kontroli ciśnienia w oponach
- światła do jazdy dziennej LED przód i tył
- sygnalizacja niezapiętych pasów - minimum przednie fotele
- tylne 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi dla zewnętrznych siedzeń
- bezpieczne pedały hamulca (zapadające się w przypadku zderzenia czołowego)
- immobiliser
- fabrycznie wbudowany system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu
- zagłówki na tylnych siedzeniach z regulacją wysokości dla wszystkich pasażerów
- automatyczny system uruchamiania pojazdu po przerwie "Stop Start"
- fabrycznie wbudowany system monitorowania pól widoczności
- system rozpoznawania znaków drogowych
- tylne i przednie lampy zespolone LED
- przednie 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi i ogranicznikami siły napięcia oraz regulacją wysokości mocowania
- czołowe poduszki powietrzne minimum 4
- system wspomagania ruszania na wzniesieniu
- boczne poduszki powietrzne - minimum przednie
- system ABS – preferowany razem z elektronicznym rozdziałem siły hamowania
Wyposażenie pojazdu:
- klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
- gniazdo do szybkiego ładowania – umożliwiające ładowanie prądem zmiennym i stałym (system mobilny typu Wallbox wraz z wszelkimi akcesoriami niezbędnymi do ładowania pojazdu prądem stałym)
- kabel do ładowania prądem zmiennym ze stacji ładującej
- przewód do ładowania z gniazda 230 V
- system obserwacji otoczenia przez kamery 360 stopni wraz z kamerą cofania
- regulacja pozioma i pionowa kolumny kierownicy
- interaktywny wyświetlacz multimedialny z nawigacją satelitarną i radiem cyfrowym (fabrycznym) o średnicy ekranu minimum 12" - obrotomierz lub wyświetlacz informujący o obciążeniu silnika
- gniazdo 12V minimum jedno wejście
- gniazdo USB – minimum jedno wejście
- komplet dywaników (welur i guma) włącznie z mata gumową do bagażnika,
- komplet dwóch kluczy (o ile zastosowanie ma system „kluczykowy”), a w przypadku oferowania transpondera dwa piloty lub karty.
Dodatkowe wyposażenie pojazdu
- zgodne z rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia – odnośnie szkolenia kandydatów na kierowców kat. B
- komplet dodatkowych lusterek bocznych dla instruktora
- mechanizm zapewniający użycie dodatkowego pedału hamulca z siedzenia pasażera dla instruktora, prowadzącego szkolenie
- magnetyczna tablica kwadratowa barwy niebieskiej z białą literą „L” wraz z możliwością podświetlenia
Bezpłatne przeglądy gwarancyjne:
- gwarancja sprawności akumulatora na minimum 7-10 lat lub przebieg 150-160 tys. km
- pakiet minimum 2 przeglądów i wymian w ramach zakresu oferowanego przez producenta oraz ochrona pogwarancyjna na minimum 4 lata
- pełny pakiet ubezpieczenia (O.C.,A.C., N.N.W.) opłacony na minimum rok.
Po zmianie:
Zamówienie obejmuje dostawę fabrycznie nowego samochodu osobowego przeznaczonego do nauki jazdy, napędzanego elektrycznie o parametrach szczegółowo określonych w załączniku nr 1 do SWZ oraz pozostałych dokumentach zamówienia.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.7. Dodatkowy kod CPV Przed zmianą:
Pomoce dydaktyczne,Pojazdy elektryczne,Pojazdy specjalne
Po zmianie:
Pojazdy elektryczne,Pojazdy specjalne
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
9.1. Informacje dodatkowe Przed zmianą:
Na potrzeby oceny ofert oferta musi zawierać:
1. Formularz Ofertowy – do wykorzystania wzór (druk), stanowiący Załącznik nr 3 do SWZ (przy czym Wykonawca może sporządzić ofertę wg innego wzorca, która powinna wówczas obejmować dane wymagane dla oferty w SWZ i załącznikach).
2. Wypełniony formularz – Potwierdzenie spełniania wymagań minimalnych, stanowiący Załącznik nr 1a do SWZ.
Wypełnienie formularza stanowi potwierdzenie zgodności produktu
z wymogami Zamawiającego. W przypadku, gdy Wykonawca nie potwierdzi wymaganych parametrów Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, z zastrzeżeniem art. 223 ustawy Pzp.
3. Oświadczenie, o którym mowa w rozdziale 8.1 SWZ;
4. Uzasadnienie do zastrzeżenia informacji znajdujących się w ofercie jako tajemnica przedsiębiorstwa (jeżeli dotyczy).
5. Potwierdzenie umocowania do działania w imieniu Wykonawcy:
a) zamawiający w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, żąda złożenia wraz z ofertą odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru;
b) wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w lit a), jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych
i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
c) jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit a), zamawiający żąda od wykonawcy złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy.
6. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy).
Adnotacja dotycząca zmian umowy:
Strony przewidują zmianę umowy w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT. Stawka i kwota podatku oraz wynagrodzenie brutto ulegną zmianie odpowiednio do przepisów prawa wprowadzających zmianę stawki podatku, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia i zwiększenia wynagrodzenia brutto o kwotę równą różnicy wynikającej ze zmienionej stawki podatku - dotyczy to części wynagrodzenia za dostawy, których w dniu zmiany stawki
podatku jeszcze nie dostarczono.
Nie stanowi zmiany istotnej umowy w rozumieniu art. 454 ustawy:
1) zmiana danych teleadresowych;
2) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego).
4. Wszelkie zmiany umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej i podpisania przez obydwie strony umowy.
5. Z wnioskiem o zmianę umowy może wystąpić zarówno Wykonawca, jak i Zamawiający.
6. Strona, która występuje z propozycją zmiany umowy, w oparciu o przedstawiony powyżej katalog zmian umowy zobowiązana jest do sporządzenia i uzasadnienia wniosku o taką zmianę. Wszelkie zmiany umowy dla swej ważności wymagają formy pisemnej w postaci aneksu do umowy.
Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią one jednak zobowiązania do wyrażenia takiej zgody
Po zmianie:
Na potrzeby oceny ofert oferta musi zawierać:
1. Formularz Ofertowy – do wykorzystania wzór (druk), stanowiący Załącznik nr 3 do SWZ (przy czym Wykonawca może sporządzić ofertę wg innego wzorca, która powinna wówczas obejmować dane wymagane dla oferty w SWZ i załącznikach).
2. Wypełniony formularz – Potwierdzenie spełniania wymagań minimalnych, stanowiący Załącznik nr 1a do SWZ.
Wypełnienie formularza stanowi potwierdzenie zgodności produktu
z wymogami Zamawiającego. W przypadku, gdy Wykonawca nie potwierdzi wymaganych parametrów Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, z zastrzeżeniem art. 223 ustawy Pzp.
3. Oświadczenie, o którym mowa w rozdziale 8.1 SWZ;
4. Uzasadnienie do zastrzeżenia informacji znajdujących się w ofercie jako tajemnica przedsiębiorstwa (jeżeli dotyczy).
5. Potwierdzenie umocowania do działania w imieniu Wykonawcy:
a) zamawiający w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, żąda złożenia wraz z ofertą odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru;
b) wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w lit a), jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych
i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
c) jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit a), zamawiający żąda od wykonawcy złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy.
6. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy).
Adnotacja dotycząca zmian umowy:
Strony przewidują zmianę umowy w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT. Stawka i kwota podatku oraz wynagrodzenie brutto ulegną zmianie odpowiednio do przepisów prawa wprowadzających zmianę stawki podatku, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia i zwiększenia wynagrodzenia brutto o kwotę równą różnicy wynikającej ze zmienionej stawki podatku - dotyczy to części wynagrodzenia za dostawy, których w dniu zmiany stawki
podatku jeszcze nie dostarczono.
Nie stanowi zmiany istotnej umowy w rozumieniu art. 454 ustawy:
1) zmiana danych teleadresowych;
2) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego).
4. Wszelkie zmiany umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej i podpisania przez obydwie strony umowy.
5. Z wnioskiem o zmianę umowy może wystąpić zarówno Wykonawca, jak i Zamawiający.
6. Strona, która występuje z propozycją zmiany umowy, w oparciu o przedstawiony powyżej katalog zmian umowy zobowiązana jest do sporządzenia i uzasadnienia wniosku o taką zmianę. Wszelkie zmiany umowy dla swej ważności wymagają formy pisemnej w postaci aneksu do umowy.
Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią one jednak zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
7.1. Wykonawca podlega wykluczeniu także w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. 2023 r., poz. 129 z późn. zm.).
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca na dzień składania ofert nie
podlega wykluczeniu.
Oświadczenia należy złożyć wg wymogów załącznika Nr 4 do SWZ.
Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczeń, o którym mowa w pkt 8.1 SWZ lub są one niekompletne lub zawierają błędy, Zamawiający wezwie Wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie lub zachodzą przesłanki
unieważnienia postępowania.
Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych oświadczeń, o których mowa w pkt 8.1 SWZ.
Jeżeli złożone przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w pkt 8.1 SWZ budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
Oświadczenia o których mowa w pkt 8.1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Oświadczenia wskazane w pkt 8.1 SWZ i podmiotowe środki dowodowe przekazuje się środkiem komunikacji elektronicznej wskazanym w rozdziale 11 SWZ.
Po zmianie:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.2. Miejsce składania ofert Przed zmianą:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-0eaefb48-7bfd-411d-954e-92c5a5ee1c81
Po zmianie:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0eaefb48-7bfd-411d-954e-92c5a5ee1c81