BZP: Dostawa benzyny bezołowiowej i oleju napędowego do pojazdów służbowych w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych.
03.09.2025
2025/BZP 00405402/01
Skarb Państwa - Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa benzyny bezołowiowej i oleju napędowego do pojazdów służbowych
w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Skarb Państwa - Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000115772
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Grójecka 127
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-124
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 22 58 98 100
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lasy.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa benzyny bezołowiowej i oleju napędowego do pojazdów służbowych
w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e1ec54f9-9671-45a7-a87a-b9ca49ef0f5f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00405402
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00223247/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Dostawa paliwa do samochodów służbowych w DGLP.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11428873.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami, w tym w szczególności
składanie oferty, oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się wyłącznie przy użyciu platformy
zakupowej adres: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1142887
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wymagania techniczne i
organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji
przekazywanych przy użyciu platformy zakupowej opisane zostały w instrukcjach dla wykonawców „platformazakupowa.pl” Open
Nexus dostępnymi pod linkiem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje oraz w Regulaminie platformazakupowa.pl Open
Nexus dostępnym pod linkiem: https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin.
2. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z platformy zakupowej to: przeglądarka internetowa EDGE, Chrome,
FireFox w najnowszej dostępnej wersji, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze
internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s. Platforma zakupowa jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości
ekranu 1024x768 pikseli.
3. Występuje limit objętości plików lub spakowanych folderów w zakresie całej oferty lub wniosku do 150 MB, przy maksymalnej
liczbie 10 plików lub spakowanych folderów.
4. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii
dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania w systemie (platforma zakupowa).
5. Czas wyświetlany na platformie zakupowej (www.platformazakupowa.pl) synchronizuje się automatycznie z serwerem Głównego
Urzędu Miar.
6. Ofertę oraz oświadczenia składane w postępowaniu sporządza się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w
postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)
(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Dyrekcja
Generalna Lasów Państwowych, ul. Grójecka 127, 02-124 Warszawa, tel. 22 58 98 100, faks. 22 58 98 171, e-mail:
sekretariat@lasy.gov.pl.
2. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pomocą
adresu e-mail: dane.osobowe@lasy.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
3. Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób
gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
4. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony
prawnej, o których mowa w dziale IX PZP, do upływu terminu do ich wniesienia.
5. Do przetwarzania danych osobowych, o których mowa w art. 10 RODO mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające
upoważnienie. Osoby dopuszczone do przetwarzania takich danych są obowiązane do zachowania ich w poufności.
6. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO w celu związanym z prowadzeniem niniejszego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie ziszczą się przesłanki
określone w art. 255-256 PZP – w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także
udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji.
7. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona na
podstawie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności w oparciu o przepisy PZP.
8. Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia mogą zostać
udostępnione także podmiotom świadczącym usługi na rzecz administratora na podstawie umowy powierzenia przetwarzania
danych osobowych (podmioty przetwarzające) m.in. dostawcom systemów IT, podmiotom świadczącym usługi doradcze, w tym
usługi prawne i konsultingowe.
9. Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będą
przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy w sprawie
zamówienia publicznego.
Więcej informacji na temat RODO w specyfikacji warunków zamówienia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: EZ.270.2.4.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa benzyny bezołowiowej i oleju napędowego dla pojazdów użytkowanych w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych, zwanych dalej „paliwem”.
2. Szacunkowe ilości i asortyment paliw, będących przedmiotem dostaw: Benzyna bezołowiowa 95-oktanowa - 10000,00 litrów, Benzyna bezołowiowa 98-oktanowa - 49216,00 litrów, Olej
napędowy - 26408,00 litrów. Określone ilości paliw są ilościami orientacyjnymi i mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb Zamawiającego. 3. Dostawy będą polegały na tankowaniu paliwa z legalizowanych dystrybutorów do pojazdów służbowych, sukcesywnie, w miarę potrzeb Zamawiającego. 4. Tankowanie pojazdów odbywać się będzie na stacjach paliw czynnych
całodobowo siedem dni w tygodniu, wyłącznie z zapewnieniem bezgotówkowego rozliczenia transakcji przy użyciu elektronicznych kart tankowania (kart paliwowych) obowiązujących na terenie całego kraju. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do
SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09100000-0 - Paliwa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09132100-4 - Benzyna bezołowiowa
09134100-8 - Olej napędowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 48 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wysokość stałego rabatu od ceny benzyny 95-oktanowej
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wysokość stałego rabatu od ceny benzyny 98-oktanowej
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wysokość stałego rabatu od ceny oleju napędowego
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada
koncesję na obrót paliwami ciekłymi wydaną przez Urząd Regulacji Energetyki
zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne
(Dz.U. z 2024 r. poz. 266 ze zm.)
2. Zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że
dysponuje na terytorium Rzeczpospolitej Polski:
- minimum 5 stacjami benzynowymi na terenie Warszawy, w tym jedną stacją
oddaloną nie dalej niż 5 km od budynku Zamawiającego, zlokalizowanego
przy ulicy Grójeckiej 127 w Warszawie,
-minimum 1 stacją benzynową w każdym mieście wojewódzkim
(z wyłączeniem Warszawy),
- minimum 10 stacjami benzynowymi na terenie każdego województwa
(z wyłączeniem ww. stacji benzynowej w mieście wojewódzkim)
- na których Zamawiający będzie mógł dokonywać zakupów paliw przy pomocy
elektronicznej karty tankowania (karty paliwowej) wystawionej na numer
rejestracyjny pojazdu Zamawiającego. Wyżej wymienione stacje benzynowe
muszą być czynne w każdy dzień tygodnia, 24 godziny na dobę.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) aktualne uprawnienia Wykonawcy (koncesję) do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciekłymi wydaną przez Urząd Regulacji Energetyki zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (Dz.U. z 2024 r. poz. 266 ze zm.),
b) wykaz stacji paliw, którymi aktualnie dysponuje Wykonawca (załącznik nr 6 do SWZ).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. formularz oferty,2. zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na
potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując
zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków
udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów;
3. oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu (składane – o ile dotyczy).
4. pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy (składane – o ile
dotyczy);
5. pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie dla pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, jeżeli ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający
się o udzielenie zamówienia,
6. odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu
Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o
których mowa w zdaniu poprzednim, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz
danych, o ile Wykonawca dostarczy dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia przy uwzględnieniu poniższych warunków:a) żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania,
b) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający dopuszcza, aby warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej spełniał co najmniej jeden z Wykonawców, który zrealizuje dostawy, do których realizacji te uprawnienia lub zdolności są wymagane,
c) warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej może być spełniony łącznie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
d) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, na podstawie art. 117 ust. 4, dołączą do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy,
e) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy,
f) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów,
g) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-12 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem platformy zakupowej adres: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1142887
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-12 08:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-11
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Termin wykonania zamówienia: Wykonawca zobowiązany będzie realizować przedmiot zamówienia przez okres 48 miesięcy począwszy od dnia 01.10.2025 r. (z zastrzeżeniem, że gdy umowa zostanie zawarta po tym terminie umowa będzie obowiązywała od dnia jej zawarcia) lub do wyczerpania kwoty umowy w zależności, która z okoliczności wystąpi jako pierwsza.Ponadto Zamawiający informuje, że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r., poz. 514 ze zm).