BZP: Dostawa oleju opałowego w sezonie grzewczym 2025/2026 dla potrzeb Fundacji „Miejski Park i Ogród Zoologiczny w Krakowie”
04.09.2025
2025/BZP 00406775/01
Fundacja Miejski Park i Ogród Zoologiczny w Krakowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa oleju opałowego w sezonie grzewczym 2025/2026 dla potrzeb Fundacji „Miejski Park i Ogród Zoologiczny w Krakowie”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Fundacja Miejski Park i Ogród Zoologiczny w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 350029679
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kasy Oszczędności Miasta Krakowa 14
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 30-232
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zoo-krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zoo-krakow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Fundacja
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
prowadzenie miejskiego ogrodu zoologicznego, zarządzanie lasem komunalnym
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa oleju opałowego w sezonie grzewczym 2025/2026 dla potrzeb Fundacji „Miejski Park i Ogród Zoologiczny w Krakowie”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-77a3be0b-b184-43a3-a4bb-ff065a88c1c0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00406775
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-77a3be0b-b184-43a3-a4bb-ff065a88c1c03.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj.
przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. Korzystanie w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” wymaga posiadania przez Wykonawcę konta „Wykonawcy” na
Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia.
3. Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności: przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie
pytań i udzielanie odpowiedzi.
4. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia
wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
5. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia
określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulaminserwisu
oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy” https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponent-edukacyjny/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BR-271-15/2025 (437)
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa oleju opałowego lekkiego w sezonie grzewczym
2025/2026 r. w ilości ok. 250 000 litrów. Zastrzega się możliwość zmiany wielkości zamówienia +/- 20%.
2. Opis przedmiotu zamówienia: olej powinien spełniać wymagania
normy: PN-C-96024 dla gatunku L-1. Dostarczany olej opałowy powinien być
wzbogacony dodatkami o następujących właściwościach: myjących (pozostawiać dysze
palników czyste, bez osadów), przeciwkorozyjnych, zapobiegających oddzielaniu się
wody w niskich temperaturach i zatykaniu filtrów, smarnych, przeciwdziałających
utlenianiu oleju.
3. Warunki realizacji dostawy: miejscem realizacji zamówienia jest siedziba zamawiającego
(dostawa do pięciu oddzielnych kotłowni). Dostawy muszą być realizowane
transportem wykonawcy – ze względu na utrudniony dojazd do poszczególnych
kotłowni, wykonawca musi realizować dostawy, wyposażonym w wąż spustowy o długości co najmniej 30 m samochodem cysterną o pojemności ok. 12.000 l, sztywną,
beznaczepową, o małych gabarytach, lub równoważnym. Przez równoważny należy rozumieć samochód cysternę o gabarytach pozwalających na swobodne poruszanie się po alejkach Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09135100-5 - Olej opałowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zgodnie z art. 441 p. z. p. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystaniaz prawa opcji, a Wykonawca wyraża na powyższe zgodę. Podstawą uruchomienia
zamówienia w zakresie prawa opcji będą realne potrzeby Zamawiającego oraz
zagwarantowane środki finansowe.
2. Zamawiający zastrzega, iż część zamówienia określona jako prawo opcji jest
uprawnieniem a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Realizacja opcji może, ale nie
musi nastąpić, w zależności od zapotrzebowania Zamawiającego i na skutek jego
dyspozycji w tym zakresie. Brak realizacji zamówienia w zakresie prawa opcji nie
będzie rodzić żadnych roszczeń ze strony Wykonawcy w stosunku do
Zamawiającego.
3. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji do łącznej ilości odpowiadającej
10 000 litrów oleju opałowego (na warunkach analogicznych jak wskazane
w pkt. 2 do 3. zrealizowanej w ramach jednej lub dwóch dostaw
4. Możliwy termin realizacji przedmiotu zamówienia w ramach prawa opcji: od
zakończenia realizacji umowy podstawowej do 31.08.2026 r.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-05-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. posiadanie aktualnej koncesji na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami;2. posiadanie wiedzy i doświadczenia wyrażającego się wykonaniem w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert dostawy lub dostaw
oleju opałowego w łącznej ilości nie mniejszej niż 80 000 l z zastrzeżeniem, że
każda z dostaw obejmowała co najmniej 30 000 l oleju opałowego.