BZP: Dostawa sprzętu wraz z oprogramowaniem w celu rozbudowy infrastruktury systemu kopii zapasowych w Starostwie Powiatowym w Cieszynie.
08.09.2025
2025/BZP 00411192/01
Powiat Cieszyński reprezentowany przez Zarząd Powiatu Cieszyńskiego
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa sprzętu wraz z oprogramowaniem w celu rozbudowy infrastruktury systemu kopii zapasowych w Starostwie Powiatowym w Cieszynie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Cieszyński reprezentowany przez Zarząd Powiatu Cieszyńskiego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072186224
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bobrecka
1.5.2.) Miejscowość: Cieszyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-400
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wiz@powiat.cieszyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.powiat.cieszyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa sprzętu wraz z oprogramowaniem w celu rozbudowy infrastruktury systemu kopii zapasowych w Starostwie Powiatowym w Cieszynie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8c88468b-5485-4c8d-9f2a-16ed0a70dee7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00411192
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00048306/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.4 Dostawa sprzętu wraz z oprogramowaniem w celu rozbudowy infrastruktury systemu kopii zapasowych w Starostwie Powiatowym w Cieszynie.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy - Cyberbezpieczny Samorząd
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8c88468b-5485-4c8d-9f2a-16ed0a70dee73.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert oraz oświadczeń będzie odbywała się w formie elektronicznej, przy wykorzystaniu portalu e-zamówienia tj. systemu zapewniającego obsługę procesu udzielania zamówień publicznych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Dostęp do portalu możliwy jest za pośrednictwem strony: https://ezamowienia.gov.pl
W pozostałym zakresie dotyczącym niniejszego postępowania komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej w postaci e-mail: wiz@powiat.cieszyn.pl lub drogą elektroniczną na portalu e-zamówienia za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań, zawiadomień i zadawanie pytań.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Centrum pomocy platformy e-Zamówienia pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponent-edukacyjny/
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-zamówienia.
W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
Wykonawca Zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z platformy e-zamówienia, określone w Regulaminie korzystania z platformy e-zamówienia oraz zobowiązuje się korzystając z platformy e-zamówienia przestrzegać postanowień tego regulaminu.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WIZ.272.17.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa sprzętu wraz z oprogramowaniem w celu rozbudowy infrastruktury systemu kopii zapasowych w Starostwie Powiatowym w Cieszynie.
opis przedmiotu zamówienia:
1) Poprzez rozbudowę infrastruktury systemu kopii zapasowych (dalej Backup) Zamawiający rozumie wykonanie nadmiarowej, lustrzanej infrastruktury względem istniejącego urządzenia kopii zapasowych wraz z modernizacją istniejącego połączenia sieci szkieletowej. Zbudowana infrastruktura zostanie zlokalizowana w serwerowni, która znajduje się w odrębnej lokalizacji w stosunku do istniejącego systemu Backup, a zmodernizowane połączenie skomunikuje nową część systemu z istniejącą.
W ramach przedmiotowej rozbudowy do zadań Wykonawcy należeć będzie:
a) dostawa sprzętu serwerowego,
b) dostawa oprogramowania do kopii zapasowych, kompatybilnego z istniejącym
w Starostwie,
c) wdrożenie i integracja z istniejącą infrastrukturą Zamawiającego wraz z modernizacją połączeń światłowodowych pomiędzy siedzibami,
d) wykonanie szkoleń dla pracowników Zamawiającego,
e) sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu pełnej dokumentacji całości rozbudowanego systemu Backup.
2) Szczegółowa charakterystyka parametrów technicznych urządzeń i oprogramowań stanowiących przedmiot zamówienia oraz wymagany zakres prac wdrożeniowych określają załącznik nr 6 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
30233000-1 - Urządzenia do przechowywania i odczytu danych
48820000-2 - Serwery
48900000-7 - Różne pakiety oprogramowania i systemy komputerowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócony termin realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolność techniczna lub zawodowa (zgodnie z art. 113 ustawy Pzp):a) Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał:
- co najmniej jedną dostawę serwera oraz oprogramowania do kopii zapasowych o wartości minimum 150.000zł brutto
- wdrożenie systemu kopii zapasowych na kwotę co najmniej 50.000zł brutto.
b) Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobą lub osobami skierowanymi do prac instalacyjnych i konfiguracyjnych dostarczonego sprzętu, które:
- posiadają wiedzę techniczną zgodną z wymogami producenta oferowanego rozwiązania, co musi być potwierdzone certyfikatem producenta sprzętu,
- posiadają wiedzę z zakresu wdrażania i funkcjonalności zaoferowanego rozwiązania do backupu danych, która musi być potwierdzona stosownym certyfikatem producenta.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający zgodnie z art. 106 ustawy Pzp wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych, potwierdzających że oferowany przedmiot zamówienia potwierdza spełnienie wymagań określonych w opisie przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 6 do SWZ.1) Biorąc pod uwagę, iż czynnościami w ramach przedmiotowego zamówienia objęte będą bazy informacji Zamawiającego, a Zamawiający wdrożył i dokonał certyfikacji systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji certyfikatem ISO 27001, wymagane jest, aby Wykonawca posiadał wdrożony system zarządzania bezpieczeństwem informacji, który został potwierdzony wydanym na Wykonawcę certyfikatem ISO 27001, obejmującym zakres realizacji usług wdrożeniowych w obszarze bezpieczeństwa informacji lub równoważnym certyfikatem potwierdzającym spełnienie analogicznych wymagań w zakresie bezpieczeństwa informacji.
2) Firma serwisująca musi posiadać certyfikaty ISO 9001:2015 oraz ISO-27001 na świadczenie usług serwisowych oraz posiadać autoryzacje producenta urządzeń.