BZP: Dostawa i montaż komory pyłowej do badania pyłu metodą statyczną i dynamiczną
08.09.2025
2025/BZP 00411736/01
Wojskowy Instytut Chemii i Radiometrii
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa i montaż komory pyłowej do badania pyłu metodą statyczną i dynamiczną
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojskowy Instytut Chemii i Radiometrii
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 010156326
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. gen. Antoniego Chruściela "Montera" 105
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-910
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@wichir.waw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/wichir
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
instytut naukowy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Działalność badawcza i naukowa
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa i montaż komory pyłowej do badania pyłu metodą statyczną i dynamiczną
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-24127a89-57b1-49da-826a-148f8037d0cb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00411736
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-24127a89-57b1-49da-826a-148f8037d0cb3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-24127a89-57b1-49da-826a-148f8037d0cb
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wszelkie zawiadomienia,
oświadczenia, wnioski Wykonawcy przekazują Zamawiającemu przy użyciu Platformy Zakupowej https://ezamowienia.gov.pl/pl/
Zgodnie z art. 63 ust. 2 uPzp - ofertę (tj. formularz oferty oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa się,
pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym lub w postaci elektronicznej opatrzonej
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji
określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu
"Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów dostępny jest na stronie
internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Centrum Pomocy”. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z
funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem
telefonu (22) 458 77 99 w dni powszednie w godz. 8:00 – 16:00. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji
postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania. Sposób sporządzenia dokumentów
elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe
odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla
dokumentów elektronicznych.
Informacje dot. Platformy eZamówienia:
1) Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, za pośrednictwem platformy eZamówienia odbywa się za
pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem
„Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie
odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj
załącznik”).
2) Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta
„Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do
komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta
uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
3) Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie
postępowania w zakładce „Komunikacja”. https://ezamowienia.gov.pl/pl/
4) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy
plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
5) Instrukcje komunikowania się w ramach postępowania na platformie e-Zamówienia oraz składania ofert dostępne są w zakładce:
„Centrum pomocy” (m.in. instrukcje „Komunikacja w postępowaniu” oraz „Oferty, wnioski i prace konkursowe”)
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający dopuszcza dołączenie katalogu elektronicznego do oferty
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RZP-615/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: Dostawa i montaż komory pyłowej do badania pyłu metodą statyczną i dynamiczną, którego
specyfikacja techniczna została szczegółowo określona poniżej:
a) Komora pyłowa musi posiadać wymiary: głębokość – min. 1000 mm, szerokość min. 1000 mm, wysokość min. 1000 mm.
Maksymalne wymiary zewnętrzne: wysokość 2000 mm, szerokość 1500 mm, głębokość 2000 mm.
b) Do trybu dynamicznego komora musi być wyposażona w ruchomą dyszę o średnicy wewnętrznej 3 mm umożliwiającej
przepływ mieszanki pyłowej w ilości 5g/m3 z prędkością 10-15 m/s.
c) W przypadku trybu statycznego komora musi umożliwiać regulację koncentracji pyłu w powietrzu od 1 g/m3 do 5 g/m3
przy prędkości cyrkulacji powietrza na wstępnym etapie od 0,5 m/s do 1 m/s.
d) W ścianie bocznej komora musi posiadać przepust o średnicy około 100 mm.
e) Na ścianie bocznej musi znajdować się panel zasilający umożliwiający podłączenie urządzenia znajdującego się
wewnątrz komory do prądu.
f) Wewnątrz komory musi znajdować się kratownica wytrzymująca obciążenie o masie do 250 kg.
g) Obudowa oraz komora robocza muszą mieć powłokę ułatwiającą czyszczenie.
2. Do komory powinny być dołączone rękawice ochronne znajdujące się w drzwiach komory.
3. Gwarancja na urządzenie musi wynosić co najmniej 24 miesiące.
4. Cena urządzenia musi zawierać montaż oraz szkolenie z obsługi.
5. Montaż komory w miejscu wskazanym przez Zamawiającego (w siedzibie Zamawiającego) w terminie 14 tygodni od
podpisania umowy.
6. Przeprowadzenie w siedzibie Zamawiającego szkolenia z obsługi komory pyłowej do badania pyłu metodą statyczną i
dynamiczną.
4.2.6.) Główny kod CPV: 38000000-5 - Sprzęt laboratoryjny, optyczny i precyzyjny (z wyjątkiem szklanego)
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3,5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4