BZP: Przygotowanie i przeprowadzenie warsztatów online w obszarze możliwości finansowania realizacji projektów wodorowych oraz wykonanie opracowania w tym zakresie
08.09.2025
2025/BZP 00411857/01
Województwo Wielkopolskie z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przygotowanie i przeprowadzenie warsztatów online w obszarze możliwości finansowania realizacji projektów wodorowych oraz wykonanie opracowania
w tym zakresie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Województwo Wielkopolskie z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631257816
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: al. Niepodległości 34
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 61-714
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@umww.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.umww.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przygotowanie i przeprowadzenie warsztatów online w obszarze możliwości finansowania realizacji projektów wodorowych oraz wykonanie opracowania
w tym zakresie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6551b01d-f79e-4ca1-9d26-5f778f49a00c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00411857
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00041421/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.49 Przeprowadzenie warsztatów online w obszarze możliwości finansowania w tym realizacji projektów wodorowych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
program: Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 /projekt „Wielkopolskie Inteligentne Specjalizacje – Ekosystem na rzecz neutralności klimatycznej (WIS-E 4 NET ZERO)”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://e-zp.umww.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między
Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem Systemu
E-Zamówienia Publiczne Województwo Wielkopolskie z siedzibą UMWW w
Poznaniu, (zwanego dalej Systemem e-ZP lub Systemem) dostępnego pod adresem: https://e-zp.umww.pl.
Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w przy użyciu: Systemu e-ZP dostępnego pod adresem: https://e-zp.umww.pl.
Ponadto wszelkie informacje dotyczące postępowania, w tym: zapytania i odpowiedzi dla Wykonawców, modyfikacje treści SWZ, informacje o wynikach postępowania, itp. będą zamieszczane w Systemie e-ZP.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć
udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto w Systemie e-ZP. Rejestracja i korzystanie z
Systemu E-ZP jest bezpłatne. Zaleca się rejestrację konta w Systemie e-ZP na adres email wskazany w formularzu ofertowym.
2. Użytkownik niezarejestrowany może jedynie przeglądać treści udostępniane w części publicznej Systemu. Jest to równoznaczne
z tym, że użytkownicy niezarejestrowani nie posiadają dostępu do wszystkich funkcjonalności systemu. Dokonując rejestracji
Wykonawca akceptuje Regulamin korzystania z Systemu E-Zamówienia Publiczne Województwo Wielkopolskie z siedzibą UMWW
w Poznaniu.
3. W Systemie E-ZP znajdują się także instrukcja dla Wykonawcy (Instrukcja obsługi Systemu FINN e-Zamówienia Publiczne) oraz
filmy instruktażowe - prezentujące podstawowe czynności dokonywane przez Wykonawców za pomocą Systemu (rejestracja,
zadawanie pytań, złożenie oferty, wycofanie
oferty). Instrukcja dostępna jest pod adresem: https://pomoc.e-zp.finn.pl/
4. Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania
i oznaczania czasu odbioru danych Systemu E-ZP:
a) Format kodowania treści w obrębie Systemu - UTF8,
b) Komunikacja pomiędzy przeglądarką Wykonawcy, a serwerem jest wykonywana przy użyciu bezpiecznego protokołu HTTPS,
c) Oznaczeniem czasu odbioru danych przez System jest data oraz dokładny czas (hh:mm:ss) - czas lokalny serwera
synchronizowany odpowiednim źródłem czasu.
5. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Systemu (tj. informacje dotyczące specyfikacji połączenia, formatu
przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu przekazania danych):
a) stały dostęp do sieci Internet i minimalna prędkość połączenia internetowego nie mniejsza niż 512 kb/s;
b) zaktualizowana przeglądarka internetowa Chrome w wersji 77 i późniejsze lub Mozilla Firefox w wersji 63 i późniejsze;
c) system operacyjny Microsoft Windows 7 i późniejsze lub Apple macOS 10.14 i późniejsze, dystrybucje systemu Linux.
6. Złożenie oferty w trybie podstawowym poprzez System e-ZP wymaga posiadania przez Wykonawcę kwalifikowanego podpisu
elektronicznego lub podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.
7. Pliki można podpisać przed dołączeniem do Systemu za pomocą zewnętrznych narzędzi do podpisu lub po dołączeniu do
Systemu e-ZP przy pomocy kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu osobistego.
8. Korzystanie z wbudowanej w System e-ZP funkcjonalności składania podpisu elektronicznego (kwalifikowany podpis
elektroniczny, podpis osobisty, profil zaufany, podpis zaufany) możliwe jest pod warunkiem, że system teleinformatyczny, z którego
korzysta Wykonawca, wyposażony jest w jeden z poniższych komponentów:
• wirtualna maszyna Java firmy Oracle w wersji co najmniej 1.8.0_221 (Java SE JRE 8 Update 221) z obsługą technologii Java Web
Start (JavaWS) lub
• wirtualna maszyna OpenJDK w wersji co najmniej 1.8.0_222 z zainstalowanym rozszerzeniem IcedTea Web Start.
9. Powyższe wymagania nie ograniczają możliwości korzystania przez Wykonawcę z zewnętrznego oprogramowania do składania
podpisu elektronicznego,
a. kwalifikowany podpis elektroniczny (dopuszczalne formaty podpisów: PaDES - format.pdf, XaDES - pozostałe formaty);
b. podpis zaufany;
c. podpis osobisty;
10. Zamawiający zaleca składnie ww. plików w formacie .pdf.
11. Maksymalny rozmiar przesyłanych plików oferty w trybie podstawowym oraz wiadomości wynosi 150 MB;
12. W zależności od formatu podpisu: Podpis kwalifikowany (PAdES, XAdES), podpis osobisty (XAdES), podpis zaufany (PAdES,
XAdES) i jego typu (zewnętrzny, otaczający) Wykonawca dołącza do Systemu e-ZP uprzednio podpisane dokumenty wraz z
wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z podpisem (typ otaczający).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DRG-III-2.433.5.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 164000,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:
1) Rekrutacja i organizacja warsztatów o łącznej długości 24 godz., każdy warsztat o długości od 2 do 4 godz., w tym m.in. przygotowanie programu, harmonogramu, materiałów, zapewnienie platformy online z funkcjonalnościami interaktywnymi oraz prowadzenie warsztatów przez ekspertów.
2) Opracowanie przewodnika finansowania realizacji projektów wodorowych (kompleksowy materiał w formie cyfrowej, bazujący na tematyce warsztatów, w odpowiedniej formie, długości, z użyciem grafik, interaktywnych linków oraz studiów przypadku itd.).
3) Zapewnienie koordynatora dla całego zamówienia (którym może być jeden z ekspertów).
4) Zapewnienie minimum 2 do maksymalnie 5 ekspertów odpowiedzialnych za realizację całości zamówienia, tj. za przygotowanie i prowadzenie warsztatów oraz opracowanie przewodnika.
3. Zamówienie nie jest podzielone na części ze względu na kompleksowy i spójny charakter poszczególnych składowych. Zamawiający uznaje, że wydzielenie określonych części zamówienia i umożliwienie ich realizacji przez więcej niż jeden podmiot skutkowałoby mniejszą jakością usługi i powodowało utrudnienia w jej realizacji, zwiększenie kosztów, a przede wszystkim jest nieuzasadnione i bezcelowe.
4. Opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 3 do SWZ – OPZ. Pozostałe warunki realizacji zamówienia zostały określone w Projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik nr 4 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79412000-5 - Usługi doradcze w zakresie zarządzania finansami
73210000-7 - Usługi doradcze w zakresie badań
80420000-4 - Usługi e-learning
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 115 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowe doświadczenie ekspertów
4.3.6.) Waga: 50
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolność techniczna lub zawodowa (art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp).:Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje minimum 2 i maksymalnie 5 ekspertami, którzy będą realizatorami zamówienia tj. przygotują warsztaty, przeprowadzą i opracują przewodnik oraz posiadają łącznie następującą wiedzę / kwalifikacje zawodowe / doświadczenie, potwierdzające ich praktyczne umiejętności w obszarze gospodarki wodorowej:
KATALOG MINIMALNEGO (WYMAGANEGO) DOŚWIADCZENIA EKSPERTÓW:
1) Doświadczenie w pozyskiwaniu zewnętrznych środków finansowych na projekty wodorowe, tj. opracowanie wniosku o dofinansowanie (lub analogicznego dokumentu aplikacyjnego) dla projektu w obszarze gospodarki wodorowej, który uzyskał finansowanie.
2) Doświadczenie w świadczeniu usług doradczych dla podmiotu zewnętrznego z zakresu finansowania projektów wodorowych, w tym ich realizacji.
3) Doświadczenie w prowadzeniu usług szkoleniowych lub warsztatów dla podmiotu zewnętrznego z zakresu finansowania projektów wodorowych, w tym ich realizacji. Dany przykład doświadczenia musi obejmować co najmniej łącznie 14 godz. na rzecz jednego zleceniodawcy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usługi wraz z informacjami na temat ich doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; potwierdzającego spełnienie warunku określonego w rozdz. V ust. 2 SWZ, zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SWZ - część I.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich dodatkowego doświadczenia, zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SWZ - część II.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Kompletna oferta musi zawierać następujące dokumenty:1) Formularz ofertowy zgodny z Załącznikiem nr 1 do SWZ,
2) Wykaz osób zgodny z Załącznikiem nr 5 do SWZ,
3) Dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę Wykonawcy do działania w jego imieniu (w tym także pełnomocnictwo), o ile uprawnienia te nie wynikają z dokumentów rejestrowych,
4) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ,
5) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby – o ile zachodzi,
6) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – o ile zachodzi.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień Umowy w przypadkach, gdy:a) nastąpi zmiana obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na sposób realizacji Przedmiotu Umowy przez Wykonawcę lub Wynagrodzenie (np. zmiana stawki VA,
b) wystąpiła konieczność wprowadzenia zmian doprecyzowujących treść Umowy, jeżeli potrzeba ich wprowadzenia wynika z rozbieżności lub niejasności w Umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy, w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów.
2. Przedmiot Umowy, w trakcie jego realizacji może zostać zmieniony na podstawie uwag Zamawiającego lub wynikać ze stanowiska Wykonawcy, o ile Wykonawca rzetelnie takie zmiany uzasadni udowadniając, iż służą one podwyższeniu jakości realizacji oraz użyteczności Przedmiotu Umowy. Zmiany nie mogą mieć charakteru zmian generalnych, znacząco odbiegających od zapisów OPZ oraz oferty Wykonawcy. Zmiany proponowane przez Wykonawcę wymagają akceptacji Zamawiającego i dla swojej ważności nie wymagają zmiany Umowy.
3. Dopuszcza się możliwość uzasadnionej zmiany osób wskazanych przez Wykonawcę do realizacji Przedmiotu Umowy (eksperci), na osoby spełniające wymogi i kryteria wynikające z warunków wskazanych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nr DRG-III-2.433.5.2025. Zmiana może zostać dokonana w sytuacji śmierci, niezdolności do pracy, zaprzestania współpracy którejś z osób z Wykonawcą. Zmiany te wymagają akceptacji Zamawiającego i nie stanowią zmiany treści Umowy.
4. Wszelkie zmiany Umowy, poza przypadkami wyłączonymi Umową, wymagają dla swej ważności zgody Stron i zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
5. Zmiana postanowień Umowy może nastąpić na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy za zgodą drugiej Strony, na podstawie artykułu 455 Ustawy Pzp.
6. Żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie lub niewykonanie Umowy w takim zakresie, w jakim zostało to spowodowane działaniem siły wyższej. Przez siłę wyższą rozumie się zdarzenia zewnętrzne, niezależne od Stron i niemożliwe do przewidzenia, w szczególności takie jak: wojna, pożar, epidemia, powódź. W przypadku wystąpienia siły wyższej Strona, która uzyskała taką informację poinformuje niezwłocznie drugą Stronę o niemożności wykonania swoich zobowiązań wynikających z Umowy oraz uzgodni z drugą Stroną podjęcie ewentualnych środków w celu usunięcia skutków działania siły wyższej. Ciężar dowodu niewykonania zobowiązania z powodu siły wyższej obciąża Stronę, która powołuje się na siłę wyższą.
7. Jeżeli pomimo wystąpienia siły wyższej, w ocenie Stron, dalsza realizacja Przedmiotu Umowy jest możliwa po wprowadzeniu zmian w Umowie, wymagane jest zachowanie formy pisemnej pod rygorem ich nieważności.
8. W sytuacji, gdy Wykonawca napotka na problemy w trakcie realizacji Przedmiotu Umowy, niezwłocznie poinformuje o tym Zamawiającego oraz przedstawi środki zaradcze, służące realizacji Przedmiotu Umowy bez uszczerbku dla jego jakości i terminu realizacji. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za rozwiązanie problemów napotykanych w trakcie realizacji Przedmiotu Umowy.
9. Zamawiającemu przysługuje również prawo odstąpienia od Umowy w całym okresie jej obowiązywania w uzasadnionych sytuacjach, w szczególności gdy Wykonawca pomimo wezwań nie realizuje Przedmiotu Umowy zgodnie z Umową, załącznikami do Umowy lub konsekwentnie ignoruje polecenia Zamawiającego to znaczy, pomimo trzykrotnego wezwania do uwzględnienia uwag, Wykonawca bez wskazania uzasadnionych przesłanek nadal nie realizuje Przedmiotu Zamówienia w sposób wskazany przez Zamawiającego.