BZP: Przygotowanie i przeprowadzenie warsztatów online w obszarze możliwości finansowania realizacji projektów wodorowych oraz wykonanie opracowania w tym zakresie
09.09.2025
2025/BZP 00414358/01
Województwo Wielkopolskie z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Przygotowanie i przeprowadzenie warsztatów online w obszarze możliwości finansowania realizacji projektów wodorowych oraz wykonanie opracowania
w tym zakresie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Województwo Wielkopolskie z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631257816
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: al. Niepodległości 34
1.4.2.) Miejscowość: Poznań
1.4.3.) Kod pocztowy: 61-714
1.4.4.) Województwo: wielkopolskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@umww.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.umww.pl/
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00414358
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-09-09
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00411857
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:
1) Rekrutacja i organizacja warsztatów o łącznej długości 24 godz., każdy warsztat o długości od 2 do 4 godz., w tym m.in. przygotowanie programu, harmonogramu, materiałów, zapewnienie platformy online z funkcjonalnościami interaktywnymi oraz prowadzenie warsztatów przez ekspertów.
2) Opracowanie przewodnika finansowania realizacji projektów wodorowych (kompleksowy materiał w formie cyfrowej, bazujący na tematyce warsztatów, w odpowiedniej formie, długości, z użyciem grafik, interaktywnych linków oraz studiów przypadku itd.).
3) Zapewnienie koordynatora dla całego zamówienia (którym może być jeden z ekspertów).
4) Zapewnienie minimum 2 do maksymalnie 5 ekspertów odpowiedzialnych za realizację całości zamówienia, tj. za przygotowanie i prowadzenie warsztatów oraz opracowanie przewodnika.
3. Zamówienie nie jest podzielone na części ze względu na kompleksowy i spójny charakter poszczególnych składowych. Zamawiający uznaje, że wydzielenie określonych części zamówienia i umożliwienie ich realizacji przez więcej niż jeden podmiot skutkowałoby mniejszą jakością usługi i powodowało utrudnienia w jej realizacji, zwiększenie kosztów, a przede wszystkim jest nieuzasadnione i bezcelowe.
4. Opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 3 do SWZ – OPZ. Pozostałe warunki realizacji zamówienia zostały określone w Projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik nr 4 do SWZ.
Po zmianie:
1. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:
1) Rekrutacja i organizacja warsztatów o łącznej długości 24 godz., każdy warsztat o długości od 2 do 4 godz., w tym m.in. przygotowanie programu, harmonogramu, materiałów, zapewnienie platformy online z funkcjonalnościami interaktywnymi oraz prowadzenie warsztatów przez ekspertów.
2) Opracowanie przewodnika finansowania realizacji projektów wodorowych (kompleksowy materiał w formie cyfrowej, bazujący na tematyce warsztatów, w odpowiedniej formie, długości, z użyciem grafik, interaktywnych linków oraz studiów przypadku itd.).
3) Zapewnienie koordynatora dla całego zamówienia (którym może być jeden z ekspertów).
4) Zapewnienie minimum 2 do maksymalnie 5 ekspertów odpowiedzialnych za realizację całości zamówienia, tj. za przygotowanie i prowadzenie warsztatów oraz opracowanie przewodnika.
2. Zamówienie nie jest podzielone na części ze względu na kompleksowy i spójny charakter poszczególnych składowych. Zamawiający uznaje, że wydzielenie określonych części zamówienia i umożliwienie ich realizacji przez więcej niż jeden podmiot skutkowałoby mniejszą jakością usługi i powodowało utrudnienia w jej realizacji, zwiększenie kosztów, a przede wszystkim jest nieuzasadnione i bezcelowe.
3. Opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 3 do SWZ – OPZ. Pozostałe warunki realizacji zamówienia zostały określone w Projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik nr 4 do SWZ.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
Zdolność techniczna lub zawodowa (art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp).:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje minimum 2 i maksymalnie 5 ekspertami, którzy będą realizatorami zamówienia tj. przygotują warsztaty, przeprowadzą i opracują przewodnik oraz posiadają łącznie następującą wiedzę / kwalifikacje zawodowe / doświadczenie, potwierdzające ich praktyczne umiejętności w obszarze gospodarki wodorowej:
KATALOG MINIMALNEGO (WYMAGANEGO) DOŚWIADCZENIA EKSPERTÓW:
1) Doświadczenie w pozyskiwaniu zewnętrznych środków finansowych na projekty wodorowe, tj. opracowanie wniosku o dofinansowanie (lub analogicznego dokumentu aplikacyjnego) dla projektu w obszarze gospodarki wodorowej, który uzyskał finansowanie.
2) Doświadczenie w świadczeniu usług doradczych dla podmiotu zewnętrznego z zakresu finansowania projektów wodorowych, w tym ich realizacji.
3) Doświadczenie w prowadzeniu usług szkoleniowych lub warsztatów dla podmiotu zewnętrznego z zakresu finansowania projektów wodorowych, w tym ich realizacji. Dany przykład doświadczenia musi obejmować co najmniej łącznie 14 godz. na rzecz jednego zleceniodawcy.
Po zmianie:
Zdolność techniczna lub zawodowa (art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp).:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje minimum 2 i maksymalnie 5 ekspertami, którzy będą realizatorami zamówienia tj. przygotują warsztaty, przeprowadzą i opracują przewodnik oraz posiadają łącznie następującą wiedzę / kwalifikacje zawodowe / doświadczenie, potwierdzające ich praktyczne umiejętności w obszarze gospodarki wodorowej:
KATALOG MINIMALNEGO (WYMAGANEGO) DOŚWIADCZENIA EKSPERTÓW:
1) Doświadczenie w pozyskiwaniu zewnętrznych środków finansowych na projekty wodorowe, tj. opracowanie wniosku o dofinansowanie (lub analogicznego dokumentu aplikacyjnego) dla projektu w obszarze gospodarki wodorowej, który uzyskał finansowanie.
2) Doświadczenie w świadczeniu usług doradczych dla podmiotu zewnętrznego z zakresu finansowania projektów wodorowych i/lub ich realizacji.
3) Doświadczenie w prowadzeniu usług szkoleniowych lub warsztatów dla podmiotu zewnętrznego z zakresu finansowania projektów wodorowych i/lub ich realizacji. Dany przykład doświadczenia musi obejmować co najmniej łącznie 14 godz. na rzecz jednego zleceniodawcy.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia Przed zmianą:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień Umowy w przypadkach, gdy:
a) nastąpi zmiana obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na sposób realizacji Przedmiotu Umowy przez Wykonawcę lub Wynagrodzenie (np. zmiana stawki VA,
b) wystąpiła konieczność wprowadzenia zmian doprecyzowujących treść Umowy, jeżeli potrzeba ich wprowadzenia wynika z rozbieżności lub niejasności w Umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy, w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów.
2. Przedmiot Umowy, w trakcie jego realizacji może zostać zmieniony na podstawie uwag Zamawiającego lub wynikać ze stanowiska Wykonawcy, o ile Wykonawca rzetelnie takie zmiany uzasadni udowadniając, iż służą one podwyższeniu jakości realizacji oraz użyteczności Przedmiotu Umowy. Zmiany nie mogą mieć charakteru zmian generalnych, znacząco odbiegających od zapisów OPZ oraz oferty Wykonawcy. Zmiany proponowane przez Wykonawcę wymagają akceptacji Zamawiającego i dla swojej ważności nie wymagają zmiany Umowy.
3. Dopuszcza się możliwość uzasadnionej zmiany osób wskazanych przez Wykonawcę do realizacji Przedmiotu Umowy (eksperci), na osoby spełniające wymogi i kryteria wynikające z warunków wskazanych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nr DRG-III-2.433.5.2025. Zmiana może zostać dokonana w sytuacji śmierci, niezdolności do pracy, zaprzestania współpracy którejś z osób z Wykonawcą. Zmiany te wymagają akceptacji Zamawiającego i nie stanowią zmiany treści Umowy.
4. Wszelkie zmiany Umowy, poza przypadkami wyłączonymi Umową, wymagają dla swej ważności zgody Stron i zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
5. Zmiana postanowień Umowy może nastąpić na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy za zgodą drugiej Strony, na podstawie artykułu 455 Ustawy Pzp.
6. Żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie lub niewykonanie Umowy w takim zakresie, w jakim zostało to spowodowane działaniem siły wyższej. Przez siłę wyższą rozumie się zdarzenia zewnętrzne, niezależne od Stron i niemożliwe do przewidzenia, w szczególności takie jak: wojna, pożar, epidemia, powódź. W przypadku wystąpienia siły wyższej Strona, która uzyskała taką informację poinformuje niezwłocznie drugą Stronę o niemożności wykonania swoich zobowiązań wynikających z Umowy oraz uzgodni z drugą Stroną podjęcie ewentualnych środków w celu usunięcia skutków działania siły wyższej. Ciężar dowodu niewykonania zobowiązania z powodu siły wyższej obciąża Stronę, która powołuje się na siłę wyższą.
7. Jeżeli pomimo wystąpienia siły wyższej, w ocenie Stron, dalsza realizacja Przedmiotu Umowy jest możliwa po wprowadzeniu zmian w Umowie, wymagane jest zachowanie formy pisemnej pod rygorem ich nieważności.
8. W sytuacji, gdy Wykonawca napotka na problemy w trakcie realizacji Przedmiotu Umowy, niezwłocznie poinformuje o tym Zamawiającego oraz przedstawi środki zaradcze, służące realizacji Przedmiotu Umowy bez uszczerbku dla jego jakości i terminu realizacji. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za rozwiązanie problemów napotykanych w trakcie realizacji Przedmiotu Umowy.
9. Zamawiającemu przysługuje również prawo odstąpienia od Umowy w całym okresie jej obowiązywania w uzasadnionych sytuacjach, w szczególności gdy Wykonawca pomimo wezwań nie realizuje Przedmiotu Umowy zgodnie z Umową, załącznikami do Umowy lub konsekwentnie ignoruje polecenia Zamawiającego to znaczy, pomimo trzykrotnego wezwania do uwzględnienia uwag, Wykonawca bez wskazania uzasadnionych przesłanek nadal nie realizuje Przedmiotu Zamówienia w sposób wskazany przez Zamawiającego.
Po zmianie:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień Umowy w przypadkach, gdy:
a) nastąpi zmiana obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na sposób realizacji Przedmiotu Umowy przez Wykonawcę lub Wynagrodzenie (np. zmiana stawki VAT),
b) wystąpiła konieczność wprowadzenia zmian doprecyzowujących treść Umowy, jeżeli potrzeba ich wprowadzenia wynika z rozbieżności lub niejasności w Umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy, w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów.
2. Przedmiot Umowy, w trakcie jego realizacji może zostać zmieniony na podstawie uwag Zamawiającego lub wynikać ze stanowiska Wykonawcy, o ile Wykonawca rzetelnie takie zmiany uzasadni udowadniając, iż służą one podwyższeniu jakości realizacji oraz użyteczności Przedmiotu Umowy. Zmiany nie mogą mieć charakteru zmian generalnych, znacząco odbiegających od zapisów OPZ oraz oferty Wykonawcy. Zmiany proponowane przez Wykonawcę wymagają akceptacji Zamawiającego i dla swojej ważności nie wymagają zmiany Umowy.
3. Dopuszcza się możliwość uzasadnionej zmiany osób wskazanych przez Wykonawcę do realizacji Przedmiotu Umowy (eksperci), na osoby spełniające wymogi i kryteria wynikające z warunków wskazanych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nr DRG-III-2.433.5.2025. Zmiana może zostać dokonana w sytuacji śmierci, niezdolności do pracy, zaprzestania współpracy którejś z osób z Wykonawcą. Zmiany te wymagają akceptacji Zamawiającego i nie stanowią zmiany treści Umowy.
4. Wszelkie zmiany Umowy, poza przypadkami wyłączonymi Umową, wymagają dla swej ważności zgody Stron i zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
5. Zmiana postanowień Umowy może nastąpić na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy za zgodą drugiej Strony, na podstawie artykułu 455 Ustawy Pzp.
6. Żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie lub niewykonanie Umowy w takim zakresie, w jakim zostało to spowodowane działaniem siły wyższej. Przez siłę wyższą rozumie się zdarzenia zewnętrzne, niezależne od Stron i niemożliwe do przewidzenia, w szczególności takie jak: wojna, pożar, epidemia, powódź. W przypadku wystąpienia siły wyższej Strona, która uzyskała taką informację poinformuje niezwłocznie drugą Stronę o niemożności wykonania swoich zobowiązań wynikających z Umowy oraz uzgodni z drugą Stroną podjęcie ewentualnych środków w celu usunięcia skutków działania siły wyższej. Ciężar dowodu niewykonania zobowiązania z powodu siły wyższej obciąża Stronę, która powołuje się na siłę wyższą.
7. Jeżeli pomimo wystąpienia siły wyższej, w ocenie Stron, dalsza realizacja Przedmiotu Umowy jest możliwa po wprowadzeniu zmian w Umowie, wymagane jest zachowanie formy pisemnej pod rygorem ich nieważności.
8. W sytuacji, gdy Wykonawca napotka na problemy w trakcie realizacji Przedmiotu Umowy, niezwłocznie poinformuje o tym Zamawiającego oraz przedstawi środki zaradcze, służące realizacji Przedmiotu Umowy bez uszczerbku dla jego jakości i terminu realizacji. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za rozwiązanie problemów napotykanych w trakcie realizacji Przedmiotu Umowy.
9. Zamawiającemu przysługuje również prawo odstąpienia od Umowy w całym okresie jej obowiązywania w uzasadnionych sytuacjach, w szczególności gdy Wykonawca pomimo wezwań nie realizuje Przedmiotu Umowy zgodnie z Umową, załącznikami do Umowy lub konsekwentnie ignoruje polecenia Zamawiającego to znaczy, pomimo trzykrotnego wezwania do uwzględnienia uwag, Wykonawca bez wskazania uzasadnionych przesłanek nadal nie realizuje Przedmiotu Zamówienia w sposób wskazany przez Zamawiającego.