BZP: „Zakup (dostawa) samochodu lekkiego kwatermistrzowskiego dla Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Mysłowicach w 2025 r.”
09.09.2025
2025/BZP 00414521/01
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Mysłowicach
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Zakup (dostawa) samochodu lekkiego kwatermistrzowskiego dla Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Mysłowicach w 2025 r.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Mysłowicach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276280008
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Mikołowska 50m
1.5.2.) Miejscowość: Mysłowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-400
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: 47 851 09 32
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@myslowice.kmpsp.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/kmpsp-myslowice/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Zakup (dostawa) samochodu lekkiego kwatermistrzowskiego dla Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Mysłowicach w 2025 r.”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cfcf46d7-2823-4d11-a49f-7a975f0e43ae
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00414521
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00373376/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup lekkiego samochodu kwatermistrzowskiego dla Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Mysłowicach w 2025 r.”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-cfcf46d7-2823-4d11-a49f-7a975f0e43ae3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, składanie ofert, wymiana informacji odbywa się przy użyciu platformy e-Zamówienia.
Wykonawca może skorzystać z funkcjonalności do wysyłania korespondencji na stronie https://ezamowienia.gov.pl Aby korzystać z Platformy jako użytkownik zalogowany, należy posiadać konto na Platformie.
Jeżeli Użytkownik nie posiada konta powinien zarejestrować się na Platformie e-Zamówienia. Wykonawca podczas rejestracji powinien wybrać rolę „Wykonawca”.
Użytkownicy w roli Wykonawcy mają możliwość składania ofert za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia.
Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści SWZ wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu a także informacje dotyczące specyfikacji połączenia i minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu opisane zostały w Regulaminie korzystania z platformy pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/
2) Wykonawca może skorzystać z funkcjonalności do wysyłania korespondencji na stronie https://ezamowienia.gov.pl Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści SWZ wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
3) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1) Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.
2) Wszelkie pozostałe informacje związane z ochroną danych osobowych znajdują się na załączniku nr 6 do SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MT.2370.6.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
„Zakup samochodu lekkiego kwatermistrzowskiego dla Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Mysłowicach w 2025 r.”
2) Zamawiający wymaga aby zaoferowany pojazd wraz z zamontowanym w nim sprzętem i urządzeniami był fabrycznie nowy. Samochód winien być wyprodukowany w 2025r.
3) Pojazd winien być pojazdem typu furgon z przestrzenią ładunkową oraz pasażerską, przeznaczony do przewodu 9 osób wraz z kierowcą
4) Pojazd musi spełniać wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym, z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych, zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. „Prawo o ruchu drogowym” (Dz. U. z 2018 r., poz.1990, z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi do ustawy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34144210-3 - Wozy strażackie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-10
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Moc silnika
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Oferowany okres dodatkowej gwarancji na pojazd
4.3.6.) Waga: 25
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy będący osobami fizycznymi, osobami prawnymi lub jednostkami organizacyjnymi nie posiadającymi osobowości prawnej, a także wykonawcy ci występujący wspólnie (np. spółka cywilna, konsorcjum), o ile spełniają warunki określone w ustawie oraz w niniejszej specyfikacji.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
Warunek taki nie wynika z odrębnych przepisów.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia w tym zakresie warunku
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej jeżeli w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym
okresie, wykonał co najmniej jedno zadanie obejmujące swym zakresem dostawę lekkiego samochodu kwatermistrzowskiego lub zaopatrzeniowego o wartości co najmniej 150.000,00 zł netto (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100 netto)
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu załączonym do oferty, że nie podlega wykluczeniu z postępowania w zakresie podstaw określonych:
- w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp,
- w art. 109 ust. 1 pkt. 4 Pzp
- w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. (załącznik nr 8 do SWZ) .
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, zamawiający wymaga złożenia podmiotowych środków dowodowych jn:
a) oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 7 do SWZ)
b) dowodów potwierdzających że oferowany przedmiot dostawy spełnia wymagania określone w specyfikacji technicznej (załącznik nr 9 do SWZ) . Dowodami tymi mogą być w szczególności:
i. opis i wykazy danych technicznych oferowanego pojazdu, niezbędne do oceny oferty, zawierające co najmniej dane dotyczące: nazwy modelu i producenta wraz z parametrami technicznymi, konstrukcji szkieletu (łącznie z ramą) i nadwozia, rodzaju i pojemności jednostki napędowej, napędu i zabudowy pożarniczej, lub,
ii. rysunki (szkic) przedstawiające oferowany pojazd wraz z danymi technicznymi, lub
iii. zdjęcie lub rysunek oferowanego pojazdu wraz z danymi technicznymi, lub
iv. karty katalogowe z nazwami modelu i producenta lub świadectwa zgodności lub certyfikaty lub inne dokumenty, określające parametry techniczne oferowanego pojazdu.
Zamawiający akceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeśli potwierdzają, że oferowane świadczenia spełniają określone przez zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w prowadzonym postępowaniu złożył przedmiotowe środki dowodowe, potwierdzające że oferowany przedmiot dostawy spełnia wymagania określone w specyfikacji technicznej.Specyfikację techniczną (OPZ – Załącznik nr 9 ) wraz z uzupełnioną przez Wykonawcę kolumnę nr 3 i 4.
W kolumnie 3 - należy oświadczyć, czy proponowany pojazd jest zgodny z opisem a w przypadku zaproponowania produktu/rozwiązania równoważnego wypełnić kolumnę 4
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówieniaa) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, spośród których tylko jeden spełnia warunek dotyczący uprawnień, są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (załącznik nr 5 do SWZ) .
b) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi,/dostawy do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi/dostawy wykonają poszczególni wykonawcy.
c) Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców (art. 59) wraz z wymaganymi oświadczeniami,
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Pzp (wskazanym w Projektowanych postanowieniach umowy - załącznik do SWZ).7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-17 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: za pośrednictwem platformy e-zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-17 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-16
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1) Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu również wykonawców , wobec których zachodzą podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu2) Poza możliwością unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 ustawy Pzp, zamawiający przewiduje zgodnie z art. 310 ustawy Pzp możliwość unieważnienia postępowania, jeżeli środki z dotacji z budżetu państwa, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane.