BZP: Dostawa trzech mobilnych urządzeń do uzdatniania wody na potrzeby Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Opolu.
10.09.2025
2025/BZP 00416546/01
Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa trzech mobilnych urządzeń do uzdatniania wody na potrzeby Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Opolu.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000514325
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Piastowska 14
1.5.2.) Miejscowość: Opole
1.5.3.) Kod pocztowy: 45-082
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@opole.uw.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/uw-opolski/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa trzech mobilnych urządzeń do uzdatniania wody na potrzeby Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Opolu.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0f44a607-c830-4cfd-9551-5027654830ce
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00416546
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00135247/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Dostawa trzech mobilnych urządzeń do uzdatniania wody na potrzeby Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Opolu.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11720903.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1172090
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Formaty plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (dalej: „KRI”), minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (t. j. Dz. U. 2024 r., poz. 773) zwanego dalej „Rozporządzeniem KRI”.
Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: . pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: .zip;.7Z.
Wśród formatów powszechnych a NIE występujących w Rozporządzeniu KRI znajdują się m.in: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie. Ilekroć w niniejszej SWZ jest mowa o kwalifikowanym podpisie elektronicznym –należy przez to rozumieć podpis, o którym mowa w art. 3 ust. 12 Rozporządzenie parlamentu europejskiego i rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym. Ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, zamawiający zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na format .pdf, połączenie w jeden dokument i opatrzenie podpisem kwalifikowanym PAdES. Pliki w innych formatach niż PDF zaleca się opatrzyć zewnętrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym. Podczas podpisywania plików zaleca się stosowanie algorytmu skrótu SHA2 zamiast SHA1. Jeśli wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zalecamy wcześniejsze podpisanie każdego ze skompresowanych plików. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu.
Zamawiający zaleca aby nie wprowadzać jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym. Może to skutkować naruszeniem integralności plików co równoważne będzie z koniecznością odrzucenia oferty w postępowaniu. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy pzp, przyjmuje się datę ich przesłania (złożenia) na platformie przetargowej. W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty) może odbywać się elektronicznie jako wiadomość przesłana za pośrednictwem platformy zakupowej OpenNexus („wyślij wiadomość” na stronie postępowania). Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres email: przetargi@opole.uw.gov.pl
Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami są:
- Alicja Onik – Starszy Inspektor Wojewódzki, Oddział Inwestycji Administracji, Biuro Obsługi Urzędu Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego,
- Anna Gąska - - Starszy Inspektor Wojewódzki, Oddział Inwestycji i Administracji, Biuro Obsługi Urzędu Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego,
W korespondencji mailowej kierowanej do Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania (BOU.V.272.28.2025).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BOU.V.272.28.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa trzech mobilnych urządzeń do uzdatniania wody celem uzupełnienia zasobów Wojewódzkiej Bazy Magazynowo - Warsztatowej OUW z dostawą do Wojewódzkiej Bazy Magazynowo - Warsztatowej OC w Luboszycach przy ul. Czarnowąskiej 5a (wraz z 4 kompletami wkładów filtracyjnych oraz elementami eksploatacyjnymi). Szczegółowy zakres realizacji przedmiotu zamówienia określa:
1. formularz ofertowy wraz ze specyfikacją techniczną, stanowiący załącznik nr 1 do SWZ;
2. umowa, której wzór stanowi załącznik nr 2 do SWZ;
4.2.6.) Główny kod CPV: 42912330-4 - Aparatura do oczyszczania wody
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
42912310-8 - Aparatura do filtrowania wody
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 63 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w pkt. 11.1. SWZ składa każdy z wykonawców. Oświadczenia to potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w sytuacjach, o których mowa w art. 455 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.Strony dopuszczają możliwość wprowadzenia zmian do treści umowy pod następującymi warunkami:
1) Strony zgodnie zaakceptują zmianę Umowy,
2) konieczność dokonania zmiany uzasadniona będzie co najmniej jedną z okoliczności wskazanych w ust. 4,
3) Strona występująca o zmianę postanowień niniejszej umowy udokumentuje zaistnienie okoliczności, o których mowa w ust. 4.
Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian do treści umowy w szczególności
w następujących sytuacjach:
1) niezbędna jest zmiana sposobu wykonania umowy, o ile zmiana taka jest korzystna dla Zamawiającego lub jest konieczna w celu prawidłowego wykonania umowy;
2) jeżeli nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia i w tym zakresie zmiana zostanie wprowadzona;
3) jeżeli wynikną rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności
i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony;
4) z przyczyn losowych, w przypadku wystąpienia działania siły wyższej, mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania zamówienia. Pod pojęciem „siły wyższej” należy zrozumieć zdarzenie zewnętrzne o charakterze niezależnym od stron, którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy i którego nie można uniknąć, ani którego strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, występujące po podpisaniu umowy i powodujące niemożność wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu;
w takim przypadku przesunięcie terminu realizacji zamówienia wynieść powinno dokładnie tyle dni ile trwa opóźnienie spowodowane tymi okolicznościami;
5) w przypadku konieczności zmiany sposobu wykonania Umowy z uzasadnionych przyczyn technicznych lub funkcjonalnych;
6) w przypadku wstrzymania realizacji przedmiotu zamówienia w wyniku uniemożliwiających wykonywanie zamówienia działań osób trzecich, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron; w takim przypadku przesunięcie terminu realizacji zamówienia powinno trwać dokładnie tyle, ile trwa opóźnienie spowodowane tymi okolicznościami.
7) gdy możliwa jest korzystna dla Zamawiającego zmiana terminu płatności za realizację przedmiotu zamówienia, zmiana terminu płatności, nie więcej jednak niż o 30 dni,
8) zmiany Umowy dotyczą poprawienia błędów i oczywistych omyłek słownych, literowych
i liczbowych, zmiany układu graficznego Umowy, numeracji jednostek redakcyjnych, śródtytułów, lub uzupełnień treści niepowodujących zmiany celu i istoty Umowy.
Zamawiający, za zgodą Wykonawcy przewiduje możliwość dokonywania w treści umowy zmian i uzupełnień, nieistotnych w stosunku do treści oferty złożonej w postępowaniu,
na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
Przewidziane powyżej okoliczności stanowiące podstawę zmian do umowy, stanowią uprawnienie Zamawiającego nie zaś jego obowiązek wprowadzenia takich zmian.
Wszelkie zmiany muszą być dokonywane z uwzględnieniem przepisu art. 458 ustawy Prawo zamówień publicznych stanowiącego, że zmiana umowy podlega unieważnieniu, jeżeli została dokonana z naruszeniem art. 454 i art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych.
W takim przypadku stosuje się postanowienia umowne w brzmieniu w brzmieniu obowiązującym przed tą zmianą. Ustala się, iż nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 454 i art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych:
1) zmiana osób uprawnionych do reprezentacji Stron,
2) zmiana siedziby Stron,
3) zmiana nazwy Stron, jeżeli zmiana nazwy nie jest wynikiem sukcesji;
4) zmiana osób wyznaczonych do realizacji przedmiotu umowy,
5) zmiana danych teleadresowych Stron.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-22 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1172090
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-22 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-21
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałaniawspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022, poz.835),:
1) Zamawiający wykluczy z postępowania:
a) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i
rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o
zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r;
b) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r.
o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w
wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim
beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu
na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r;
c) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29
września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w
rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24
lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r.
2) Zamawiający odrzuci ofertę wykonawcy wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022, poz.835)
3) osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na tej podstawie, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub dopuszczenie do udziału w konkursie lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub w konkursie, podlegają karze pieniężnej.
4) Weryfikacja braku zaistnienia tej podstawy wykluczenia w stosunku do konkretnego podmiotu, Zamawiający dokona za pomocą wszelkich dostępnych środków poprzez ogólnodostępne rejestry.