BZP: Dostawa sprzętu i oprogramowania w ramach projektu Cyberbezpieczny Samorząd w Gminie Zadzim
11.09.2025
2025/BZP 00418491/01
GMINA ZADZIM
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa sprzętu i oprogramowania w ramach projektu Cyberbezpieczny Samorząd w Gminie Zadzim
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZADZIM
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934341
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Ogrodowa 5
1.5.2.) Miejscowość: Zadzim
1.5.3.) Kod pocztowy: 99-232
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.5.7.) Numer telefonu: 436786160
1.5.8.) Numer faksu: 436786660
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug_zadzim@wp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminazadzim.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa sprzętu i oprogramowania w ramach projektu Cyberbezpieczny Samorząd w Gminie Zadzim
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4e8455e6-ecc6-4fee-a0d5-bec488ea94fc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00418491
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00059480/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.5 Dostawa sprzętu i oprogramowania w ramach projektu Cyberbezpieczny Samorząd w Gminie Zadzim
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021–2027 (FERC)
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4e8455e6-ecc6-4fee-a0d5-bec488ea94fc3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a Wykonawcami prowadzona jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344), za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: https://ezamowienia.gov.pl. Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania)
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa „Regulamin Platformy e-Zamówienia”. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Zadzim, ul. Ogrodowa 5, 99-232 Zadzim
- Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych. Ma Pani/Pan prawo do skontaktowania się z Inspektorem Ochrony Danych poprzez wysłanie wiadomości elektronicznej na adres: ug_zadzim@wwp.pl lub wysyłając korespondencję na adres: Urząd Gminy w Zadzimiu, Zadzim 44, 99-232 Zadzim Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. cRODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: „Dostawa sprzętu i oprogramowania w ramach projektu Cyberbezpieczny Samorząd w Gminie Zadzim” prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będzie Urząd Gminy Zadzim oraz osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o ustawę – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) zwanej dalej Ustawą;
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 Ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
- obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Ustawy;
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
- posiada Pani/Pan prawo dostępu do danych osobowych, które Pani/Pana dotyczą, prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
- w przypadku gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO, ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
- nie przysługuje Pani/Panu:
-- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
-- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
-- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Podane przez Panią/a dane będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania. Jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekroczy 4 lata, administrator przechowuje dane przez cały okres obowiązywania tej
umowy.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IK.271.9.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup sprzętu i oprogramowania w ramach projektu Cyberbezpieczny Samorząd
1. AGREGAT PRĄDOTWÓRCZY
2. URZĄDZENIE NAS DO ARCHIWIZACJI LOG-ÓW UŻYTKOWNIKÓW I BACKUP SERWERÓW
4. ZAKUP SERWERA Z OPROGRAMOWANIEM I LICENCJAMI DO URUCHOMIENIA USŁUG
5. ZARZĄDZALNE URZĄDZENIE SIECIOWE – SWITCH
6. UPS CENTRALNY DO SERWEROWNI
7. ZAKUP ROZWIĄZANIA NAC DO IZOLACJI SIECI LAN
8. OPROGRAMOWANIE DO ARCHIWIZACJI LOGÓW
9. OPROGRAMOWANIE DO INWENTARYZACJI AKTYWÓW I OCHRONY DLP
10. OPROGRAMOWANIE ANTYWIRUSOWE
4.2.6.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
31120000-3 - Generatory
48820000-2 - Serwery
48823000-3 - Serwery plików
32420000-3 - Urządzenia sieciowe
31154000-0 - Bezprzestojowe źródła energii
48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
48620000-0 - Systemy operacyjne
48760000-3 - Pakiety oprogramowania do ochrony antywirusowej
48730000-4 - Pakiety oprogramowania zabezpieczającego
48780000-9 - Pakiety oprogramowania do zarządzania systemem, przechowywaniem i zawartością
48210000-3 - Pakiety oprogramowania dla sieci
51611100-9 - Usługi instalowania urządzeń komputerowych
72263000-6 - Usługi wdrażania oprogramowania
80533100-0 - Usługi szkolenia komputerowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 80 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert będzie dokonana zgodnie z poniższymi kryteriami:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi od dnia podpisania końcowego protokołu odbioru (dotyczy sprzętu komputerowego)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej jedną dostawę o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto, obejmującą łącznie:a) serwery,
b) system izolacji sieci (NAC),
c) serwery/urządzenia NAS (przeznaczone do archiwizacji logów i/lub backupu)
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Na potwierdzenie spełnienia warunku Wykonawca zobowiązany jest złożyć:
a) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunku (wg wzoru – Załącznik [3] do SWZ), oraz
b) Wykaz dostaw zrealizowanych należycie spełniających ww. warunek (wg wzoru – Załącznik [7] do SWZ), z dołączonymi dowodami potwierdzającymi należyte wykonanie (np. poświadczenia/referencje, protokoły odbioru).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie Wykonawcy dotyczące braku do wykluczenia z postępowania i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - Zał. nr 3 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
ZESTAWIENIE PRZEDMIOTOWYCH ŚRODKÓW DOWODOWYCHZAKUP SERWERA Z OPROGRAMOWANIEM I LICENCJAMI DO URUCHOMIENIA USŁUG
1. Wydruk ze strony internetowej www.epeat.net potwierdzający spełnienie normy co najmniej EPEAT SILVER według normy wprowadzonej w 2019 roku,
2. Dołączenie do oferty dokumentu potwierdzającego, że Serwis urządzeń będzie realizowany bezpośrednio przez Producenta i/lub we współpracy
z Autoryzowanym Partnerem Serwisowym Producenta. Dokument potwierdzony przez Producenta oferowanego rozwiązania,
3. Firma serwisująca musi posiadać ISO 9001:2015 oraz ISO-27001 na świadczenie usług serwisowych oraz posiadać autoryzacje producenta urządzeń,
4. Certyfikat ISO 9001 oraz 27001 autoryzowanego podmiotu serwisującego,
ZARZĄDZALNE URZĄDZENIE SIECIOWE – SWITCH
a) Dokument sygnowany przez Producenta lub Autoryzowanego Dystrybutora producenta świadczącego wsparcie techniczne o gotowości świadczenia na rzecz Zamawiającego wymaganego serwisu (zawierające: adres strony internetowej serwisu i numer infolinii telefonicznej),
b) Certyfikat ISO 9001 oraz 27001 autoryzowanego podmiotu serwisującego, w zakresie świadczenia usług wsparcia technicznego oraz usług związanych z cyberbezpieczeństwem;
UPS SERWEROWY TYP I
a) Na potwierdzenie wymagań gwarancyjnych Zamawiający wymaga dokumentu wystawionego przez producenta lub wyłącznego dystrybutora, potwierdzającego, że gwarancja standardowa lub rozszerzona będzie realizowana wyłącznie przez autoryzowany serwis producenta.
b) Certyfikat lub oświadczenie producenta albo wyłącznego dystrybutora potwierdzające posiadanie przez Oferenta statusu Autoryzowanego Partnera, posiadającego wiedzę w zakresie doboru i sprzedaży systemów zasilania gwarantowanego (UPS), o ile Oferent nie jest producentem sprzętu.
c) Deklaracja zgodności CE dla oferowanego urządzenia.
ZAKUP ROZWIĄZANIA NAC DO IZOLACJI SIECI LAN – 100 IP
a) dokument sygnowany przez producenta lub autoryzowanego Dystrybutora o posiadaniu przez Wykonawcę kwalifikacji technicznych, niezbędnych do wykonania wdrożenia oferowanego rozwiązania i szkolenia
b) certyfikat inżynierski pracownika, który będzie wykonywał wdrożenie – dokumenty załączyć do oferty
c) Zamawiający wymaga aby Wykonawca załączył do oferty poniższe certyfikaty:
• Offensive Security Certified Professional (OSCP);
• Certified Information Systems Security Professional (CISSP);
• Certified Security Analyst (ECSA);
• Wep Application Penatration Tester (eWPT);
• Certified Professional Penetration Tester (eCPPT);
OPROGRAMOWANIE ANTYWIRUSOWE – 23 LICENCJE
a) Dokument sygnowany przez Producenta lub Autoryzowanego Dystrybutora, potwierdzający gotowość świadczenia na rzecz Zamawiającego wymaganego wsparcia technicznego i serwisu, zawierający co najmniej adres strony internetowej serwisu oraz numer infolinii telefonicznej.
b) Certyfikaty ISO 9001:2015 oraz ISO/IEC 27001 wydane dla autoryzowanego podmiotu serwisującego.
Potwierdzenie parametrów oferowanych sprzętów - Załącznik nr 1a
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
- Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu art. 125 ust.1 ustawy - Załącznik nr 14- Wykaz zrealizowanych dostaw - Załącznik nr 7:
Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej jedną dostawę o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto, obejmującą łącznie:
a) serwery,
b) system izolacji sieci (NAC),
c) serwery/urządzenia NAS (przeznaczone do archiwizacji logów i/lub backupu)
- Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby
Zobowiązanie podmiotów, na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – załącznik nr 5 do SWZ.
- Wskazanie części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom i podanie przez Wykonawcę firm Podwykonawców – załączniki nr 4 i 13 do SWZ.
Klauzula informacyjna FERC - Załącznik nr 9 do SWZ
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
- Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.- Zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami
lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.
- Zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art.
109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem
zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja będzieprowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem