BZP: Dostawa artykułów spożywczych – 2025
12.09.2025
2025/BZP 00421427/01
SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ SZPITAL SPECJALISTYCZNY MINISTERSTWA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI W ZŁOCIEŃCU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa artykułów spożywczych – 2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ SZPITAL SPECJALISTYCZNY MINISTERSTWA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI W ZŁOCIEŃCU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330086948
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kańsko 1
1.5.2.) Miejscowość: Złocieniec
1.5.3.) Kod pocztowy: 78-520
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@szpitalkansk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.szpitalkansk.4bip.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa artykułów spożywczych – 2025
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9480ecec-b734-4bd0-a77c-8ee2433b5329
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00421427
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00008034/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Dostawa artykułów spożywczych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://www.szpitalkansk.4bip.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w postępowaniu, w tym składania ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświad-czeń między Zamawiającym a Wykonawcami, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie PZP, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elek-tronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. 2022 poz. 344).
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/szpitalkansk.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wymagania techniczne i organizacyjne składania ofert oraz wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy użyciu Platformy zakupowej, opisane zostały w Instrukcjach korzystania z Platformy zakupowej dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
2. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzy-stania z Platformy, określone w Regulaminie platformazakupowa.pl oraz zobowiązuje się korzystając z Platformy przestrzegać postanowień tego regulaminu
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 1/09/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 8
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
artykuły ogólnospożywcze, przyprawy
4.2.6.) Główny kod CPV: 15000000-8 - Żywność, napoje, tytoń i produkty pokrewne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
15800000-6 - Różne produkty spożywcze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-10-01 do 2026-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
warzywa i owoce świeże
4.2.6.) Główny kod CPV: 15000000-8 - Żywność, napoje, tytoń i produkty pokrewne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
15300000-1 - Owoce, warzywa i podobne produkty
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-10-01 do 2026-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
warzywa i owoce mrożone
4.2.6.) Główny kod CPV: 15000000-8 - Żywność, napoje, tytoń i produkty pokrewne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
15300000-1 - Owoce, warzywa i podobne produkty
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-10-01 do 2026-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
ryby
4.2.6.) Główny kod CPV: 15000000-8 - Żywność, napoje, tytoń i produkty pokrewne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
15100000-9 - Produkty zwierzęce, mięso i produkty mięsne
15200000-0 - Ryby przetworzone i konserwowane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-10-01 do 2026-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
artykuły nabiałowe
4.2.6.) Główny kod CPV: 15000000-8 - Żywność, napoje, tytoń i produkty pokrewne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
15500000-3 - Produkty mleczarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-10-01 do 2026-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
pieczywo
4.2.6.) Główny kod CPV: 15000000-8 - Żywność, napoje, tytoń i produkty pokrewne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
15600000-4 - Produkty przemiału ziarna, skrobi i produktów skrobiowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-10-01 do 2026-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 7
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
mięso i drób
4.2.6.) Główny kod CPV: 15000000-8 - Żywność, napoje, tytoń i produkty pokrewne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
15100000-9 - Produkty zwierzęce, mięso i produkty mięsne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-10-01 do 2025-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 8
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
wędliny
4.2.6.) Główny kod CPV: 15000000-8 - Żywność, napoje, tytoń i produkty pokrewne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
15100000-9 - Produkty zwierzęce, mięso i produkty mięsne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-10-01 do 2026-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1.1. nie podlegają wykluczeniu z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 108. ust. 1., ustawy PZP oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu i SWZ;
1.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
b) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z od-rębnych przepisów:
Zamawiający określa warunek w ww. zakresie w ust. 2. pkt 2.1. SWZ.
c) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
d) Zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
Zamawiający określa warunek w ww. zakresie w ust. 2. pkt 2.2. SWZ.
2. Zmawiający uzna, że warunki udziału w postępowaniu zostały spełnione, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
2.1. w odniesieniu do uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrębnych przepisów posiada zezwolenie właściwej miejscowo stacji SANEPiD i/lub Powiatowej Inspekcji Weterynaryjnej (jeśli dotyczy).
2.2. w odniesieniu do zdolności technicznej lub zawodowej wykaże, że:
a) doświadczenie:
W okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje co najmniej 3 (trzy) zamówienia na dostawę oferowanych artykułów (pakietów) o wartości nie mniejszej niż 60% wartości brutto złożonej oferty.
W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca powyższych warunków wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut Narodowego Banku Polskiego (dalej: NBP) dla danej waluty z dnia, w którym nastąpi publikacja przedmiotowego postępowania. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem publikacji.
b) zdolności technicznej:
Dysponuje środkami transportu zapewniającego wykonanie dostawy:
Pakiet nr 1: artykuły ogólnospożywcze, przyprawy – pojazd dostawczy,
Pakiet nr 2: warzywa i owoce świeże – pojazd z mechanicznym urządzeniem chłodniczym – chłodnia klasy A (poziom temperatury między +12°C i 0°C włącznie) zgodnie z umową o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych i o specjalnych środkach transportu przeznaczonych do tych przewozów (ATP), przyjętą w Genewie dnia 1 września 1970 roku (Dz.U.2015 poz. 667) lub autem z izotermą. Zamawiający nie dopuszcza transportu zwykłym pojazdem dostawczym bez zabezpieczenia termicznego.
Pakiet nr 3: warzywa i owoce mrożone – pojazd z mechanicznym urządzeniem chłodniczym – chłodnia klasy F (poziom temperatury nie wyższa niż-20°C) lub E (poziom temperatury nie wyż-sza niż -10°C) zgodnie z umową o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych i o specjalnych środkach transportu przeznaczonych do tych przewozów (ATP), przyjętą w Genewie dnia 1 września 1970 roku (Dz.U.2015 poz. 667),
Pakiet nr 4: ryby – produkty mrożone pojazdem z mechanicznym urządzeniem chłodniczym – chłodnia klasy F (poziom temperatury nie wyższa niż-20°C) lub E (poziom temperatury nie wyż-sza niż -10°C) zgodnie z umową o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych i o specjalnych środkach transportu przeznaczonych do tych przewozów (ATP), przyjętą
w Genewie dnia 1 września 1970 roku (Dz.U.2015 poz. 667), produkty świeże pojazdem z mechanicznym urządzeniem chłodniczym – chłodnia klasy A (poziom temperatury między +12°C i 0°C włącznie) zgodnie z umową o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych i o specjalnych środkach transportu przeznaczonych do tych przewozów (ATP), przyjętą w Genewie dnia 1 września 1970 roku (Dz.U.2015 poz. 667) lub autem z izoter-mą. Zamawiający nie dopuszcza transportu zwykłym pojazdem dostawczym bez zabezpieczenia termicznego,
Pakiet nr 5: artykuły nabiałowe – pojazd z mechanicznym urządzeniem chłodniczym – chłodnia klasy A (poziom temperatury między +12°C i 0°C włącznie) zgodnie z umową o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych i o specjalnych środkach trans-portu przeznaczonych do tych przewozów (ATP), przyjętą w Genewie dnia 1 września 1970 roku (Dz.U.2015 poz. 667) lub autem z izotermą. Zamawiający nie dopuszcza transportu zwykłym pojazdem dostawczym bez zabezpieczenia termicznego,
Pakiet nr 6: pieczywo – pojazd dostawczy,
Pakiet nr 7: mięso i drób – produkty mrożone pojazdem z mechanicznym urządzeniem chłodniczym – chłodnia klasy F (poziom temperatury nie wyższa niż-20°C) lub E (poziom temperatury nie wyższa niż -10°C) zgodnie z umową o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych i o specjalnych środkach transportu przeznaczonych do tych przewozów (ATP), przyjętą w Genewie dnia 1 września 1970 roku (Dz.U.2015 poz. 667), produkty świeże pojazdem z mechanicznym urządzeniem chłodniczym – chłodnia klasy A (poziom temperatury między +12°C i 0°C włącznie) zgodnie z umową o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych i o specjalnych środkach transportu przeznaczonych do tych przewozów (ATP), przyjętą w Genewie dnia 1 września 1970 roku (Dz.U.2015 poz. 667) lub autem z izotermą. Zamawiający nie dopuszcza transportu zwykłym pojazdem dostawczym bez zabezpieczenia termicznego,
Pakiet nr 8: wędliny – pojazd z mechanicznym urządzeniem chłodniczym – chłodnia klasy A (poziom temperatury między +12°C i 0°C włącznie) zgodnie z umową o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych i o specjalnych środkach transportu prze-znaczonych do tych przewozów (ATP), przyjętą w Genewie dnia 1 września 1970 roku (Dz.U.2015 poz. 667) lub autem z izotermą. Zamawiający nie dopuszcza transportu zwykłym pojazdem dostawczym bez zabezpieczenia termicznego.
c) zdolności zawodowe:
Osoby wykonujące dostawę muszą legitymować się aktualnym zaświadczeniem lekarskim do celów santarno-epidemiologicznych:
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1.1. Prawidłowo wypełniony Formularz Oferty, sporządzony wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1.1.2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 2 oraz Załącznikiem nr 3 do SWZ.
1.3. Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy):
1.4. Zobowiązanie innego podmiotu (jeżeli dotyczy), na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - wg wzoru Załącznik nr 4.
Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania potwierdzającego spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia, zamieszcza informacje o tych podmiotach
w oświadczeniu, o którym mowa w Załączniku nr 3a.
1.5. Wspólny udział wykonawców (jeżeli dotyczy). W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o których mowa w ust. 1. pkt 1.2. (Załącznik nr 2 oraz Załącznik nr 3) składa każdy (odrębnie) z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
2.2. Potwierdzających spełnianie warunku udziału w postępowaniu:
a) w odniesieniu do uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów (jeżeli dotyczy):
obowiązującą decyzję administracyjną właściwego powiatowego lekarza weterynarii w sprawie zatwierdzenia, warunkowego zatwierdzenia albo przedłużania warunkowego zatwierdzania zakładów, zgodnie z art. 20. ust. 1. pkt 2) ustawy z dnia 16 grudnia 2005 roku o produktach pochodzenia zwierzęcego (t.j. Dz.U. 2023 poz. 872 z późn. zm.) – jeżeli ustawa nakłada obowiązek takich uprawnień;
obowiązującą decyzję administracyjną właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej w sprawie zatwierdzenia, warunkowego zatwierdzenia, przedłużania warunkowego zatwierdzania zakładów, które produkują lub wprowadzają do obrotu żywność pochodzenia nie zwierzęcego lub wprowadzają do obrotu produkty pochodzenia zwierzęcego, nie objęte urzędową kontrolą organów Inspekcji Weterynaryjnej, zgodnie z art. 62. ust. 1. pkt 2) ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 roku o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz.U. 2023 poz. 1448) – jeżeli ustawa nakłada obowiązek takich uprawnień;
zaświadczenie o wpisie do rejestru zakładów zgodnie z art. 62. ust. 1. pkt 4) w związku z art. 67. ust. 3. pkt 6) ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 roku o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz.U. 2023 poz. 1448) i rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 29 maja 2007 roku w sprawie wzorów dokumentów dotyczących rejestracji i zatwierdzania zakładów produkujących lub wprowadzających do obrotu żywność podlegających urzędowej kontroli Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz.U. 2007 poz. 730) – jeżeli ustawa nakłada obowiązek takich uprawnień;
b) w odniesieniu do zdolności technicznej lub zawodowej:
wykazu dostaw lub usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SWZ;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
2.1. Zmianę terminu realizacji umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy ani od Zamawiającego, przy czym każ-da ze stron musi tą zmianę zaakceptować. Przesłanki zmiany terminu:a) na skutek okoliczności wynikających z zaistnienia tzw. siły wyższej. Przez siłę wyższą Strony rozumieją wystąpienia zdarzenia losowego o nadzwyczajnym charakterze wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewiedzieć lub nadzwyczaj trudne do przewidzenia którego, skutkom nie dało się zapobiec, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, np. klęski żywiołowe, wojny, pożary, strajki generalne, zamieszki, epidemie;
b) w przypadku wystąpienie zmian w przepisach prawa uzasadniających zmianę terminu;
c) w przypadku przerwy w wykonywaniu dostaw wskutek zdarzeń niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy;
d) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie dostaw, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron;
2.2. Zmianę wynagrodzenia w przypadku zmiany ustawowej stawki VAT:
a) Wynagrodzenie brutto Wykonawcy może ulec zmianie w przypadku wejścia w życie zmiany przepisów w zakresie wysokości podatku od towarów i usług (VAT) mających zastosowanie w czasie realizacji umowy – dotyczy to sytuacji tak podwyższenia, jak i obniżenia stawki podatku VAT.
b) W sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 2. pkt 2.2. lit. a) Wykonawca składa pisemny wniosek do Zamawiającego o zmianę umowy w zakresie zmiany wynagrodzenia umownego brutto, przy czym wynagrodzenie umowne netto pozostanie bez zmian.
c) Wniosek, o którym mowa w ust. 2. pkt 2.2. lit. b) powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia (brutto) Wykonawcy po zmianie umowy.
d) Zmiana wynagrodzenia w przypadku zmiany ustawowej stawki VAT obowiązuje z dniem dostarczenia Zamawiającemu wniosku, o którym mowa w ust. 2. pkt 2.2. lit. b). Niedostarczenie wniosku, jest traktowane jako rezygnacja ze zmiany wynagrodzenia o zmianę stawki podatku VAT.
2.3. Zmiany wysokości cen:
a) Cena może być waloryzowana jeden raz podczas trwania umowy w oparciu o poziom zmiany cen towarów i usług konsumpcyjnych dla poszczególnych grup produktów, opublikowany przez Główny Urząd Statystyczny w publikacji „Biuletyn Statystyczny”, jeżeli w stosunku do cen umowy wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych dla poszczególnych grup produktów ulegnie zmianie co najmniej o 20%.
b) W sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 2. pkt 2.3. lit. a) Wykonawca składa pisemny wniosek do Zamawiającego o zmianę umowy w zakresie zmiany wynagrodzenia w oparciu o wskaźnik cen towarów
i usług konsumpcyjnych dla poszczególnych grup produktów, opublikowany przez Główny Urząd Statystyczny.
c) Wniosek, o którym mowa w ust. 2. pkt 2.3. lit. b) powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia (brutto) Wykonawcy po zmianie umowy.
d) Wniosek zawierający niekompletne informacje, o którym mowa w ust. 2. pkt 2.3. lit. c) nie będzie rozpatrywany przez Zamawiającego.
e) Zmiana wynagrodzenia w oparciu o poziom zmiany cen towarów i usług konsumpcyjnych obowiązuje z dniem dostarczenia Zamawiającemu wniosku, o którym mowa w ust. 2 pkt 2.3. lit. b). Niedostarczenie wniosku, jest traktowane jako rezygnacja ze zmiany wynagrodzenia o poziom zmiany cen towarów i usług konsumpcyjnych dla poszczególnych grup produktów.
2.4. Udziału podwykonawcy (lub jego zmiany) na etapie realizacji umowy, jeżeli Wykonawca przestawi oświadczenie lub dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia wobec tego podwykonawcy;
2.5. Zmiany zakresu podwykonawstwa.
3. Warunkiem wprowadzenia zmian do zawartej umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwe umotywowanie potwierdzone przez każdą ze stron umowy.