BZP: Zakup agregatów prądotwórczych oraz wyposażenia ewakuacyjnego na potrzeby Gminy Wiązownica
12.09.2025
2025/BZP 00421601/01
Gmina Wiązownica
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup agregatów prądotwórczych oraz wyposażenia ewakuacyjnego na potrzeby Gminy Wiązownica
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wiązownica
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 650900364
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Warszawska
1.5.2.) Miejscowość: Wiązownica
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-522
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL822 - Przemyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: SEKRETARIAT@WIAZOWNICA.COM
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://wiazownica.com/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup agregatów prądotwórczych oraz wyposażenia ewakuacyjnego na potrzeby Gminy Wiązownica
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cc581a5b-ea2e-4861-a671-e860d39ab432
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00421601
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00029294/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.6 Zakup agregatów prądotwórczych oraz wyposażenia ewakuacyjnego na potrzeby Gminy Wiązownica
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/wiazownica3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/wiazownica
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 7.12 Zamawiający zgodnie z Rozporządzeniem prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie zakupowej, tj:
1) stały dostęp do sieci internetowej o przepustowości min 512 kb/s
2) komputer klasy PC lub MAC z systemem operacyjnym MS Windows, Linux lub nowsze wersje, pamięć min 2 GB Ram, procesor Intel 2GHZ lub nowszy,
3) przeglądarkę internetową, obsługująca TLS 1.2, w przypadku Internet Explorer minimalna wersja 10.0
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie pdf,
6) zamawiający zaleca, aby dokumenty oferty przekonwertować w pliki z rozszerzeniem .pdf
i opatrzyć ich podpisem kwalifikowanym w formacie PAdES.
7) pliki w innych formatach niż pdf zaleca się opatrzyć podpisem w formacie XAdES
o typie zewnętrznym. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym.
8) jeśli wykonawca pakuje dokumenty np. w plik o rozszerzeniu .zip zaleca się wcześniejsze podpisanie każdego ze skompresowanych plików.
9) Zamawiający zaleca aby nie wprowadzać jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym. Może to skutkować naruszeniem integralności plików co równoważne będzie z koniecznością odrzucenia oferty.
7.13 Zamawiający dopuszcza przesyłanie plików o wielkości do 75 MB w formatach: pdf .doc .docx .xls .xlsx ze szczególnym wskazaniem na .pdf.
7.14 Zamawiający dopuszcza przesyłanie plików w formatach m.in. xls, jpg, doc, docx, zwracając jednocześnie uwagę, że wielkość plików podpisywanych przez Wykonawcę profilem zaufanym lub podpisem osobistym jest ograniczona do wielkości odpowiednio: 10 MB i 5 MB.
7.15 W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego
z formatów: .7Z lub .zip.
7.16 Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny
z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl,
7.17 Dokumenty złożone w plikach w formatach np. .rar .gif .bmp .numbers .pages. zostaną uznane za złożone nieskutecznie.
7.18 Zamawiający zwraca uwagę, aby dokumenty i oświadczenia w formie elektronicznej, lub elektronicznej kopii dokumentów lub oświadczeń były zgodne z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. Dz. U. 2020 poz. 2452) oraz rozporządzenia z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. 2020 poz. 2415).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 23.1 Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ( ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1,) dalej „RODO”, informuję, że:
23.2 Administratorem Państwa danych osobowych zawartych w ofercie oraz we wszelkich innych dokumentach składanych w postępowaniu jest Wójt/Gminy Wiązownica, ul. Warszawska 15, 37-522 Wiązownica.
23.3 Inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Wiązownica jest P. Celestyna Kusy-Gajur, ckgajur@gmail.com. Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn: Zakup agregatów prądotwórczych oraz wyposażenia ewakuacyjnego na potrzeby Gminy Wiązownica. Numer sprawy: RG3.271.37.2025.
23.4 Odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 i 74 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U z 2022, poz. 1710 ze zm.),
23.5 Państwa dane osobowe przechowywane będą przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania.
23.6 Obowiązek podania przez Państwa danych osobowych bezpośrednio Państwa dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Pzp. związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Prawo zamówień publicznych.
23.7 W odniesieniu do Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
23.8 Każda osoba fizyczna, której dane osobowe przekazano Zamawiającemu w ofercie lub w innych dokumentach składanych prze Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego posiada:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Państwa dotyczących;
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Państwa danych osobowych*;
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzanych danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa
w art. 18 ust. 2 RODO**;
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących, narusza przepisy RODO;
23.10 Żadnej osobie, której dane osobowe przekazano Zamawiającemu w ofercie lub w innych dokumentach składanych prze Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nie przysługuje:
w związku z art. 17 ust. 3 lit. B, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. C RODO.
* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp. oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników,
**Wyjaśnienie: Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania
w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienie korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub
z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RG3.271.37.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 5
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 1
Dostawa agregatów prądotwórczych o mocy do 250 kW
Przedmiotem dostawy w zakresie części nr 1 są:
1) Agregat prądotwórczy o mocy 100 kW na potrzeby funkcjonowania Urzędu Gminy
– 1 szt.
2) Agregat prądotwórczy o mocy 250 kW na potrzeby funkcjonowania Oczyszczalni Ścieków – 1 szt.
3) Agregat prądotwórczy o mocy 150 kW na potrzeby funkcjonowania Stacji Uzdatniania Wody – 1 szt.
4.4.1. Agregaty muszą być przystosowane do pracy w trybie ciągłym.
4.4.2. Elementy składowe agregatów muszą być wyprodukowane na terenie Unii Europejskiej
4.4.3. Zamawiający nie stawia szczególnych warunków co do wagi agregatu.
4.4.4. Obudowa agregatu powinna być metalowa, dźwiękochłonna, wykończona lakierem proszkowym.
4.4.5. Zespół silnik-prądnica posadowiony na wibroizolatorach drgań.
4.4.6. Agregaty powinny posiadać własne oświetlenie typu LED zapewniające możliwość obsługi agregatu w warunkach ograniczonej widoczności, oświetlenie tablicy przyrządów oraz serwisowe wewnątrz komory silnika.
4.4.7. Wyposażony w szpilkę umożliwiającą uziemienie w zestawie z linką do uziemienia.
4.4.8. Układ elektryczny:
Moc znamionowa zgodnie z PN -ISO 8528 P.R.P.
Sterowania manualne
Możliwość przeciążenia: co najmniej 10% maksymalnie przez 1 godzinę na każde 12 godzin pracy
Napięcie znamionowe wyjściowe: 400V/230V
Częstotliwość znamionowa: 50 Hz +/- 0,25%
Klasa wykonania zgodnie z ISO 8528-5
Układ ładowania akumulatorów zasilany z sieci jak i z agregatu, dostosowany do pojemności elektrycznej baterii akumulatorów, wyposażony w zabezpieczenia nadprądowe i nadnapięciowe.
4.4.9. Prądnica:
Typ: synchroniczna
Systemy wzbudzania: bezszczotkowy
Regulacja napięcia: elektroniczna DVR
Samokontrola i stabilizacja napięcia AVR
Uzwojenie: odporne na środowisko wilgotne i słone
Izolacja uzwojenia wirnika i stojana: co najmniej klasy H
Mechaniczny stopień ochrony prądnicy: co najmniej IP23
4.4.10 Silnik:
Rodzaj: wysokoprężny Diesla. Zakres pracy, co najmniej od -30 °C do +50 °C
Ilość i układ cylindrów: 4 lub 6 rzędowy
Regulator obrotów: elektroniczny
Chłodzenie: cieczą
Emisja spalania: spełnia normę emisji spalin min. Stage III (Dyrektywa 97/68/WE, norma PN-ISO 8528-5:2013)
Zbiornik paliwa: o pojemności zapewniającej pracę agregatu prądotwórczego co najmniej przez 10 godzin przy obciążeniu 100% mocy znamionowej
Zbiornik paliwa: zintegrowany z ramą i posiadający komory do zabezpieczenia wycieku paliwa w przypadku uszkodzenia mechanicznego, uniemożliwiające przedostanie się do środowiska płynów eksploatacyjnych, wyposażony w zawór umożliwiający łatwe i sprawne opróżnienie zbiornika.
Możliwość tankowania podczas pracy
Wlew paliwa: na zewnątrz obudowy, zamykany na kluczyk
Filtr paliwa z funkcją separacji wody
Misa olejowa z ręczną pompą oleju
Poziom hałasu generowany przez agregat nie może przekraczać poziomu określonego w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z 21.12.2025 r., sprawie zasadniczych wymagań dla urządzeń używanych na zewnątrz pomieszczeń w zakresie emisji hałasu do środowiska (Dz. U. Dz.U. 2005 nr 263 poz. 2202 ze zmianami określonymi w Dz.U.06.32.223)
4.4.11. Inne:
Odłącznik akumulatora
Automatyczne wyłączenie silnika w przypadku przekroczenia temperatury silnika
Automatyczne wyłączenie silnika w przypadku przekroczenia założonej prędkości pracy silnika
Automatyczne wyłączenie silnika w przypadku zbyt niskiego ciśnienia oleju w silniku
Automatyczne wyłączenie silnika w przypadku niskiego płynu chłodzącego
Zintegrowany układ podgrzewania bloku silnika umożliwiający łatwy rozruch w niskich temperaturach, w okresie zimowym.
4.4.12. Cyfrowy panel z wyświetlaczem LCD umożliwiający:
Rozruch ręczny i automatyczny
Przegląd parametrów: co najmniej prędkość obrotów silnika, czas pracy, napięcie baterii, ciśnienie oleju wraz z kontrolą niskiego ciśnienia oleju, temperatura silnika, poziom paliwa,
Wyświetlanie stanów alarmowych (agregat nie znajduje się w trybie pracy automatycznej, wysoka temperatura cieczy chłodzącej, niska temperatura cieczy chłodzącej, niski poziom cieczy chłodzącej, wysoka temperatura oleju silnikowego, przekroczona nominalna prędkość obrotowa)
Informacje na wyświetlaczu: zwarcie/przeciążenie, zbyt niska/wysoka częstotliwość, niskie/wysokie napięcie agregatu, zbyt niskie obroty, awaria alternatora ładowarki akumulatora, nieudany start.
Pomiar AC – napięcie (L1L2, L2L3, L3L1, L1N. L2N, L3N, natężenie (L1, L2, L3), częstotliwość, współczynnik mocy, pomiar mocy czynnej i mocy biernej.
Dziennik zdarzeń
Licznik czasu pracy
4.4.13. Sygnał akustyczny: alarm
4.4.14. Wyłącznik główny 4 polowy, wyłącznik awaryjny.
4.4.15 Możliwość programowania okresów przeglądów po motogodzinach lub upływie określonego czasu.
4.4.16 Trwale zamontowane tabliczki z opisami w języku polskim dotyczące: tablicy sterowniczej, zabezpieczenia agregatu i wyłącznika głównego prądnicy.
4.4.17 Menu sterownika w języku polskim.
4.4.18. Dokumenty i znaki CE:
Deklaracja zgodności
Znak CE
Dokumentacja techniczno-ruchowa agregatu (dla silnika i prądnicy), zawierająca m.in. schematy automatyki agregatu.
Instrukcja obsługi agregatu, określająca warunki jego konserwacji i okresowego uruchamiania po przepracowaniu określonej ilości motogodzin lub po upływie określonego czasu pracy w celu utrzymania ich w pełnej sprawności technicznej
Protokoły właściwych pomiarów elektrycznych uzyskanych przy próbnym rozruchu
Skrócona instrukcja obsługi umieszczona w trwały sposób na agregacie.
4.4.19. Przegląd i konserwacje agregatu ( razem z przyczepą):
Na terenie Polski znajdują się jednostki organizacyjne wykonujące serwis agregatów lub autoryzowane jednostki organizacyjne wykonujące serwis producenta agregatu.
W okresie gwarancji oferent po upływie pierwszych 12 miesięcy +/- 10 dni roboczych licząc od dnia podpisania protokołu odbioru agregatu przez Zamawiającego i kolejnych wielokrotności tej liczby będzie dokonywał przeglądów okresowych i czynności konserwacyjnych agregatu swoim staraniem i na swój koszt, obejmujący: robociznę, materiały, sprzęt i dojazd. Zakres przeglądu i konserwacji będzie obejmował:
a) Po upływie pierwszych 12 miesięcy: co najmniej wymianę oleju silnikowego i filtra oleju silnikowego oraz filtra paliwa
b) Po upływie pierwszych 24 miesięcy: co najmniej zakres robót wymieniony wyżej oraz wymianę akumulatora
c) Po upływie 36 miesięcy: co najmniej zakres robót wymieniony wyżej oraz wymianę: płynu chłodzącego, filtra powietrza i pasków klinowych lub częściej jeżeli takie będą zalecenia producentów materiałów i części
d) Dalej w kolejnych latach według powyższej zasady.
4.4.20. Gwarancja na agregat
Minimalny okres gwarancji na agregat prądotwórczy:
Okres 60 miesięcy pod warunkiem, że czas pracy agregatu w tym okresie nie przekroczy 1000 motogodzin
Okres, w którym łączny czas pracy agregatu nie przekroczy 1000 motogodzin w zależności co nastąpi wcześniej
Wszelkie usterki powstałe w agregacie w skutek ewentualnego pogorszenia się jakości paliwa będą usuwane przez gwaranta w ramach gwarancji.
4.2.6.) Główny kod CPV: 31120000-3 - Generatory
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 70 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 18.1 Ocenie poddane zostaną wyłącznie te oferty, które nie zostaną odrzucone z postępowania.
18.2 Wybór oferty w zakresie przedmiotowego zamówienia w zakresie wszystkich części zostanie dokonany w oparciu o przyjęte w postępowaniu kryteria oceny ofert przedstawione poniżej:
Dla części 1,2 i 3
Kryterium Waga [%] Liczba punktów Sposób oceny wg wzoru
Cena ofertowa brutto 60%
Cena najtańszej oferty
C = -------------------------------x 100pkt x 60%
Cena badanej oferty
Okres gwarancji jakości 40%
min. 60 miesiące - 0 punktów
min. 72 miesięcy – 20 pkt.
min. 84 miesięcy – 40 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 2
Dostawa agregatów prądotwórczych o mocy do 30 kW
Przedmiotem dostawy w zakresie części nr 2 są:
1) Agregat prądotwórczy o mocy 30 kW – 2 szt.
2) Agregat prądotwórczy o mocy 20 kW – 2 szt.
4.4.1. Agregaty muszą być przystosowane do pracy w trybie ciągłym.
4.4.2. Elementy składowe agregatów muszą być wyprodukowane na terenie Unii Europejskiej
4.4.3. Zamawiający nie stawia szczególnych warunków co do wagi agregatu.
4.4.4. Obudowa agregatu powinna być metalowa, dźwiękochłonna, wykończona lakierem proszkowym.
4.4.5. Zespół silnik-prądnica posadowiony na wibroizolatorach drgań.
4.4.6. Agregaty powinny posiadać własne oświetlenie typu LED zapewniające możliwość obsługi agregatu w warunkach ograniczonej widoczności, oświetlenie tablicy przyrządów oraz serwisowe wewnątrz komory silnika.
4.4.7. Wyposażony w szpilkę umożliwiającą uziemienie w zestawie z linką do uziemienia.
4.4.8. Układ elektryczny:
Moc znamionowa zgodnie z PN -ISO 8528 P.R.P.
Sterowania manualne
Możliwość przeciążenia: co najmniej 10% maksymalnie przez 1 godzinę na każde 12 godzin pracy
Napięcie znamionowe wyjściowe: 400V/230V
Częstotliwość znamionowa: 50 Hz +/- 0,25%
Klasa wykonania zgodnie z ISO 8528-5
Układ ładowania akumulatorów zasilany z sieci jak i z agregatu, dostosowany do pojemności elektrycznej baterii akumulatorów, wyposażony w zabezpieczenia nadprądowe i nadnapięciowe.
4.4.9. Prądnica:
Typ: synchroniczna
Systemy wzbudzania: bezszczotkowy
Regulacja napięcia: elektroniczna DVR
Samokontrola i stabilizacja napięcia AVR
Uzwojenie: odporne na środowisko wilgotne i słone
Izolacja uzwojenia wirnika i stojana: co najmniej klasy H
Mechaniczny stopień ochrony prądnicy: co najmniej IP23
4.4.10 Silnik:
Rodzaj: wysokoprężny Diesla. Zakres pracy, co najmniej od -30 °C do +50 °C
Ilość i układ cylindrów: 4 lub 6 rzędowy
Regulator obrotów: elektroniczny
Chłodzenie: cieczą
Emisja spalania: spełnia normę emisji spalin min. Stage III (Dyrektywa 97/68/WE, norma PN-ISO 8528-5:2013)
Zbiornik paliwa: o pojemności zapewniającej pracę agregatu prądotwórczego co najmniej przez 10 godzin przy obciążeniu 100% mocy znamionowej
Zbiornik paliwa: zintegrowany z ramą i posiadający komory do zabezpieczenia wycieku paliwa w przypadku uszkodzenia mechanicznego, uniemożliwiające przedostanie się do środowiska płynów eksploatacyjnych, wyposażony w zawór umożliwiający łatwe i sprawne opróżnienie zbiornika.
Możliwość tankowania podczas pracy
Wlew paliwa: na zewnątrz obudowy, zamykany na kluczyk
Filtr paliwa z funkcją separacji wody
Misa olejowa z ręczną pompą oleju
Poziom hałasu generowany przez agregat nie może przekraczać poziomu określonego w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z 21.12.2025 r., sprawie zasadniczych wymagań dla urządzeń używanych na zewnątrz pomieszczeń w zakresie emisji hałasu do środowiska (Dz. U. Dz.U. 2005 nr 263 poz. 2202 ze zmianami określonymi w Dz.U.06.32.223)
4.4.11. Inne:
Odłącznik akumulatora
Automatyczne wyłączenie silnika w przypadku przekroczenia temperatury silnika
Automatyczne wyłączenie silnika w przypadku przekroczenia założonej prędkości pracy silnika
Automatyczne wyłączenie silnika w przypadku zbyt niskiego ciśnienia oleju w silniku
Automatyczne wyłączenie silnika w przypadku niskiego płynu chłodzącego
Zintegrowany układ podgrzewania bloku silnika umożliwiający łatwy rozruch w niskich temperaturach, w okresie zimowym.
4.4.12. Cyfrowy panel z wyświetlaczem LCD umożliwiający:
Rozruch ręczny i automatyczny
Przegląd parametrów: co najmniej prędkość obrotów silnika, czas pracy, napięcie baterii, ciśnienie oleju wraz z kontrolą niskiego ciśnienia oleju, temperatura silnika, poziom paliwa,
Wyświetlanie stanów alarmowych (agregat nie znajduje się w trybie pracy automatycznej, wysoka temperatura cieczy chłodzącej, niska temperatura cieczy chłodzącej, niski poziom cieczy chłodzącej, wysoka temperatura oleju silnikowego, przekroczona nominalna prędkość obrotowa)
Informacje na wyświetlaczu: zwarcie/przeciążenie, zbyt niska/wysoka częstotliwość, niskie/wysokie napięcie agregatu, zbyt niskie obroty, awaria alternatora ładowarki akumulatora, nieudany start.
Pomiar AC – napięcie (L1L2, L2L3, L3L1, L1N. L2N, L3N, natężenie (L1, L2, L3), częstotliwość, współczynnik mocy, pomiar mocy czynnej i mocy biernej.
Dziennik zdarzeń
Licznik czasu pracy
4.4.13. Sygnał akustyczny: alarm
4.4.14. Wyłącznik główny 4 polowy, wyłącznik awaryjny.
4.4.15 Możliwość programowania okresów przeglądów po motogodzinach lub upływie określonego czasu.
4.4.16 Trwale zamontowane tabliczki z opisami w języku polskim dotyczące: tablicy sterowniczej, zabezpieczenia agregatu i wyłącznika głównego prądnicy.
4.4.17 Menu sterownika w języku polskim.
4.4.18. Dokumenty i znaki CE:
Deklaracja zgodności
Znak CE
Dokumentacja techniczno-ruchowa agregatu (dla silnika i prądnicy), zawierająca m.in. schematy automatyki agregatu.
Instrukcja obsługi agregatu, określająca warunki jego konserwacji i okresowego uruchamiania po przepracowaniu określonej ilości motogodzin lub po upływie określonego czasu pracy w celu utrzymania ich w pełnej sprawności technicznej
Protokoły właściwych pomiarów elektrycznych uzyskanych przy próbnym rozruchu
Skrócona instrukcja obsługi umieszczona w trwały sposób na agregacie.
4.4.19. Przegląd i konserwacje agregatu ( razem z przyczepą):
Na terenie Polski znajdują się jednostki organizacyjne wykonujące serwis agregatów lub autoryzowane jednostki organizacyjne wykonujące serwis producenta agregatu.
W okresie gwarancji oferent po upływie pierwszych 12 miesięcy +/- 10 dni roboczych licząc od dnia podpisania protokołu odbioru agregatu przez Zamawiającego i kolejnych wielokrotności tej liczby będzie dokonywał przeglądów okresowych i czynności konserwacyjnych agregatu swoim staraniem i na swój koszt, obejmujący: robociznę, materiały, sprzęt i dojazd. Zakres przeglądu i konserwacji będzie obejmował:
a) Po upływie pierwszych 12 miesięcy: co najmniej wymianę oleju silnikowego i filtra oleju silnikowego oraz filtra paliwa
b) Po upływie pierwszych 24 miesięcy: co najmniej zakres robót wymieniony wyżej oraz wymianę akumulatora
c) Po upływie 36 miesięcy: co najmniej zakres robót wymieniony wyżej oraz wymianę: płynu chłodzącego, filtra powietrza i pasków klinowych lub częściej jeżeli takie będą zalecenia producentów materiałów i części
d) Dalej w kolejnych latach według powyższej zasady.
4.4.20. Gwarancja na agregat
Minimalny okres gwarancji na agregat prądotwórczy:
Okres 60 miesięcy pod warunkiem, że czas pracy agregatu w tym okresie nie przekroczy 1000 motogodzin
Okres, w którym łączny czas pracy agregatu nie przekroczy 1000 motogodzin w zależności co nastąpi wcześniej
Wszelkie usterki powstałe w agregacie w skutek ewentualnego pogorszenia się jakości paliwa będą usuwane przez gwaranta w ramach gwarancji.
4.2.6.) Główny kod CPV: 31120000-3 - Generatory
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
31121000-0 - Zestawy prądnicowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 70 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 18.1 Ocenie poddane zostaną wyłącznie te oferty, które nie zostaną odrzucone z postępowania.
18.2 Wybór oferty w zakresie przedmiotowego zamówienia w zakresie wszystkich części zostanie dokonany w oparciu o przyjęte w postępowaniu kryteria oceny ofert przedstawione poniżej:
Dla części 1,2 i 3
Kryterium Waga [%] Liczba punktów Sposób oceny wg wzoru
Cena ofertowa brutto 60%
Cena najtańszej oferty
C = -------------------------------x 100pkt x 60%
Cena badanej oferty
Okres gwarancji jakości 40%
min. 60 miesiące - 0 punktów
min. 72 miesięcy – 20 pkt.
min. 84 miesięcy – 40 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 3
Dostawa agregatów prądotwórczych o mocy do 80 kW
Przedmiotem dostawy w zakresie części nr 3 są:
1) Agregat prądotwórczy o mocy 80 kW – 1 szt.
2) Agregat prądotwórczy o mocy 55 kW – 1 szt.
4.4.1. Agregaty muszą być przystosowane do pracy w trybie ciągłym.
4.4.2. Elementy składowe agregatów muszą być wyprodukowane na terenie Unii Europejskiej
4.4.3. Zamawiający nie stawia szczególnych warunków co do wagi agregatu.
4.4.4. Obudowa agregatu powinna być metalowa, dźwiękochłonna, wykończona lakierem proszkowym.
4.4.5. Zespół silnik-prądnica posadowiony na wibroizolatorach drgań.
4.4.6. Agregaty powinny posiadać własne oświetlenie typu LED zapewniające możliwość obsługi agregatu w warunkach ograniczonej widoczności, oświetlenie tablicy przyrządów oraz serwisowe wewnątrz komory silnika.
4.4.7. Wyposażony w szpilkę umożliwiającą uziemienie w zestawie z linką do uziemienia.
4.4.8. Układ elektryczny:
Moc znamionowa zgodnie z PN -ISO 8528 P.R.P.
Sterowania manualne
Możliwość przeciążenia: co najmniej 10% maksymalnie przez 1 godzinę na każde 12 godzin pracy
Napięcie znamionowe wyjściowe: 400V/230V
Częstotliwość znamionowa: 50 Hz +/- 0,25%
Klasa wykonania zgodnie z ISO 8528-5
Układ ładowania akumulatorów zasilany z sieci jak i z agregatu, dostosowany do pojemności elektrycznej baterii akumulatorów, wyposażony w zabezpieczenia nadprądowe i nadnapięciowe.
4.4.9. Prądnica:
Typ: synchroniczna
Systemy wzbudzania: bezszczotkowy
Regulacja napięcia: elektroniczna DVR
Samokontrola i stabilizacja napięcia AVR
Uzwojenie: odporne na środowisko wilgotne i słone
Izolacja uzwojenia wirnika i stojana: co najmniej klasy H
Mechaniczny stopień ochrony prądnicy: co najmniej IP23
4.4.10 Silnik:
Rodzaj: wysokoprężny Diesla. Zakres pracy, co najmniej od -30 °C do +50 °C
Ilość i układ cylindrów: 4 lub 6 rzędowy
Regulator obrotów: elektroniczny
Chłodzenie: cieczą
Emisja spalania: spełnia normę emisji spalin min. Stage III (Dyrektywa 97/68/WE, norma PN-ISO 8528-5:2013)
Zbiornik paliwa: o pojemności zapewniającej pracę agregatu prądotwórczego co najmniej przez 10 godzin przy obciążeniu 100% mocy znamionowej
Zbiornik paliwa: zintegrowany z ramą i posiadający komory do zabezpieczenia wycieku paliwa w przypadku uszkodzenia mechanicznego, uniemożliwiające przedostanie się do środowiska płynów eksploatacyjnych, wyposażony w zawór umożliwiający łatwe i sprawne opróżnienie zbiornika.
Możliwość tankowania podczas pracy
Wlew paliwa: na zewnątrz obudowy, zamykany na kluczyk
Filtr paliwa z funkcją separacji wody
Misa olejowa z ręczną pompą oleju
Poziom hałasu generowany przez agregat nie może przekraczać poziomu określonego w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z 21.12.2025 r., sprawie zasadniczych wymagań dla urządzeń używanych na zewnątrz pomieszczeń w zakresie emisji hałasu do środowiska (Dz. U. Dz.U. 2005 nr 263 poz. 2202 ze zmianami określonymi w Dz.U.06.32.223)
4.4.11. Inne:
Odłącznik akumulatora
Automatyczne wyłączenie silnika w przypadku przekroczenia temperatury silnika
Automatyczne wyłączenie silnika w przypadku przekroczenia założonej prędkości pracy silnika
Automatyczne wyłączenie silnika w przypadku zbyt niskiego ciśnienia oleju w silniku
Automatyczne wyłączenie silnika w przypadku niskiego płynu chłodzącego
Zintegrowany układ podgrzewania bloku silnika umożliwiający łatwy rozruch w niskich temperaturach, w okresie zimowym.
4.4.12. Cyfrowy panel z wyświetlaczem LCD umożliwiający:
Rozruch ręczny i automatyczny
Przegląd parametrów: co najmniej prędkość obrotów silnika, czas pracy, napięcie baterii, ciśnienie oleju wraz z kontrolą niskiego ciśnienia oleju, temperatura silnika, poziom paliwa,
Wyświetlanie stanów alarmowych (agregat nie znajduje się w trybie pracy automatycznej, wysoka temperatura cieczy chłodzącej, niska temperatura cieczy chłodzącej, niski poziom cieczy chłodzącej, wysoka temperatura oleju silnikowego, przekroczona nominalna prędkość obrotowa)
Informacje na wyświetlaczu: zwarcie/przeciążenie, zbyt niska/wysoka częstotliwość, niskie/wysokie napięcie agregatu, zbyt niskie obroty, awaria alternatora ładowarki akumulatora, nieudany start.
Pomiar AC – napięcie (L1L2, L2L3, L3L1, L1N. L2N, L3N, natężenie (L1, L2, L3), częstotliwość, współczynnik mocy, pomiar mocy czynnej i mocy biernej.
Dziennik zdarzeń
Licznik czasu pracy
4.4.13. Sygnał akustyczny: alarm
4.4.14. Wyłącznik główny 4 polowy, wyłącznik awaryjny.
4.4.15 Możliwość programowania okresów przeglądów po motogodzinach lub upływie określonego czasu.
4.4.16 Trwale zamontowane tabliczki z opisami w języku polskim dotyczące: tablicy sterowniczej, zabezpieczenia agregatu i wyłącznika głównego prądnicy.
4.4.17 Menu sterownika w języku polskim.
4.4.18. Dokumenty i znaki CE:
Deklaracja zgodności
Znak CE
Dokumentacja techniczno-ruchowa agregatu (dla silnika i prądnicy), zawierająca m.in. schematy automatyki agregatu.
Instrukcja obsługi agregatu, określająca warunki jego konserwacji i okresowego uruchamiania po przepracowaniu określonej ilości motogodzin lub po upływie określonego czasu pracy w celu utrzymania ich w pełnej sprawności technicznej
Protokoły właściwych pomiarów elektrycznych uzyskanych przy próbnym rozruchu
Skrócona instrukcja obsługi umieszczona w trwały sposób na agregacie.
4.4.19. Przegląd i konserwacje agregatu ( razem z przyczepą):
Na terenie Polski znajdują się jednostki organizacyjne wykonujące serwis agregatów lub autoryzowane jednostki organizacyjne wykonujące serwis producenta agregatu.
W okresie gwarancji oferent po upływie pierwszych 12 miesięcy +/- 10 dni roboczych licząc od dnia podpisania protokołu odbioru agregatu przez Zamawiającego i kolejnych wielokrotności tej liczby będzie dokonywał przeglądów okresowych i czynności konserwacyjnych agregatu swoim staraniem i na swój koszt, obejmujący: robociznę, materiały, sprzęt i dojazd. Zakres przeglądu i konserwacji będzie obejmował:
a) Po upływie pierwszych 12 miesięcy: co najmniej wymianę oleju silnikowego i filtra oleju silnikowego oraz filtra paliwa
b) Po upływie pierwszych 24 miesięcy: co najmniej zakres robót wymieniony wyżej oraz wymianę akumulatora
c) Po upływie 36 miesięcy: co najmniej zakres robót wymieniony wyżej oraz wymianę: płynu chłodzącego, filtra powietrza i pasków klinowych lub częściej jeżeli takie będą zalecenia producentów materiałów i części
d) Dalej w kolejnych latach według powyższej zasady.
4.4.20. Gwarancja na agregat
Minimalny okres gwarancji na agregat prądotwórczy:
Okres 60 miesięcy pod warunkiem, że czas pracy agregatu w tym okresie nie przekroczy 1000 motogodzin
Okres, w którym łączny czas pracy agregatu nie przekroczy 1000 motogodzin w zależności co nastąpi wcześniej
Wszelkie usterki powstałe w agregacie w skutek ewentualnego pogorszenia się jakości paliwa będą usuwane przez gwaranta w ramach gwarancji.
4.2.6.) Główny kod CPV: 31120000-3 - Generatory
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
31121000-0 - Zestawy prądnicowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 70 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 18.1 Ocenie poddane zostaną wyłącznie te oferty, które nie zostaną odrzucone z postępowania.
18.2 Wybór oferty w zakresie przedmiotowego zamówienia w zakresie wszystkich części zostanie dokonany w oparciu o przyjęte w postępowaniu kryteria oceny ofert przedstawione poniżej:
Dla części 1,2 i 3
Kryterium Waga [%] Liczba punktów Sposób oceny wg wzoru
Cena ofertowa brutto 60%
Cena najtańszej oferty
C = -------------------------------x 100pkt x 60%
Cena badanej oferty
Okres gwarancji jakości 40%
min. 60 miesiące - 0 punktów
min. 72 miesięcy – 20 pkt.
min. 84 miesięcy – 40 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 4
Dostawa łodzi ratunkowej wraz z wyposażeniem oraz dostawa silnika zaburtowego do łodzi ratunkowej
Przedmiotem zamówienia zakresie części nr 4 jest dostawa:
1) Łódź ratunkowa płaskodenna wraz z wyposażeniem spełniająca następujące wymagania:
• Minimalne wymiary: długość: 4 m, szerokość: 1,7 m.
• Masa kadłuba: do 180 kg
• Grubość poszycia (dno/burty): min. 3 mm / 3 mm
• Materiał kadłuba: stop aluminium morski AW EN 5754, kadłub spawany dwustronnie, kompletny
• Pokład: aluminiowy z blachy ryflowanej, antypoślizgowy, przystosowany do łatwego czyszczenia myjką
• 2 zamykane bakisty na dziobie z klapami wzmacnianymi
• Ławka z bakistą w części środkowej
• Zamki typu Kandahar
• Odpływ wody: zabezpieczony korkami rozprężnymi
• Relingi: aluminiowe
• Ucha do holowania i podnoszenia łodzi z wody
Dodatkowe wyposażenie montażowe:
• Dwie specjalne płyty montażowe na rufie do przetworników echosond oraz anod
• Możliwość łatwej instalacji i deinstalacji sonaru
• Wykończenie burty: specjalistyczna folia w kolorze RAL3000 z oznaczeniami dostarczonymi przez Zamawiającego
• Rejestracja: łódź z możliwością rejestracji dla 4 osób
• Knagi: 4 aluminiowe
• Koło ratunkowe: zamocowane w pozycji pionowej
• Deklaracja zgodności: CE – klasa D
Silnik zaburtowy:
• Moc maksymalna silnika: 30 KM
• Moc minimalna silnika: 20 KM
• Stopa silnika: L
• Liczba cylindrów: 2 (w rzędzie)
• Układ zasilania paliwem: 2 zawory na cylinder, pojedynczy wałek rozrządu
w głowicy (SOHC)
• Układ chłodzenia: chłodzony wodą z termostatem
• Rozruch: ręczny
• Układ biegów: F – N – R
• Sterowanie: rumpel
• Trymowanie: mechanizm zapadkowy
• Układ wydechowy: poprzez system napędowy
• Napęd do wód płytkich: 16
• Zbiornik paliwa: niezależny, pojemność 6,6 gal. / 25 l
• Systemy ostrzegawcze silnika: niskie ciśnienie oleju, nadmierne obroty
• Długość wału: ok. 20 cali (508 mm) – MLH
• Ciężar (na sucho): ok. 45 kg
• Klasyfikacja emisji spalin (CARB): 3 Star
• Przyczepa podłodziowa o konstrukcji stalowej ocynkowanej. Wyposażona w:
Wyciągarkę
Felgi stalowe
Koło manewrowe
Belka ze światłami
Instalacja elektryczna zgodna z obowiązującymi normami
Należy dołączyć komplet dokumentów niezbędnych do rejestracji łodzi z przyczepą.
2) Silnik zaburtowy do łodzi ratunkowej spełniający poniższe wymagania:
• Silnik czterosuwowy
• Rozruch ręczny i elektryczny
• Sterowanie: rumpel
• System trymowania: Power Trim
• Zakres trymowania umożliwiający pracę na wodach płytkich (min. 16°)
• System wydechowy: przez śrubę
• System chłodzenia: chłodzony wodą, z termostatem
• System paliwowy: elektroniczny wtrysk paliwa (EFI)
• System zapłonu: CDI z elektronicznym zapłonem
• System ostrzegawczy zabezpieczenia silnika: niski poziom oleju, przegrzanie, zbyt wysokie obroty, czujnik błędów
• Pojemność skokowa: ok. 500 cm³
• Układ cylindrów: 3 cylindry w rzędzie
• Moc: 30 KM (22,4 kW)
• Maksymalna prędkość obrotowa: w przedziale 5000-6200 obr/min
• Przełożenie: w zakresie 2.08-2.20:1
• Alternator: min. 17A/204W
• Długość kolumny: 20” (508 mm)
• Waga: maks. 75kg
• Zewnętrzny zbiornik paliwa o pojemności min. 25 litrów
• Linia paliwowa w zestawie
• Zapasowa śruba napędowa
• Manetka gazu z funkcją automatycznego powrotu do pozycji neutralnej po zwolnieniu przepustnicy
• Echosonda
4.2.6.) Główny kod CPV: 34520000-8 - Łodzie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
42111100-1 - Silniki zewnętrzne do napędzania łodzi
34200000-9 - Nadwozia pojazdów, przyczepy lub naczepy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 70 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 18.1 Ocenie poddane zostaną wyłącznie te oferty, które nie zostaną odrzucone z postępowania.
18.2 Wybór oferty w zakresie przedmiotowego zamówienia w zakresie wszystkich części zostanie dokonany w oparciu o przyjęte w postępowaniu kryteria oceny ofert przedstawione poniżej:
1. Cena ofertowa brutto - 60%
Cena najtańszej oferty
C = -------------------------------x 100pkt x 60%
Cena badanej oferty
2. Okres gwarancji jakości - 40%
min. 24 miesiące - 0 punktów
min. 36 miesięcy – 20 pkt.
min. 48 miesięcy – 40 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 5
Dostawa przyczepy do transportu poszkodowanych wraz z noszami i siedziskiem dla ratownika.
Przedmiotem zamówienia w zakresie części nr 5 jest:
Nowa przyczepa ratownicza, która może być ciągana quadem, utv lub innym pojazdem dla służb ratowniczych, spełniająca poniższe wymagania:
• Powłoka malowana proszkowo, odporna na zarysowania,
• Ładowność: min. 620 kg
• Masa własna: ok. 100 kg
• Liczba osi: 1
• Hamowana: NIE
• Szerokość powierzchni załadunku: min. 650 mm
• Długość powierzchni załadunku: min. 2000 mm
• Długość całkowita: min.3000 mm
• Szerokość całkowita: min. 1400 mm
• Wysokość całkowita: min. 1250 mm
• Wysokość ze złożonym pałąkiem: min. 690 mm
• Wyposażenie:
nosze ratunkowe kubełkowe
pasy transportowe
pasy do spięcia rannego
pokrowiec na nosze
Dopuszczalna masa całkowita (DMC): 750 kg
4.2.6.) Główny kod CPV: 34200000-9 - Nadwozia pojazdów, przyczepy lub naczepy
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
34223300-9 - Przyczepy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 70 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 18.1 Ocenie poddane zostaną wyłącznie te oferty, które nie zostaną odrzucone z postępowania.
18.2 Wybór oferty w zakresie przedmiotowego zamówienia w zakresie wszystkich części zostanie dokonany w oparciu o przyjęte w postępowaniu kryteria oceny ofert przedstawione poniżej:
1. Cena ofertowa brutto - 60%
Cena najtańszej oferty
C = -------------------------------x 100pkt x 60%
Cena badanej oferty
2. Okres gwarancji jakości - 40%
min. 24 miesiące - 0 punktów
min. 36 miesięcy – 20 pkt.
min. 48 miesięcy – 40 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
9.1 Zgodnie z art. 57 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: nie podlegają wykluczeniu z postępowania,
spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
W zakresie części nr 1:
Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie wstępnego oświadczenia wykonawcy.
Uprawnień do prowadzenia działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrębnych przepisów
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie wstępnego oświadczenia wykonawcy.
Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie wstępnego oświadczenia wykonawcy.
Zdolności technicznej lub zawodowej.
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał zadania odpowiadające swoim rodzajem zamówieniu (wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane z załączeniem dowodów określających, że dostawy zostały wykonane należycie), tj. dla spełnienia warunku w zakresie zdolności technicznej
- wykonawca musi wykonać co najmniej 1 zamówienie dostawy agregatu o mocy minimum 100 kW
W zakresie części nr 2:
Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie wstępnego oświadczenia wykonawcy.
Uprawnień do prowadzenia działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie wstępnego oświadczenia wykonawcy.
Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie wstępnego oświadczenia wykonawcy.
Zdolności technicznej lub zawodowej.
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał zadania odpowiadające swoim rodzajem zamówieniu (wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane z załączeniem dowodów określających, że dostawy zostały wykonane należycie), tj.:
dla spełnienia warunku w zakresie zdolności technicznej
- wykonawca musi wykonać co najmniej 1 zamówienie dostawy agregatu o mocy minimum 20 kW
W zakresie części nr 3:
Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie wstępnego oświadczenia wykonawcy.
Uprawnień do prowadzenia działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrębnych przepisów
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie wstępnego oświadczenia wykonawcy.
Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie wstępnego oświadczenia wykonawcy.
Zdolności technicznej lub zawodowej.
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał zadania odpowiadające swoim rodzajem zamówieniu (wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane z załączeniem dowodów określających, że dostawy zostały wykonane należycie), tj.:
dla spełnienia warunku w zakresie zdolności technicznej
- wykonawca musi wykonać co najmniej 1 zamówienie dostawy agregatu o mocy minimum 55 kW
W zakresie części nr 4:
Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie wstępnego oświadczenia wykonawcy.
Uprawnień do prowadzenia działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie wstępnego oświadczenia wykonawcy.
Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie wstępnego oświadczenia wykonawcy.
Zdolności technicznej lub zawodowej.
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał zadania odpowiadające swoim rodzajem zamówieniu (wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane z załączeniem dowodów określających, że dostawy zostały wykonane należycie), tj.:
dla spełnienia warunku w zakresie zdolności technicznej
- wykonawca musi wykonać co najmniej 1 zamówienie dostawy łodzi ratunkowej
z silnikiem zaburtowym o wartości minimum 50 000,00 zł.
W zakresie części nr 5:
Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie wstępnego oświadczenia wykonawcy.
Uprawnień do prowadzenia działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie wstępnego oświadczenia wykonawcy.
Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie wstępnego oświadczenia wykonawcy.
Zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie wstępnego oświadczenia wykonawcy.
Warunek musi zostać spełniony oddzielnie dla każdej z części przedmiotowego zamówienia. Oznacza to, że wykonawca ubiegający się o zamówienie publiczne w zakresie wszystkich czterech części musi wykazać cztery zrealizowane zamówienia odpowiadające warunkom udziału w postępowaniu.
Przez zamówienia wykonane należy rozumieć:
• zamówienia rozpoczęte i zakończone w w/w okresie
• zamówienia zakończone w w/w okresie, których rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej niż w w/w okresie.
W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego wykonano dostawy wskazane w wykazie, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania tych dowodów.
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie wstępnego oświadczenia wykonawcy oraz dokumentów i oświadczeń złożonych na wezwanie zamawiającego.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 12.7 W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu,
o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp., w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
- art. 108 ust. 1 ustawy Pzp,
- art. 7 ust. 1 ustawy o szczegółowych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania agresji ma Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 12.11 W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
2) wykaz wykonanych w okresie 3 ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert dostaw, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadającym swoim rodzajem zamówieniu (wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane
z załączeniem dowodów określających, że dostawy zostały wykonane należycie).
Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
WYKONAWCY WSPÓLNIE UBIEGAJĄCY SIĘ O ZAMÓWIENIE9.2 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden
z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu z postępowania, z uwagi na przesłanki określone w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp i art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
9.3 Oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp. dotyczące braku podstaw do wykluczenia oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
9.4 Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w zakresie uprawnień do prowadzenia działalności gospodarczej lub zawodowej dopuszcza wykazanie ich przez jednego z wykonawców wchodzących w skład konsorcjum, z zastrzeżeniem, że spełniający ten warunek Wykonawca będzie faktycznie realizował zamówienie.
9.5 Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej - dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
9.6 Zamawiający może, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia na każdym etapie postępowania (art. 116 ust. 2 ustawy Pzp.).
9.7 W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazując warunek udziału w postępowaniu mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
9.8 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do:
- ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie prowadzonego postępowania,
- złożenia stosownego pełnomocnictwa,
- złożenia wraz z ofertą oświadczenia o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego winno wynikać, jaki zakres zamówienia wykonywać będą poszczególni Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
9.9 Oświadczenia lub formularze składane przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) podpisuje w imieniu wszystkich wykonawców ustanowiony Pełnomocnik lub wszyscy wykonawcy składający ofertę wspólną.
9.10 Wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
9.11 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie będące przedmiotem niniejszego postępowania przez kilku wykonawców, (konsorcjum, spółka cywilna) , warunki udziału formalne, tj. warunek, aby nie być wykluczonym z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 108 ust.1 ustawy Pzp. 1 i art. 7 ustawy 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego muszą być spełnione oddzielnie przez każdego z tych wykonawców, natomiast określone powyżej przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu (jeżeli warunki w tym zakresie zostały określone przez Zamawiającego w SWZ) mogą być spełnione łącznie przez wszystkich tych wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
§ 11 Zmiana umowy1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy określonego w § 1 spowodowanego działaniem siły wyższej, czyli niezwykłych i nieprzewidzianych okoliczności niezależnych od strony, która się na nią powołuje i których konsekwencji pomimo zachowania należytej staranności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Pod pojęciem siły wyższej należy rozumieć zdarzenie zewnętrzne o charakterze niezależnym od stron, którego nie można uniknąć, ani któremu nie mogły zapobiec Strony przy zachowaniu należytej staranności, oraz którego nie można przypisać drugiej stronie. Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności pożar, powódź, wojny, stany nadzwyczajne, klęski żywiołowe, epidemie, ograniczenia związane z kwarantanną, embargo, rewolucje, zamieszki i strajki trwające powyżej 7 dni roboczych lub inne zdarzenie związane z działaniem sił natury, jeżeli uniemożliwiają lub znacznie utrudniają realizację przedmiotu zamówienia – o okres działania siły wyższej oraz usuwania skutków jej działania;
2. W przypadku ustania przyczyn określonych w ust. 1, Wykonawca niezwłocznie przystąpi do realizacji swych obowiązków wynikających z umowy.
3. Po ustaniu przyczyn uniemożliwiających wykonywanie przedmiotu zamówienia Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie Zamawiającego.
4. Wraz z zawiadomieniem Wykonawca jest zobowiązany przedstawić dowody potwierdzające
zaistnienie zdarzeń uzasadniających wydłużenie terminu wykonania zamówienia oraz potwierdzające długość okresu, przez który przedmiot zamówienia nie mógł być wykonywany.
5. Dowodami mogą być w szczególności:
1) informacje Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej potwierdzające zaistnienie zdarzenia, na które powołuje się Wykonawca;
2) dokumentacja fotograficzna;
3) pisma właściwych organów;
4) oświadczenia Wykonawcy.
6. Wraz z zawiadomieniem o ustaniu przyczyn uniemożliwiających wykonywanie przedmiotu zamówienia Wykonawca może złożyć wniosek o wydłużenie terminu realizacji przedmiotu zamówienia.
7. Wnioskowany okres wydłużenia realizacji przedmiotu zamówienia nie może być dłuższy niż okresy, o których mowa w ust. 1.
8. W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 1 Zamawiający po rozpatrzeniu wniosku Wykonawcy, w terminie nie dłuższym niż 7 dni kalendarzowych, może wydłużyć termin realizacji przedmiotu zamówienia. Przepis ust. 7 stosuje się odpowiednio.