BZP: Dostawa 1 szt. kotłowni kontenerowej olejowej o mocy 500 kW
15.09.2025
2025/BZP 00423138/01
Miasto Bydgoszcz
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa 1 szt. kotłowni kontenerowej olejowej o mocy 500 kW
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Bydgoszcz
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351297
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jezuicka 1
1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz
1.5.3.) Kod pocztowy: 85-102
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wzp@um.bydgoszcz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bydgoszcz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Komunalne Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o.
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5540309086
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: Ks. Józefa Schulza 5
1.11.4.) Miejscowość: Bydgoszcz
1.11.5.) Kod pocztowy: 85-315
1.11.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.11.9.) Numer telefonu: 52 30 45 200
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@kpec.bydgoszcz
1.11.12.) Adres strony internetowej: www.bip.kpec.bydgoszcz.pl
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa 1 szt. kotłowni kontenerowej olejowej o mocy 500 kW
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-54bafbb9-e99b-4213-9645-02b3a82b3945
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00423138
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00037084/23/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.24 Dostawa kotłowni mobilnej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.platformazakupowa.pl/pn/kpec_bydgoszcz3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym, a Wykonawcą, odbywa się w języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za strony internetowej prowadzonego postępowania pod adresem: www. platformazakupowa.pl/pn/kpec_bydgoszcz
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych z dnia 30 grudnia 2020 r. dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452) określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC, dowolny system operacyjny wersji umożliwiającej zainstalowanie dowolnej przeglądarki internetowej z włączoną obsługą języka JavaScript, akceptującej pliki typu „cookies”,
3) wyświetlacz ekranowy umożliwiający pracę w rozdzielczości nie niższej niż 1024x768 pikseli,
4) zainstalowane oprogramowanie do odczytu plików w formacie .pdf,
5) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
2. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza składania oferty dostępnego na platformazakupowa.pl w konkretnym postępowaniu w sprawie udzielenia zamówienia publicznego, zgodnie z opisem zamieszczonym w Rozdziale XIII i XIV.
3. Za datę przekazania oferty przyjmuje się datę jej przekazania w systemie poprzez kliknięcie przycisku Złóż ofertę i wyświetlaniu komunikatu, że oferta została złożona.
4. Zamawiający/Przeprowadzający postepowanie będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający/Przeprowadzający postępowanie będzie zamieszczał na platformie w zakładce “Wiadomości – komunikaty publiczne”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego Wykonawcy za pośrednictwem zakładki „Wiadomości – wiadomości prywatne”.
5. Składanie dokumentów, oświadczeń, wniosków, zawiadomień, zapytań oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem formularza Wyślij wiadomość dostępnego na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
6. W sytuacjach awaryjnych np. w przypadku niedziałania strony internetowej prowadzonego postępowania, Zamawiający/Przeprowadzający postępowanie może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, na adres zamówienia.publiczne@kpec.bydgoszcz.pl, z zastrzeżeniem że Ofertę (w szczególności Formularz oferty) Wykonawca może złożyć wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej prowadzonego postępowania.
7. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem przycisku Wyślij wiadomość jako załączniki.
8. Zamawiający/Przeprowadzający postępowanie rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf, .doc, .xls, .jpg (.jpeg)
9. W przypadku użycia przez Wykonawcę podpisu zaufanego Zamawiający zaleca, aby plik wynikowy był mniejszy niż 10 MB.
10. Wśród formatów powszechnych a NIE występujących w rozporządzeniu występują: .gif, .bmp, .numbers, .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie
11. Ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, zamawiający zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione.
Szczegółowe wymagania znajdują się w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny przez zamieszczenie wymaganych informacji w dokumentach zamówienia (SWZ). Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych znajduje się w
rozdziale XLI SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny przez zamieszczenie wymaganych informacji w dokumentach zamówienia (SWZ). Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych znajduje się w
rozdziale XLI SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PP/88/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 1 szt. kotłowni kontenerowej olejowej o mocy 500 kW, w zakresie i na warunkach określonych w SWZ wraz z załącznikami, w tym w opisie przedmiotu zamówienia i wzorze umowy.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje m.in:
1) dostarczenie i rozładunek kotłowni w miejscu wskazanym przez Zamawiającego,
2) próbne uruchomienie kotłowni,
3) całkowite napełnienie dedykowanym paliwem,
4) przeprowadzenie szkolenia osób wskazanych przez Zamawiającego w zakresie obsługi kotłowni,
5) dostarczenie dokumentacji (Instrukcji eksploatacji, DTR, warunków gwarancji oraz karty gwarancyjnej).
3. Wymagania ogólne:
1) Dostarczona kotłownia musi być fabrycznie nowa, pełnowartościowa, wolna od wad, wykonana zgodnie z normami branżowymi, w stanie kompletnym i zdatnym do używania, tj.: gwarantującym stosowanie jej zgodnie z przeznaczeniem bez dokonywania dodatkowych zakupów elementów i akcesoriów;
2) Dostarczona kotłownia musi być wyprodukowana nie wcześniej niż w 2023 roku;
3) Dostarczona kotłownia musi być dopuszczona do pracy na terenie Polski oraz pochodzić z oficjalnego kanału dystrybucyjnego na terenie Unii Europejskiej, EFTA (Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu) lub EOG (Europejskiego Obszaru Gospodarczego);
4) Dostarczona kotłownia musi spełniać zapisy dyrektywy 2006/42/CE – Bezpieczeństwo Maszyn;
5) Dostarczona kotłownia powinna spełniać wymagania pod względem BHP, być zgodna z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;
6) Na moment dostawy kotłownia powinna być zatankowana paliwem na minimum 10% pojemności zbiornika, po wykonanych testach rozruchowych w celu dokonania odbioru kotłownia powinna zostać wypełniona w pełni dedykowanym paliwem;
7) Wskazane wymagania w ramach niniejszego zamówienia stanowią minimalne parametry. Kotłownia dostarczona przez Wykonawcę może posiadać parametry lepsze niż wskazane.
4. Wykonawca zobowiązany jest do:
1) Przestrzegania zarządzeń wewnętrznych i instrukcji dotyczących zasad wchodzenia i przebywania na terenie obiektów podmiotu, do którego dostarczona zostanie kotłownia, oraz stosowania się do poleceń ochrony obiektów i pracowników obiektów;
2) Przeprowadzenia testów rozruchowych przed dokonaniem odbioru kotłowni;
3) Dostarczenia dokumentacji (w tym: Instrukcji eksploatacji, DTR, warunków gwarancji oraz karty gwarancyjnej);
4) Zapewnienia serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego na terenie Polski;
5) Wykonywania przeglądów serwisowych oraz utrzymaniowych dostarczonej kotłowni na okres gwarancji zgodnie z zaleceniami producenta;
6) Zapewnienia czasu reakcji dla zgłoszonej awarii i przywrócenia funkcjonowania kotłowni do 5 dni roboczych (bez wymiany komponentów);
7) Przeprowadzenia szkolenia osób wskazanych przez Zamawiającego w zakresie obsługi urządzeń.
Szczegółowy opis znajduje sie w SWZ i załącznikach do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 44621200-1 - Kotły grzewcze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
42161000-5 - Kotły grzewcze wody gorącej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-08
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający/Przeprowadzający postępowanie dokona oceny ofert spośród ofert nie odrzuconych, na podstawie następujących kryteriów oceny ofert: cena = 100%
2. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą liczbą punktów obliczoną wg wzoru:
Ilość punktów = Cmin/Cw x 100 pkt
gdzie:
Cmin – cena minimalna spośród zaproponowanych cen ofertowych,
Cw – cena zaproponowana przez danego wykonawcę.
Szczegóły znajdują się w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w SWZ.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający/Przeprowadzający postępowanie wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia.
2. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia:
1) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 uPzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem,
2) oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp w zakresie podstaw wykluczenia wskazanych przez Zamawiającego/Przeprowadzającego postępowanie. Wzór oświadczenia zostanie przesłany wraz z wezwaniem do jego złożenia.
3) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 594), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia zostanie przesłany wraz z wezwaniem do jego złożenia.
Szczegóły znajdują się w SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Nie dotyczySEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
14. Zgodnie z art. 58 ust. 1 uPzp Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w formie konsorcjum, spółki cywilnej):1) w tym celu Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, pełnomocnictwo musi zostać złożone wraz z ofertą,
2) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy,
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia załączają do oferty oświadczenia z art. 125 ust 1 uPzp.
Szczegóły znajdują się w SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Warunki umowy zostały zawarte w Załączniku nr 4 do SWZ Wzorze umowy – z tego względu, że Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach jak zawarte w załączonym do SWZ wzorze umowy.2. Dopuszczalne są zmiany postanowień umowy w zakresie określonym w art. 455 ustawy Pzp.
Szczegółowy opis znajduje się w SWZ i zaąłcznikach do SWZ.