BZP: Modernizacja energetyczna budynku popegeerowskiego w miejscowości Wójcin, Gmina Warnice - Pilotaż Programu Modernizacji energetycznej budynków popegeerowskich
15.09.2025
2025/BZP 00424020/01
Gmina Warnice
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Modernizacja energetyczna budynku popegeerowskiego w miejscowości Wójcin, Gmina Warnice - Pilotaż Programu Modernizacji energetycznej budynków popegeerowskich
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Warnice
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811685705
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Warnice 66
1.4.2.) Miejscowość: Warnice
1.4.3.) Kod pocztowy: 74-201
1.4.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@warnice.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.warnice.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00424020
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-09-15
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00406759
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
Opis przedmiotu o udzieleniu zamówienia publicznego
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach inwestycji pn. „Modernizacja energetyczna budynku popegeerowskiego w miejscowości Wójcin, Gmina Warnice - Pilotaż Programu Modernizacji energetycznej budynków popegeerowskich” szczegółowo określonym w projekcie termomodernizacji stanowiącym Załącznik 10.
2. Inwestycja zlokalizowana jest na dz. nr ewid. 10/4 (id. 321206_2.0008.10/4) obręb Wójcin, gm. Warnice pow. Pyrzycki, woj. Zachodniopomorskie.
3. Gmina działa nie we własnym imieniu, lecz jako pełnomocnik wspólnot mieszkaniowych, które są właściwymi beneficjentami wsparcia.
4. Informacje Ogólne
3.1 Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie izolacji elewacji budynku wielorodzinnego (6 lokalowego), termomodernizacja i wymiana całego dachu wraz z sufitem podwieszanym, wymiana całej stolarki okiennej, wymiana drzwi wejściowych do budynku, wymiana instalacji centralnego ogrzewania, wymiana instalacji ciepłej wody użytkowej wraz z cyrkulacją, instalacji odnawialnych źródeł energii do produkcji energii elektrycznej i wyłącznie na potrzeby budynku mieszkalnego zlokalizowanego w miejscowości Wójcin 4, gmina Warnice pow. pyrzycki dz.nr. ewid. 10/4 do celów ogrzewania, produkcji ciepłej wody użytkowej. Należą do nich mikro-instalacje fotowoltaiczne oraz instalacje pomp ciepła.
Wykonawca podejmuje się wykonania wymienionych poniżej prac opisanych szczegółowo w załącznikach do niniejszego postępowania:
- Wymiana całego dachu wraz z sufitem podwieszanym.
- Termomodernizacja przegród budynku.
- Instalacja fotowoltaiczna na dachu budynku.
- Wymianie źródła ciepła.
- Wymianie instalacji c.o.
- Wymianie instalacji ciepłej wody
- Wykonanie projektu i montażu ocieplenia budynku wraz z wymianą stolarki okiennej i drzwiowej.
- Zaprojektowanie i wykonanie prac elektrycznych niezbędnych dla potrzeb realizacji przedmiotu zamówienia.
- Wykonanie projektów i uzgodnień wymaganych według załącznika stanowiącego projekt termomodernizacji oraz wymiany źródła ciepła.
- Odtworzenie terenu do stanu pierwotnego.
- Wykonawca zobowiąże się do nieodpłatnego serwisu przez okres obowiązywania gwarancji. Po tym okresie świadczenia usług serwisowych będzie odpłatne zgodnie z zapisami oddzielnej umowy zawartej przez Zamawiającego z Wykonawcą.
- Jest w stanie zapewnić czas reakcji na zgłoszenia serwisowe związane z prawidłowym funkcjonowaniem systemu grzewczego, krótszym niż 48h
- Załączone przedmiary należy traktować jako pomocnicze. Inwestor nie odpowiada za poprawność podanych ilości.
3.2 Termin zakończenia prac włącznie z dostarczeniem dokumentacji powykonawczej do 30.11.2025 R.
3.3 Zakres obejmujący prace związane z projektem
a) wykonanie wizji lokalnej,
b) przejęcie przez Wykonawcę od Zamawiającego miejsca wykonywania prac
i przygotowania go pod montaż mikroinstalacji fotowoltaicznej,
c) wykonanie koncepcji projektowych do akceptacji Inwestora,
d) wykonanie indywidualnych projektów wg. kosztorysu Inwestorskiego po akceptacji przez Inwestora koncepcji,
e) przygotowanie miejsca wykonywania wszelkich prac,
f) ustalenie przebiegu tras projektowanych instalacji,
g) dostawę i montaż instalacji,
h) wykonanie połączenia z siecią elektroenergetyczną instalacji fotowoltaicznych,
i) wykonanie przejść w przegrodach wewnętrznych i zewnętrznych budynków,
j) wykonanie i zasypywanie wykopów oraz doprowadzenie terenu do stanu pierwotnego,
k) wykonanie izolacji instalacji wewnętrznych wchodzących w zakres projektu,
l) zaprogramowanie i wykonanie układu automatyki i sterowania,
m) przeprowadzenie wymaganych prób i badań, dokonanie próbnego rozruchu przed odbiorem prac, dokonanie regulacji poszczególnych instalacji;
n) uzyskanie i przygotowanie niezbędnych dokumentów (protokołów prób i badań, kart gwarancyjnych, instrukcji obsługi i użytkowania w języku polskim) związanych z przekazaniem do użytkowania zamontowanych instalacji
w budynku wielorodzinnym,
o) zapewnienie zdalnego monitoringu pracy urządzeń w celach serwisowych oraz corocznego raportowania o wydajności Odnawialnych Źródeł Energii. Podłączenie inwertera instalacji PV i pompy ciepła z modułem hydraulicznym w obudowie termiczno akustycznej odpornej na warunki atmosferyczne do sieci internetowej,
p) wykonanie dokumentacji techniczno-rozruchowych, oraz instrukcji bezpiecznego użytkowania instalacji,
q) przeprowadzenie szkolenia użytkowników w zakresie eksploatacji i obsługi wykonanych instalacji,
r) zgłoszenie w imieniu Zamawiającego (właściciela nieruchomości) przyłączenia mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej Operatora Sieci Dystrybucyjnej (OSD)-na podstawie udzielonego pełnomocnictwa,
s) ustalenie lokalizacji w pełni wyposażonej pompy ciepła z modułem hydraulicznym w obudowie termiczno akustycznej odpornej na warunki atmosferyczne w ilości 1 szt. oraz ustalenia punktów wpięcia w istniejącą instalację grzewczą i ciepłej wody użytkowej,
t) zlokalizowanie pompy ciepła z modułem hydraulicznym w obudowie termiczno akustycznej odpornej na warunki atmosferyczne na terenie w pobliżu przedmiotowego budynku,
u) wykonanie odwiertów pionowych na działce inwestora poza obrysem zabudowy budynków będących przedmiotem niniejszego opracowania,
v) podłączenie instalacji ciepłej wody użytkowej do pompy ciepła z modułem hydraulicznym w obudowie termiczno akustycznej odpornej na warunki atmosferyczne,
w) izolacja termiczna poziomych odcinków w piwnicy instalacji ciepłej wody użytkowej,
x) wykonanie instalacji zgodnie z Wymaganiami Technicznymi COBRTI INSTAL, polskimi normami i przepisami prawa polskiego.
1.3 Szczegółowe wytyczne dotyczące materiałów i urządzeń
Wykonawca zobowiązany jest do dostawy i montażu urządzeń - stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia - wyłącznie z materiałów i urządzeń fabrycznie nowych, dopuszczonych do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie, objętych certyfikatem w zakresie tzw. znaku bezpieczeństwa, wskazującego na zgodność z Polską Normą, aprobatą techniczną i właściwymi przepisami technicznymi zgodnie z art. 10 ustawy z 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane;
1.3.1 POMPY CIEPŁA WRAZ Z INSTALACJĄ ODBIORCZĄ
Na podstawie określonego obciążenia cieplnego budynków, zapotrzebowania na ciepłą wodę użytkową, zostały dobrane wielkości instalacji pomp ciepła działających w systemie grzewczym. Pompy ciepła pozwolą na odłączenie indywidualnych źródeł ciepła zasilanych na paliwa stałe. Rozwiązaniem zaproponowanym na potrzeby budynku są pompy ciepła w systemie woda - glikol, współpracujące z gruntowym wymiennikiem ciepła w postaci odwiertów pionowych. Korzyści wynikające z użycia pomp ciepła to m.in. wysoka sprawność urządzenia, wykorzystanie ogólnodostępnego źródła ciepła jakim jest energia zmagazynowana w gruncie, ograniczenie zużycia konwencjonalnych źródeł energii, redukcja emisji gazów cieplarnianych i zanieczyszczeń do atmosfery. Wysoka sprawność urządzenia pozwala na uzyskanie bardzo wysokich średniorocznych sprawności działania instalacji.
Pompy ciepła muszą spełniać poniższe wymagania:
a) Pompa ciepła z modułem hydraulicznym w obudowie termiczno akustycznej odpornej na warunki atmosferyczne powinna zostać umiejscowiona obok budynku. Łączna moc grzewcza pomp ciepła, powinna być nie mniejsza niż 22 kW (2 pompy po 11 kW) i powinna wynikać z obliczeń obciążenia cieplnego budynków. Nowe źródło ciepła musi umożliwiać uzyskania temperatury na zasilaniu instalacji c.o. nie mniejszej niż 70°C bez wykorzystania grzałek elektrycznych. Współczynnik pompy ciepła COP dla B5/W70 musi wynosić min. 2,2. Maszynownia ma mieć możliwość ogrzewania budynku oraz ogrzewania ciepłej wody użytkowej. W ramach niniejszego zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przeszkolenia użytkowników obu systemów w zakresie obsługi oraz BHP.
b) Pompa ciepła z modułem hydraulicznym w obudowie termiczno akustycznej odpornej na warunki atmosferyczne powinna posiadać co najmniej 2 jednostki pomp ciepła pracujące w kaskadzie.
c) Pompa ciepła z modułem hydraulicznym w powinna posiadać obudowę termiczno akustyczną odpornej na warunki atmosferyczne z płyt lub lamel z wełny mineralnej o grubości min. 100mm.
d) GWP czynnika roboczego <650, klasa czynnika A1.
e) Kaskada pomp ciepła sterowana jest w układzie pogodowym. Dla zapewnienia wykonania dezynfekcji termicznej instalacji oraz zasobnika c.w.u. stosuje się wysokotemperaturową pompę ciepła,
f) Ciepła woda użytkowa przygotowywana jest w podgrzewaczu c.w.u. o pojemności nie mniejszej niż 1000 litrów. Chwilowa moc grzewcza przeznaczona na cele c.w.u. nie może być mniejsza niż 22 kW.
g) Kaskada pomp ciepła współpracuje ze zbiornikiem buforowym o pojemności nie mniejszej niż 500 l.
h) Układ c.o. należy zabezpieczyć naczyniem wzbiorczym przeponowym, np. Reflex oraz zaworem bezpieczeństwa typ 1915 o ciśnieniu otwarcia 3 bar. Dobór średnicy zaworu bezpieczeństwa, oraz pojemności naczynia przeponowego, należy wykonać na etapie projektu wykonawczego,
i) Układ c.w.u. należy zabezpieczyć naczyniem wzbiorczym przeponowym, np. Reflex oraz zaworem bezpieczeństwa typ 2115 o ciśnieniu otwarcia 6 bar. Dobór średnicy zaworu bezpieczeństwa, oraz pojemności naczynia przeponowego, należy wykonać na etapie projektu wykonawczego.
j) Rozmiar zewnętrzny obudowy pompy ciepła nie większy niż:
Szerokość: <3,40m
Głębokość: <2,00m
Wysokość: <2,50m
k) Pompa ciepła wraz z modułem hydraulicznym w obudowie termiczno akustycznej odpornej na warunki atmosferyczne musi być produktem wykonanym w całości fabrycznie. Ze względu na zapewnienie bezawaryjnej pracy oraz długiego czasu życia, nie dopuszcza się urządzeń składanych z części na miejscu.
l) Automatyka pompy ciepła musi zapewniać zdalny nadzór oraz zapis historycznych parametrów pracy urządzenia przez okres nie krótszy niż czas gwarancji.
1.3.2 INSTALACJE FOTOWOLTAICZNE
Pełen opis w SWZ i załącznikach.
Po zmianie:
Opis przedmiotu o udzieleniu zamówienia publicznego
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach inwestycji pn. „Modernizacja energetyczna budynku popegeerowskiego w miejscowości Wójcin, Gmina Warnice - Pilotaż Programu Modernizacji energetycznej budynków popegeerowskich” szczegółowo określonym w projekcie termomodernizacji stanowiącym Załącznik 10.
2. Inwestycja zlokalizowana jest na dz. nr ewid. 10/4 (id. 321206_2.0008.10/4) obręb Wójcin, gm. Warnice pow. Pyrzycki, woj. Zachodniopomorskie.
3. Gmina działa nie we własnym imieniu, lecz jako pełnomocnik wspólnot mieszkaniowych, które są właściwymi beneficjentami wsparcia.
4. Informacje Ogólne
3.1 Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie izolacji elewacji budynku wielorodzinnego (6 lokalowego), termomodernizacja i wymiana całego dachu wraz z sufitem podwieszanym, wymiana całej stolarki okiennej, wymiana drzwi wejściowych do budynku, wymiana instalacji centralnego ogrzewania, wymiana instalacji ciepłej wody użytkowej wraz z cyrkulacją, instalacji odnawialnych źródeł energii do produkcji energii elektrycznej i wyłącznie na potrzeby budynku mieszkalnego zlokalizowanego w miejscowości Wójcin 4, gmina Warnice pow. pyrzycki dz.nr. ewid. 10/4 do celów ogrzewania, produkcji ciepłej wody użytkowej. Należą do nich mikro-instalacje fotowoltaiczne oraz instalacje pomp ciepła.
Wykonawca podejmuje się wykonania wymienionych poniżej prac opisanych szczegółowo w załącznikach do niniejszego postępowania:
- Wymiana całego dachu wraz z sufitem podwieszanym.
- Termomodernizacja przegród budynku.
- Instalacja fotowoltaiczna na dachu budynku.
- Wymianie źródła ciepła.
- Wymianie instalacji c.o.
- Wymianie instalacji ciepłej wody
- Wykonanie projektu i montażu ocieplenia budynku wraz z wymianą stolarki okiennej i drzwiowej.
- Zaprojektowanie i wykonanie prac elektrycznych niezbędnych dla potrzeb realizacji przedmiotu zamówienia.
- Wykonanie projektów i uzgodnień wymaganych według załącznika stanowiącego projekt termomodernizacji oraz wymiany źródła ciepła.
- Odtworzenie terenu do stanu pierwotnego.
- Wykonawca zobowiąże się do nieodpłatnego serwisu przez okres obowiązywania gwarancji. Po tym okresie świadczenia usług serwisowych będzie odpłatne zgodnie z zapisami oddzielnej umowy zawartej przez Zamawiającego z Wykonawcą.
- Jest w stanie zapewnić czas reakcji na zgłoszenia serwisowe związane z prawidłowym funkcjonowaniem systemu grzewczego, krótszym niż 48h
- Załączone przedmiary należy traktować jako pomocnicze. Inwestor nie odpowiada za poprawność podanych ilości.
3.2 Termin zakończenia prac włącznie z dostarczeniem dokumentacji powykonawczej do 30.06.2026 R.
3.3 Zakres obejmujący prace związane z projektem
a) wykonanie wizji lokalnej,
b) przejęcie przez Wykonawcę od Zamawiającego miejsca wykonywania prac
i przygotowania go pod montaż mikroinstalacji fotowoltaicznej,
c) wykonanie koncepcji projektowych do akceptacji Inwestora,
d) wykonanie indywidualnych projektów wg. kosztorysu Inwestorskiego po akceptacji przez Inwestora koncepcji,
e) przygotowanie miejsca wykonywania wszelkich prac,
f) ustalenie przebiegu tras projektowanych instalacji,
g) dostawę i montaż instalacji,
h) wykonanie połączenia z siecią elektroenergetyczną instalacji fotowoltaicznych,
i) wykonanie przejść w przegrodach wewnętrznych i zewnętrznych budynków,
j) wykonanie i zasypywanie wykopów oraz doprowadzenie terenu do stanu pierwotnego,
k) wykonanie izolacji instalacji wewnętrznych wchodzących w zakres projektu,
l) zaprogramowanie i wykonanie układu automatyki i sterowania,
m) przeprowadzenie wymaganych prób i badań, dokonanie próbnego rozruchu przed odbiorem prac, dokonanie regulacji poszczególnych instalacji;
n) uzyskanie i przygotowanie niezbędnych dokumentów (protokołów prób i badań, kart gwarancyjnych, instrukcji obsługi i użytkowania w języku polskim) związanych z przekazaniem do użytkowania zamontowanych instalacji
w budynku wielorodzinnym,
o) zapewnienie zdalnego monitoringu pracy urządzeń w celach serwisowych oraz corocznego raportowania o wydajności Odnawialnych Źródeł Energii. Podłączenie inwertera instalacji PV i pompy ciepła z modułem hydraulicznym w obudowie termiczno akustycznej odpornej na warunki atmosferyczne do sieci internetowej,
p) wykonanie dokumentacji techniczno-rozruchowych, oraz instrukcji bezpiecznego użytkowania instalacji,
q) przeprowadzenie szkolenia użytkowników w zakresie eksploatacji i obsługi wykonanych instalacji,
r) zgłoszenie w imieniu Zamawiającego (właściciela nieruchomości) przyłączenia mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej Operatora Sieci Dystrybucyjnej (OSD)-na podstawie udzielonego pełnomocnictwa,
s) ustalenie lokalizacji w pełni wyposażonej pompy ciepła z modułem hydraulicznym w obudowie termiczno akustycznej odpornej na warunki atmosferyczne w ilości 1 szt. oraz ustalenia punktów wpięcia w istniejącą instalację grzewczą i ciepłej wody użytkowej,
t) zlokalizowanie pompy ciepła z modułem hydraulicznym w obudowie termiczno akustycznej odpornej na warunki atmosferyczne na terenie w pobliżu przedmiotowego budynku,
u) wykonanie odwiertów pionowych na działce inwestora poza obrysem zabudowy budynków będących przedmiotem niniejszego opracowania,
v) podłączenie instalacji ciepłej wody użytkowej do pompy ciepła z modułem hydraulicznym w obudowie termiczno akustycznej odpornej na warunki atmosferyczne,
w) izolacja termiczna poziomych odcinków w piwnicy instalacji ciepłej wody użytkowej,
x) wykonanie instalacji zgodnie z Wymaganiami Technicznymi COBRTI INSTAL, polskimi normami i przepisami prawa polskiego.
1.3 Szczegółowe wytyczne dotyczące materiałów i urządzeń
Wykonawca zobowiązany jest do dostawy i montażu urządzeń - stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia - wyłącznie z materiałów i urządzeń fabrycznie nowych, dopuszczonych do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie, objętych certyfikatem w zakresie tzw. znaku bezpieczeństwa, wskazującego na zgodność z Polską Normą, aprobatą techniczną i właściwymi przepisami technicznymi zgodnie z art. 10 ustawy z 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane;
1.3.1 POMPY CIEPŁA WRAZ Z INSTALACJĄ ODBIORCZĄ
Na podstawie określonego obciążenia cieplnego budynków, zapotrzebowania na ciepłą wodę użytkową, zostały dobrane wielkości instalacji pomp ciepła działających w systemie grzewczym. Pompy ciepła pozwolą na odłączenie indywidualnych źródeł ciepła zasilanych na paliwa stałe. Rozwiązaniem zaproponowanym na potrzeby budynku są pompy ciepła w systemie woda - glikol, współpracujące z gruntowym wymiennikiem ciepła w postaci odwiertów pionowych. Korzyści wynikające z użycia pomp ciepła to m.in. wysoka sprawność urządzenia, wykorzystanie ogólnodostępnego źródła ciepła jakim jest energia zmagazynowana w gruncie, ograniczenie zużycia konwencjonalnych źródeł energii, redukcja emisji gazów cieplarnianych i zanieczyszczeń do atmosfery. Wysoka sprawność urządzenia pozwala na uzyskanie bardzo wysokich średniorocznych sprawności działania instalacji.
Pompy ciepła muszą spełniać poniższe wymagania:
a) Pompa ciepła z modułem hydraulicznym w obudowie termiczno akustycznej odpornej na warunki atmosferyczne powinna zostać umiejscowiona obok budynku. Łączna moc grzewcza pomp ciepła, powinna być nie mniejsza niż 22 kW (2 pompy po 11 kW) i powinna wynikać z obliczeń obciążenia cieplnego budynków. Nowe źródło ciepła musi umożliwiać uzyskania temperatury na zasilaniu instalacji c.o. nie mniejszej niż 70°C bez wykorzystania grzałek elektrycznych. Współczynnik pompy ciepła COP dla B5/W70 musi wynosić min. 2,2. Maszynownia ma mieć możliwość ogrzewania budynku oraz ogrzewania ciepłej wody użytkowej. W ramach niniejszego zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przeszkolenia użytkowników obu systemów w zakresie obsługi oraz BHP.
b) Pompa ciepła z modułem hydraulicznym w obudowie termiczno akustycznej odpornej na warunki atmosferyczne powinna posiadać co najmniej 2 jednostki pomp ciepła pracujące w kaskadzie.
c) Pompa ciepła z modułem hydraulicznym w powinna posiadać obudowę termiczno akustyczną odpornej na warunki atmosferyczne z płyt lub lamel z wełny mineralnej o grubości min. 100mm.
d) GWP czynnika roboczego <650, klasa czynnika A1.
e) Kaskada pomp ciepła sterowana jest w układzie pogodowym. Dla zapewnienia wykonania dezynfekcji termicznej instalacji oraz zasobnika c.w.u. stosuje się wysokotemperaturową pompę ciepła,
f) Ciepła woda użytkowa przygotowywana jest w podgrzewaczu c.w.u. o pojemności nie mniejszej niż 1000 litrów. Chwilowa moc grzewcza przeznaczona na cele c.w.u. nie może być mniejsza niż 22 kW.
g) Kaskada pomp ciepła współpracuje ze zbiornikiem buforowym o pojemności nie mniejszej niż 500 l.
h) Układ c.o. należy zabezpieczyć naczyniem wzbiorczym przeponowym, np. Reflex oraz zaworem bezpieczeństwa typ 1915 o ciśnieniu otwarcia 3 bar. Dobór średnicy zaworu bezpieczeństwa, oraz pojemności naczynia przeponowego, należy wykonać na etapie projektu wykonawczego,
i) Układ c.w.u. należy zabezpieczyć naczyniem wzbiorczym przeponowym, np. Reflex oraz zaworem bezpieczeństwa typ 2115 o ciśnieniu otwarcia 6 bar. Dobór średnicy zaworu bezpieczeństwa, oraz pojemności naczynia przeponowego, należy wykonać na etapie projektu wykonawczego.
j) Rozmiar zewnętrzny obudowy pompy ciepła nie większy niż:
Szerokość: <3,40m
Głębokość: <2,00m
Wysokość: <2,50m
k) Pompa ciepła wraz z modułem hydraulicznym w obudowie termiczno akustycznej odpornej na warunki atmosferyczne musi być produktem wykonanym w całości fabrycznie. Ze względu na zapewnienie bezawaryjnej pracy oraz długiego czasu życia, nie dopuszcza się urządzeń składanych z części na miejscu.
l) Automatyka pompy ciepła musi zapewniać zdalny nadzór oraz zapis historycznych parametrów pracy urządzenia przez okres nie krótszy niż czas gwarancji.
1.3.2 INSTALACJE FOTOWOLTAICZNE
Pełen opis w SWZ i załącznikach.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.10. Data końcowa okresu obowiązywania Przed zmianą:
2025-11-30
Po zmianie:
2026-06-30
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrębnych przepisów ;
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
3) w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
4) w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej
a. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
- co najmniej trzy (3) roboty budowlane, która polegała na wymianie źródła ciepła w budynku wielorodzinnym na wolnostojące gruntowe pompy ciepła w obudowie termiczno akustycznej odpornej na warunki atmosferyczne i jednoczesne wykonanie prac termomodernizacyjnych oraz montażu instalacji PV współpracującą z pompami ciepła. o wartości nie mniejszej niż 1.000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych brutto), łącznie.
Wykonawca winien załączyć dowody potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
b. Wykonawca wykaże na formularzu według wzoru jak - Załącznik nr 11 do SWZ, że zapewnia kadrę techniczną umożliwiającą wykonanie przedmiotu niniejszego zadania czyli:
- Kierownika robót instalacyjnych posiadający uprawnienia budowlane.
- Osobę dysponująca certyfikatem F-GAZY.
- Osobę dysponująca certyfikatem instalatora OZE wydany przez UDT.
- Osobę dysponująca uprawnieniami SEP.
c. Posiada doświadczenie polegające na wykonaniu minimalnie 3 realizacji związanych z produkcją i montażem gruntowych pomp ciepła w obudowie termiczno akustycznej o mocy powyżej 20kW, stanowiący oświadczenie wykonawcy stanowiące załącznik do oferty – złożone na druku dowolnym Wykonawcy.
d. jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej i nnw w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na minimum 150% wartości oferty. Kopia polisy załącznik do oferty.
2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, udostępniających zasoby, składa wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo odpowiednio wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
5. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ust. 3, potwierdza że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,
2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia,
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą,
6. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.112 ust.2 pkt.3 i 4 ustawy PZP, oraz jeżeli to dotyczy, kryteriów selekcji a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
7. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
8. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postepowaniu.
9. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postepowaniu albo ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
Po zmianie:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów ;
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
3) w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
4) w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej
a. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
- co najmniej trzy (3) roboty budowlane, które polegały na remoncie/ przebudowie budynku użyteczności publicznej wraz z wykonaniem prac termomodernizacyjnymi o wartości robót 700 000,00 (słownie: siedemset tysięcy złotych brutto) łącznie
Wykonawca winien załączyć dowody potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
b. Wykonawca wykaże na formularzu według wzoru jak - Załącznik nr 11 do zmiany SWZ, że zapewnia kadrę techniczną umożliwiającą wykonanie przedmiotu niniejszego zadania czyli:
- Kierownika robót instalacyjnych posiadający uprawnienia budowlane.
d. jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej i nnw w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na minimum 150% wartości oferty. Kopia polisy załącznik do oferty.
2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, udostępniających zasoby, składa wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo odpowiednio wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
5. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ust. 3, potwierdza że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,
2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia,
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą,
6. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.112 ust.2 pkt.3 i 4 ustawy PZP, oraz jeżeli to dotyczy, kryteriów selekcji a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
7. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
8. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postepowaniu.
9. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postepowaniu albo ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-09-19 09:00
Po zmianie:
2025-09-30 09:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-09-19 09:30
Po zmianie:
2025-09-30 09:30