BZP: Dostawa fabrycznie nowej koparki kołowej
16.09.2025
2025/BZP 00425339/01
ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ W OSTROWI MAZOWIECKIEJ SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa fabrycznie nowej koparki kołowej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ W OSTROWI MAZOWIECKIEJ SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550733679
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Bolesława Prusa 66
1.5.2.) Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
1.5.3.) Kod pocztowy: 07-300
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki
1.5.7.) Numer telefonu: 29 645-73-01
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@gkostrow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://gkostrow.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa fabrycznie nowej koparki kołowej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-937415a9-a22a-4e48-8b43-1d94175b0353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00425339
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
e-propublico.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: e-propublico.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W niniejszym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy on-line działającej pod adresem https://e-ProPublico.pl 2. Do złożenia oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy:1)ważnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego, wystawionego przez dostawcę kwalifikowanej usługi zaufania, będącego podmiotem świadczącym usługi certyfikacyjne spełniające wymogi bezpieczeństwa określone w ustawie z dnia 5 września 2016 r. – o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej lub 2) podpisu zaufanego, zgodnie z art. 3 pkt 14austawy z 17lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publicznelub3) podpisu osobistego, zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 9 ustawy z 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych. 3. Szczegóły dot. wymagań technicznych i organizacyjnych dot. korespondencji elektronicznej określone są w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”),informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz o przysługujących Państwu prawach z tym związanych. 1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Zakład Gospodarki Komunalnej w Ostrowi Mazowieckiej Sp. z o.o., ul. Bolesława Prusa 66, 07-300 Ostrów Mazowiecka, osobą reprezentującą Administratora Danych jest Prezes Zarządu. 2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować w sprawach przetwarzania Państwa danych osobowych poprzez adres e-mail: ido@gkostrow.pl 3. Państwa dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z przepisami RODO, tzn. dane będą przetwarzane na podstawie przepisów prawa, a w szczególnych przypadkach - na podstawie Państwa zgody albo w związku z wykonywaniem umowy, której są Państwo stroną. 4. Podanie przez Państwa danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Państwa danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.5. W zakresie danych osobowych Państwa dotyczących, przysługują Państwu następujące prawa:• prawo dostępu do danych osobowych,• prawo sprostowania danych np. gdy są nieaktualnie lub nieprawdziwe,• prawo do usunięcia danych – prawo przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 17 RODO,• prawo ograniczenia przetwarzania –prawo przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 18 RODO, •prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – prawo przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 21 RODO,• prawo do cofnięcia zgody – tylko jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO,• prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych. 6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. 7. Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa lub umowy powierzenia przetwarzania danych. 8. Administrator nie podejmuje zautomatyzowanych decyzji w indywidualnych przypadkach, w tym profilowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZIN.260.24.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowej koparki kołowej
Specyfikacja techniczna:
1. Koparka o napędzie kołowym
2. Koła-Ogumienie bliźniacze
3. Maszyna fabrycznie nowa rok produkcji 2025
4. Masa operacyjna min. 11 100 kg
5. Silnik wysokoprężny chłodzony cieczą, moc min. 50 kW , spełniający normę ekologiczną Stage 5,
6. Silnik diesel bez systemu „Ad Blue”
7. Tryby pracy silnika diesel umożliwiające uzyskanie oszczędność paliwa lub pełna moc np. ECO – POWER ( dopasowanie do charakteru prac )
8. Funkcja Warm Up – ograniczenie funkcjonalności maszyny ( jazda oraz funkcje robocze ) przed osiągnięciem temperatury pracy
9. Wysięgnik + Ramię robocze trójdzielne
10. Wysięgnik + Ramie robocze wychylne w prawo oraz w lewo – sumaryczny kąt wychyłu min 124° (możliwość kopania wzdłuż krawężnika lub ściany )
11. Głębokość kopania min. 4200 mm
12. Wysokość wysypu min. 5500 mm
13. Zasięg kopania przy podłożu min. 7600 mm
14. Hydraulika robocza AUX na ramieniu roboczym sterowana proporcjonalnie, minimum 3 linie umożliwiające prace narzędzi jak : młot wyburzeniowy hydrauliczny, łyżka skarpowa hydraulicznie uchylna, narzędzia wielofunkcyjne np. chwytak obrotowy, tiltrotator ( jednoczesne sterowanie chwytem i obrotem )
15. Niezależna regulacja wartości przepływu oleju hydraulicznego w liniach AUX, umożliwiająca uzyskanie jednocześnie różnych prędkości pracy narzędzi jedno i wielofunkcyjnych np. dla chwytaka obrotowego : wolny/precyzyjny chwyt i szybki obrót
16. Zwolnienie ciśnienia w liniach AUX – zmiana osprzętu – odpięcie i przypięcie przewodów hydraulicznych - podczas pracy maszyny - silnika diesel
17. Niezależna linia hydrauliczna do obsługi szybkozłącza hydr. Do mocowania łyżek i/lub innych osprzętów
18. Szybkozłącze do łyżek i/lub osprzętu sterowane hydraulicznie
19. Pakiet 3 szt. łyżek : kopiąca uzębiona szerokość 600mm, kopiąca uzębiona szerokość 900 mm, skarpowa bez zębów hydraulicznie uchylna szerokość min. 1500 mm, łyżka kopiąca 40 cm bez zębów, widły do palet udźwig 2500 kg 1200/1200, łyżka skandynawska dostosowana do tiltrotatora
20. Maszyna wyposażona w lemiesz spychowo/podporowy z przodu maszyny i podpory stabilizujące szt. 2 z tyłu maszyny, lemiesz sterowany niezależnie od podpór tylnych, niezależne sterowanie podporą prawą i podporą lewą, lemiesz poruszający się góra –dół z zachowaniem pozycji pionowej, dolna część lemiesza o powierzchni płaskiej stanowiącej podporę maszyny
21. Hydraulika robocza wyposażona w system przeciw przeciążeniowy – sygnalizacja dźwiękowa i świetlna ( kontrolka na pulpicie) w przypadku przekroczenia dopuszczalnych obciążeń np. podczas podnoszenia ciężaru
22. Zawory odcinające na każdym siłowniku wysięgnika i ramienia roboczego zabezpieczające przed opadnięciem i/lub ruchem elementów ramienia w sytuacji zerwania przewodu hydraulicznego
23. Zawory odcinające zabezpieczające przed podniesieniem się lemiesza przedniego oraz podpór tylnych w przypadku uszkodzenia przewodu hydraulicznego
24. Sterowanie hydrauliką roboczą za pomocą dżojstików, sterowanie proporcjonalne
25. hydraulika robocza pracująca w systemie Load Sensing zapewniająca pełna moc na ramieniu kopiącym niezależnie od prędkości pracy ramienia ( pełna moc oddawana jest nawet przy minimalnym wychyleniu joysticków)
26. Wydajność pompy hydraulicznej min 180 litr/min
27. Ciśnienie hydrauliki roboczej : min 300 bar
28. Siła kopania/odspajania wg ISO 6015 : min 73 kN
29. Prędkość obrotowa nadwozia : min 9,5 obr/min
30. automatyczna blokada wychyłu osi po zatrzymaniu maszyny, stabilność boczna - gotowość do pracy pod kątem 90°(nadwozie i ramię kopiące skierowane w kierunku bocznym )
31. Prędkość jazdy min 30 km/h
32. Tempomat w trybie roboczym oraz w trybie drogowym
33. Tryb jazdy drogowy, skrętna tylko przednia oś, max prędkość 30 km/h, płynna regulacja prędkości pedałem „gazu” sytuowanym na wzór samochodowego w podłodze kabiny, hydraulika robocza nieaktywna podczas jazdy w trybie drogowym
34. 3 tryby skrętu kół : przednia oś (2 koła skrętne), obie osie (4 koła skrętne), wszystkie koła skrętne w tym samym kierunku ,,KRAB’’
35. Kabina zamknięta, szklona, miń jedne drzwi, przednia szyba dzielona i uchylna z możliwością zablokowania obu części szyby przedniej w pozycji nad głową operatora pod sufitem kabiny, ogrzewana z wentylacją, klimatyzacja, wycieraczka i spryskiwacz szyby przedniej, siedzenie operatora amortyzowane pneumatycznie regulowane miń w 3 kierunkach, siedzisko podgrzewane
36. Kamera widoku wstecz
37. Oświetlenie :
- światła robocze na kabinie maszyny : szt 2 z przodu, szt 1 w kier. Tyłu maszyny; LED
- światła robocze na nadwoziu skierowane: 1szt. do przodu 1szt. w lewo, 1szt. w prawo; LED
- Światło robocze na ramieniu kopiącym: 2 szt. LED
- Niezależnie oświetlenie drogowe – zgodne z regulaminem ruchu drogowego.
38. Światło migowe „ KOGUT” – włączane i wyłączane z kabiny,
39. Elektryczna pompa tankowania paliwa diesel
40. Pojemność zbiornika paliwa min 190 litr
41. Koparka wyposażona w system MiC 4
42. Głowica tiltrotator wyposażona w chwytak kasetowy i centralny punkt smarny dostosowana do koparki i do systemu MiC 4
Warunki dostawy, serwisu, gwarancji oraz rękojmi określone są w projektowanych postanowieniach umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 43260000-3 - Koparki, czerparki i ładowarki, i maszyny górnicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z kryteriami określonymi w SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolność techniczna lub zawodowaWeryfikacja tego warunku odbędzie się na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich 3 lat,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej jedną dostawę fabrycznie nowej koparki kołowej o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł netto
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenia Wykonawcy, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
karty katalogowe oferowanych produktów potwierdzające zgodność przedmiotu zamówienia z wymaganiami technicznymi zawartymi w SWZ,5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
karty katalogowe oferowanych produktów potwierdzające zgodność przedmiotu zamówienia z wymaganiami technicznymi zawartymi w SWZ,5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy), Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby(jeżeli dotyczy).SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
- Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 10 000.00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100 PLN).- Wadium należy wnieść w terminie wyznaczonym na składanie ofert
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Poza przypadkami określonymi w art. 455 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo Zamówień Publicznych dopuszcza się możliwość zmian umowy w następującym zakresie i na określonych poniżej warunkach:1) w przypadku zmiany albo wejścia w życie nowych przepisów prawnych lub norm, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego;
2) ustawowej zmiany stawki VAT - jeżeli w trakcie realizacji przedmiotu umowy nastąpi zmiana stawki podatku VAT dla usług należących do przedmiotu zamówienia, strony dokonają odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego. Nie powoduje to konieczności sporządzania aneksu do umowy;
3) w przypadku konieczności sprostowania oczywistych omyłek pisarskich lub rachunkowych;