BZP: ,,Wymiana kotłów c.o. w budynkach zarządzanych przez Nadleśnictwo Dąbrowa Tarnowska - postępowanie II"
18.09.2025
2025/BZP 00428991/01
Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Dąbrowa Tarnowska
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
,,Wymiana kotłów c.o. w budynkach zarządzanych przez Nadleśnictwo Dąbrowa Tarnowska - postępowanie II"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Dąbrowa Tarnowska
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 350545553
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szarwarska 1
1.5.2.) Miejscowość: Dąbrowa Tarnowska
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-200
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dabrowatar@krakow.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://dabrowa.krakow.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
,,Wymiana kotłów c.o. w budynkach zarządzanych przez Nadleśnictwo Dąbrowa Tarnowska - postępowanie II"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-50521938-a6cd-4259-a032-216308511bd4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00428991
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00238345/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa i montaż nowych kotłów w 8 obiektach Nadleśnictwa Dąbrowa Tarnowska
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11777133.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu
platformy https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_dabrowa
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji
przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z platformy https://platformazakupowa.pl/strona/1-
regulamin, tj:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 256 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych -MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)
(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest
Nadleśnictwo Dąbrowa Tarnowska. Administrator z którym w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można
skontaktować się telefonicznie pod numerem 668 489 563 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
udodo@lasy.gov.pl.2. Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem. 3. Zamawiający udostępnia dane
osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale
VI PZP, do upływu terminu do ich wniesienia. 4. Do przetwarzania danych osobowych, o których mowa w art. 10 RODO mogą być
dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienie. Osoby dopuszczone do przetwarzania takich danych są obowiązane do
zachowania ich w poufności 5. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z
prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie
ziszczą się przesłanki określone w art. 93 ust. 1 PZP – w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji,
a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji.6. Odbiorcami danych osobowych będą osoby
lub podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona w oparciu o art. 8-8a oraz 96 ust. 3-3b PZP.7. Dane
osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będą
przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy w sprawie
zamówienia publicznego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.22.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 1: Leśniczówka Dulcza ⎯ Przebudowa technologii kotłowni centralnego ogrzewania w budynku mieszkalnym jednorodzinnym, leśniczówce zlokalizowanej w miejscowości Radgoszcz, Adres: ul. Szczucińska 97, 33-207 Radgoszcz
Nr inwentarzowy: 110/72
4.2.6.) Główny kod CPV: 39715200-9 - Urządzenia grzewcze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 42 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 14.1. Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny
ofert:
Nr kryt. 1
Kryterium: Cena brutto
Waga kryterium: 60%
Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium: 60
Nr kryt. 2
Kryterium: Okres gwarancji
Waga kryterium: 40%
Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium: 40
Najkorzystniejsza oferta w odniesieniu do tych kryteriów może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
14.1. Sposób obliczania punktów za kryteria:
Kryterium: cena brutto
Liczba punktów = Cn/Cb x 60 gdzie:
- Cn – najniższa cena spośród wszystkich ofert nie odrzuconych
- Cb – cena oferty badanej
-60 wskaźnik stały
Kryterium: okres gwarancji
Okres wydłużonego okresu udzielonej gwarancji jakości na wykonanie przedmiotu zamówienia
Za udzielenie gwarancji jakości na okres:
poniżej 24 miesięcy, oferta zostanie odrzucona,
24 miesięcy, Wykonawca otrzyma – 0 pkt
36 miesięcy, Wykonawca otrzyma – 20 pkt
48 miesięcy i więcej, Wykonawca otrzyma – 40 pkt.
Informację należy wskazać w formularzu ofertowym
(Zał. nr 1 do SWZ).
Brak deklaracji Wykonawcy w tym kryterium na Zał. nr 1 zostanie potraktowany jako
nieudzielenie gwarancji i oferta tego Wykonawcy zostanie odrzucona
14.2. Przy uwzględnieniu powyższych kryteriów i ich wag Wykonawca może otrzymać
maksymalnie 100 pkt. Dla każdej oferty wynik oceny łącznej zostanie obliczony jako suma
punktów przyznanych w powyższych kryteriach.
14.3. Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
14.4. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta Wykonawcy, która spełnia wszystkie
wymagania określone w SWZ i uzyska największą liczbę punktów.
14.5. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert
przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród
tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
14.6. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień
dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub
oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym
przez Zamawiającego.
14.7. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w pkt 14.5. SWZ,
Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym
przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium kosztu oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 2: Leśniczówka Waryś:
Przebudowa technologii kotłowni centralnego ogrzewania w budynku mieszkalnym jednorodzinnym, leśniczówce zlokalizowanej w miejscowości Waryś.
Adres: Waryś 294A, 32-825 Borzęcin
Nr inwentarzowy: 110/54
4.2.6.) Główny kod CPV: 39715200-9 - Urządzenia grzewcze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 42 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 14.1. Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny
ofert:
Nr kryt. 1
Kryterium: Cena brutto
Waga kryterium: 60%
Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium: 60
Nr kryt. 2
Kryterium: Okres gwarancji
Waga kryterium: 40%
Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium: 40
Najkorzystniejsza oferta w odniesieniu do tych kryteriów może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
14.1. Sposób obliczania punktów za kryteria:
Kryterium: cena brutto
Liczba punktów = Cn/Cb x 60 gdzie:
- Cn – najniższa cena spośród wszystkich ofert nie odrzuconych
- Cb – cena oferty badanej
-60 wskaźnik stały
Kryterium: okres gwarancji
Okres wydłużonego okresu udzielonej gwarancji jakości na wykonanie przedmiotu zamówienia
Za udzielenie gwarancji jakości na okres:
poniżej 24 miesięcy, oferta zostanie odrzucona,
24 miesięcy, Wykonawca otrzyma – 0 pkt
36 miesięcy, Wykonawca otrzyma – 20 pkt
48 miesięcy i więcej, Wykonawca otrzyma – 40 pkt.
Informację należy wskazać w formularzu ofertowym
(Zał. nr 1 do SWZ).
Brak deklaracji Wykonawcy w tym kryterium na Zał. nr 1 zostanie potraktowany jako
nieudzielenie gwarancji i oferta tego Wykonawcy zostanie odrzucona
14.2. Przy uwzględnieniu powyższych kryteriów i ich wag Wykonawca może otrzymać
maksymalnie 100 pkt. Dla każdej oferty wynik oceny łącznej zostanie obliczony jako suma
punktów przyznanych w powyższych kryteriach.
14.3. Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
14.4. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta Wykonawcy, która spełnia wszystkie
wymagania określone w SWZ i uzyska największą liczbę punktów.
14.5. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert
przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród
tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
14.6. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień
dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub
oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym
przez Zamawiającego.
14.7. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w pkt 14.5. SWZ,
Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym
przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium kosztu oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 3: Leśniczówka Strzelce Wielkie:
Przebudowa technologii kotłowni centralnego ogrzewania w budynku mieszkalnym jednorodzinnym, leśniczówce zlokalizowanej w miejscowości Strzelce Wielkie.
Adres: Strzelce Wielkie 106A, 33-822 Strzelce Wielkie
Nr inwentarzowy: 110/63,
4.2.6.) Główny kod CPV: 39715200-9 - Urządzenia grzewcze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 42 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 14.1. Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny
ofert:
Nr kryt. 1
Kryterium: Cena brutto
Waga kryterium: 60%
Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium: 60
Nr kryt. 2
Kryterium: Okres gwarancji
Waga kryterium: 40%
Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium: 40
Najkorzystniejsza oferta w odniesieniu do tych kryteriów może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
14.1. Sposób obliczania punktów za kryteria:
Kryterium: cena brutto
Liczba punktów = Cn/Cb x 60 gdzie:
- Cn – najniższa cena spośród wszystkich ofert nie odrzuconych
- Cb – cena oferty badanej
-60 wskaźnik stały
Kryterium: okres gwarancji
Okres wydłużonego okresu udzielonej gwarancji jakości na wykonanie przedmiotu zamówienia
Za udzielenie gwarancji jakości na okres:
poniżej 24 miesięcy, oferta zostanie odrzucona,
24 miesięcy, Wykonawca otrzyma – 0 pkt
36 miesięcy, Wykonawca otrzyma – 20 pkt
48 miesięcy i więcej, Wykonawca otrzyma – 40 pkt.
Informację należy wskazać w formularzu ofertowym
(Zał. nr 1 do SWZ).
Brak deklaracji Wykonawcy w tym kryterium na Zał. nr 1 zostanie potraktowany jako
nieudzielenie gwarancji i oferta tego Wykonawcy zostanie odrzucona
14.2. Przy uwzględnieniu powyższych kryteriów i ich wag Wykonawca może otrzymać
maksymalnie 100 pkt. Dla każdej oferty wynik oceny łącznej zostanie obliczony jako suma
punktów przyznanych w powyższych kryteriach.
14.3. Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
14.4. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta Wykonawcy, która spełnia wszystkie
wymagania określone w SWZ i uzyska największą liczbę punktów.
14.5. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert
przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród
tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
14.6. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień
dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub
oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym
przez Zamawiającego.
14.7. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w pkt 14.5. SWZ,
Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym
przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium kosztu oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
6.1. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu orazspełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia na podstawie art.
125 ust. 1 ustawy PZP,
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia na podstawie art.
125 ust. 1 ustawy PZP c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia na podstawie art.
125 ust. 1 ustawy PZP,
d) zdolności technicznej lub zawodowej:
- w zakresie wykonanych robót budowlanych Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w
okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej:
jedną robotę budowlaną polegającą na wymianie kotła c.o. wraz ze wszystkimi niezbędnymi
pracami towarzyszącymi, koniecznymi do jego wykonania o wartości co najmniej 30 000,00 zł
brutto (słownie: trzydzieści tysięcy złotych) oraz potwierdzi, że robota została wykonana
należycie.
Do każdej pozycji wykazu należy załączyć dowody określające, czy te roboty budowlane zostały
wykonane należycie.
W przypadku gdy Wykonawca złoży o ofertę na więcej niż jedną część, Zamawiający uzna
warunek dysponowania zdolnością techniczną lub zawodową w zakresie wykonanych robót
budowlanych za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej 1 taką robotą –
niezależnie od ilości Zadań, na które złoży ofertę.
Wykonawca nie może sumować wartości kilku dostaw o mniejszym zakresie dla uzyskania
wymaganej wartości. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia powyższy warunek musi spełniać w całości co najmniej jeden z Wykonawców
(konsorcjantów). W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, które Wykonawca
nadal wykonuje, wymagane jest, aby już zrealizowany zakres dostawy (zamówienia) spełniał
wymogi opisanego wyżej warunku.
- w zakresie osób skierowanych do realizacji zamówienia:
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje n/w osobą:
Kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacji
sanitarnych bez ograniczeń.
W przypadku gdy Wykonawca złoży ofertę na więcej niż jedno Zadanie, Zamawiający uzna
warunek dysponowania Kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane do
kierowania robotami w specjalności instalacji sanitarnych za spełniony, jeżeli Wykonawca
wykaże, że dysponuje co najmniej 1taką osobą – niezależnie od ilości Zadań, na które złoży
ofertę.
UWA GA: Do obowiązków Wykonawcy należy zapewnienie odpowiedniej ilości osób
skierowanych do realizacji zamówienia.
Zgodnie z art. 12a Prawa budowlanego, który to odsyła do ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o
zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii
Europejskiej (Dz. U. 2020 r. poz. 220) przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego
nie jest wymagana od obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji
Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)
gdyż do posiadania uprawnień w wykonywaniu samodzielnych funkcji w budownictwie nie jest
wymagana przynależność do izby samorządu zawodowego.
6.2. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z
formułą „spełnia”/„nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i
oświadczeniach, o których mowa w rozdziale 7.
6.3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia przy uwzględnieniu
poniższych warunków:
a) żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać
wykluczeniu z postępowania,
b) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający
dopuszcza, by warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej spełniał co najmniej
jeden z Wykonawców,
c) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić
odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy,
d) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie
Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów,
e) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w
całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia łącznie lub każdego z osobna.
6.4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu
polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od
charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych przy uwzględnieniu poniższych
warunków:
a) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i
doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających
zasoby, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane,
b) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających
zasoby, złoży wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji niniejszego zamówienia oraz złoży
oświadczenie, że spełnia wymagania określone w pkt. 7.2. lit. a) oraz b) SWZ.
6.5. Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada
wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w
szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne
przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację
zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7.1. W
celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w
pkt 5.1. SWZ oraz w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o
których mowa w pkt 6.1. SWZ Wykonawca będzie obowiązany przedstawić Zamawiającemu
następujące oświadczenia i dokumenty (w terminach wskazanych w niniejszej SWZ):
7.1.1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą w formie elektronicznej lub
w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
wymienionych oświadczeń:
a) oświadczenie o braku podstaw wykluczenia z postępowania o którym mowa w art. 125 ust. 1
ustawy PZP (załącznik nr 5 do SWZ);
b) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o którym mowa w art. 125 ust.
1 ustawy PZP (załącznik nr 6 do SWZ);
7.1.2. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w
wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień ich
złożenia podmiotowych środków dowodowych wymienionych poniżej:
a) wykaz wykonanych robót budo wlanych (porównywalnych z robotami stanowiącymi
przedmiot zamówienia), wykonanych w okresie ostatnich 5 lat od dnia, w którym upływa termin
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z
podaniem ich wartości brutto, przedmiotu (rodzaju wykonanych robót budowlanych), dat
wykonania (dat dziennych rozpoczęcia i zakończenia realizacji) i podmiotów, na rzecz
których roboty budowlane zostały wykonane (załącznik nr 7 do SWZ).
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych,
wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wówczas w powyższym wykazie robót
budowlanych zobowiązany jest podać jedynie te roboty budowlane w których wykonaniu
Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył;
b) dowody, że wskazane przez Wykonawcę roboty budowlane na potwierdzenie spełnienia
warunku udziału w postępowaniu, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie
doświadczenia, zostały wykonane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez
podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn
niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie
dokumenty;
c) oświadczenie Wykonawcy , w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do
tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie
konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 594, 1237 ze zm.), z innym
Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy
kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie
oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (załącznik
nr 8 do SWZ),
d) wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z
informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia
niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie
czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 9 do SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
9. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM9.1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwotach:
Część nr 1: Leśniczówka Dulcza: 500,00 zł
Część nr 2: Leśniczówka Waryś: 500,00 zł
Część nr 3: Leśniczówka Strzelce Wielkie: 500,00 zł
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
9.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.:
Dz.U. z 2025 r. poz. 98 ).
9.3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego w
Banku Ochrony Środowiska S.A. /O Tarnów nr rachunku: : 97 1540 1203 2053 4288 5506 0003
z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu SA.270.18.2025 dla
części________________. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym
terminie składania ofert zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium
wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
9.4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej,
gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w
art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone
przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty
Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.
9.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje
Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.
Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który
nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, zostanie odrzucona z
postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 PZP.
9.6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia
(Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających
gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem –
określenie przedmiotu zamówienia,
3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i
nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w
okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Dla wszelkich zmian w niniejszej umowie wymagana jest forma pisemna z tym, że ewentualne zmiany mogą nastąpićjedynie w sytuacjach, o których mowa w art. 455 ustawy PZP, w szczególności:
1.1 Zmiany osób uczestniczących w realizacji robót budowlanych - warunki tych zmian opisane są w §4 ust. 6-8 umowy,
1.2 Zmiany terminów realizacji przedmiotu umowy - warunki tych zmian opisane są w §5 ust. 4 umowy,
1.3 Ponadto zmiana terminu realizacji umowy może nastąpić:
z powodu zaistnienia innej, niemożliwej do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczności prawnej, ekonomicznej
lub technicznej, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkującej brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia,
z powodu zaistnienia okoliczności, której w chwili zawierania umowy nie można było przewidzieć, a wprowadzana zmiana
jest korzystna dla Zamawiającego.
1.4 Zmiany materiałów i wyrobów budowlanych użytych przy realizacji robót budowlanych; warunki tych zmian opisane są w
§7 ust. 18-20 umowy,
1.5 Roboty zamienne, dodatkowe, zaniechane; warunki tych zmian opisane są w §8 umowy,
1.6 Zmiany wynagrodzenia; warunki tych zmian opisane są w §10 ust. 4-6 umowy.
2. Jeżeli Wykonawca uzna konieczność wprowadzenia zmian do umowy, o których mowa w ust. 1 zobowiązany jest do
przekazania Zamawiającemu wniosku dotyczącego zmiany umowy wraz z opisem zdarzenia lub okoliczności stanowiących
podstawę do żądania takiej zmiany.
3. Jeżeli Zamawiający uzna konieczność wprowadzenia zmian do umowy, o których mowa w ust. 1, zobowiązany jest do
przekazania Wykonawcy pisemnej informacji w tym zakresie.
4. Wniosek, o którym mowa w ust. 2 powinien zostać przekazany Zamawiającemu niezwłocznie od dnia, w którym
Wykonawca dowiedział się, lub mógł dowiedzieć się o danym zdarzeniu lub okolicznościach.
5. W terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku, o którym mowa wyżej (z zastrzeżeniem zapisów §4 ust. 7),
Zamawiający zobowiązany jest do pisemnego ustosunkowania się do zgłoszonego żądania zmiany umowy i przekazania go
Wykonawcy wraz z uzasadnieniem, zarówno w przypadku odmowy, jak i akceptacji żądania zmiany.
6. Wszystkie ewentualne zmiany dotyczące terminu wykonania przedmiotu zamówienia będą określały zmianę terminu
jedynie o czas niezbędny na ustanie przeszkody generującej zmianę lub czas niezbędny na realizację prac.