BZP: Zakup dwóch samochodów osobowych na potrzeby Urzędu Miasta Katowice
18.09.2025
2025/BZP 00430611/01
MIASTO KATOWICE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup dwóch samochodów osobowych na potrzeby Urzędu Miasta Katowice
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO KATOWICE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000515780
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Młyńska 4
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-098
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@katowice.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.katowice.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup dwóch samochodów osobowych na potrzeby Urzędu Miasta Katowice
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dd2dc8f3-9834-491c-804c-1752c3f0a9ec
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00430611
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00020717/25/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.15 Zakup samochodu na potrzeby Urzędu Miasta
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://umkatowice.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Marketplanet znajdującej się pod adresem: https://umkatowice.ezamawiajacy.pl zwanej dalej Platformą. Szczegółowe informacje dotyczące przyjętego w postępowaniu sposobu komunikacji, znajdują się w rozdziale III podrozdziale 1 SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
2) Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Marketplanet znajdującej się pod adresem: https://umkatowice.ezamawiajacy.pl
3) Informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej:
a) Zamawiający zgodnie z § 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1261) - zwane dalej „Rozporządzeniem" określa dopuszczalny format podpisu elektronicznego, jako:
i. dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES,
ii. dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", podpis elektroniczny może znajdować się w osobnym pliku z rozszerzeniem xades lub xml, który zawiera jedynie odwołanie do dokumentu źródłowego, a nie jego treść. W takim przypadku wymagany będzie oddzielny plik z podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć oddzielny plik z podpisem.
b) Zamawiający, określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
i. Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
ii. Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć minimum 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
iii. Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0;
iv. Włączona obsługa JavaScript;
Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf
c) Dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB w formatach: pdf., excel., doc., zip.
d) Zamawiający zgodnie z § 3 ust. 3 ww. Rozporządzenia określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj:
- Plik załączony przez Wykonawcę na Platformie i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu składania ofert.
- Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu – zegarem Głównego Instytutu Miar.
4) Wszelką korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem, należy przekazywać za pośrednictwem Platformy. Korespondencję uważa się za przekazaną w terminie, jeżeli dotrze do zamawiającego przed upływem wymaganego terminu. Każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdzi fakt otrzymania wiadomości elektronicznej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1) Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.
2) Wszelkie pozostałe informacje związane z ochroną danych osobowych znajdują się na załączniku nr 4 do SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.271.1.71.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup dwóch samochodów osobowych dla Urzędu Miasta Katowice. Samochody fabrycznie nowe – rok produkcji od 2025, bezwypadkowe spełniające polskie wymagania, w tym warunki techniczne, wynikające z ustawy z dnia 20 czerwca 1997 Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2024 poz. 1251 ze zm.) oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy, zgodne z danymi podanymi poniżej:
Parametry pierwszego pojazdu
Silnik:
• Benzyna / hybryda o mocy min. 100 kw
• Pojemność skokowa od 999 do 1500 cm3
• Emisja CO2 w cyklu mieszanym nie większa niż 200 g/km
• Emisja zanieczyszczeń: tlenków azotu, cząsteczek stałych oraz węglowodorów musi spełniać normę Euro 6
• Skrzynia biegów automatyczna
Nadwozie:
• Pięciodrzwiowe typu: limuzyna lub liftback
• Ilość miejsc 5
• kolor – metalizowany czarny
• długość od 4 300 m do 4 800 m
• minimalna pojemność bagażnika: od 500 l
• komplet kół, tj. całoroczne (obręcze kół ze stopów lekkich minimum 17’’)
• zestaw naprawczy lub zapasowe koło dojazdowe
Wyposażenie:
• Bezkluczykowy system obsługi samochodu (blokowanie/odblokowanie wszystkich drzwi)
• Elektrycznie sterowane szyby przedniej i tylnej
• Elektrycznie składane podgrzewane lusterka boczne
• Kamera cofania
• Czujniki parkowania z przodu oraz z tyłu
• Podgrzewane przednie fotele
• Podgrzewana kierownica
• Oparcie tylnej kanapy składane i dzielone z podłokietnikiem
• Tapicerka: wnętrze czarne
• Klimatyzacja automatyczna 2-strefowa z nawiewami na tył
• Aktywny Tempomat z ogranicznikiem prędkości
• Funkcja odbioru programów radiowych w formie cyfrowej
• Dywaniki przedni i tylnie
• Czujnik deszczu
• Kolumna kierownicy z regulacją odległości i pochylenia
• System kontroli ciśnienia w ogumieniu
Bezpieczeństwo:
• Boczne poduszki powietrzne dla zewnętrznych miejsc tylnej kanapy
• Boczne poduszki powietrze z przodu, kurtyny powietrzne
• Poduszka chroniąca kolana kierowcy
• Immobiliser
• System pomagający w utrzymaniu pojazdu między liniami wyznaczającymi pas ruchu
• System wykrywający brak ruchu kierownicy lub innej czynności w danym przedziale czasowym
• System zapobiegający blokowania kół podczas hamowania ABS
• Kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania
• Reflektory przednie w technologii LED w technologii Full Led z maskowaniem rozkładu światła np. wokół innych pojazdów lub znaków drogowych
• 3 punktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich miejscach siedzących
Serwis:
• Na autoryzowanej stacji obsługi zlokalizowanej w promieniu 30 km od granicy miasta będącego siedzibą użytkownika samochodu
Parametry drugiego pojazdu
Silnik:
• Benzyna / hybryda o mocy min. 150 KW
• Pojemność skokowa od 1900 do 2000 cm3
• Emisja CO2 w cyklu mieszanym nie większa niż 200 g/km
• Emisja zanieczyszczeń: tlenków azotu, cząsteczek stałych oraz węglowodorów musi spełniać normę Euro 6
• Skrzynia biegów automatyczna
Nadwozie:
• Pięciodrzwiowe, limuzyna lub liftback
• Ilość miejsc 5
• kolor – metalizowany czarny
• długość od 4 800 m do 5 000 m
• minimalna pojemność bagażnika: od 530 l
• komplet kół, tj. całoroczne (obręcze kół ze stopów lekkich minimum 17’’)
• zestaw naprawczy lub zapasowe koło dojazdowe
Wyposażenie:
• Bezkluczykowy system obsługi samochodu (blokowanie/odblokowanie wszystkich drzwi)
• Elektrycznie sterowane szyby przedniej i tylnej
• Elektrycznie składane podgrzewane lusterka boczne
• Kamera cofania
• Czujniki parkowania z przodu oraz z tyłu
• Podgrzewane przednie fotele
• Podgrzewana kierownica
• Oparcie tylnej kanapy składane i dzielone z podłokietnikiem
• Tapicerka: wnętrze czarne
• Klimatyzacja automatyczna 2-strefowa z nawiewami na tył
• Aktywny Tempomat z ogranicznikiem prędkości
• Funkcja odbioru programów radiowych w formie cyfrowej
• Dywaniki przedni i tylnie
• Czujnik deszczu
• Kolumna kierownicy z regulacją odległości i pochylenia
• System kontroli ciśnienia w ogumieniu
Bezpieczeństwo:
• Boczne poduszki powietrzne dla zewnętrznych miejsc tylnej kanapy
• Boczne poduszki powietrze z przodu, kurtyny powietrzne
• Poduszka chroniąca kolana kierowcy
• Immobiliser
• System pomagający w utrzymaniu pojazdu między liniami wyznaczającymi pas ruchu
• System wykrywający brak ruchu kierownicy lub innej czynności w danym przedziale czasowym
• System zapobiegający blokowania kół podczas hamowania ABS
• Kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania
• Reflektory przednie w technologii LED w technologii Full Led z maskowaniem rozkładu światła np. wokół innych pojazdów lub znaków drogowych.
• 3 punktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich miejscach siedzących
Serwis:
• Na autoryzowanej stacji obsługi zlokalizowanej w promieniu 30 km od granicy miasta będącego siedzibą użytkownika samochodu
Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady:
Zamawiający wymaga, aby okres gwarancji wynosił minimum 36 miesięcy ( w tym również na powłoki lakiernicze) od dnia odbioru zamówienia. Ponadto zamawiający wymaga, aby okres rękojmi za wady był równy okresowi gwarancji.
Szczegóły realizacji zamówienia określają Projektowane postanowienia umowne stanowiące załącznik nr 5 do SWZ
Zamówienie nie jest współfinansowane przez Unię Europejską.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34110000-1 - Samochody osobowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 30,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowy okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) Podmiotowe środki dowodowe, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania.
a) oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu załączonym do oferty, że nie podlega wykluczeniu z postępowania w zakresie podstaw określonych:
- w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp,
- w art. 109 ust. 1 pkt 4-10 Pzp
- w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku:- Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
- Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Pzp oraz wskazanym w Projektowanych postanowieniach umowy - załącznik nr 5 do SWZ.Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-26 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://umkatowice.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-26 09:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-24
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1) Zamawiający wykluczy z postępowania wykonawców, wobec których zachodzą podstawy wykluczenia, o których mowa w:- art. 108 ust. 1 ustawy Pzp,
- art. 109 ust. 1 pkt 4-10 z zastrzeżeniem ust. 3 ustawy Pzp.
- art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego