BZP: Zakup i dostawa sprzętu dla potrzeb ochrony ludności i obrony cywilnej Miasta Sejny w ramach krajowego programu ochrony ludności i obrony cywilnej na lata 2025-2026
19.09.2025
2025/BZP 00432000/01
MIASTO SEJNY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup i dostawa sprzętu dla potrzeb ochrony ludności i obrony cywilnej Miasta Sejny w ramach krajowego programu ochrony ludności i obrony cywilnej na lata 2025-2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO SEJNY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790671060
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Józefa Piłsudskiego 25
1.5.2.) Miejscowość: Sejny
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-500
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: marta.kruszylowicz@um.sejny.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.sejny.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup i dostawa sprzętu dla potrzeb ochrony ludności i obrony cywilnej Miasta Sejny w ramach krajowego programu ochrony ludności i obrony cywilnej na lata 2025-2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4ee64fd6-0443-4f8c-b19f-336b0cf318f2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00432000
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00058017/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup i dostawa sprzętu dla potrzeb ochrony ludności i obrony cywilnej Miasta Sejny w ramach krajowego programu ochrony ludności i obrony cywilnej na lata 2025-2026
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11747833.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1174783
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem platformazakupowa.pl zwanej dalej Platformą. Szczegółowe informacje dotyczące przyjętego w postępowaniu sposobu komunikacji, znajdują się w rozdziale III podrozdziale
1 niniejszej SWZ. Instrukcja korzystania z systemu dostępnym pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
Uwaga! Przed przystąpieniem do składania oferty, Wykonawca jest zobowiązany zapoznać się z Instrukcją korzystania z Platformy zakupowej dostępnym pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
Oferta składana jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RPG.271.14.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakup i dostawa fabrycznie nowych agregatów prądotwórczych
4.2.6.) Główny kod CPV: 31122000-7 - Jednostki prądotwórcze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
31120000-3 - Generatory
31121000-0 - Zestawy prądnicowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakup i dostawa spalinowych agregatów pompowych (motopompy)
4.2.6.) Główny kod CPV: 34144213-4 - Motopompy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakup i dostawa wież oświetleniowych
4.2.6.) Główny kod CPV: 31500000-1 - Urządzenia oświetleniowe i lampy elektryczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
44212200-1 - Wieże, maszty kratowe, półmaszty i słupy stalowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projektowane postanowienia umowy stanowią załącznik nr 4 do SWZ.Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją przez Wykonawcę projektowanych postanowień umowy.
Zakazane są zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że zachodzą okoliczności wskazane w art. 455 ustawy – Prawo zamówień publicznych.
2. Zamawiający, zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1) ustawy – Prawo zamówień publicznych, przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, jeżeli wystąpią następujące przesłanki:
1) zmiana w zakresie wynagrodzenia, o jakim mowa w § 4 Umowy, w przypadku:
a) zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania Umowy przez Wykonawcę, o wartość wzrostu tych kosztów;
b) obniżenia wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku stwierdzenia wad lub usterek, które nie nadają się do usunięcia, lecz nie uniemożliwiają prawidłowego wykorzystania Przedmiotu Umowy, może zostać sporządzony i podpisany Protokół z wadami przy równoczesnym obniżeniu wynagrodzenia;
2) wystąpienie siły wyższej, rozumianej jako zjawisko o charakterze zewnętrznym, nadzwyczajnym, któremu nie można zapobiec normalnymi środkami oraz za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, niemożliwym do przewidzenia i nieuchronnym, termin realizacji Umowy może zostać wydłużony wyłącznie o czas uniemożliwiający wykonanie Przedmiotu Umowy, z zastrzeżeniem, że wystąpienie siły wyższej musi być potwierdzone przez uprawnione do tego instytucje, służby, organy państwowe lub przedstawicieli Zamawiającego;
3) w przypadku podpisania przez Strony aneksu do Umowy i dokonania zmiany treści Umowy w związku z zaistnieniem sytuacji (przesłanek) opisanej w art. 455 ust. 1 pkt 3) ustawy – Prawo zamówień publicznych i zlecenia Wykonawcy wykonania dodatkowych dostaw nieobjętych zamówieniem podstawowym o ile ich wykonanie wpływa na termin wykonania Przedmiotu Umowy – w takim przypadku Strony mogą przesunąć termin zakończenia wykonania Umowy o okres wynikający z konieczności wykonania zleconych Wykonawcy dodatkowych dostaw;
4) dostawa innych produktów (zamienników), gdy oferowane przez Wykonawcę są już niedostępne na rynku lub wycofane z produkcji, w cenie oferty przetargowej pod warunkiem spełniania wymagań wskazanych w OPZ – w sytuacji zaprzestania produkcji lub wstrzymania produkcji określonych artykułów wchodzących w zakres Umowy dopuszcza się dostarczenie innego artykułów równoważnych (co najmniej nie gorszych), w cenach nie wyższych niż zaoferowane w Ofercie Wykonawcy, przy czym Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć dokumenty potwierdzające równoważność.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-30 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1174783
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-30 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-29
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
b. Art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniachw zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835).