BZP: Dostawa obejmująca sprzedaż energii elektrycznej dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach
22.09.2025
2025/BZP 00434436/01
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa obejmująca sprzedaż energii elektrycznej dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach
1.3.) Oddział zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050653482
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szpitalna 8
1.5.2.) Miejscowość: Siemiatycze
1.5.3.) Kod pocztowy: 17-300
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@spzozsiemiatycze.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://spzozsiemiatycze.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa obejmująca sprzedaż energii elektrycznej dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d216257e-d74d-4b43-9fd4-97e374f0b17a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00434436
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00054071/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.9 Dostawa obejmująca sprzedaż energii elektrycznej dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d216257e-d74d-4b43-9fd4-97e374f0b17a3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
17. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
18. Podmiotowe środki dowodowe, przedmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 7. Komunikacja w postępowaniu odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”) na Platformie e-Zamówienia. Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą lub Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem Wykonawcy/Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach, ul. Szpitalna 8, 17-300 Siemiatycze, tel. 85 655 22 00;
• kontakt do inspektora ochrony danych w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach; e-mail: iodo@spzozsiemiatycze.pl;
• dane osobowe takie jak imię, nazwisko, nazwa, adres siedziby/korespondencyjny, telefon, adres mail będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz w celu archiwizacji.
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego „Dostawa energii elektrycznej dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach” oznaczenie postępowania: SP ZOZ ZP/13/25, prowadzonym w trybie podstawowym z art. 275 pkt 1) ustawy Pzp;
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp, w tym pozostali oferenci oraz wszyscy zainteresowani z uwzględnieniem przepisów w zakresie zamówień publicznych, a także podmioty przetwarzające dane na podstawie zawartych z Zamawiającym umów;
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
• posiada Pani/Pan:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO - wystąpienie z żądaniem ograniczenia przetwarzania, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
• nie przysługuje Pani/Panu:
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SP ZOZ ZP/13/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej, obejmująca sprzedaż energii elektrycznej przez Wykonawcę (Sprzedawcę) na rzecz Zamawiającego (Odbiorcy) do wszystkich punktów poboru (dalej także PPE) określonych w załączniku nr 1, stanowiącym załącznik do SWZ.
2. Przedmiot zamówienia realizowany będzie na warunkach określonych w ustawie z dnia 10.04.1997 r. - Prawo energetyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 266 ze zm.) wraz z przepisami wykonawczymi – zwanej dalej Prawem energetycznym.
3. Szacowane zużycie energii w okresie obowiązywania umowy dla SP ZOZ w Siemiatyczach w okresie 12 m-cy wynosi –689,80 MWh = 689 800 kWh.
4. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ust.1 ustawy Pzp, obejmującym możliwość zwiększenia dostaw energii elektrycznej na warunkach umowy o kolejne 20% zamówienia podstawowego w sytuacji kiedy po rozstrzygnięciu postępowania przetargowego utworzone zostaną nowe punkty poboru energii lub w przypadku zwiększenia zapotrzebowania na dostawę energii elektrycznej do PPE wymienionych w Załączniku nr 1 do SWZ - Szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną i opis punktów poboru energii elektrycznej.
5. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji umowy. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu poza wynagrodzeniem za zużycie energii elektrycznej według wskazań układów pomiarowo – rozliczeniowych. Warunkiem uruchomienia prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie.
6. Roczne szacowane zapotrzebowanie w roku kalendarzowym 2026 r. na energię elektryczną ustalono na poziomie 899,67 MWh (z prawem opcji ok. 1067,60 MWh).
7. Wykaz punktów poboru energii wraz z informacjami na temat obowiązujących umów i zużycia energii w podziale na grupy taryfowe znajduje się w załączniku nr 1 do SWZ.
8. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca (Sprzedawca) zobowiązany jest zapewnić Zamawiającemu dostęp do informacji o danych pomiarowo-rozliczeniowych pobranej energii elektrycznej i bilansowania handlowego w zakresie sprzedaży energii elektrycznej, a co za tym zobowiązany jest wykonywać raporty w tym przedmiocie na wniosek Zamawiającego. Usługi dystrybucyjne świadczone będą na podstawie odrębnej umowy zawartej przez Zamawiającego z właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego. Operatorem Systemu Dystrybucyjnego obecnie jest PGE Dystrybucja S.A. Oddział w Białymstoku ul. Elektryczna 13, 15-950 Białystok (umowy dla wszystkich PPE zawarte są na czas określony do 01.01.2025 na czas nieokreślny r.)
9. Obecnie umowa na sprzedaż energii elektrycznej. zawartej na czas określony – 01.01.2025r. - 31.12.2025r została zawarta z Wykonawcą Energa-Obrót S.A., Al. Grunwaldzka 472, 80-309 Gdańsk. Zamawiający jeśli będzie to konieczne udzieli Wykonawcy niezbędnych pełnomocnictw do wypowiedzenia dotychczasowych umów sprzedaży.
10. Prognozowane zużycie energii elektrycznej ma charakter orientacyjny służący do określenia wartości zamówienia i do porównania ofert i nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu energii w podanej ilości energii. Liczba punktów poboru energii elektrycznej w trakcie realizacji umowy sprzedaży energii elektrycznej może ulec zmianie, zmniejszeniu lub zwiększeniu. Ostateczne rozliczenie zobowiązań Zamawiającego będzie się odbywało według zużycia wykazywanego przez układy pomiarowo – rozliczeniowe.
11. Sprzedaż energii elektrycznej dla nowego PPE (w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SWZ oraz wycenione w Formularzu Ofertowym Wykonawcy), będzie dokonywana na podstawie zmiany przedmiotowego załącznika bez konieczności renegocjowania warunków Umowy.
12. Zamawiający zastrzega sobie prawo, w okresie obowiązywania umowy, do zmiany grupy taryfowej dla określonego punktu poboru energii elektrycznej (PPE). Szczegółowy zakres zmian zawierają zapisy mowy załącznik nr 3 do SWZ
13. Jeśli na 2026 r. zostaną na mocy obowiązujących przepisów prawa wprowadzone ceny maksymalne za sprzedaż lub dystrybucję energii elektrycznej, Zamawiającego z Wykonawcą wiążą ceny maksymalne, chyba że ceny obowiązujące w wyniku zastosowania niniejszego postępowania są niższe niż ceny maksymalne.
14. Z wybranym Wykonawcą będzie zawarta umowa – wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
15. Zamawiający udzieli wyłonionemu w postępowaniu Wykonawcy pełnomocnictwa do:
a) powiadomienia właściwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego o zawarciu umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz o planowanym terminie rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej,
b) reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z dotychczasowym Sprzedawcą energii elektrycznej lub Operatorem Systemu Dystrybucji w sprawach związanych z procesem zmiany Sprzedawcy, dotyczy punktów zamieszczonych w Załączniku nr 1 do SWZ.
15. Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień Publicznych (CPV):
09300000 - 2 – energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa,
09310000 - 5 – elektryczność.
16. Energia elektryczna musi spełniać parametry techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 266 ze zm.) oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy.
17. Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie umowy sprzedaży energii elektrycznej drogą korespondencyjną.
18. Zamawiający nie posiada statusu wytwórcy, o którym mowa w art. 2 ust. 39 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (t. j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1361 ze zm.), co oznacza, że jest podmiotem nie wytwarzającym energię elektryczną lub ciepło z odnawialnych źródeł energii lub nie wytwarza biogaz, biogaz rolniczy, biometan, wodór w instalacjach odnawialnego źródła energii, w stosunku do punktów poboru energii wymienionych przez Zamawiającego w dokumentacji przetargowej.
19. Zamawiający nie posiada statusu prosumenta energii odnawialnej, o którym mowa w art. 2 pkt 27a) ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1361 ze zm.), co oznacza, że nie jest odbiorcą końcowym wytwarzającym energię elektryczną wyłącznie z odnawialnych źródeł energii na własne potrzeby w mikro instalacji, w stosunku do punktów poboru energii wymienionych przez Zamawiającego w dokumentacji przetargowej
4.2.6.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09310000-5 - Elektryczność
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
4. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ust.1 ustawy Pzp, obejmującym możliwość zwiększenia dostaw energii elektrycznej na warunkach umowy o kolejne 20% zamówienia podstawowego w sytuacji kiedy po rozstrzygnięciu postępowania przetargowego utworzone zostaną nowe punkty poboru energii lub w przypadku zwiększenia zapotrzebowania na dostawę energii elektrycznej do PPE wymienionych w Załączniku nr 1 do SWZ - Szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną i opis punktów poboru energii elektrycznej.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
Cena (C) – waga kryterium 100%;
2. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
Cena (C) – waga 100 %
całkowita cena najniższa brutto*
C = ------------------------------------------- x 100 pkt x 100 %
całkowita cena oferty ocenianej brutto
* spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
a) Podstawą przyznania punktów w kryterium „cena” będzie całkowita cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym.
b) Całkowita cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
3. Punktacja przyznawana Wykonawcom w kryterium oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
5. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Z postępowania o udzielenie Zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt. 1) – 6) ustawy Pzp.2. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. z 2025 r., poz. 514 z późn. zm.) Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) Wykonawcę, którego wymienia wykaz z Rozporządzenia Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18.05.2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE. L z 2006, nr 134, str. 1 z późn. zm.) i Rozporządzenia Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17.03.2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE. L z 2014, nr 78, str. 6 z późn. zm.) albo lista, na której znalazł się on na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 tej ustawy;
2) Wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z 01.03.2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t. j. Dz. U. z 2025 r., poz. 644 z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach z rozporządzenia nr 765/2006 i 269/2014 albo wpisana na liście lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od 24.02.2022 r., o ile została wpisana na listę;
3) Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z 29.09.1994 r. o rachunkowości, jest podmiot wymieniony w powyższych wykazach albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od 24 .02.2022 r., o ile został wpisany na listę.
O udzielenie zmówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1. nie podlegają wykluczeniu;
2. spełniają warunku udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie określił warunku w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający określa warunek w powyższym zakresie:
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada aktualne uprawnienia (koncesję) do wykonywania działalności w zakresie obrotu energią elektryczną wymagane przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 266 ze zm.) wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
Odnośnie do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek ten zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje świadczenie, do którego realizacji te uprawnienia są wymagane.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie określił warunku w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający nie określił warunku w tym zakresie.