BZP: Sukcesywne dostawy pieczywa i wyrobów cukierniczych dla Zespołu Domów Pomocy Społecznej i Ośrodków Wsparcia w Bydgoszczy w 2026 roku
22.09.2025
2025/BZP 00434817/01
Zespół Domów Pomocy Społecznej i Ośrodków Wsparcia
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sukcesywne dostawy pieczywa i wyrobów cukierniczych dla Zespołu Domów Pomocy Społecznej i Ośrodków Wsparcia w Bydgoszczy w 2026 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zespół Domów Pomocy Społecznej i Ośrodków Wsparcia
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 091338640
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Gałczyńskiego 2
1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz
1.5.3.) Kod pocztowy: 85-322
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.7.) Numer telefonu: 52 372 91 51
1.5.8.) Numer faksu: nie dotyczy
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@zdpsiow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdpsiow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
pomoc społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywne dostawy pieczywa i wyrobów cukierniczych dla Zespołu Domów Pomocy Społecznej i Ośrodków Wsparcia w Bydgoszczy w 2026 roku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f9c6cd0e-7266-44f7-ac5d-b2ab7b1f1615
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00434817
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00033475/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.6 Sukcesywne dostawy pieczywa oraz artykułów ciastkarskich i wyrobów piekarniczych dla ZDPSiOW w Bydgoszczy w 2026 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/bydgoszcz3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Sposób sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, określa rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. poz. 2452) - w skrócie „rozporządzenie”).
https://platformazakupowa.pl/pn/bydgoszcz
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Sposób sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, określa rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. poz. 2452) - w skrócie „rozporządzenie”).
2. Zgodnie z § 11 ust. 2 rozporządzenia, Zamawiający udostępnia poniżej informacje na temat specyfikacji połączenia, formatu przesłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych:
1) dopuszczalne przeglądarki internetowe: Microsoft Edge, Chrome, Firefox,
2) dostęp do sieci Internet,
3) zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 256 KB/s,
4) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
5) zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java,
6) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu opisane zostały w Regulaminie Internetowej Platformy zakupowej platformazakupowa.pl Open Nexus Sp. z o.o. (https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin)
3. Oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 Pzp, zwane dalej „zobowiązaniem podmiotu udostępniającego zasoby”, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, dokumenty, o których mowa w art. 94 ust. 2 Pzp, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2017 r. poz. 570, z 2018 r. poz. 1000, 1544, 1669, z 2019 r. poz. 60, 534), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 Pzp, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych (§ 2 ust. 1 rozporządzenia).
4. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż określone w ust. 1, przekazywane w postępowaniu lub w konkursie, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w § 3 ust. 1 (§ 2 ust. 2 rozporządzenia).
5. Dokumenty elektroniczne przekazuje się w postępowaniu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej wskazanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 67 Pzp (§ 3 ust. 1 rozporządzenia).
6. W przypadku gdy dokumenty elektroniczne w postępowaniu lub konkursie, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233), wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku (§ 4 ust. 1 rozporządzenia).
7. Pełna informacja o wymaganiach technicznych i organizacyjnych dotyczących korespondencji elektronicznej określone zostały w rozdziale X SWZ.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/pn/bydgoszcz
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119z 04.05.2016r., str. 1), dalej „RODO”, informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zespół Domów pomocy Społecznej i Ośrodków Wsparcia w Bydgoszczy;
2) inspektorem ochrony danych osobowych Zamawiającego jest Pani Izabela Sadowska;
3) kontakt do inspektora ochrony danych osobowych Zamawiającego: iod@zdpsiow.pl;
4) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
5) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 Pzp,
6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320, z 2025 r. poz. 620, 769, 794) - w skrócie „Pzp”, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
7) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
8) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
9) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
10) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
11) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.54.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 159070,54 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy pieczywa i wyrobów cukierniczych dla Zespołu Domów Pomocy Społecznej i Ośrodków Wsparcia w Bydgoszczy w 2026 roku, w zakresie i na warunkach określonych w niniejszej SWZ wraz z załącznikami i projekcie umowy. Miejscami dostawy przedmiotu zamówienia wraz z wniesieniem do magazynów Domów są:
Dom Pomocy Społecznej „Promień Życia” ul. Łomżyńska 54 w Bydgoszczy;
Dom Pomocy Społecznej „Słoneczko” ul. Gałczyńskiego 2 w Bydgoszczy;
Dom Pomocy Społecznej „Jesień Życia” ul. Mińska 15a w Bydgoszczy.
2. Wymagania ogólne przedmiotu zamówienia:
1) przedmiot zamówienia musi pochodzić z bieżącej produkcji i spełniać wymagania ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1448) oraz rozporządzeń wydanych na jej podstawie,
2) przedmiot zamówienia musi spełniać wymagania, jakie powinny spełniać produkty pochodzenia zwierzęcego zgodnie z ustawą z dnia 16 grudnia 2005 r. o produktach pochodzenia zwierzęcego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 872.),
3) przedmiot zamówienia musi spełniać wymogi jakościowe i higieniczno – sanitarne określone obowiązującymi normami, być wolny od wad, posiadać określony termin przydatności do spożycia i musi być właściwie etykietowany,
4) etykieta na opakowaniu jednostkowym powinna zawierać m.in.:
a. nazwę, logo, adres producenta;
b. opis składu (składników) i wartości odżywczej;
c. masę / pojemność opakowania jednostkowego i zbiorczego;
d. nr serii i datę produkcji;
e. okres przydatności do spożycia
f. sposób przechowywania.
5) przedmiot zamówienia musi pochodzić od producentów objętych stałym nadzorem Państwowego Inspektora Sanitarnego,
6) dostarczany towar musi odpowiadać parametrom ilościowym i jakościowym określonym przez zamawiającego, w dniu dostawy musi posiadać termin ważności w wartości 70 % terminu ważności określonego przez producenta i spełniać wymogi systemu HACCP,
7) dostarczony towar musi być I klasy w zakresie jakości, zgodny z Polskimi Normami przenoszącymi normy europejskie w oparciu o przepisy ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno – spożywczych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1980.),
8) na każde żądanie zamawiającego wykonawca jest zobowiązany okazać w stosunku do każdego produktu odpowiedni certyfikat zgodności z Polską Normą lub normami europejskimi oraz dokumenty potwierdzające, że producent w procesie produkcji i obrocie, a sprzedawca w obrocie w zakresie realizacji przedmiotu umowy ma wdrożony i stosuje zintegrowany system zarządzania HACCP,
9) wykonawca zobowiązuje się dostarczać towar środkiem transportu przystosowanym do przewozu przedmiotu umowy, zgodnie z obowiązującymi wymaganiami GMP/GHP oraz systemem HACCP,
10) użyty do transportu pojazd będzie uwzględniać właściwość towaru i zabezpieczać jego jakość przed ujemnymi wpływami warunków atmosferycznych i uszkodzeniami,
11) osoby wykonujące przedmiot umowy (kierowcy, pracownicy obsługi) muszą posiadać aktualne zaświadczenia lekarskie (sanitarno-epidemiologiczne), zezwalające na pracę w kontakcie z żywnością,
12) przedmiot umowy będzie dostarczany do zamawiającego w opakowaniach zabezpieczających jakość handlową i zdrowotną dostarczanych towarów i odpowiadających warunkom transportu, odbioru i przechowywania,
13) wymagania w zakresie opakowań: opakowania czyste, bez obcych zapachów, przeznaczone tylko do jednego (przedmiotowego) asortymentu, nie uszkodzone mechanicznie, elementy powinny być ułożone w opakowaniu w sposób nie powodujący deformacji i zapewniający estetyczny wygląd towaru,
14) oferowany przedmiot zamówienia w dniu sporządzenia oferty nie może być przewidziany przez producenta do wycofania z produkcji lub sprzedaży,
15) jeżeli w SWZ lub załącznikach do SWZ występuje wskazanie konkretnych nazw produktów/znaków towarowych, nie należy ich traktować jako wymagania odnoszące się do przedmiotu zamówienia, a wyłącznie jako wskazanie o charakterze informacyjnym/opisowym, wskazujące na skład, zastosowanie i przeznaczenie danego produktu bądź określające przez Zamawiającego standard i walory jakościowe,
16) Zamawiający informuje, że ilości podane w formularzu asortymentowo cenowym są ilościami szacunkowymi służącymi do porównania ofert,
17) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany podanych w załączniku nr 1 do SWZ ilości produktów, w zależności od swoich potrzeb, przy zachowaniu cen jednostkowych określonych w tym załączniku (formularz asortymentowo-cenowy). Zmiany w tym zakresie nie wymagają zmiany Umowy w formie pisemnej w postaci aneksu do Umowy,
18) w zależności od bieżących potrzeb, Zamawiającemu przysługuje prawo do zamówienia produktów w wartości mniejszej niż określona wartość umowy,
19) szczegółowy opis wymaganych produktów oraz szacunkowe ilości zostały opisane w formularzu asortymentowo - cenowym, stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 15811000-6 - Pieczywo
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
15821110-3 - Chleb tostowy
15821150-5 - Sucharki
15812200-5 - Ciasta
15898000-9 - Drożdże
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowo na podstawie kryteriów oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: termin dostawy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu:1) Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności zawodowej w zakresie doświadczenia, jeżeli:
a) Wykonawca wykaże, iż wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwa zamówienia, obejmujące swym zakresem dostawę pieczywa i wyrobów cukierniczych, będących przedmiotem niniejszego postępowania
o wartości min. 100 000,00 zł każda. Jako wykonanie należy rozumieć realizację dostaw przez okres minimum 12 miesięcy lub dłużej, potwierdzoną referencjami lub innymi dokumentami, potwierdzającymi należyte wykonanie dostaw sporządzonymi przed podmiot, na rzecz którego zostały wykonane.
Okres wyrażony w latach, o którym mowa w ust. 1 pkt 1) lit. a) liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
2. Warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej musi być spełniony:
1) przez Wykonawcę samodzielnie lub
2) przez co najmniej jeden podmiot udostępniający doświadczenie samodzielnie lub
3) w przypadku Wykonawców występujących wspólnie - samodzielnie przez co najmniej jednego z Wykonawców występujących wspólnie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, Zamawiający żąda od Wykonawcy:
1) Złożenia oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postepowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust. 1 oraz 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp oraz w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r. poz. 514). Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
2) Oświadczenie Wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej ( w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp), w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1616, z 2025 r. poz. 794.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
3) Odpisu lub Informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie określonym w art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast Odpisu lub Informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokument lub dokumenty, o których mowa powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej Zamawiający żąda od Wykonawcy:
1) Wykazu dostaw wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, przy czym dowodami, o których mowa są referencje lub inne dokumenty, potwierdzające należyte wykonanie dostaw sporządzone przed podmiot, na rzecz którego zostały wykonane. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
2) Okres wyrażony w latach liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W celu potwierdzenia zgodności oferowanych dostaw z wymaganiami, cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiający nie żąda przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
nie dotyczySEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają dostawę, do realizacji której te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które elementy zamówienia są realizowane przez którego Wykonawcę.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający zgodnie z art. 436 pkt. 4 lit. b) ustawy Pzp przewiduje możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy określonego w § 9 ust. 2 projektu umowy we wskazanych niżej przypadkach:1) zmiany stawki podatku od towarów i usług,
2) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
3) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne,
4) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U. z 2020 poz. 1342)
- jeśli zmiany określone w ust. 1 pkt 1) - 4) paragrafu 13 projektu umowy będą miały wpływ na koszty wykonania umowy przez Wykonawcę.
Warunki ww. zmian zostały dokładnie określone w paragrafie 13 projektu umowy.
Ponadto zmiany postanowień Umowy mogą nastąpić wyłącznie w okolicznościach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 4) i ust. 2 ustawy Pzp pod rygorem nieważności wymagają formy pisemnego aneksu skutecznego po pod pisaniu przez obie Strony.