BZP: Zakup traktora wraz z kosiarką bijakową
31.10.2025
2025/BZP 00508931/01
MIEJSKI OŚRODEK SPORTU I REKREACJI
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup traktora wraz z kosiarką bijakową
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK SPORTU I REKREACJI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000330980
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Henryka Trębickiego 10
1.5.2.) Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
1.5.3.) Kod pocztowy: 07-300
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki
1.5.7.) Numer telefonu: 29 645-21-31
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mosir@mosir.ostrowmaz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: mosir.ostrowmaz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Sport i rekreacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup traktora wraz z kosiarką bijakową
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5291661d-12d3-47bf-9ebe-827df29ec84e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00508931
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00487313/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup traktora wraz z kosiarką bijakową
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5291661d-12d3-47bf-9ebe-827df29ec84e3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Z wyjątkami określonymi w SWZ w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami oraz składanie ofert odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne oraz organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu e-Zamówienia (Regulamin dostępny na stronie internetowej (https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu). Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia, w szczególności składając ofertę, akceptuje zasady korzystania z systemu e-Zamówienia, wskazane w Interaktywnej instrukcji użytkownika dostępnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/instrukcje/. Szczegóły dot. korespondencji elektronicznej określone są w rozdziałach 14, 18 i 19 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający informuje, że:
1) administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Ostrowi Mazowieckiej, ul. Henryka Trębickiego 10, 07-300 Ostrów Mazowiecka. Tel.: 29 645-21-31, e-mail: mosir@mosir.ostrowmaz.pl.
2) w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, którym jest Łukasz Bieniek, za pośrednictwem telefonu 29 645 21 31 lub adresu e-mail: mosir@mosir.ostrowmaz.pl;
3) dane osobowe Wykonawcy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. Zakup traktora wraz z kosiarką bijakową – znak sprawy: DT.26.14.2025 oraz w celu archiwizacji dokumentacji dotyczącej tego postępowania;
4) odbiorcami przekazanych przez Wykonawcę danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp;
5) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały okres obowiązywania umowy.
Szczegóły w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DT.26.14.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: Dostawa fabrycznie nowego traktora wraz z kosiarką bijakową.
Specyfikacja techniczna traktora:
1) Rok produkcji: 2025
2) Silnik/napęd
a) Minimum 4-cylindrowy silnik diesla spełniający normę STAGE V
b) Pojemność skokowa: min 1400 cm3, max 1600 cm3
c) Moc silnika min 38 KM, max 45 KM
d) Wymaga się aby traktor i silnik był tego samego producenta
3) Przekładnia/napęd
a) Typ: hydrostatyczna (HST)
b) Automatyczne sterowanie obrotami silnika poprzez pedał jazdy HST
c) Minimum 3 zakresy HST
d) Napęd na wszystkie koła dołączany z blokadą mechanizmu różnicowego na tylnej osi
e) Wspomaganie kierownicy
f) Przednia oś z przekładnią kątową
g) Hamulce tarczowe, mokre
4) Wydajność hydrauliczna i podnośnik
a) Udźwig tylnego podnośnika (przy punktach podnoszenia): min. 1 000 kg
b) Regulacja pozycyjna tylnego TUZa
c) TUZ kat. 1
d) Minimum dwa zawory dwustronne z przodu i dwa z tyłu
e) Wydajność pomp hydraulicznych łącznie minimum 35l/min
5) Wymagania/masa/gabaryty
a) Masa minimalnie 1100 kg
b) Masa maksymalnie 1250 kg
c) Wymiary maksymalne:
Długość bez przedniego TUZa maksymalnie 3000 mm
Wysokość maksymalnie 2250 mm
Szerokość maksymalnie 1420 mm
6) PTO/prędkości/osiągi
a) Tylne PTO min: 540/540E obr./min
b) Wałek międzyosiowy
c) WOM niezależny sterowany elektro-hydraulicznie
d) Prędkość transportowa maksymalna: 30 km/h (+/- 10%)
7) Dodatkowe wyposażenie
a) Kabina czterosłupkowa z homologacją
b) Ogrzewanie
c) Klimatyzacja
d) Osłona przeciwsłoneczna w kabinie
e) Lampy robocze przednie i tylne min. po 2 sztuki
f) Fotel amortyzowany pneumatycznie z zagłówkiem
g) Sterowanie wielofunkcyjne: jedną dźwignią można obsługiwać przednie i tylne zawory hydrauliczne
h) Zewnętrzne sterowanie WOM na błotniku
i) Pamięć obrotów silnika minimum dwie prędkości
j) Ogumienie do trawy (opony o szerokim profilu, przeznaczone do pracy na trawnikach i terenach zielonych. Opony te muszą być typu trawiastego lub równoważne, nie powodować niszczenia darni ani tworzenia kolein, posiadać bieżnik o łagodnym wzorze i dużą powierzchnię styku z podłożem)
k) Przedni TUZ
l) Przedni WOM
m) Promień zawracania ciągnika do 2,4 m
Specyfikacja techniczna kosiarki bijakowej:
1) Dedykowana i kompatybilna z oferowanym przez Wykonawcę traktorem (tego samego producenta)
2) Waga min. 380 kg (kosiarka musi posiadać masę własną 380 kg, określoną przez producenta w dokumentacji technicznej, przy czym masa ta nie może obejmować dodatkowych obciążników lub elementów dociążających zamontowanych w celu spełnienia tego wymogu)
3) Szerokość całkowita: od 1600 do 1900 mm
4) Szerokość robocza: od 1500 do 1700 mm
5) Kaseta z wysokim wyrzutem: min 1700 mm
6) Wyrzut hydrauliczny
7) Pojemność kolektora na trawę: min 800 litrów
8) Liczba młotków: min. 45
Warunki dostawy, serwisu, gwarancji oraz rękojmi określone są w projektowanych postanowieniach umowy.
Oferowany przedmiot zamówienia powinien posiadać wszelkie wymagane przepisami obowiązującego prawa atesty, certyfikaty, świadectwa lub aprobaty techniczne oraz być dopuszczony do ruchu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
Wykonawca zapewni obsługę serwisową oraz dostępność części zamiennych i eksploatacyjnych wymaganą w zakresie usuwania awarii przedmiotu zamówienia przez okres min. 5 lat liczony od daty podpisania przez Strony bez zastrzeżeń protokołu zdawczo-odbiorczego dostarczonego Urządzenia. Części zamienne muszą być dostępne na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 16700000-2 - Ciągniki
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
16810000-6 - Części maszyn rolniczych
16311100-9 - Kosiarki do pielęgnacji trawników, zieleni parkowej lub terenów sportowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-12
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Suma punktów uzyskanych za wszystkie kryteria oceny stanowić będzie końcową ocenę danej oferty
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji (traktor)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolność techniczna lub zawodowa:Weryfikacja tego warunku odbędzie się na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej jedną dostawę fabrycznie nowego traktora lub ciągnika rolniczego o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł netto
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Wykaz stanowi załącznik nr 4 do SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Karty katalogowe oferowanych produktów potwierdzające zgodność przedmiotu zamówienia z wymaganiami technicznymi zawartymi w SWZ5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Karty katalogowe oferowanych produktów potwierdzające zgodność przedmiotu zamówienia z wymaganiami technicznymi zawartymi w SWZ5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy), Wadium (jeżeli dotyczy),SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1) Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 2 500,00 PLN (słownie: dwa tysiące pięćset złotych 00/100).2) Wadium należy wnieść w terminie wyznaczonym na składanie ofert.
3) Szczegóły w SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszystkie zmiany postanowień zawartej umowy, wymagają zachowania formy pisemnej (aneks) pod rygorem nieważności, za wyjątkiem sytuacji określonej w ust. 2 pkt 2.2. Poza przypadkami określonymi w art. 455 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo Zamówień Publicznych dopuszcza się możliwość zmian umowy w następującym zakresie i na określonych poniżej warunkach:
1) w przypadku zmiany albo wejścia w życie nowych przepisów prawnych lub norm, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego,
2) ustawowej zmiany stawki VAT - jeżeli w trakcie realizacji przedmiotu umowy nastąpi zmiana stawki podatku VAT dla usług należących do przedmiotu zamówienia, strony dokonają odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego. Nie powoduje to konieczności sporządzania aneksu do umowy,
3) w przypadku konieczności sprostowania oczywistych omyłek pisarskich lub rachunkowych;
4) zmiany rodzaju/modelu przedmiotu zamówienia na inny spełniający wszystkie minimalne wymogi oraz z zachowaniem ceny określonej w ofercie, w następujących sytuacjach: w sytuacji wycofania z rynku przez producenta lub wstrzymania, zakończenia produkcji zaoferowanego przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia bądź jego elementów.