BZP: „Dostawa fabrycznie nowego ciągnika z ładowaczem czołowym na potrzeby Gminy Czarny Bór”
07.11.2025
2025/BZP 00523043/01
Gmina Czarny Bór
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Dostawa fabrycznie nowego ciągnika z ładowaczem czołowym na potrzeby Gminy Czarny Bór”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Czarny Bór
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718225
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Główna 18
1.5.2.) Miejscowość: Czarny Bór
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-379
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: infrastruktura@czarny-bor.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.czarny-bor.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Dostawa fabrycznie nowego ciągnika z ładowaczem czołowym na potrzeby Gminy Czarny Bór”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1fecc58c-2a2f-411c-b7ed-3a032376b174
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00523043
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00213857/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Dostawa fabrycznie nowego ciągnika z ładowaczem czołowym na potrzeby Gminy Czarny Bór
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/czarny_bor3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/czarny_bor
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W niniejszym postępowaniu
komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym wszelkie
oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy:
https://platformazakupowa.pl/pn/czarny_bor
2. Informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej:
1) wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane będą w formie elektronicznej za pośrednictwem
Platformy i formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień
oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do
Zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego,
2) Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy. Informacje
dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał
na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny
Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy do konkretnego Wykonawcy,
3) Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na Platformie
przesłanych przez Zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM,
4) Zamawiający, zgodnie z zapisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania
informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o
udzielenie zmówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo –
aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje;
c) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer;
d) włączona obsługa JavaScript;
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf;
f) szyfrowanie na Platformie odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.;
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego
serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3. Po upływie terminu składania ofert, wszelkie oświadczenia wnioski, zawiadomienia oraz informacje są przekazywane między
Zamawiającym a Wykonawcą w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy.
4. Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
5. Wszelką korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem, należy przekazywać za pośrednictwem Platformy.
Korespondencję uważa się za przekazaną w terminie, jeżeli dotrze do zamawiającego przed upływem wymaganego terminu.
6. Zamawiający dopuszcza możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów
lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres e-mail: infrastruktura@czarny-bor.pl
7. Do porozumiewania się z Wykonawcami w trakcie trwania postępowania po stronie Zamawiającego upoważniona jest Elżbieta
Zielińska. Kontakt z upoważnioną osobą możliwy jest za pośrednictwem platformy lub za pośrednictwem e-mail:
infrastruktura@czarny-bor.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
(Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, ze zm.), dalej „RODO”, informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Czarny Bór z siedzibą w Czarnym Borze przy ul. Głównej 18. Może się
Pani/Pan kontaktować z nim w następujący sposób – listownie na adres: ul. Główna 18,
58-379 Czarny Bór lub przez elektroniczną skrzynkę podawczą: /CzarnyBor/skrytka;
2) w sprawach związanych z Pani/Pana danymi osobowymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, w następujący
sposób – listownie na adres: ul. Główna 18, 58-4379 Czarny Bór lub za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem:
kadry@czarny-bor.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp oraz Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z siedzibą w Warszawie (02-676) przy ul.
Postępu 17A jako Administrator Danych Osobowych Użytkowników Platformy e-Zamówienia, na której Urząd Ochrony Danych
Osobowych prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, działając pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/pl/
5) Pani/Pana dane osobowe w przypadku postępowań o udzielenie zamówienia publicznego będą przechowywane przez okres
oznaczony kategorią archiwalną wskazaną w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Urzędu Gminy Czarny Bór, który zgodnie z art. 6 ust.
2 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r., poz. 164 ze zm.) został
przygotowany w porozumieniu z Naczelnym Dyrektorem Archiwów Państwowych.
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO;
8) Posiada Pan/Pani:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z
prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani
zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać
integralności protokołu postępowania oraz jego załączników;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w
odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby
fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie
ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;
-prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec
przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GKR.271.6.2025.EZ
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa fabrycznie nowego ciągnika z ładowaczem czołowym.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określają:
1) opis przedmiotu zamówienia– Część III SWZ,
2) projektowane postanowienia umowy – Część II do SWZ.
3. Gwarancja i rękojmia:
1) wymagany minimalny okres gwarancji na ciągnik – 12 miesięcy, maksymalny okres gwarancji – 24
miesiące
2) wymagany minimalny okres gwarancji na ładowacz –24 miesiące
4. Zamówienie finansowane w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026.
4.2.6.) Główny kod CPV: 16700000-2 - Ciągniki
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
34390000-7 - Akcesoria do ciągników
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-12
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Zasady oceny Kryterium 1: Cena oferty (KC):
Zamawiający oceniając cenę oferty, weźmie pod uwagę cenę oferty wskazaną przez Wykonawcę w Formularzu oferty.
Sposób oceny:
Punkty zostaną przyznane według następującego wzoru:
Kc =(Kcn/Kco) x 60 pkt
gdzie:
Kcn – oznacza najniższą zaproponowaną cenę,
Kco – oznacza cenę zaproponowaną w ofercie badanej,
Kc– liczbę punktów przyznanych badanej ofercie w Kryterium 1: Cena oferty
Waga kryterium – 60%.
Oferta w tym kryterium może otrzymać maksymalnie 60 pkt.
2) Zasady oceny Kryterium 2: Gwarancja na dostarczony ciągnik (KG):
Zamawiający oceniając gwarancję na dostarczony ciągnik weźmie pod uwagę okres gwarancji wskazany przez Wykonawcę w Formularzu oferty.
Minimalny okres gwarancji na dostarczony ciągnik wynosi 12 miesięcy, maksymalny okres gwarancji na dostarczony ciągnik wynosi 24 miesiące.
Sposób oceny:
Punkty zostaną przyznane według następującego wzoru:
KG =(KGO/KGmax) x 40 pkt
gdzie:
KGO – oznacza zaproponowany przez Wykonawcę okres gwarancji,
KGmax – 24 (maksymalny okres gwarancji określony przez Zamawiającego),
KG– liczbę punktów przyznanych badanej ofercie w Kryterium 2: Gwarancja na dostarczony ciągnik Waga kryterium – 40%
Oferta w tym kryterium może otrzymać maksymalnie 40 pkt.
Zamawiający informuje, iż w sytuacji, w której Wykonawca nie wskaże w Formularzu oferty okresu gwarancji lub poda inny okres od dopuszczonego przez Zamawiającego, Zamawiający do oceny oferty, przyjmie najkrótszy możliwy okres gwarancji, tj. 12 miesięcy.
W sytuacji, w której wykonawca wskaże w Formularzu oferty więcej niż jeden okres gwarancji, Zamawiający do oceny oferty, przyjmie najkrótszy wskazany przez Wykonawcę okres gwarancji.
4. Ocena punktowa będzie zaokrąglana do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadą: ułamek kończący się cyfrą od 1 do 4 zaokrąglić należy w dół, ułamek kończący się cyfrą od 5 do 9 zaokrąglić należy w górę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja na dostarczony ciągnik
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy spełniają określone przez Zamawiającego w Tomie III. Opis przedmiotu zamówienia wymagania, Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawcę następujących przedmiotowych środków dowodowych, tj.:1) karty katalogowej lub innego dokumentu potwierdzającego, że oferowany ciągnik i ładowacz spełniają wymagania Zamawiającego
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Karta katalogowa lub inny dokument potwierdzający, że oferowany ciągnik z ładowaczem spełniają wymagania Zamawiającego.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
PełnomocnictwoTajemnica przedsiębiorstwa
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich wpostępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia
publicznego.
2) Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
3) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania składają Wykonawca/każdy spośród Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia.