BZP: Kompleksowa dostawa energii elektrycznej tj. sprzedaż energii elektrycznej oraz świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej do Oddziałów Zamiejscowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu
24.11.2025
2025/BZP 00550368/01
Województwo Wielkopolskie - Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Kompleksowa dostawa energii elektrycznej tj. sprzedaż energii elektrycznej
oraz świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej do Oddziałów Zamiejscowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Województwo Wielkopolskie - Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu
1.3.) Oddział zamawiającego: Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 639769964
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szyperska 14
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 61-754
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.7.) Numer telefonu: 61 846 38 33
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@wup.poznan.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: wuppoznan.praca.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa dostawa energii elektrycznej tj. sprzedaż energii elektrycznej
oraz świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej do Oddziałów Zamiejscowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0b03b82a-b6a0-4140-82a9-cf6178ea21a6
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00550368
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00056817/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.7 Dostawa i dystrybucja energii elektrycznej - OZ w Kaliszu
1.2.8 Dostawa i dystrybucja energii elektrycznej - OZ w Pile
1.2.9 Dostawa i dystrybucja energii elektrycznej - OZ w Koninie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0b03b82a-b6a0-4140-82a9-cf6178ea21a63.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj. przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która dostępna
jest pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. Adres strony internetowej, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0b03b82a-b6a0-4140-82a9-cf6178ea21a6
3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na oraz z adresu e-mail: zamowienia.publiczne@wup.poznan.pl (maksymalny rozmiar plików wynosi 20 MB – wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako
załączniki do jednego e-maila) - nie dotyczy składania ofert.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i korzystający w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogować się na Platformie e-Zamówienia.
2. Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności: przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi.
3. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
4. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulaminserwisu oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy” https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponent-edukacyjny/ .
5. „Formularze do komunikacji” umożliwiają, również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
6. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu do Platformy
e-Zamówienia w podglądzie postępowania w zakładce "Komunikacja”.
7. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem sprawy:
WUP.XXV.3321.6.2025.2
8. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia pod linkiem:
https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu
9. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”
https://ezamowienia.gov.pl/soz/latestfaq.
10. Informacje na temat sposobu przygotowania i złożenia oferty, formatu przesyłania danych, rodzajów podpisów opisane zostały w rozdziałach XII i XIII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający spełnia obowiązek informacyjny przekazując klauzule informacyjne RODO w dokumentach postępowania - rozdział XXIV SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WUP.XXV.3321.6.2025.2
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 344559,73 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Kompleksowa dostawa energii elektrycznej tj. sprzedaż energii elektrycznej oraz świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej do Oddziału Zamiejscowego w Pile (al. Niepodległości 24, 64-920 Piła). Opis przedmiotu zamówienia (dalej OPZ) w tym standardy jakościowe dla wszystkich części został określony w załączniku nr 9 do SWZ oraz opis przedmiotu zamówienia zawierający elementy cenowe dla szacunkowego zużycia energii określa dla części 1 załącznik nr 2 do SWZ.
4.2.5.) Wartość części: 92123,95 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
65310000-9 - Przesył energii elektrycznej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający jako najkorzystniejszą w części 1 uzna ofertę, która otrzyma największą liczbę punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Kompleksowa dostawa energii elektrycznej tj. sprzedaż energii elektrycznej oraz świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej do Oddziału Zamiejscowego w Kaliszu (ul. Serbinowska 5, 62-800 Kalisz) i Koninie
(ul. Zakładowa 4, 62-510 Konin). Opis przedmiotu zamówienia (dalej OPZ)
w tym standardy jakościowe dla wszystkich części został określony w załączniku nr 9 do SWZ oraz opis przedmiotu zamówienia zawierający elementy cenowe dla szacunkowego zużycia energii określa: dla części 2 załącznik nr 3 do SWZ.
4.2.5.) Wartość części: 252435,78 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
65310000-9 - Przesył energii elektrycznej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający jako najkorzystniejszą w części 2 uzna ofertę, która otrzyma największą liczbę punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
a) posiada uprawnienia w zakresie obrotu energią elektryczną,
tj. posiada ważną Koncesję w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki – dotyczy części I i II,
oraz
b) posiada uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji energii elektrycznej, tj. posiada ważną Koncesję w zakresie dystrybucji energii elektrycznej wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, lub jeżeli Wykonawca nie jest właścicielem sieci dystrybucyjnej, posiada ważną Umowę dystrybucji dla usługi kompleksowej zawartą z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej na obszarze, na którym znajdują się punkty poboru wskazane przez Zamawiającego w SWZ – dotyczy części I i II;
2) zdolności technicznej lub zawodowej, jeśli:
a) Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonuje (tylko w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych) lub wykonał należycie co najmniej jedną dostawę kompleksową polegającą
na sprzedaży energii elektrycznej lub świadczeniu usługi dystrybucji energii elektrycznej o wartości minimum 115 000,00 zł brutto – dotyczy części I,
b) Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonuje (tylko w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych) lub wykonał należycie co najmniej jedną dostawę kompleksową polegającą
na sprzedaży energii elektrycznej lub świadczeniu usługi dystrybucji energii elektrycznej o wartości minimum 244 000,00 zł brutto – dotyczy części II.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniach składanych w celu wykazania braku podstaw wykluczenia, według wzoru stanowiącego
załącznik nr 8 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenie, aktualne na dzień składania ofert, potwierdzającego spełnianie warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę, złożonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ (składane razem z ofertą odrębnie dla każdej z części). Oświadczenie stanowi dowód potwierdzający spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
2) Wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy
– w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, według wzoru stanowiącego załączniki nr 7 do SWZ oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
3) ważna Koncesja w zakresie obrotu energią elektryczną, wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki,
4) ważna Koncesja w zakresie dystrybucji energii elektrycznej, wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, lub (jeżeli Wykonawca nie jest właścicielem sieci dystrybucyjnej) – Oświadczenia (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 10 do SWZ) o posiadaniu ważnej Umowy zawartej z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego umożliwiającej świadczenie dystrybucji energii elektrycznej na obszarze, na którym znajdują się punkty poboru wskazane przez Zamawiającego w SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawca na platformie e-Zamówienia wypełnia Formularz ofertowy i określa, czy składa ofertę pojedynczo, czy wspólnie z innymi Wykonawcami. Wykonawca zobowiązany jest do zweryfikowania poprawności danych automatycznie pobranych przez system z jego konta i uzupełnienia pozostałych informacji dotyczących Wykonawców.2. Zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia, albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokument ustanawiający Pełnomocnika (oryginał w postaci elektronicznej albo cyfrowa kopia) powinien być podpisany przez uprawnionych przedstawicieli wszystkich Wykonawców. Wypełniając Formularz ofertowy na platformie e-Zamówienia, Wykonawca wskazuje, który z Wykonawców jest pełnomocnikiem (liderem Konsorcjum).
3. Umocowanie do złożenia oferty przez wspólnika w spółce cywilnej może również wynikać z załączonego do oferty: oryginału umowy lub oryginału uchwały wspólników sporządzonej w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub cyfrowej kopii tych dokumentów poświadczonej przez wszystkich wspólników uprawnionych do reprezentowania spółki.
4. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ocena warunków określonych w rozdz. VI ust. 1 pkt 1 i 2 SWZ będzie dokonana łącznie w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie, o którym mowa w rozdz. VIII ust. 1 pkt 1 SWZ, i dokumenty, o których mowa w rozdz. VIII ust. 1 pkt 2 SWZ, mogą być złożone wspólnie przez wszystkich Wykonawców, przez Pełnomocnika ustanowionego zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp, albo odrębnie przez każdego z Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6. Oświadczenia, o których mowa w rozdz. VIII ust. 2 SWZ, składane są odrębnie przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
7. W odniesieniu do warunku dotyczącego doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi do realizacji, których te zdolności są wymagane.
8. W przypadku, o którym mowa w ust. 6, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp,
z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
9. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia, została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Szczegółowy opis procedury zmiany wysokości wynagrodzenia zawartow § 10 Projektowanych postanowień umowy w sprawie zamówienia, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy (zarówno dla części I i II).
- ust. 1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w przypadku zmiany taryf dotyczących usługi dystrybucji zatwierdzonych przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki lub innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa wpływających na zmianę wysokości ceny energii elektrycznej.
- ust. 4. Niezależnie od zmian określonych w ust. 1 każda ze Stron jest uprawniona do żądania zmiany wysokości wynagrodzenia określonego w § 5 ust. 1 Umowy, w przypadku gdy średnia cena sprzedaży energii elektrycznej na rynku konkurencyjnym za ostatni kwartał poprzedzający dzień, w którym zostanie zgłoszona potrzeba zmiany, ogłoszona przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 18a Ustawy, ulegnie zmianie w stosunku do średniej ceny sprzedaży energii elektrycznej na rynku konkurencyjnym, ogłoszonej przez Prezesa URE i aktualnej na dzień zawarcia Umowy. W takim przypadku cena jednostkowa netto za jedną kWh określona w umowie zostanie obniżona lub podwyższona o procentową wartość tej zmiany.
- ust. 5. Przez zmianę ceny sprzedaży energii elektrycznej na rynku konkurencyjnym rozumie się wzrost ceny, jak i jej obniżenie, względem ceny ogłoszonej przez Prezesa URE i aktualnej na dzień zawarcia Umowy. Cena energii elektrycznej po wprowadzeniu waloryzacji nie może przekroczyć maksymalnych kwot wynikających z obowiązujących przepisów.