BZP: Dostawa paliw w formie bezgotówkowych transakcji dla Gminy Zakroczym w 2026 roku
24.11.2025
2025/BZP 00552385/01
Gmina Zakroczym
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Dostawa paliw w formie bezgotówkowych transakcji dla Gminy Zakroczym w 2026 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Zakroczym
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013270399
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Warszawska 7
1.4.2.) Miejscowość: Zakroczym
1.4.3.) Kod pocztowy: 05-170
1.4.4.) Województwo: mazowieckie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: edyta.kaczynska@zakroczym.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://zakroczym.pl/
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00552385
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-11-24
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00540281
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup oleju napędowego ON, benzyny bezołowiowej Pb95 i płynu AdBlue przy użyciu kart paliwowych na stacjach paliw Wykonawcy oraz zapewnienie zbiorczego rozliczenia zakupionych paliw w 2026 r. dla Gminy Zakroczym.
2. Zamawiający posiada pojazdy osobowe, pojazdy strażackie, autobusy oraz sprzęt. Zamawiający przed podpisaniem umowy przekaże Wykonawcy wykaz kart. Zamawiający korzystać będzie z 20 kart paliwowych – 16 kart wystawionych na numery rejestracyjne i 4 kart na okaziciela. Ilość pojazdów/kart może ulec zmianie w trakcie realizacji umowy, wówczas Zamawiający, w przypadku zwiększenia liczby pojazdów złoży zamówienie na dodatkowe karty.
3. Zamawiający w okresie 01.11.2023 r. – 31.10.2024 r. zużył 37 440 litrów paliwa, w okresie 01.11.2024 r. – 31.10.2025 r. zużył 36 000 litrów paliwa.
4. Zamawiający na podstawie danych, o których mowa w ust. 3 oraz zmian ilości pojazdów przyjmuje jako przewidywane zapotrzebowanie w 2026 r.:
1) olej napędowy ON: 36 500 litrów,
2) benzyna bezołowiowa Pb95: 8 000 litrów,
3) płyn AdBlue: 2 000 litrów.
5. Rzeczywista ilość zakupionych paliw będzie uzależniona od aktualnych potrzeb Zamawiającego. Zamawiający zastrzega, iż ostateczna wielkość zapotrzebowania na paliwo zależy w dużej mierze od czynników nieprzewidywalnych (m.in. dotyczących liczby interwencji strażackich lub ograniczonego kursowania autokarów szkolnych w okresach ustawowego ograniczenia działania szkół), w związku z czym Zamawiający nie może określić dokładnego zapotrzebowania na paliwo.
6. Szacowane zapotrzebowanie ustalono na podstawie dostaw w ciągu ubiegłych 12 miesięcy z uwzględnieniem zmian ilości i ma charakter orientacyjny, służący do porównania ofert. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia łącznej ilości zakupionych paliw do ilości odpowiadającej rzeczywistemu zapotrzebowaniu niezależnie od szacowanej prognozy. Zamawiający przewiduje zmianę w zakresie do ± 30% względem szacunkowych ilości. Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie w stosunku do Zamawiającego z tytułu braku zakupu przewidywanych litrów paliwa. Zamawiający dokona płatności za faktycznie zakupione ilości. W przypadku zwiększenia ilości nabywanego przez Zamawiającego paliwa dostawy będą realizowane po cenach określonych w Umowie oraz w ofercie Wykonawcy.
7. Wykonawca nieodpłatnie dostarczy karty paliwowe służące do bezgotówkowego zakupu paliw dla każdego z pojazdów Zamawiającego oraz karty dedykowane dla kanistrów/sprzętu (na okaziciela). Na wniosek Zamawiającego Wykonawca wyda dodatkowe karty w trakcie realizacji umowy. Zamawiający dopuszcza możliwość autoryzowania kart paliwowych posiadanych przez Zamawiającego.
8. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu komplet kart paliwowych przeznaczonych do rejestrowania transakcji Zamawiającego i kodów PIN, najpóźniej w dniu 29.12.2025 r.
9. Karty zamawiane w okresie realizacji umowy będą doręczane w terminie 10 dni od dnia złożenia zamówienia. Zamawiający dopuszcza składanie zamówień za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej Wykonawcy.
10. Zamawiający dopuszcza zakup paliw do przenośnych zbiorników zewnętrznych (kanistrów), na potrzeby urządzeń i sprzętu technicznego.
11. Po każdym tankowaniu użytkownik karty otrzyma potwierdzenie realizacji transakcji w postaci kwitu WZ lub wydruku z terminala.
12. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia określają Projektowane postanowienia umowy, stanowiące Załącznik nr 1 do SWZ.
13. Jakość dostarczanych paliw musi spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 26 czerwca 2024 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1018 z późn. zm.), w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 26 czerwca 2024 r. w sprawie metod badania jakości paliw ciekłych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1058 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw (Dz.U. z 2025 r. poz. 1529) a także norm PN-EN 590:2022-08 dla olejów napędowych i PN-EN 228+A1:2017-06 dla benzyn bezołowiowych.
14. Wykonawca musi dysponować co najmniej jedną całodobową stacją paliw, prowadzącą stałą sprzedaż oleju napędowego, benzyny bezołowiowej Pb95 i AdBlue, zlokalizowaną w odległości drogowej do 7 km od siedziby Zamawiającego.
15. Stacje paliw Wykonawcy muszą spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 24 lipca 2023 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, bazy i stacje gazu płynnego, rurociągi przesyłowe dalekosiężne służące do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (Dz.U. z 2023 r. poz. 1707).
16. Wykonawca zobowiązuje się do rejestrowania dla każdej transakcji co najmniej: daty i godziny zakupu, ilości i rodzaju pobranego paliwa, ceny jednostkowej brutto, numeru rejestracyjnego tankowanego pojazdu (nie dotyczy kanistrów).
17. Wykonawca będzie wystawiał Zamawiającemu zbiorcze faktury w dwóch okresach rozliczeniowych miesięcznie, za transakcje dokonane w danym okresie rozliczeniowym. Zamawiający będzie regulował należności w terminie 21 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury VAT, na rachunek bankowy wskazany na fakturze.
18. Faktura będzie zawierała listę transakcji z wyszczególnieniem danych określonych w pkt 15 oraz rozliczeniem udzielonego rabatu, jeśli Wykonawca udzielił rabatu. Zamawiający dopuszcza dołączenie do faktury specyfikacji zawierającej wymagane dane.
19. Zamawiający wymaga, aby każda karta była zabezpieczona kodem PIN.
20. Wykonawca zapewnia sprzedaż paliw przez cały okres obowiązywania umowy, w sposób ciągły, w systemie całodobowym.
21. Za wykonywane dostawy Wykonawcy będzie przysługiwało wynagrodzenie odpowiadające iloczynowi ilości faktycznie kupionego paliwa i ceny jednostkowej brutto obwiązującej na stacji paliw w chwili dokonania transakcji, pomniejszonej o rabat (jeśli dotyczy).
22. Wykonawca może zaoferować stały rabat wyrażony w PLN naliczany od ceny jednostkowej brutto każdego litra. Wysokość rabatu pozostanie niezmienna w całym okresie obowiązywania umowy.
23. Przed podpisaniem umowy Wykonawca przedstawi wykaz posiadanych w Polsce stacji paliw, czynnych całodobowo, we wszystkie dni tygodnia oraz święta, umożliwiających dokonywanie transakcji przy użyciu kart paliwowych.
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup oleju napędowego ON, benzyny bezołowiowej Pb95 i płynu AdBlue przy użyciu kart paliwowych na stacjach paliw Wykonawcy oraz zapewnienie zbiorczego rozliczenia zakupionych paliw w 2026 r. dla Gminy Zakroczym.
2. Zamawiający posiada pojazdy osobowe, pojazdy strażackie, autobusy oraz sprzęt. Zamawiający przed podpisaniem umowy przekaże Wykonawcy wykaz kart. Zamawiający korzystać będzie z 20 kart paliwowych – 16 kart wystawionych na numery rejestracyjne i 4 kart na okaziciela. Ilość pojazdów/kart może ulec zmianie w trakcie realizacji umowy, wówczas Zamawiający, w przypadku zwiększenia liczby pojazdów złoży zamówienie na dodatkowe karty.
3. Zamawiający w okresie 01.11.2023 r. – 31.10.2024 r. zużył 37 440 litrów paliwa, w okresie 01.11.2024 r. – 31.10.2025 r. zużył 36 000 litrów paliwa.
4. Zamawiający na podstawie danych, o których mowa w ust. 3 oraz zmian ilości pojazdów przyjmuje jako przewidywane zapotrzebowanie w 2026 r.:
1) olej napędowy ON: 36 500 litrów,
2) benzyna bezołowiowa Pb95: 8 000 litrów,
3) płyn AdBlue: 2 000 litrów.
5. Rzeczywista ilość zakupionych paliw będzie uzależniona od aktualnych potrzeb Zamawiającego. Zamawiający zastrzega, iż ostateczna wielkość zapotrzebowania na paliwo zależy w dużej mierze od czynników nieprzewidywalnych (m.in. dotyczących liczby interwencji strażackich lub ograniczonego kursowania autokarów szkolnych w okresach ustawowego ograniczenia działania szkół), w związku z czym Zamawiający nie może określić dokładnego zapotrzebowania na paliwo.
6. Szacowane zapotrzebowanie ustalono na podstawie dostaw w ciągu ubiegłych 12 miesięcy z uwzględnieniem zmian ilości i ma charakter orientacyjny, służący do porównania ofert. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia łącznej ilości zakupionych paliw do ilości odpowiadającej rzeczywistemu zapotrzebowaniu niezależnie od szacowanej prognozy. Zamawiający przewiduje zmianę w zakresie do ± 30% względem szacunkowych ilości. Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie w stosunku do Zamawiającego z tytułu braku zakupu przewidywanych litrów paliwa. Zamawiający dokona płatności za faktycznie zakupione ilości. W przypadku zwiększenia ilości nabywanego przez Zamawiającego paliwa dostawy będą realizowane po cenach określonych w Umowie oraz w ofercie Wykonawcy.
7. Wykonawca nieodpłatnie dostarczy karty paliwowe służące do bezgotówkowego zakupu paliw dla każdego z pojazdów Zamawiającego oraz karty dedykowane dla kanistrów/sprzętu (na okaziciela). Na wniosek Zamawiającego Wykonawca wyda dodatkowe karty w trakcie realizacji umowy. Zamawiający dopuszcza możliwość autoryzowania kart paliwowych posiadanych przez Zamawiającego.
8. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu komplet kart paliwowych przeznaczonych do rejestrowania transakcji Zamawiającego i kodów PIN, najpóźniej w dniu 29.12.2025 r.
9. Karty zamawiane w okresie realizacji umowy będą doręczane w terminie 10 dni od dnia złożenia zamówienia. Zamawiający dopuszcza składanie zamówień za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej Wykonawcy.
10. Zamawiający dopuszcza zakup paliw do przenośnych zbiorników zewnętrznych (kanistrów), na potrzeby urządzeń i sprzętu technicznego.
11. Po każdym tankowaniu użytkownik karty otrzyma potwierdzenie realizacji transakcji w postaci kwitu WZ lub wydruku z terminala.
12. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia określają Projektowane postanowienia umowy, stanowiące Załącznik nr 1 do SWZ.
13. Jakość dostarczanych paliw musi spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 26 czerwca 2024 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1018 z późn. zm.), w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 26 czerwca 2024 r. w sprawie metod badania jakości paliw ciekłych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1058 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw (Dz.U. z 2025 r. poz. 1529) a także norm PN-EN 590:2022-08 dla olejów napędowych i PN-EN 228+A1:2017-06 dla benzyn bezołowiowych.
14. Wykonawca musi dysponować co najmniej jedną całodobową stacją paliw, prowadzącą stałą sprzedaż oleju napędowego, benzyny bezołowiowej Pb95 i AdBlue, zlokalizowaną w odległości drogowej do 7 km od siedziby Zamawiającego.
15. Stacje paliw Wykonawcy muszą spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 24 lipca 2023 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, bazy i stacje gazu płynnego, rurociągi przesyłowe dalekosiężne służące do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (Dz.U. z 2023 r. poz. 1707).
16. Wykonawca zobowiązuje się do rejestrowania dla każdej transakcji co najmniej: daty i godziny zakupu, ilości i rodzaju pobranego paliwa, ceny jednostkowej brutto, numeru rejestracyjnego tankowanego pojazdu (nie dotyczy kanistrów).
17. Wykonawca będzie wystawiał Zamawiającemu zbiorcze faktury w dwóch okresach rozliczeniowych miesięcznie, za transakcje dokonane w danym okresie rozliczeniowym. Zamawiający będzie regulował należności w terminie 21 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury VAT, na rachunek bankowy wskazany na fakturze.
18. Faktura będzie zawierała listę transakcji z wyszczególnieniem danych określonych w pkt 15 oraz rozliczeniem udzielonego rabatu, jeśli Wykonawca udzielił rabatu. Zamawiający dopuszcza dołączenie do faktury specyfikacji zawierającej wymagane dane.
19. Zamawiający wymaga, aby każda karta była zabezpieczona kodem PIN.
20. Wykonawca zapewnia sprzedaż paliw przez cały okres obowiązywania umowy, w sposób ciągły, w systemie całodobowym, zgodnie z zapisami wzoru umowy (Załącznik nr 1).
21. Za wykonywane dostawy Wykonawcy będzie przysługiwało wynagrodzenie odpowiadające iloczynowi ilości faktycznie kupionego paliwa i ceny jednostkowej brutto obwiązującej na stacji paliw w chwili dokonania transakcji, pomniejszonej o rabat (jeśli dotyczy).
22. Wykonawca może zaoferować stały rabat wyrażony w PLN naliczany od ceny jednostkowej brutto każdego litra. Wysokość rabatu pozostanie niezmienna w całym okresie obowiązywania umowy.
23. Przed podpisaniem umowy Wykonawca przedstawi wykaz posiadanych w Polsce stacji paliw, czynnych całodobowo, we wszystkie dni tygodnia oraz święta, umożliwiających dokonywanie transakcji przy użyciu kart paliwowych.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.9. Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji Przed zmianą:
1) Przedmiotem prawa opcji jest zakup oleju napędowego ON, benzyny bezołowiowej Pb95 i płynu AdBlue przy użyciu kart paliwowych na stacjach paliw Wykonawcy oraz zapewnienie zbiorczego rozliczenia zakupionych paliw w 2026 roku dla Gminy Zakroczym.
2) Zamawiający przewidział udzielenie opcji w ogłoszeniu o zamówieniu, a jego maksymalna wartość została uwzględniona przy obliczaniu wartości zamówienia podstawowego.
3) Korzystanie z opcji będzie polegało na zwiększeniu łącznej ilości zakupionego oleju napędowego ON, benzyny bezołowiowej Pb95 i płynu AdBlue przy użyciu kart paliwowych na stacjach paliw Wykonawcy, w ilości odpowiadającej rzeczywistemu zapotrzebowaniu Zamawiającego niezależnie od szacowanej prognozy. Zamawiający przewiduje zwiększenie w zakresie do 30% względem szacunkowych ilości.
4) Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie w stosunku do Zamawiającego z tytułu braku zakupu przewidywanej ilości. Zamawiający dokona płatności za faktycznie zakupione ilości. W przypadku zwiększenia ilości nabywanej przez Zamawiającego dostawy będą realizowane po cenach określonych w Umowie oraz ofercie Wykonawcy.
5) Uprawnienie Zamawiającego do skorzystania z opcji może być wykonywane wielokrotnie, aż do osiągnięcia wysokości 30 % wartości wynagrodzenia zamówienia podstawowego.
6) Zamawiający ma prawo skorzystać z prawa opcji w okresie obowiązywania umowy podstawowej.
7) Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z opcji pod warunkiem wyczerpania środków finansowych wynikających z umowy zamówienia podstawowego i uzyskania dodatkowych środków przeznaczonych na sfinansowanie zamówienia opcjonalnego.
8) Opcja będzie wykonywana na warunkach określonych w zawartej umowie dla zamówienia podstawowego, w tym tych dotyczących wynagrodzenia, z uwzględnieniem zapisów o dopuszczalnych zmianach umowy.
9) Standard wykonywania opcji nie może być gorszy niż zamówienia podstawowego.
10) Opcja może nastąpić poprzez złożenie Wykonawcy przez Zamawiającego jednostronnego oświadczenia – zamówienia w formie pisemnej i nie będzie wymagać zmian Umowy. Wykonawca, po otrzymaniu oświadczenia o opcji nie może odmówić jej realizacji. Odmowa będzie traktowana jako niewywiązanie się Wykonawcy z zobowiązań umowy i będzie grozić odpowiedzialnością z tytułu niewykonania Umowy.
11) W odniesieniu do zamówień dokonywanych w ramach opcji obowiązują Wykonawcę wszystkie jego zobowiązania określone w umowie zamówienia podstawowego.
12) Zamówienie realizowane w ramach opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, nieskorzystanie przez Zamawiającego z opcji nie rodzi po stronie Wykonawcy żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego.
Po zmianie:
1) Przedmiotem prawa opcji jest zakup oleju napędowego ON, benzyny bezołowiowej Pb95 i płynu AdBlue przy użyciu kart paliwowych na stacjach paliw Wykonawcy oraz zapewnienie zbiorczego rozliczenia zakupionych paliw w 2026 roku dla Gminy Zakroczym.
2) Zamawiający przewidział udzielenie opcji w ogłoszeniu o zamówieniu, a jego maksymalna wartość została uwzględniona przy obliczaniu wartości zamówienia podstawowego.
3) Korzystanie z opcji będzie polegało na zwiększeniu łącznej ilości zakupionego oleju napędowego ON, benzyny bezołowiowej Pb95 i płynu AdBlue przy użyciu kart paliwowych na stacjach paliw Wykonawcy, w ilości odpowiadającej rzeczywistemu zapotrzebowaniu Zamawiającego niezależnie od szacowanej prognozy. Zamawiający przewiduje zwiększenie w zakresie do 30% względem szacunkowych ilości.
4) Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie w stosunku do Zamawiającego z tytułu braku zakupu przewidywanej ilości. Zamawiający dokona płatności za faktycznie zakupione ilości. Cena jaką Zamawiający zapłaci za każdy zakup będzie ustalana w oparciu o ilość faktycznie pobranych paliw oraz jednostkową cenę brutto wskazaną na dystrybutorze w chwili zakupu pomniejszoną o rabat (jeśli dotyczy).
5) Uprawnienie Zamawiającego do skorzystania z opcji może być wykonywane wielokrotnie, aż do osiągnięcia wysokości 30 % wartości wynagrodzenia zamówienia podstawowego.
6) Zamawiający ma prawo skorzystać z prawa opcji w okresie obowiązywania umowy podstawowej.
7) Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z opcji pod warunkiem wyczerpania środków finansowych wynikających z umowy zamówienia podstawowego i uzyskania dodatkowych środków przeznaczonych na sfinansowanie zamówienia opcjonalnego.
8) Opcja będzie wykonywana na warunkach określonych w zawartej umowie dla zamówienia podstawowego, w tym tych dotyczących wynagrodzenia, z uwzględnieniem zapisów o dopuszczalnych zmianach umowy.
9) Standard wykonywania opcji nie może być gorszy niż zamówienia podstawowego.
10) Opcja może nastąpić poprzez złożenie Wykonawcy przez Zamawiającego jednostronnego oświadczenia – zamówienia w formie pisemnej i nie będzie wymagać zmian Umowy. Wykonawca, po otrzymaniu oświadczenia o opcji nie może odmówić jej realizacji. Odmowa będzie traktowana jako niewywiązanie się Wykonawcy z zobowiązań umowy i będzie grozić odpowiedzialnością z tytułu niewykonania Umowy.
11) W odniesieniu do zamówień dokonywanych w ramach opcji obowiązują Wykonawcę wszystkie jego zobowiązania określone w umowie zamówienia podstawowego.
12) Zamówienie realizowane w ramach opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, nieskorzystanie przez Zamawiającego z opcji nie rodzi po stronie Wykonawcy żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego.