BZP: Dostawa fabrycznie nowego jednokomorowego, trzyosiowego samochodu z silnikiem o zapłonie samoczynnym do wywozu stałych odpadów komunalnych
26.11.2025
2025/BZP 00558652/01
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Suwałkach Sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa fabrycznie nowego jednokomorowego, trzyosiowego samochodu z silnikiem o zapłonie samoczynnym do wywozu stałych odpadów komunalnych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Suwałkach Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000151868
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sejneńska, 82
1.5.2.) Miejscowość: Suwałki
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-400
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@pgk.suwalki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pgk.suwalki.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samorządowy zakład budżetowy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa fabrycznie nowego jednokomorowego, trzyosiowego samochodu z silnikiem o zapłonie samoczynnym do wywozu stałych odpadów komunalnych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b2e20151-30f2-4a32-846a-e97464e02563
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00558652
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00079991/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Dostawa fabrycznie nowego jednokomorowego, trzyosiowego samochodu z silnikiem o zapłonie samoczynnym do wywozu stałych odpadów komunalnych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b2e20151-30f2-4a32-846a-e97464e025633.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu odbywa się wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem portalu eZamówienia -poprzez stronę internetową postępowania https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b2e20151-30f2-4a32-846a-e97464e02563
1) zakładka „Formularze" lub poczty elektronicznej marekw2@vp.pl
2) Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3) Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami: Marek Wrona, e-mail: marekw2@vp.pl
4) Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk Przeglądaj postępowania / konkursy").Identyfikator (ID) postępowania na Platformie eZamówienia: ocds-148610-b2e20151-30f2-4a32-846a-e97464e02563
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca" na Platformie e-Zamówienia.
2) Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 30.12.2020 r. w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia R.M. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy PZP, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
3) Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa R.M. w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a. w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia R.M. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
b. jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji").
4) Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z 16.04.1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Tajemnica przedsiębiorstwa".
5) W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą PZP lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem Wykonawcy/ Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
6) Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji" w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy" na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji" służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
7) Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja".
8) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji" wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
9) W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem".
10) Zamawiający nie przewiduje zaistnienia jednej z sytuacji określonych w art. 65 ust. 1, art. 66 i art. 69, wobec czego nie dopuszcza komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): W dokumentach zamówienia
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): W dokumentach zamówienia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-6/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa fabrycznie nowego jednokomorowego, trzyosiowego samochodu z silnikiem o zapłonie samoczynnym do wywozu stałych odpadów komunalnych
Podwozie fabrycznie nowe rok produkcji – 2026 rok
Podwozie o dopuszczalnej masie całkowitej 26 t przystosowane do zabudowy śmieciarki do normy 1501-01 2021
Układ napędowy pojazdu 6x2*4 (druga oś napędowa, trzecia skrętna)
Rozstaw osi pojazdu max 3350 mm
Silnik o zapłonie samoczynnym pojemności max 10 000 ccm Moc silnika min 235 kW (320 KM)i momencie obrotowym min 1600 Nm.
Norma emisji spalin EURO 6 w technologii scr (bez egr).
Zabudowa jednokomorowa, fabrycznie nowa – rok produkcji 2026
Sztywna, niepodlegająca odkształceniom skrzynia ładunkowa o gładkiej powierzchni i półokrągłych ścianach
Ściany boczne skrzyni wykonane z jednego elementu stali o grubości min. 4 mm
Dach wykonany ze stali o grubości min. 3 mm
Podłoga skrzyni wykonana ze stali trudnościeralnej HB450 o grubości min. 4 mm.
Skrzynia ładunkowa posiadająca drzwi kontrolne w bocznej ścianie.
Rynna ściekowa pomiędzy skrzynią ładunkową a odwłokiem.
Pojemność skrzyni ładunkowej min 21 m3
Wanna zasypowa odwłoka wykonana z jednego giętego kawałka stali trudnościeralnej odpornej na odkształcenia i ścieranie HB450 o grubości min. 10 mm.
Ściany boczne odwłoka wykonane ze stali trudno ścieralnej typu HB450 o grubości min. 10 mm.
Pojemność wanny załadunkowej min. 2,5 m³
Wykonawca w cenie oferty:
1) dostarczy pojazd będący przedmiotem niniejszego zamówienia do siedziby Zamawiającego zlokalizowanej przy ul. Sejneńskiej 82, 16-400 Suwałki. Dostarczony pojazd musi być gotowy do zarejestrowania i użytkowania, bez żadnych dodatkowych nakładów finansowych i rzeczowych.
2) przeprowadzi szkolenie wyznaczonych pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi pojazdu i zainstalowanych w nim urządzeń (teoretyczne i praktyczne).
4.2.6.) Główny kod CPV: 34144510-6 - Pojazdy do transportu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 84 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi na podwozie i układ napędowy
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi na zabudowę
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 112 Ustawy, dotyczące:1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie ustanowił wymagań w tym zakresie;
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający nie ustanowił wymagań w tym zakresie;
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie ustanowił wymagań w tym zakresie;
4) Zdolności technicznej lub zawodowej.
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie,
a. zrealizował dostawę co najmniej 1 pojazdu do odbioru i transportu odpadów stałych spełniającego wymagania w zakresie zabudowy, określone w opisie przedmiotu zamówienia zawartym w niniejszej specyfikacji w szczególności w sekcji II.
b. posiada serwis:
a) stacjonarny - dla podwozia: w odległości nie większej niż 150 km od siedziby Zamawiającego (Suwałki, ul. Sejneńska 82)
b) mobilny - dla zabudowy
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz wykonanych dostaw Załącznik nr 5 do SWZ oraz dowody (referencje, poświadczenie lub inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz którego dostawa została wykonana) potwierdzające, że dostawy zostały wykonane należycie lub oświadczenie własne wykonawcy w przypadku, gdy z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest wstanie uzyskać dowodów na potwierdzenie, że dostawy zostały wykonane należycie. Jeżeli wykonawca na potwierdzenie, że dostawy zostały wykonane należycie zamiast dowodu będzie przedkładał oświadczenie własne, Zamawiający żąda złożenia krótkiej, zwięzłej pisemnej informacji uzasadniającej obiektywne przyczyny niemożliwości uzyskania poświadczenia. W przypadku gdy dowody, że dostawy zostały wykonane należycie będą budzić wątpliwości lub gdy z dowodu albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający zwróci się bezpośrednio do właściwego podmiotu na rzecz, którego dostawi były lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu.
2) oświadczenie o dysponowaniu serwisem:
a) stacjonarnym - dla podwozia
b) mobilnym - dla zabudowy
W treści oświadczenia Wykonawca zobowiązany jest do podania adresów siedziby serwisów.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Zamawiający działając zgodnie z art. 106 ust. 1 PZP wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych w postaci: karty katalogowej, folderu lub innego dokumentu pozwalającego potwierdzić, że oferowane podwozie i zabudowa spełniają wymagania wskazane w opisie przedmiotu zamówienia.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Karty katalogowe, foldery lub inne dokumenty pozwalające potwierdzić, że oferowane podwozie i zabudowa spełniają wymagania wskazane w opisie przedmiotu zamówienia.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
6) W celu potwierdzenia, że osoba/osoby działające w imieniu Wykonawcy są umocowane do jego reprezentowania, Zamawiający żąda dołączenia do oferty Odpisu lub Informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Oferta nie musi zawierać tych dokumentów w przypadku wskazania przez Wykonawcę, że są one dostępne w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z ww. dokumentów. Dokumenty muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.7) Jeżeli dotyczy - pełnomocnictwo do reprezentowania albo reprezentowania i zawarcia umowy Wykonawców składających ofertę wspólnie; podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy lub mocodawców; Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (t.j. w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictw sporządzonych uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z 14.02.1991 r. Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany niniejszej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Pzp oraz wskazanym poniżej:1) zmiany adresu siedziby Wykonawcy lub adresu dla dokonywania doręczeń - Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Zamawiającego na piśmie o zmianie adresu swojej siedziby. Przy braku takiej informacji wszelkie pisma i przesyłki wysłane na adres Wykonawcy wskazany w niniejszej umowie będą uznawane za skutecznie doręczone z dniem, w którym upłynął termin na odbiór pisma po powtórnym awizo, lub w dniu zwrotu pisma nadawcy,
2) zmiany numeru rachunku bankowego Wykonawcy, o którym mowa w § 3 ust. 10,
3) zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia, w przypadku działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie umowy w określonym pierwotnie terminie, o okres działania siły wyższej oraz potrzebny do usunięcia skutków tego działania. Przez działanie siły wyższej rozumie się wypadek drogowy, kolejowy lub lotniczy, pożar, epidemię oraz wszystkie inne okoliczności powstające na skutek zdarzeń losowych, których przewidzenie jest niemożliwe, zaś skutki mogą mieć bezpośrednie przełożenie na sytuację Stron, pod warunkiem wykazania wpływu tych okoliczności na niezachowanie pierwotnego terminu realizacji umowy,
4) zmiany wartości umowy w przypadku:
a. zmiany stawki i kwoty podatku VAT prowadzącej do zmiany wynagrodzenia brutto określonego w § 3 ust. 1 w przypadku, gdy stawka podatku VAT ulegnie zmianie na mocy powszechnie obowiązujących przepisów,
b. zmniejszenia zakresu przedmiotu Zamówienia, gdy jego wykonanie w pierwotnym zakresie nie leży w interesie publicznym,
c. zaistnienia niemożliwych wcześniej do przewidzenia okoliczności powodujących konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego o wartości nie przekraczającej 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
5) zmian spowodowanych w szczególności następującymi okolicznościami:
a. z uwagi na możliwość osiągnięcia wymaganego efektu poprzez zastosowanie innych rozwiązań technicznych lub materiałowych zwiększających jakość, parametry techniczne lub eksploatacyjne pojazdu, przy zachowaniu poziomu cen zgodnego z ofertą przetargową,
b. pojawienia się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na poniesienie niższych kosztów eksploatacji przedmiotu umowy, lub umożliwiających uzyskanie lepszej jego jakości, przy zachowaniu poziomu cen zgodnego z ofertą przetargową,
c. konieczności zrealizowania umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych niż wskazane w dokumentacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, przy zachowaniu poziomu cen zgodnego z ofertą przetargową,
d. zmiany obowiązujących przepisów.
2. Podstawą wprowadzenia zmian postanowień umowy jest pisemny wniosek Strony umowy lub projekt aneksu wraz z uzasadnieniem. Wniosek lub uzasadnienie do aneksu musi zawierać w szczególności:
1) opis wnioskowanej zmiany,
2) cel zmiany wraz z uzasadnieniem,
3) wskazanie konkretnych zapisów umowy lub Pzp pozwalających na wprowadzenie zmiany.
3. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
4. Powyższe postanowienia stanowią katalog zmian na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia zgody.