BZP: Dostawa samochodów na potrzeby jednostek organizacyjnych Powiatu Łódzkiego Wschodniego
28.11.2025
2025/BZP 00562665/01
POWIAT ŁÓDZKI WSCHODNI
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa samochodów na potrzeby jednostek organizacyjnych Powiatu Łódzkiego Wschodniego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT ŁÓDZKI WSCHODNI
1.3.) Oddział zamawiającego: Powiat Łódzki Wschodni
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472057649
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Henryka Sienkiewicza 3
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 90-113
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: powiat@lodzkiwschodni.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.lodzkiwschodni.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa samochodów na potrzeby jednostek organizacyjnych Powiatu Łódzkiego Wschodniego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f569c0ec-e11a-4b24-91ab-41e1c7798bb1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00562665
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00059223/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Dostawa samochodów na potrzeby jednostek organizacyjnych Powiatu Łódzkiego Wschodniego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f569c0ec-e11a-4b24-91ab-41e1c7798bb13.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a
wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f569c0ec-e11a-4b24-91ab-41e1c7798bb1
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu komunikacja
między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f569c0ec-e11a-4b24-91ab-41e1c7798bb1
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu
„Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
4. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia
określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje
zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
5. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-
Zamówienia) pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f569c0ec-e11a-4b24-91ab-41e1c7798bb1
6. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia
ani logowania do Platformy e-Zamówienia.
7. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy”
na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji”
służących do zadawania pytań dotyczących treści SWZ wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-
Zamówienia.
8. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie
postępowania w zakładce „Komunikacja”.
9. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy
plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
10. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz
informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa § 12 Regulaminu Platformy e-Zamówienia.
11. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia technicznego drogą elektroniczną przez formularz udostępniony na stronie internetowej
htts://ezamowienia.gov.pl w kafelku „Moje zgłoszenia w Centrum pomocy” „Nowe zgłoszenie” lub w kafelku „FAQ” „Nie znalazłem
rozwiązania, chcę zgłosić problem” .
12. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem
Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail:
zamowienia@lodzkiwschodni.pl (nie dotyczy składania ofert).
13. Pozostałe informacje zostały zamieszczone specyfikacji warunków zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Łódzki Wschodni z siedzibą w Łodzi, ul. H. Sienkiewicza 3 tel. 42 633-71-91, fax. 42 632-93-11 e-mail: powiat@lodzkiwschodni.pl;
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod@lodzkiwschodni.pl.;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IRID.BI.272.1.16.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Część 1: Zakup samochodu osobowego typu mikrobus 8+1 przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych dla potrzeb Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Koluszkach, w tym dwie osoby na wózku inwalidzkim.
d) Pojazd musi spełniać warunki techniczne określone w obowiązujących w Polsce przepisach prawnych dla samochodów poruszających się po drogach publicznych oraz warunki określone w przepisach prawnych dla Unii Europejskiej, wymogi dotyczące normy EURO 6 w zakresie emisji spalin. Dostarczony samochód musi posiadać świadectwo homologacji i wymagane dokumenty (kartę pojazdu, instrukcję obsługi w języku polskim, książkę gwarancyjną, zaświadczenie o przeprowadzeniu badań technicznych,) umożliwiające rejestrację pojazdu.
WARUNKI ZAMAWIAJĄCEGO
1. SILNIK
1.1 Wysokoprężny, turbodiesel Min. 1900 cm3
1.2 Moc silnika Min. 140 KM
1.3 Skrzynia biegów Automatyczna
1.4 Emisja zanieczyszczeń (tlenku azotu, tlenku węgla, węglowodorów i cząstek stałych) Spełnianie wymogów normy EURO 6.2
1.5 Układ kierowniczy – wspomagany hydraulicznie. Kolumna kierownicza z regulacją w dwóch płaszczyznach.
2. NADWOZIE
2.1 Pojazd z homologacją do przewozu osób niepełnosprawnych w tym na wózkach Minimum 2 wózki
2.2 Drzwi boczne do przestrzeni pasażerskiej, manualne lub elektryczne
2.3 Tylne drzwi otwierane na boki pod kątem co najmniej 90 stopni. Wyposażone w wycieraczkę, spryskiwacz i ogrzewanie szyby
2.4 Przedział pasażerski – całkowicie przeszklony; Szyby fabrycznie przyciemniane
2.5 Lusterka boczne w kolorze nadwozia, elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane
2.6 Szyby w drzwiach przednich regulowane elektrycznie
2.7 Lakier metalizowany. Spełnianie wymogów normy EURO 6.2
2.8 Widoczność i oświetlenie: światła do jazdy dziennej typu LED, światła przeciwmgłowe z przodu i z tyłu, światło cofania
2.9 Oznakowanie pojazdu symbolem „osoby niepełnosprawne”. Z tyłu i z przodu pojazdu
3 BEZPIECZEŃSTWO
3.1 System blokowania kół podczas hamowania ABS lub równoważny
3.2 System stabilizacji toru jazdy. ESP lub równoważny
3.3 Wspomaganie hamowania awaryjnego
3.4 Układ wspomagający pokonywanie podjazdów
3.5 Poduszki powietrzne kierowcy i dwóch pasażerów
3.6 Hamulce tarczowe na przedniej osi
3.7 Hamulce tarczowe na tylnej osi
3.8 Immobilizer + autoalarm
4 Dane techniczne
4.1 Samochód fabrycznie nowy
4.2 Pojazd z homologacją do przewozu osób niepełnosprawnych
4.3 Pojazd przystosowany do przewozu 2 osób na wózku inwalidzkim. Po złożeniu tylnego fotela/foteli (lub stałe miejsce)
4.4 Ilość miejsc: 8 + 1 (kierowca). W pierwszym rzędzie fotel kierowcy i kanapa 2-osobowa lub dwa indywidualne fotele. W drugim rzędzie kanapa bądź indywidualne fotele umożliwiające swobodny dostęp do trzeciego rzędu. Fotele trzeciego rzędu indywidualne lub indywidualny i kanapa 2-osobowa, z łatwym dostępem dla osób z niepełnosprawnością ruchową i funkcją szybkiego demontażu (zabudowa pojazdu do przewozu 7 osób + 2 osoby niepełnosprawne na wózkach inwalidzkich).
5 WYPOSAŻENIE WNĘTRZA POJAZDU
5.1 Kierownica skórzana wielofunkcyjna
5.2 Czujnik niezapiętych pasów bezpieczeństwa
5.3 Przednie i tylne czujniki parkowania
5.4 Kamera cofania lub kamera 360°
5.5 Czujnik deszczu
5.6 Czujnik zmierzchu
5.7 Czujnik monitorowania ciśnienia w oponach
5.8 System monitorowania martwego pola
5.9 Lusterko wsteczne
5.10 Podłoga pokryta wykładziną wodoodporną, łatwo zmywalną, antypoślizgową.
5.11 Antypoślizgowe progi przy stopniach wejściowych
5.12 Ściany boczne pokryte tapicerką
5.13 Tapicerka materiałowa w ciemnym kolorze, odporna na zabrudzenia i zużycie
5.14 Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem
5.15 Tempomat
5.16 Oświetlenie wewnątrz kabiny kierowcy oraz oświetlenie dachowe w przedziale pasażerskim
5.17 Wszystkie fotele wyposażone w 3 punktowe pasy bezwładnościowe
5.18 Wszystkie fotele wyposażone w zagłówki z regulacją wysokości
5.19 Fotel kierowcy z podłokietnikiem
5.20 Podgrzewany fotel kierowcy
5.21 Klimatyzacja dwustrefowa manualna lub automatyczna– przednia i tylna część
5.22 System start/stop
5.23 Radioodtwarzacz fabryczny z Bluetooth oraz nawigacją.
5.24 Gniazdko z zasilaniem 12V
5.25 Fartuchy przeciwbłotne / chlapacze
5.26 Dwa kluczyki: 1 zwykły + 1 ze zdalnym sterowaniem lub 2 ze zdalnym sterowaniem
6 Dwa miejsca dla osób niepełnosprawnych
6.1 Pojazd wyposażony w aluminiowe szyny najazdowe z powierzchnią antypoślizgową do wózka inwalidzkiego wraz z mocowaniem lub rampa umożliwiająca wprowadzenie wózka z powierzchnią antypoślizgową
6.2 Miejsce umożliwiające przewóz 2 osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich, po łatwym złożeniu tylnego fotela/foteli (lub stałe miejsce, bez konieczności składania foteli) z atestowanym mocowaniem wózka
6.3 Pasy zabezpieczający osoby niepełnosprawne na wózkach
6.4 Wysuwany automatycznie i podświetlany stopień umożliwiający wejście i wyjście z pojazdu osobom o ograniczonej sprawności ruchowej
7 Warunki gwarancji
7.1 Gwarancja mechaniczna Min. 2 lata lub 100 tyś.km
7.2 Gwarancja na powłokę lakierniczą Min. 2 lata lub 100 tyś.km
7.3 Gwarancja na perforację nadwozia Min. 10 lat
8 Wymagania dodatkowe
8.1 Ogumienie: założone opony letnie na felgach aluminiowych lub stalowych wraz z kołpakami, dodatkowo komplet opon zimowych na felgach stalowych
8.2 Pełnowymiarowe koło zapasowe
8.3 Pozostałe akcesoria: 2 apteczki, gaśnica, trójkąt ostrzegawczy, podnośnik, klucz do demontażu kół
8.4 Instrukcja obsługi i karta gwarancyjna w języku polskim
8.5 Dokumentacja umożliwiająca pierwszą rejestrację pojazdu, świadectwo homologacji pojazdu i świadectwo homologacji przystosowania pojazdu 9-cio osobowego do przewozu osób niepełnosprawnych
8.6 Przeglądy gwarancyjne użytkowania pojazdu wg zaleceń producenta
8.7 Odległość serwisu gwarancyjnego maksymalnie 50 km od siedziby Zamawiającego
4.2.6.) Główny kod CPV: 34114300-2 - Pojazdy opieki socjalnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
34115200-8 - Pojazdy silnikowe do transportu mniej niż 10 osób
34114400-3 - Minibusy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 65 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska największą liczbę punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielenia gwarancji jakości na silnik i podzespoły oraz usterki mechaniczne i elektryczne
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na powłokę lakierniczą
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na perforację korozyjną nadwozia
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2: Zakup samochodu osobowego 8+1 przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych w tym dwie na wózku inwalidzkich dla potrzeb Dziennego Domu Pomocy.
c) Pojazd musi spełniać warunki techniczne określone w obowiązujących w Polsce przepisach prawnych dla samochodów poruszających się po drogach publicznych oraz warunki określone w przepisach prawnych dla Unii Europejskiej, wymogi dotyczące normy EURO 6 w zakresie emisji spalin. Dostarczony samochód musi posiadać świadectwo homologacji i wymagane dokumenty (kartę pojazdu, instrukcję obsługi w języku polskim, książkę gwarancyjną, zaświadczenie o przeprowadzeniu badań technicznych,) umożliwiające rejestrację pojazdu.
WARUNKI ZAMAWIAJĄCEGO
1. SILNIK
1.1 Wysokoprężny, turbodiesel Min. 1900 cm3
1.2 Moc silnika Min. 140 KM
1.3 Skrzynia biegów Automatyczna
1.4 Emisja zanieczyszczeń (tlenku azotu, tlenku węgla, węglowodorów i cząstek stałych) Spełnianie wymogów normy EURO 6.2
1.5 Układ kierowniczy – wspomagany hydraulicznie. Kolumna kierownicza z regulacją w dwóch płaszczyznach.
2. NADWOZIE
2.1 Pojazd z homologacją do przewozu osób niepełnosprawnych w tym na wózkach Minimum 2 wózki
2.2 Drzwi boczne do przestrzeni pasażerskiej, manualne lub elektryczne
2.3 Tylne drzwi otwierane na boki pod kątem co najmniej 90 stopni. Wyposażone w wycieraczkę, spryskiwacz i ogrzewanie szyby
2.4 Przedział pasażerski – całkowicie przeszklony; Szyby fabrycznie przyciemniane
2.5 Lusterka boczne w kolorze nadwozia, elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane
2.6 Szyby w drzwiach przednich regulowane elektrycznie
2.7 Lakier metalizowany. Spełnianie wymogów normy EURO 6.2
2.8 Widoczność i oświetlenie: światła do jazdy dziennej typu LED, światła przeciwmgłowe z przodu i z tyłu, światło cofania
2.9 Oznakowanie pojazdu symbolem „osoby niepełnosprawne”. Z tyłu i z przodu pojazdu
3 BEZPIECZEŃSTWO
3.1 System blokowania kół podczas hamowania ABS lub równoważny
3.2 System stabilizacji toru jazdy. ESP lub równoważny
3.3 Wspomaganie hamowania awaryjnego
3.4 Układ wspomagający pokonywanie podjazdów
3.5 Poduszki powietrzne kierowcy i dwóch pasażerów
3.6 Hamulce tarczowe na przedniej osi
3.7 Hamulce tarczowe na tylnej osi
3.8 Immobilizer + autoalarm
4 Dane techniczne
4.1 Samochód fabrycznie nowy
4.2 Pojazd z homologacją do przewozu osób niepełnosprawnych
4.3 Pojazd przystosowany do przewozu 2 osób na wózku inwalidzkim. Po złożeniu tylnego fotela/foteli (lub stałe miejsce)
4.4 Ilość miejsc: 8 + 1 (kierowca). W pierwszym rzędzie fotel kierowcy i kanapa 2-osobowa lub dwa indywidualne fotele. W drugim rzędzie kanapa bądź indywidualne fotele umożliwiające swobodny dostęp do trzeciego rzędu. Fotele trzeciego rzędu indywidualne lub indywidualny i kanapa 2-osobowa, z łatwym dostępem dla osób z niepełnosprawnością ruchową i funkcją szybkiego demontażu (zabudowa pojazdu do przewozu 7 osób + 2 osoby niepełnosprawne na wózkach inwalidzkich).
5 WYPOSAŻENIE WNĘTRZA POJAZDU
5.1 Kierownica skórzana wielofunkcyjna
5.2 Czujnik niezapiętych pasów bezpieczeństwa
5.3 Przednie i tylne czujniki parkowania
5.4 Kamera cofania lub kamera 360°
5.5 Czujnik deszczu
5.6 Czujnik zmierzchu
5.7 Czujnik monitorowania ciśnienia w oponach
5.8 System monitorowania martwego pola
5.9 Lusterko wsteczne
5.10 Podłoga pokryta wykładziną wodoodporną, łatwo zmywalną, antypoślizgową.
5.11 Antypoślizgowe progi przy stopniach wejściowych
5.12 Ściany boczne pokryte tapicerką
5.13 Tapicerka materiałowa w ciemnym kolorze, odporna na zabrudzenia i zużycie
5.14 Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem
5.15 Tempomat
5.16 Oświetlenie wewnątrz kabiny kierowcy oraz oświetlenie dachowe w przedziale pasażerskim
5.17 Wszystkie fotele wyposażone w 3 punktowe pasy bezwładnościowe
5.18 Wszystkie fotele wyposażone w zagłówki z regulacją wysokości
5.19 Fotel kierowcy z podłokietnikiem
5.20 Podgrzewany fotel kierowcy
5.21 Klimatyzacja dwustrefowa manualna lub automatyczna– przednia i tylna część
5.22 System start/stop
5.23 Radioodtwarzacz fabryczny z Bluetooth oraz nawigacją.
5.24 Gniazdko z zasilaniem 12V
5.25 Fartuchy przeciwbłotne / chlapacze
5.26 Dwa kluczyki: 1 zwykły + 1 ze zdalnym sterowaniem lub 2 ze zdalnym sterowaniem
6 Dwa miejsca dla osób niepełnosprawnych
6.1 Pojazd wyposażony w aluminiowe szyny najazdowe z powierzchnią antypoślizgową do wózka inwalidzkiego wraz z mocowaniem lub rampa umożliwiająca wprowadzenie wózka z powierzchnią antypoślizgową
6.2 Miejsce umożliwiające przewóz 2 osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich, po łatwym złożeniu tylnego fotela/foteli (lub stałe miejsce, bez konieczności składania foteli) z atestowanym mocowaniem wózka
6.3 Pasy zabezpieczający osoby niepełnosprawne na wózkach
6.4 Wysuwany automatycznie i podświetlany stopień umożliwiający wejście i wyjście z pojazdu osobom o ograniczonej sprawności ruchowej
7 Warunki gwarancji
7.1 Gwarancja mechaniczna Min. 2 lata lub 100 tyś.km
7.2 Gwarancja na powłokę lakierniczą Min. 2 lata lub 100 tyś.km
7.3 Gwarancja na perforację nadwozia Min. 10 lat
8 Wymagania dodatkowe
8.1 Ogumienie: założone opony letnie na felgach aluminiowych lub stalowych wraz z kołpakami, dodatkowo komplet opon zimowych na felgach stalowych
8.2 Pełnowymiarowe koło zapasowe
8.3 Pozostałe akcesoria: 2 apteczki, gaśnica, trójkąt ostrzegawczy, podnośnik, klucz do demontażu kół
8.4 Instrukcja obsługi i karta gwarancyjna w języku polskim
8.5 Dokumentacja umożliwiająca pierwszą rejestrację pojazdu, świadectwo homologacji pojazdu i świadectwo homologacji przystosowania pojazdu 9-cio osobowego do przewozu osób niepełnosprawnych
8.6 Przeglądy gwarancyjne użytkowania pojazdu wg zaleceń producenta
8.7 Odległość serwisu gwarancyjnego maksymalnie 50 km od siedziby Zamawiającego
34114300-2 – Pojazdy opieki socjalnej;
34115200-8 – Pojazdy silnikowe do transportu mniej niż 10 osób;
34114400-3 – Minibusy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34114300-2 - Pojazdy opieki socjalnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
34115200-8 - Pojazdy silnikowe do transportu mniej niż 10 osób
34114400-3 - Minibusy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 65 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska największą liczbę punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielenia gwarancji jakości na silnik i podzespoły oraz usterki mechaniczne i elektryczne
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na powłokę lakierniczą
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na perforację korozyjną nadwozia
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 3: Zakup samochodu służbowego na potrzeby Powiatowego Urzędu Pracy
b) Pojazd musi spełniać warunki techniczne określone w obowiązujących w Polsce przepisach prawnych dla samochodów poruszających się po drogach publicznych oraz warunki określone w przepisach prawnych dla Unii Europejskiej, wymogi dotyczące normy EURO 6 w zakresie emisji spalin. Dostarczony samochód musi posiadać świadectwo homologacji i wymagane dokumenty (kartę pojazdu, instrukcję obsługi w języku polskim, książkę gwarancyjną, zaświadczenie o przeprowadzeniu badań technicznych,) umożliwiające rejestrację pojazdu.
WARUNKI ZAMAWIAJĄCEGO
1. SILNIK
1.1 Wysokoprężny, diesel Min. 1300 cm3
1.2 Moc silnika Min. 80 KM
1.3 Skrzynia biegów manualna
1.4 Emisja zanieczyszczeń (tlenku azotu, tlenku węgla, węglowodorów i cząstek stałych) Spełnianie wymogów normy EURO 6E
2 BEZPIECZEŃSTWO
2.1 System aktywnego hamowania awaryjnego AEBS
2.2 Czujniki ciśnienia opon
2.3 System rozpoznawania znaków drogowych
2.4 System utrzymania pasa ruchu
2.5 Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
2.6 Poduszki kurtynowe w drugim rzędzie siedzeń
2.7 Regulator prędkości
2.8 Przyciemniane szyby
3 WYPOSAŻENIE WNĘTRZA POJAZDU
3.1 Kierownica skórzana wielofunkcyjna
3.2 Fotel kierowcy z regulacją wysokości i regulacją lędźwiową
3.3 Czujniki światła i deszczu
3.4 Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
3.5 Czujnik parkowania przód/tył/bok
3.6 Centralny zamek
3.7 Szyby tylne sterowane elektrycznie
3.8 Kamera cofania
3.9 Elektryczne szyby z włącznikiem impulsywnym po stronie kierowcy
3.10 Składany fotel pasażera
3.11 Składana kanapa tylna
3.12 Relingi dachowe
3.13 Radioodtwarzacz fabryczny z Bluetooth oraz nawigacją.
3.14 Gniazdko z zasilaniem 12V
3.15 Fartuchy przeciwbłotne / chlapacze
3.16 Dwa kluczyki: 1 zwykły + 1 ze zdalnym sterowaniem lub 2 ze zdalnym sterowaniem
4 Warunki gwarancji
4.1 Gwarancja mechaniczna Min. 2 lata lub 100 tyś.km
4.2 Gwarancja na powłokę lakierniczą Min. 2 lata lub 100 tyś.km
4.3 Gwarancja na perforację nadwozia Min. 10 lat
5 Wymagania dodatkowe
5.1 Ogumienie: założone opony letnie na felgach aluminiowych lub stalowych wraz z kołpakami, dodatkowo komplet opon zimowych na felgach stalowych
5.2 Pełnowymiarowe koło zapasowe
5.3 Pozostałe akcesoria: apteczka, gaśnica, trójkąt ostrzegawczy, podnośnik, klucz do demontażu kół
5.4 Instrukcja obsługi i karta gwarancyjna w języku polskim
5.5 Dokumentacja umożliwiająca pierwszą rejestrację pojazdu, świadectwo homologacji pojazdu
5.6 Przeglądy gwarancyjne użytkowania pojazdu wg zaleceń producenta
5.7 Odległość serwisu gwarancyjnego maksymalnie 50 km od siedziby Zamawiającego
4.2.6.) Główny kod CPV: 34110000-1 - Samochody osobowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 65 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska największą liczbę punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielenia gwarancji jakości na silnik i podzespoły oraz usterki mechaniczne i elektryczne
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na powłokę lakierniczą
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na perforację korozyjną nadwozia
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej dla części I i II:Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech (3) lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował (a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych jest w trakcie wykonywania), min. dwie dostawy samochodu osobowego służącego do przewozu osób niepełnosprawnych 8 +1. Dostawy, o których mowa powyżej, winny być wykonane w sposób należyty.
Dla części III Zamawiający nie wyznacza warunków udziału w postepowaniu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp oraz podstawy wykluczenia, o których
mowa w ustawie z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wg wzoru określonego w załączniku nr 3 do SWZ;
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji – dokument zostanie pobrany samodzielnie przez Zamawiającego. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja lub dokument, poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast zaświadczenia, o którym mowa w pkt 2 lub odpisu albo informacji z
Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dla części I i II:
Wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy- wg wzoru określonego w załączniku nr 6 do SWZ;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiająpełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z
oryginałem przez notariusza.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w §7. ust.
1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków
udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w §5
ust. 2 pkt 1 SWZ jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, lub
usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają
roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. W przypadku, o którym mowa w ust. 3 i 4, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają
odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni
wykonawcy (wg wzoru określonego w załączniku nr 8 do SWZ).
6. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie.
7. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika
do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego.
8. Pełnomocnictwo powinno:
1) jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi,
2) precyzować zakres umocowania,
3) wskazywać pełnomocnika,
4) wyliczać wszystkich Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia,
5) być podpisane przez każdego z tych Wykonawców.
9. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
10. Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
11. W przypadku złożenia oferty przez konsorcjum należy wymienić firmy wchodzące w jego skład oraz wskazać Lidera Konsorcjum.
12. Oferta, oświadczenia i dokumenty muszą być podpisane przez Pełnomocnika Wykonawcy.
13. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem Wykonawcy.
14. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za
wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-10 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f569c0ec-e11a-4b24-91ab-41e1c7798bb1
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-10 10:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-01-08
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałaniawspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r., poz. 507), z
postępowania o u dzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:
a) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i
rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o
zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
b) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r.
o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124, 1285, 1723 i 1843) jest
osoba, wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę
lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji
w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
c) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29
września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 i 1598) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia
24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na go 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie
wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.