BZP: Dostawa energii elektrycznej w ramach usługi kompleksowej dla Gminy Przasnysz oraz podległych jednostek na potrzeby zasilania lokali i budynków oraz oświetlenia ulicznego
01.12.2025
2025/BZP 00566685/01
GMINA PRZASNYSZ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa energii elektrycznej w ramach usługi kompleksowej dla Gminy Przasnysz oraz podległych jednostek na potrzeby zasilania lokali i budynków oraz oświetlenia ulicznego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA PRZASNYSZ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550667830
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. św. Stanisława Kostki 5
1.5.2.) Miejscowość: Przasnysz
1.5.3.) Kod pocztowy: 06-300
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki
1.5.7.) Numer telefonu: +48297512131
1.5.8.) Numer faksu: +48297522709
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugprzasnysz@przasnysz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.przasnysz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa energii elektrycznej w ramach usługi kompleksowej dla Gminy Przasnysz oraz podległych jednostek na potrzeby zasilania lokali i budynków oraz oświetlenia ulicznego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6e47c2dc-867d-4644-99af-60e86538f8a2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00566685
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6e47c2dc-867d-4644-99af-60e86538f8a23.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się elektronicznie, przy użyciu Platformy e-Zamówienia, dostępnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl.Korzystanie z platformy jest bezpłatne.
2. Zmiany i wyjaśnienia treści Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem będą udostępniane na stronie prowadzonego postępowania w ramach ww. Platformy e-Zamówienia, pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-6e47c2dc-867d-4644-99af-60e86538f8a2
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wszelka komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w niniejszym postępowaniu odbywa się elektronicznie, przy użyciu Platformy e-Zamówienia, dostępnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
2. Korzystanie z platformy jest bezpłatne.
3. Zmiany i wyjaśnienia treści Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem będą udostępniane na stronie prowadzonego postępowania w ramach ww. Platformy e-Zamówienia, pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-6e47c2dc-867d-4644-99af-60e86538f8a2
4. Postępowanie jest również udostępnione informacyjnie na stronie internetowej Zamawiającego (Biuletyn Informacji Publicznej):
https://www.bip.przasnysz.pl/redir,przetarg
5. Wykonawca, który zamierza aktywnie uczestniczyć w postępowaniu (np. złożyć ofertę, zadawać pytania), musi posiadać aktywne konto podmiotu w roli „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
6. Szczegółowe instrukcje dotyczące rejestracji, zasad i warunków korzystania z platformy znajdują się w Regulaminie Platformy e-Zamówienia oraz w zakładce „Centrum Pomocy”, dostępnych pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl.
7. Przeglądanie i pobieranie publicznie dostępnej dokumentacji postępowania (w tym SWZ, ogłoszeń, wyjaśnień) nie wymaga zakładania konta ani logowania na platformie.
8. Wymogi techniczne dla dokumentów: Sposób sporządzania i formatowania dokumentów elektronicznych (w tym cyfrowych odwzorowań dokumentów papierowych) musi być zgodny z aktualnymi przepisami prawa. Wymagania te określa Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzenia i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub w konkursie (Dz. U. poz. 2452).11. Zasady sporządzania pozostałych dokumentów i oświadczeń:
Wszystkie pozostałe informacje, oświadczenia lub dokumenty, które nie są wymienione w § 2 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych (...) (Dz. U. poz. 2452), przekazywane w postępowaniu sporządza:
1) jako załącznik w formatach danych określonych w aktualnym Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (Dz. U. poz. 773). Zaleca się stosowanie popularnych i powszechnie obsługiwanych formatów, takich jak: dla dokumentów tekstowych i skanów: .pdf (preferowany), .doc, .docx, .odt;
dla arkuszy kalkulacyjnych: .xls, .xlsx, .ods;
dla plików graficznych: .jpg, .png, .tif;
dla spakowanych załączników (wiele plików): .zip, .7z.
2) lub jako tekst wpisany bezpośrednio w treści wiadomości przekazywanej za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia (np. w dedykowanym "Formularzu do komunikacji"
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-6e47c2dc-867d-4644-99af-60e86538f8a2
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z przepisem art. 13 i 14 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) Administratorem Pani / Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Przasnysz, ul. Św. Stanisława Kostki 5, 06-300 Przasnysz, e-mail: ugprzasnysz@przasnysz.pl.
2) kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych, powołanym przez Administratora: Inspektor Ochrony, e-mail: iod@przasnysz.pl , tel. 29 752 27 09. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie przepisu art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego p.n. „Dostawa energii elektrycznej w ramach usługi kompleksowej dla Gminy Przasnysz oraz podległych jednostek na potrzeby zasilania lokali i budynków oraz oświetlenia ulicznego”
3) odbiorcami Pani / Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
4) Pani / Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z przepisem art. 78 ustawy Pzp;
5) obowiązek podania przez Panią / Pana danych osobowych bezpośrednio Pani / Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
7) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie przepisu art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani / Pana dotyczących;
b) na podstawie przepisu art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani / Pana danych osobowych*;
c) na podstawie przepisu art. 18 RODO prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w przepisie art. 18 ust. 2 RODO**;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani / Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani / Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
8) nie przysługuje Pani / Panu:
a) w związku z przepisem art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani / Pana danych osobowych jest przepis art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
YTreść Kaluzuli informacyjnej stanowi załącznik nr 9 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IZ.271.16.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa energii elektrycznej (obejmująca sprzedaż energii oraz usługi przesyłania i dystrybucji) do obiektów i urządzeń Gminy Przasnysz oraz jej jednostek organizacyjnych. Umowa obejmuje okres od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2026 r. i dotyczy punktów poboru w grupach taryfowych: C11o, C11, C12a, C21, zgodnie z Prawem energetycznym (Dz. U. z 2024 r. poz. 266 z późn. zm.). Wykaz obiektów i urządzeń o których mowa w ust. 1 oraz planowane zużycie energii elektrycznej zawiera załącznik nr 4 do SWZ Wykaz obiektów i urządzeń (zeszyt Oświetlenie uliczne, Przepompownie, Komunalne, Szkoły, Fotowoltaika, Podsumowanie)
2. Szacunkowa ilość zamawianej energii wynosi 500349 kWh.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
65310000-9 - Przesył energii elektrycznej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Każda oferta nie podlegająca odrzuceniu zostanie oceniona pod względem następujących kryterium „Cena”.
a) cena – waga kryterium 100%,
Pod względem kryterium „Cena” za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta o najniższej łącznej maksymalnej cenie oferty brutto. Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę otrzyma 100 punktów. Pozostali Wykonawcy otrzymają proporcjonalnie mniej punktów, obliczone według wzoru:
C= (x : y) x100
gdzie:
C - ilość punktów za kryterium „Cena”
x - Łączna maksymalna cena brutto oferty najtańszej
y - Łączna maksymalna cena brutto oferty badanej
100- maksymalna ilość punktów, jaką może otrzymać oferta
Zamawiający wybierze ofertę, która jest zgodna z Ustawą Pzp, spełnia wymagania SWZ oraz uzyska największą liczbę punktów
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:- spełniają warunki udziału w postępowaniu;
- nie podlegają wykluczeniu z postepowania o udzielenie zamówienia publicznego
1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w przepisie art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, dotyczące:
a) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
W ramach spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca musi wykazać, że dysponuje niezbędnymi uprawnieniami do wykonywania działalności objętej przedmiotem zamówienia, wynikającymi z odrębnych przepisów, w tym w szczególności:
1. Posiadanie koncesji na obrót energią elektryczną:
Wykonawca jest zobowiązany wykazać, że dysponuje ważną koncesją na obrót energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne.
2. Posiadanie Generalnej Umowy Dystrybucji (GUD):
Wykonawca jest zobowiązany wykazać, że dysponuje obowiązującą umową o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej (lub Generalną Umową Dystrybucji – GUD) zawartą z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) działającym na obszarze, na którym zlokalizowane są obiekty Zamawiającego.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie
d) zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie
2. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie okoliczności,
O których mowa w przepisie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.
O których mowa w art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U.2025.514 t.j.)(dalej jako ustawa)
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 3. Oświadczenie Wykonawcy/ Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o zamówienie* o aktualności informacji zawartych we wstępnym oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 pzp
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wraz z ofertą Wykonawca składa oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, potwierdzające brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu o których mowa w Rozdziale VII pkt 2 i pkt 1. Oświadczenie to ma charakter wstępny i stanowi dowód spełniania warunków udziału na dzień składania ofert, do czasu przedłożenia pełnych podmiotowych środków dowodowych (określonych w ust. 5) na wezwanie Zamawiającego.
2. Oświadczenie (wstępne) składane jest pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (e-dowód).
3. Oświadczenie (wstępne, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp) składa:
1) każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (np. konsorcjum). W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia danego wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z nich wykazuje spełnianie tych warunków;
2) podmiot trzeci, na którego potencjał (zdolności techniczne, finansowe lub inne) wykonawca powołuje się w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim udostępnia on swoje zasoby wykonawcy.
3) Wykonawcy składający wspólną ofertę mogą polegać na zdolnościach tych spośród nich, którzy faktycznie wykonają roboty budowlane (lub usługi, dostawy), do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy zobowiązani są dołączyć do oferty oświadczenie (lub stosowny dokument/formularz) wskazujące zakres prac, które wykona każdy z partnerów konsorcjum.
4. Wymagana forma:
Oświadczenia (wstępne) składa się w formie elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Oświadczenie to musi być podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie ze sposobem reprezentacji określonym w dokumencie rejestrowym lub innym właściwym dokumencie.
5. Podmiotowe środki dowodowe składane na wezwanie:
Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, przed dokonaniem wyboru najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni) aktualnych na dzień ich złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zostały wymienione w SWZ: w zakresie warunków udziału w postępowaniu i niepodleganiu wykluczeniu:
1. Dla potwierdzenia posiadania koncesji na obrót energią elektryczną:
Aktualna kopia ważnej koncesji na obrót energią elektryczną, wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (URE).
2. Dla potwierdzenia posiadania Generalnej Umowy Dystrybucji (GUD):
Aktualna kopia (skan) obowiązującej umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej lub Generalnej Umowy Dystrybucji (GUD), zawartej z właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) działającym na obszarze lokalizacji obiektów Zamawiającego. Zaleca się dołączenie do umowy ewentualnych aneksów, które potwierdzają jej aktualność i obowiązywanie w dacie składania oferty.
3. Oświadczenie Wykonawcy/ Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o zamówienie* o aktualności informacji zawartych we wstępnym oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 pzp
Uwaga:
Zamawiający odstępuje od żądania podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskaże adresy stron internetowych, na których są one dostępne, oraz dane niezbędne do ich pobrania.
Złożone podmiotowe środki dowodowe muszą odzwierciedlać stan faktyczny i prawny Wykonawcy aktualny na dzień ich przekazania Zamawiającemu.
Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe aktualne na dzień ich złożenia.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
5. Do oferty należy dołączyć następujące dokumenty i oświadczenia:1) Formularz Ofertowy (wzór stanowi załącznik nr 1 do SWZ)
2) Formularz Cenowy (wzór stanowi załącznik nr 2 do SWZ)
3) Dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentacji:
a) Aktualny odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS), Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) lub innego właściwego rejestru, z których wynika umocowanie osób podpisujących ofertę. Wykonawca nie jest zobowiązany do załączenia dokumentu, pod warunkiem, że Zamawiający ma możliwość samodzielnego i bezpłatnego uzyskania tych dokumentów z ogólnodostępnych baz danych, a Wykonawca wskazał w ofercie dane umożliwiające Zamawiającemu dostęp do nich. Jeżeli umocowanie osoby działającej w imieniu Wykonawcy nie wynika bezpośrednio z dokumentów rejestrowych (o których mowa w pkt 3), należy dołączyć pełnomocnictwo lub inny dokument (np. akt powołania, uchwałę wspólników) potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum), należy dołączyć pełnomocnictwo dla pełnomocnika (lidera konsorcjum) do reprezentowania ich w postępowaniu.
Uwaga: Pełnomocnictwo należy przekazać Zamawiającemu w postaci elektronicznej. Dokument ten musi być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę (Mocodawcę) udzielającą pełnomocnictwa.
Dopuszcza się również złożenie cyfrowego odwzorowania (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego pierwotnie w formie pisemnej. W takim przypadku skan musi zostać opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, który potwierdza jego zgodność z dokumentem papierowym. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej może dokonać: Mocodawca (osoba udzielająca pełnomocnictwa); Notariusz (w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego zgodnie z art. 97 § 2 ustawy Prawo o notariacie, opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym notariusza).
Ważne: Cyfrowe odwzorowanie pełnomocnictwa nie może być poświadczone za zgodność z oryginałem przez pełnomocnika (osobę upoważnioną).
4) Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (wstępne) (wzór stanowi Załącznik nr 5 do SWZ). W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie, oświadczenie to składa każdy z Wykonawców.
5) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (wstępne) (wzór stanowi Załącznik nr 6 do SWZ). W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie, oświadczenie to składa każdy z Wykonawców oddzielnie w zakresie, w jakim wykazuje spełnianie warunku udziału w postępowaniu
6) Dokumenty dotyczące podmiotów udostępniających zasoby (jeśli dotyczy): Jeżeli Wykonawca, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów trzecich (np. podwykonawców udostępniających zasoby), musi dołączyć:
a) Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (wzór stanowi Załącznik nr 5 do SWZ)
b) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (wzór stanowi Załącznik nr 8 do SWZ)
7) Dowód wniesienia wadium
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 1500,00 PLN (słownie: tysiąc pięćset złotychą).2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu – wymaganą kwotę należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Przasnysz Nr 89 8924 0007 0008 0015 2005 0104. Wadium jest skutecznie wniesione wówczas, gdy pozostaje ono w dyspozycji zamawiającego, tj. wymagana przez zamawiającego kwota pieniężna, zgodnie z zapisami SWZ, na rachunku zamawiającego zostanie uznana przed upływem terminu składania ofert
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej. Dokument poręczenia lub dokument gwarancyjny ma być przekazany przez poręczyciela lub gwaranta za pośrednictwem wykonawcy. Brak złożenia oryginału poręczenia lub gwarancji wadialnej w postaci elektronicznej jest równoznaczny z tym, że wadium nie zostało wniesione prawidłowo i brak ten nie podlega uzupełnieniu. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach wykonawca dołączy do oferty w oryginale w postaci elektronicznej
4. W przypadku wnoszenia przez wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczenia, gwarancja/poręczenie powinny być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) termin ważności gwarancji/poręczenia,
5) zobowiązanie gwaranta, do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
5. W przypadku gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł je w sposób nieprawidłowy, lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą bądź złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
6. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez grupę wykonawców.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia oraz wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-09 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Za pomocą Platformy e-Zamówienia na stronie https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-09 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
3. Wykaz obiektów i urządzeń o których mowa w ust. 2 oraz planowane zużycie energii elektrycznej zawiera Wykaz obiektów i urządzeń (Załącznik nr 4 do SWZ)4. Obecnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego jest PGE.
5. Realizacja zamówienia wymaga zawarcia przez Wykonawcę odrębnych umów na kompleksową dostawę energii elektrycznej dla każdego z obiektów Gminy Przasnysz, zgodnie z Wykaz obiektów i urządzeń (Załącznik nr 4 do SWZ)