BZP: Dostawa materiałów budowlanych i wodno-kanalizacyjnych na potrzeby realizacji zadań inwestycyjnych przez Gminny Zakład Komunalny w Kruśliwcu
05.12.2025
2025/BZP 00580134/01
Gminny Zakład Komunalny Inowrocław z siedzibą w Kruśliwcu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa materiałów budowlanych i wodno-kanalizacyjnych na potrzeby realizacji zadań inwestycyjnych przez Gminny Zakład Komunalny w Kruśliwcu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gminny Zakład Komunalny Inowrocław z siedzibą w Kruśliwcu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 090482902
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kruśliwiec 12
1.5.2.) Miejscowość: Inowrocław
1.5.3.) Kod pocztowy: 88-100
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gzkkrusliwiec@pro.onet.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: gzkkrusliwiec.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samorządowy zakład budżetowy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Działalność w zakresie gospodarki wodno – ściekowej
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa materiałów budowlanych i wodno-kanalizacyjnych na potrzeby realizacji zadań inwestycyjnych przez Gminny Zakład Komunalny w Kruśliwcu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-178cb4dd-9dba-4190-9af8-b867267bd982
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00580134
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00102674/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Dostawa materiałów budowlanych i wodno-kanalizacyjnych na potrzeby realizacji zadań inwestycyjnych przez Gminny Zakład Komunalny w Kruśliwcu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/12313583.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1231358
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Określono w pkt 4 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna RODO stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GZK.1/ZM/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów budowlanych i wodno-kanalizacyjnych niezbędnych do realizacji zadań inwestycyjnych przez Gminny Zakład Komunalny w Kruśliwcu.
2. Materiały budowlane i wodno-kanalizacyjne dostarczone przez Wykonawcę muszą:
1) odpowiadać wymaganiom określonym w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1213);
2) być fabrycznie nowe, nieużywane, odpowiedniego rodzaju i jakości, wolne od wad i uszkodzeń, niebędący przedmiotem praw osób trzecich oraz posiadać gwarancję producenta (min. 12 m-cy);
3) posiadać wymagane przepisami prawa certyfikaty, atesty (w przypadku rur PEHD wymagany atest 3.1), deklaracje zgodności lub aprobaty techniczne, dopuszczające je do stosowania na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Uwaga! Wraz z dostawą materiałów Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kopie certyfikatów, deklaracji zgodności, atestów oraz innych wymaganych dokumentów potwierdzających dopuszczenie materiałów do stosowania, odpowiadających faktycznie dostarczonym wyrobom;
4) być dobrane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, właściwe dla rodzaju wykonywanych robót.
3. Wykaz materiałów budowlanych i wodno-kanalizacyjnych objętych przedmiotem zamówienia i ich przewidywana/ szacunkowa ilość określa załącznik nr 1 do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).
4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia zakresu dostawy poszczególnych materiałów budowlanych i wodno-kanalizacyjnych określonych w załączniku nr 1 do SWZ według jego rzeczywistych potrzeb, bez możliwości zgłaszania roszczeń wobec Zamawiającego z tego tytułu. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości zamawianych poszczególnych materiałów (zwiększenia i zmniejszenia ilości) określonych zgodnie z formularzem cenowym i wykazie materiałów budowlanych i wodno-kanalizacyjnych przy zachowaniu cen jednostkowych zgodnie ze złożoną przez Wykonawcę ofertą, przy jednoczesnym zachowaniu maksymalnej łącznej wartości przedmiotu zamówienia określonej w formularzu ofertowym, bez możliwości zgłaszania roszczeń wobec Zamawiającego z tego tytułu. Wykonawca jest zobowiązany udzielić co najmniej 12-miesięcznej gwarancji jakości na dostarczony towar. Uwaga! Okres gwarancji stanowi jedno z kryteriów oceny ofert (patrz pkt 21 SWZ) i będzie brany pod uwagę przez Zamawiającego przy ocenie ofert. Dostawa materiałów budowlanych
i wodno-kanalizacyjnych do siedziby Zamawiającego odbywać się będzie na koszt i ryzyko Wykonawcy.
5. Zamawiający gwarantuje minimalną realizację umowy na poziomie co najmniej 90% kwoty łącznego zobowiązania, zgodnie ze złożoną ofertą.
6. Warunki dotyczące realizacji dostaw:
1) miejsce dostawy wszystkich materiałów budowlanych i wodno-kanalizacyjnych objętych przedmiotem zamówienia (zgodnie z wykazem, o którym mowa w pkt 3:
Gminny Zakład Komunalny Inowrocław
Kruśliwiec 12
88-100 Inowrocław;
2) wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia (w tym koszty dostawy) ponosi Wykonawca i uwzględnia je w cenie oferty;
3) Wykonawca zobowiązany jest do:
a) terminowego dostarczenia wszystkich materiałów budowlanych i wodno-kanalizacyjnych, zgodnych z wykazem stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ,
ze złożoną ofertą oraz z obowiązującymi przepisami prawa;
b) w przypadku dostarczenia Zamawiającemu materiałów budowlanych i/lub wodno-kanalizacyjnych niezgodnych pod względem jakościowym lub ilościowym z wykazem, o którym mowa w lit. a) upoważniony pracownik Zamawiającego, odpowiedzialny za realizację zamówienia i kontakt z Wykonawcą, złoży Wykonawcy reklamację w formie pisemnej, przekazanej drogą elektroniczną (e-mailem). Wykonawca zobowiązany jest rozpatrzyć reklamację w terminie 2 dni roboczych od dnia jej złożenia, po bezskutecznym upływie ww. terminu reklamację uważa się za uznaną zgodnie z żądaniem Zamawiającego, a Wykonawca zobowiązany jest do wymiany wadliwych lub niezgodnych z ofertą materiałów na nowe, wolne od wad oraz zgodne z ofertą, a także do uzupełnienia braków ilościowych, w terminie 3 dni roboczych;
c) niezwłocznego potwierdzenia drogą elektroniczną (e-mailem) otrzymania reklamacji. Brak potwierdzenia nie wpływa na skuteczność doręczenia reklamacji.
Jeżeli Wykonawca nie potwierdzi jej otrzymania, Zamawiający będzie domniemywać, że reklamacja została doręczona, chyba że Wykonawca wykaże, że jej otrzymanie było niemożliwe z przyczyn technicznych.
7. Odbiór końcowy zrealizowanego przedmiotu zamówienia zostanie potwierdzony bezusterkowym protokołem odbioru, podpisanym przez upoważnionych przedstawicieli stron umowy.
8. Jeżeli w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia wskazane są znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez Wykonawcę, to służą one jedynie określeniu minimalnych parametrów jakościowych i cech użytkowych, jakim muszą odpowiadać towary, by spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia i mają charakter przykładowy. Nie są one wiążące dla Wykonawcy. Poprzez zapis minimalnych wymagań parametrów jakościowych Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów.
9. Zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza produkty lub rozwiązania równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie jednoznacznie wskazanych przez Zamawiającego (jako „parametry równoważności”) parametrów wskazanego produktu lub lepszych. W takim przypadku Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą dokumentów lub informacji potwierdzających, że oferowane produkty spełniają wszystkie parametry jakościowe i cechy użytkowe w odniesieniu
do produktów wskazanych przez Zamawiającego w wykazie materiałów budowlanych i wodno-kanalizacyjnych, o którym mowa w załączniku nr 1 do SWZ, oraz parametry równoważności, które będą podlegały ocenie na etapie badania oferty.
Jeżeli wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 44160000-9 - Rurociągi, instalacje rurowe, rury, okładziny rurowe, rury i podobne elementy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: określono w pkt 21 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy materiałów budowlanych i wod.-kan.
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na dostarczone materiały
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe środki dowodowe składane na wezwanie Zamawiającego przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualne na dzień ich złożenia (zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp), na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia, tj. w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp - odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, z zastrzeżeniem art. 274 ust. 4 ustawy Pzp.
Uwaga!
Zgodnie z art. 274 ust. 4 ustawy Pzp - Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1, dane umożliwiające dostęp do tych środków.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający nie żąda podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wraz z ofertą złożył przedmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie, że oferowane dostawy spełniają określone przez Zamawiającego wymagania, tj. np. karty katalogowe lub karty techniczne produktów, inne dokumenty potwierdzające równoważność (w przypadku oferowania produktów równoważnych), w celu wykazania zgodności z wymaganiami Zamawiającego, określonymi w zał. nr 1 do SWZ - wykazie materiałów budowlanych i wod.-kan.Zamawiający zastrzega sobie możliwość sprawdzenia zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia u producenta (np. na stronie internetowej).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
W przypadku niezłożenia wraz z ofertą kart katalogowych/produktowych, innych dokumentów potwierdzających równoważność lub w sytuacji, gdy nie będą one zawierały pełnego opisu lub parametrów, Zamawiający wezwie Wykonawcę do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że oferta Wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu albo będą zachodzić przesłanki unieważnienia postępowania.Zamawiający zastrzega sobie również możliwość żądania od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych na podstawie art. 107 ust. 4 ustawy Pzp.
W przypadku niezłożenia, nieuzupełnienia lub niewyjaśnienia przez Wykonawcę na wezwanie Zamawiającego przedmiotowych środków dowodowych lub w przypadku złożenia z ofertą przedmiotowego środka dowodowego, który nie potwierdza zgodności oferowanych dostaw z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w zał. nr 1 do SWZ - wykazie materiałów budowlanych i wod.-kan., Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykaz wymaganych oświadczeń i dokumentów, jakie Wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą - określono w pkt 11 Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w tym celu muszą wykazać, że:1) wspólnie spełniają warunki udziału w postepowaniu;
2) w stosunku do żadnego z nich nie zachodzi jakakolwiek podstawa do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt 4, 5 i 7 ustawy Pzp oraz art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 514);
3) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania;
4) muszą ustanowić pełnomocnika Wykonawców występujących wspólnie
do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Pełnomocnictwo musi mieć formę pisemną lub kopię potwierdzoną przez notariusza;
5) przed zawarciem umowy o niniejsze zamówienie publiczne, jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający wezwie do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców;
6) przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
14.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy (jeśli zachodzi wymóg zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 455 Pzp.2. Zmiana umowy wymaga, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
3. Istotna zmiana urnowy wymaga przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia, chyba że zachodzi co najmniej jedna z okoliczności określonych w art. 455 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
4. Postanowienia dotyczące zmiany umowy zostały określone w pkt 25 SWZ.
5. Wzór umowy stanowi załącznik nr 12 do niniejszej SWZ (oddzielnie dla poszczególnych częśći).