BZP: DOSTAWA OLEJU OPAŁOWEGO LEKKIEGO DO CELÓW GRZEWCZYCH DLA KPW ŚWINOUJŚCIE.
10.12.2025
2025/BZP 00589043/01
Komenda Portu Wojennego Świnoujście
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
DOSTAWA OLEJU OPAŁOWEGO LEKKIEGO DO CELÓW GRZEWCZYCH DLA KPW ŚWINOUJŚCIE.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Komenda Portu Wojennego Świnoujście
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811143594
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Steyera 28
1.5.2.) Miejscowość: Świnoujście
1.5.3.) Kod pocztowy: 72-600
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.7.) Numer telefonu: 261242581, 261242323
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kpw.zp@ron.mil.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/kpws_wp
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
DOSTAWA OLEJU OPAŁOWEGO LEKKIEGO DO CELÓW GRZEWCZYCH DLA KPW ŚWINOUJŚCIE.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-23e08ad4-1879-4904-8b0a-28c137012ca7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00589043
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00052008/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.7 Dostawa oleju opałowego lekkiego.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/kpws_wp3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/kpws_wp
Opisano w Rozdziale XII SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Opisano w Rozdziale XII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Opisano w Rozdziale V SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Opisano w Rozdziale V SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 28/KPW/INFR/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
„Dostawa oleju opałowego lekkiego do celów grzewczych dla jednostek i instytucji wojskowych na terenie działania KPW Świnoujście w ilości 155,0 m3” zgodnie z harmonogramem dostaw określonym w załączniku nr 3 do SWZ.
Olej opałowy musi spełniać wymagania zawarte w Polskiej Normie PN-C-96024:2011.
Dodatkowo olej opałowy musi spełniać poniższe wymagania:
a) Wartość opałowa (minimalna) -42,6 MJ/kg,
b) Temperatura zapłonu (minimalna) - 56ºC,
c) Zawartość siarki (maksymalna) - 0,1%(m/m)
d) Temperatura płynięcia (maksymalna) - -20ºC,
e) Gęstość maksymalna w temperaturze 15º C – 860 kg/m³
4.2.6.) Główny kod CPV: 09135100-5 - Olej opałowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji w ilości do 20% całości zamówienia, w przypadku zwiększenia zapotrzebowania na olej opałowy. Zasady dotyczące realizacji przedmiotu umowy objęte prawem opcji będą identyczne jak te, które obowiązują przy realizacji zakresu podstawowego.Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może , ale nie musi skorzystać w ramach realizacji niniejszej umowy. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, albo w przypadku skorzystania w niepełnym zakresie , Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia w tym zakresie.
Zamawiający poinformuje Wykonawcę na piśmie o skorzystaniu z prawa opcji
w całości lub w części. Realizacja prawa opcji uzależniona będzie od wysokości środków finansowych przydzielonych na ten cel w budżecie Zamawiającego i nie będzie skutkowała zmianą umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-19
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się następującym kryteriami:
1) cena brutto oferty – 60 punktów
2) termin realizacji dostawy – 40 punktów
Przyznawanie ilości punktów poszczególnym ofertom będzie się odbywać wg następującej zasady: PS = PC + PT
gdzie:
PS – sumaryczna ilość punktów badanej oferty
PC – cena ofertowa brutto
PT – termin realizacji zamówienia
najniższa cena ofertowa brutto
PC = –––––––––––––––––––––––––––– x 100 x 0,60
cena brutto badanej oferty
Zamawiający przyzna następującą ilość punktów termin realizacji dostawy:
a) termin realizacji dostawy wynosi 3 dni - Zamawiający przyzna 40 punktów,
b) termin realizacji dostawy wynosi 5 dni - Zamawiający przyzna 35 punktów.
Zamawiający w kryterium termin realizacji dostawy może przyznać maksymalnie 40 punktów. Termin nie może być krótszy niż minimalny i nie dłuższy niż maksymalny określony przez Zamawiającego. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę innego terminu realizacji dostawy niż podany poniżej, bądź niewpisania tego terminu Zamawiający do oceny ofert przyjmie minimalny tj. 3 dni przyznając tym samym 0 pkt.
Oferta najkorzystniejsza to taka, dla której sumaryczna ilość punktów PS będzie największa. W przypadku uzyskania przez dwie lub więcej ofert takiej samej ilości punktów, najkorzystniejsza oferta to taka, w której punkty za PC będą najwyższe.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji dostawy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada dokumenty opisane w rozdz. IX pkt 8 ppkt 2) lit. a) SWZ; zdolności technicznej lub zawodowej – wykaz osób. rozdz. IX pkt 8 ppkt 2) lit. b).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
Na wykluczenie - Nie dotyczy
1) Na spełnianie:
a) W celu potwierdzenia uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej zamawiający żąda:
− koncesji na obrót paliwami ciekłymi, której obowiązek posiadania wynika z art. 32, ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2024 r. poz. 266 ze zm.),
b) W celu potwierdzenia spełniania dotyczącej zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający żąda:
− wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie dostaw wraz
z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami oraz oświadczenie Wykonawcy, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane zaświadczenie ADR uprawniające do bezpiecznego przewozu towarów niebezpiecznych z ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 643 ze zm.) wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym – zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:1) formularz cenowy – załącznik 2 do SWZ
2) oświadczenie - załącznik nr 4 do SWZ
3) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy). Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego (tzw. konsorcja lub spółki cywilne). W takim przypadku Wykonawcy powinni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich lub reprezentowania i zawarcia umowy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty (oryginał w postaci elektronicznej podpisany w formie elektronicznej przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, lub elektroniczna kopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt. 1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu (jeżeli dotyczy), brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wskazują w formularzu oferty, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Na podstawie art. 455 ust. 1 ustawy Pzp zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w następującym zakresie:1) zmiana podwykonawcy uczestniczącego w realizacji umowy, w wypadku, kiedy Wykonawca określi go, co do tożsamości w ofercie,
2) zmiana ceny umownej w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT, obowiązująca od terminu wprowadzenia tych zmian,
3) zmiany wartości wynagrodzenia w przypadku dostaw zaniechanych,
4) zmiany limitu finansowego w danym roku budżetowym,
5) zmiany spowodowane okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, o ile zmiana nie modyfikuje ogólnego charakteru umowy a wzrost ceny spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekracza 50% wartości pierwotnej umowy,
6) zmiany w przepisach ustawowych i aktach wykonawczych związanych z przedmiotem zamówienia, które nastąpiły po dniu zawarcia umowy,
7) wystąpienia opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej lub wojskowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
8) terminu wykonania w przypadku uchybienia terminu z wyłącznej winy Zamawiającego,
9) terminu wykonania w przypadku wystąpienia siły wyższej, rozumianej jako zjawisko o charakterze zewnętrznym, nadzwyczajnym, któremu nie można zapobiec normalnymi środkami oraz za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, niemożliwym do przewidzenia i nieuchronnym, w tym zjawiska atmosferyczne. Termin realizacji może wówczas zostać wydłużony wyłącznie o czas uniemożliwiający realizację umowy.
2. Wszystkie postanowienia wymienione w ust. 1 stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.