BZP: Sukcesywna dostawa środków czystości na potrzeby placówek oświatowych w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy
18.12.2025
2025/BZP 00610089/01
Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty-Ochota m.st. Warszawy
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sukcesywna dostawa środków czystości na potrzeby placówek oświatowych w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty-Ochota m.st. Warszawy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000228074
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Radomska 13/21
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-323
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 226590561 wew.229
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@dbfo-ochota.waw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://dbfo-ochota.waw.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywna dostawa środków czystości na potrzeby placówek oświatowych w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3439da74-a5f1-4046-a5bb-2b63a93bf8db
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00610089
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3439da74-a5f1-4046-a5bb-2b63a93bf8db3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-3439da74-a5f1-4046-a5bb-2b63a93bf8db
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacja o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej:
1)
Komunikacja w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia między Zamawiającym a Wykonawcą, odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, dostępnej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. Korzystanie z platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
2)
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto o nazwie podmiotu ”Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3)
Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, wezwań i zawiadomień, dokumentów i wyjaśnień składanych na wezwanie Zamawiającego. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
4)
Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. Konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
5)
Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
6)
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do Komunikacji” wynosi 150MB.
7)
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/.
8)
W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce "zgłoś problem".
9)
Za datę przekazania oferty, oświadczenia o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na Platformę e-Zamówienia.
10)
We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się nazwą oraz numerem postępowania.
11)
Zamawiający nie przewiduje innego sposobu komunikowania się z Wykonawcami niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej wskazanej w SWZ.
12)
Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SWZ za pośrednictwem platformy zakupowej - bez konieczności podpisywania pisma kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-3439da74-a5f1-4046-a5bb-2b63a93bf8db
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1)
Działając na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 oraz 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
12
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu tych danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) zwanego dalej RODO, uprzejmie informujemy, iż Administratorem danych osobowych przetwarzanych w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty-Ochota m.st. Warszawy z siedzibą w Warszawie (02-323) przy ul. Radomskiej 13/21, reprezentowane przez Dyrektora – p. Mariolę Fedniczuk.
2)
Ze szczegółową treścią klauzuli informacyjnej dotyczącej zamówień publicznych można zapoznać się na stronie: https://dbfo-ochota.waw.pl w zakładce RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DBFO-V.ZP.260.05.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa środków czystości na potrzeby placówek oświatowych w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 39800000-0 - Środki czyszczące i polerujące
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
33711900-6 - Mydło
39831200-8 - Detergenty
39831000-6 - Preparaty piorące
33631600-8 - Środki antyseptyczne i dezynfekcyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryterium ceny
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: b)
Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w treści art. 108 ust. 1 pkt 3-6 ustawy Pzp; którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1)
Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni), aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia.
2)
Podmiotowymi środkami dowodowymi potwierdzającymi spełnianie warunków udziału w niniejszym postępowaniu, składanymi przez Wykonawcę na wezwanie Zamawiającego, są:
a)
wykaz sukcesywnych dostaw wykonanych lub wykonywanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonywania i podmiotów, dat wykonywania i podmiotów na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane,
b)
Zamawiający żąda potwierdzenie spełnienia warunku, że Wykonawca należycie wykonał lub wykonuje co najmniej dwa zamówienia na dostawę środków czystości w okresie nie krótszym niż 10 miesięcy o wartości brutto nie mniejszej niż 300 000 zł, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ;
c)
dowody określające, czy wykazane dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych tj. nadal wykonywanych – oświadczenie Wykonawcy wraz z wyjaśnieniem przyczyn braku możliwości uzyskania tych dokumentów (w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych tj. nadal wykonywanych referencje, bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy).
3)
Podmiotowymi środkami dowodowymi potwierdzającymi brak podstaw wykluczenia, składanymi przez Wykonawcę na wezwanie Zamawiającego są:
a)
Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp – sporządzona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1)Formularz ofertowy, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ;
2)
Formularz cenowy, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1A do SWZ;
3)
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania - według wzoru określonego w załączniku nr 2 do SWZ;
4)
W przypadku, gdy oferta została podpisana przez inną osobę niż umocowana w dokumencie rejestrowym Wykonawcy, do oferty należy dołączyć dokument (np. pełnomocnictwo) potwierdzający, że oferta została złożona przez osobę umocowaną do reprezentowania Wykonawcy (np. pełnomocnictwo, umowa spółki cywilnej).
5)
Przedmiotowe środki dowodowe, które potwierdzają spełnianie wymogów zawartych w opisie przedmiotu zamówienia w Formularzu cenowym – załącznik nr 1A do SWZ.
6)
Zamawiający wymaga, aby każde opakowanie produktu zawierało etykietę z informacją: zastosowanie, skład, sposób użycia, dozowanie i datę ważności – zgodnie z Rozporządzeniem WE 648/2004 z późn. zm. i Rady z 31.03.2004 z późn. zm. w sprawie detergentów, w opakowaniach oznakowanych w ustawowo określony sposób – zgodnie z ustawą z dnia 25 lutego 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach (Dz. U. z 2022 r. poz. 1816).
7)
Wszystkie preparaty biobójcze muszą posiadać dokumenty potwierdzające zezwolenie na obrót i stosowanie na terenie Polski lub wpis do rejestru produktów biobójczych – zgodnie z ustawą z dnia 9 października 2015 r. o produktach biobójczych (Dz. U. z 2021 r. poz. 24).
8)
Materiały dotyczące oferowanych produktów, potwierdzające posiadane cechy Wykonawca powinien opisać numerem pozycji z formularza ofertowego.
9)
Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający, zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy Pzp (z zastrzeżeniem zapisów zawartych w art. 107 ust. 3 ustawy Pzp) wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
10)
Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przedmiotowych środków dowodowych.
11)
Zamawiający zastrzega sobie prawo do wezwania Wykonawcy do okazania przedmiotowych środków dowodowych w postaci próbek produktów w przypadku, powzięcia przez Zamawiającego wątpliwości czy dany produkt spełnia wymagane kryteria.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Zamawiający zastrzega sobie prawo do wezwania Wykonawcy do okazania przedmiotowych środków dowodowych w postaci próbek produktów w przypadku, powzięcia przez Zamawiającego wątpliwości czy dany produkt spełnia wymagane kryteria.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1)Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia np. spółki cywilne lub konsorcja (tj. dwóch lub więcej Wykonawców) w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 58 ustawy Pzp.
2)
W przypadku, o którym mowa w pkt 1), Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
3)
Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej, powinno zawierać w szczególności wskazanie:
a)
postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
b)
wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy (firmy) z określeniem adresu siedziby,
c)
ustanowionego Pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
4)
Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, przy czym nie jest wymagany podpis pełnomocnika. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców.
5)
Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.