Wezwanie do odbioru rzeczy znalezionych
23.07.2025
34387480
MIASTO POZNAŃ WYDZIAŁ OBSŁUGI URZĘDU
ul. PL. KOLEGIACKI 17
61-841
POZNAŃ
Wezwanie do odbioru rzeczy znalezionych
Działając na podstawie art. 15 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych (Dz. U. z 2023 r. poz. 501) Prezydent Miasta Poznania wzywa osobę uprawnioną do odbioru znalezionego depozytu w postaci gotówki w walucie polskiej znalezionej 10.06.2025 r. w Poznaniu.
Osoba uprawniona do odbioru proszona jest o kontakt z:
Biurem Rzeczy Znalezionych Urzędu Miasta Poznania
pl. Kolegiacki 17, 61-841 Poznań
tel. 61 878 53 82 lub 61 878 40 14
e-mail: brz@um.poznan.pl
Pouczenie
Stosownie do art. 187 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2024 r. poz. 1061) rzecz znaleziona, która nie zostanie przez osobę uprawnioną odebrana w ciągu roku od dnia doręczenia jej wezwania do odbioru, a w przypadku niemożności wezwania – w ciągu dwóch lat od dnia jej znalezienia, staje się własnością znalazcy, jeżeli uczynił on zadość swoim obowiązkom. Jeżeli jednak rzecz została oddana staroście, znalazca staje się jej właścicielem, jeżeli rzecz odebrał w wyznaczonym przez starostę terminie.