Obwieszczenie Prezydenta Wrocławia dotyczące inwestycji drogowej dla zadania pn.: budowa ulicy 12KDL (boczna ul. Trzmielowickiej)
26.11.2025
34408339
osoba kontaktowa: tel. +48 71 777 80 58, +48 71 777 75 7
OBWIESZCZENIE PREZYDENTA WROCŁAWIA
Na podstawie art. 11d ust. 5-10 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 311), zgodnie z art. 49 §1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572 ze zmianami)
zawiadamiam strony postępowania,
że w dniu 22.09.2025 r. zostało wszczęte, na wniosek Prezydenta Wrocławia, postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla zadania pn.: budowa ulicy 12KDL (boczna ul. Trzmielowickiej) stanowiącej dojazd do drogi wewnętrznej na dz. nr 37/4, służącej do obsługi komunikacyjnej budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z parkingiem podziemnym oraz infrastrukturą techniczną i drogową.
Wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej obejmuje następujące nieruchomości lub ich części (wg katastru nieruchomości):
- Nieruchomości znajdujące się w liniach rozgraniczających teren, przeznaczone na pas drogowy drogi gminnej:
|
Lp. |
Obręb |
Arkusz mapy |
Numer działki przed podziałem |
Numer działki po podziale |
Powierzchnia zajęcia stałego [ha] |
|
|
Ratyń |
3 |
37/5 |
37/13 |
0,0793 |
|
|
Ratyń |
3 |
43 |
- |
0,0604 |
|
|
Ratyń |
3 |
47/11 |
- |
0,1062 |
|
|
Ratyń |
3 |
47/13 |
- |
0,0093 |
- Tereny niezbędne dla realizacji obiektów i robót budowlanych, na których inwestycja będzie realizowana na podstawie prawa do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane:
|
Lp. |
Obręb |
Arkusz mapy |
Numer działki przed podziałem |
Powierzchnia zajęcia [ha] |
Cel zajęcia |
|
|
Ratyń |
3 |
45 |
0,0898 |
Budowa jezdni, chodnika, ścieżki rowerowej i drenażu |
|
|
Ratyń |
3 |
46/3 |
0,0260 |
Budowa kanału teletechnicznego i oświetlenia drogowego |
Zgodnie z art. 49 §2 Kodeksu postępowania administracyjnego wskazuje się dzień 26.11.2025 r., jako ten, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego Wrocławia, w Biuletynie Informacji Publicznej urzędu oraz w prasie lokalnej. Niniejsze zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od wskazanego powyżej terminu.
Zgodnie z art. 10 § 1 k.p.a. stronom postępowania przysługuje prawo do czynnego udziału w każdym stadium niniejszego postępowania.
Z aktami sprawy można zapoznać się w Wydziale Architektury i Zabytków Urzędu Miejskiego Wrocławia, pl. Nowy Targ 1-8, parter, sala 1c w godz. 8.00 – 15.00), w terminie 21 dni od daty publicznego obwieszczenia.
Ze względów organizacyjnych należy uprzednio zawiadomić pracownika Wydziału - z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem, o potrzebie zapewnienia dostępu do akt sprawy - tel. +48 71 777 80 58, +48 71 777 75 78, co usprawni realizację przysługującego stronie uprawnienia.
Ponadto informuję o istotnych skutkach wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, w szczególności wynikających z art. 12 ust. 4 - 6 ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, dotyczących dotychczasowych właścicieli, użytkowników wieczystych nieruchomości oraz osób, którym przysługuje do nieruchomości ograniczone prawo rzeczowe.
Zgodnie z art. 11d ust. 9 i 10 ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, z dniem zawiadomienia nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa bądź jednostek samorządu terytorialnego, objęte wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, nie mogą być przedmiotem obrotu w rozumieniu przepisów o gospodarce nieruchomościami. Czynność prawna dokonana z naruszeniem powyższego zakazu jest nieważna.