Wojewoda Mazowiecki zawiadamia, że wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej - rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 579
01.12.2025
34408384
MAZOWIECKI URZĄD WOJEWÓDZKI W WARSZAWIE
ul. PL. BANKOWY 3/5
00-950
WARSZAWA
OBWIESZCZENIE WOJEWODY MAZOWIECKIEGO
Na podstawie art. 11f ust. 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 311) zawiadamia się, że w dniu 18 listopada 2025 r. Wojewoda Mazowiecki wydał decyzję Nr 172/SPEC/2025 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 579 w zakresie budowy drogi dla pieszych i rowerów na odcinku od km 47+933 do km 51+820”.
Inwestorem przedsięwzięcia jest Zarządu Województwa Mazowieckiego reprezentowanego przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie, ul. Kolejowa 5/7, 01-217 Warszawa, działającego przez pełnomocnika Pana Łukasza Milewskiego.
Działki usytuowania obiektu: inwestycja zlokalizowana jest na terenie gminy Radziejowice, powiat żyrardowski, województwo mazowieckie.
- numery działek w istniejącym pasie drogowym drogi wojewódzkiej będących własnością Województwa Mazowieckiego,
powiat żyrardowski,
gmina Radziejowice,
obręb 0011 Kuklówka Radziejowicka, dz. ew. nr: 215/6, 215/4, 203/1, 200/1, 197/1, 194/1, 191/1, 189/1, 187/1, 185/1, 216/1, 186/2,
obręb 0002 Adamów Wieś, dz. ew. nr: 71/2, 68/2, 69/1, 70/1, 279/1, 279/2,
obręb 0004 Budy Józefowskie, dz. ew. nr: 289,
obręb 0001 Adamów Parcel, dz. ew. nr: 111/1, 111/2, 112/1;
obręb 0019 Radziejowice, dz. ew. nr: 427, 116/1, 129/3, 131/1, 132/1, 133/1, 134/1, 460/24, 460/22, 460/18, 460/20, 115/1, 115/2, 142/25
- numery działek w projektowanym pasie drogowym, do przejęcia w całości pod inwestycję, przechodzące na rzecz Skarbu Państwa lub właściwej jednostki samorządu terytorialnego:
powiat żyrardowski
gmina Radziejowice,
obręb 0002 Adamów Wieś, dz. ew. nr:68/4, 69/2,
obręb 0019 Radziejowice, dz. ew. nr:350, 105/2, 105/3, 47/1, 106/1, 106/3,
- numery działek w projektowanym pasie drogowym, podlegające podziałowi, przechodzące
na rzecz właściwej jednostki samorządu terytorialnego- (w nawiasach numery działek po podziale, tłustym drukiem numery działek przeznaczone do przejęcia pod inwestycję):
powiat żyrardowski
gmina Radziejowice,
obręb 0011 Kuklówka Radziejowicka, dz. ew. nr: 203/2 (203/4, 203/5), 200/2 (200/5, 200/6), 197/2 (197/5, 197/6), 194/2 (194/5, 194/6), 191/2 (191/5, 191/6), 189/2 (189/5, 189/6), 187/2 (187/3, 187/4), 185/2 (185/6, 185/7), 216/2 (216/7, 216/8), 186/3 (186/9, 186/10),
obręb 0002 Adamów Wieś, dz. ew. nr: 71/3 (71/4, 71/5), 68/3 (68/7, 68/8), 70/3 (70/4, 70/5), 279/3 (279/4, 279/5),
obręb 0001 Adamów Parcel, dz. ew. nr: 111/3 (111/4, 111/5), 112/2 (112/3, 112/4, 112/5),
obręb 0019 Radziejowice, dz. ew. nr: 116/2 (116/3, 116/4), 129/4 (129/5, 129/6), 131/2 (131/3, 131/4), 132/2 (132/3, 132/4), 133/2 (133/3, 133/4), 134/2 (134/3, 134/4), 135 (135/1, 135/2), 136 (136/1, 136/2), 460/11 (460/26, 460/27), 460/23 (460/32, 460/33), 460/25 (460/34, 460/35), 460/19 (460/28, 460/29), 460/21 (460/30, 460/31), 142/10 (142/45, 142/46), 358 (358/1, 358/2), 359 (359/1, 359/2), 364 (364/1, 364/2), 106/4 (106/5, 106/6), 105/4 (105/5, 105/6), 104/1 (104/19, 104/20)
- numery działek stanowiące tereny wód płynących, zgodnie z art. 20a ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych:
powiat żyrardowski,
gmina Radziejowice,
obręb 0011 Kuklówka Radziejowicka, dz. ew. nr: 215/5
- numery działek podlegających ograniczeniu, niewchodzących w skład projektowanego pasa drogowego, przeznaczonych pod budowę/przebudowę/rozbudowę sieci uzbrojenia terenu, urządzeń wodnych lub urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, innych dróg publicznych, zjazdów oraz rozbiórki istniejących obiektów budowlanych (w nawiasie numer działki przed podziałem):
powiat żyrardowski,
gmina Radziejowice,
obręb 0011 Kuklówka Radziejowicka, dz. ew. nr: 203/5 (203/2), 200/6 (200/2), 197/6 (197/2), 194/6 (194/2), 191/6 (191/2),
obręb 0019 Radziejowice, dz. ew. nr: 129/6 (129/4), 131/4 (131/2), 133/4 (133/2), 136/2 (136), 359/2 (359), 351, 360, 47/2, 103/2,
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stanowi podstawę do dokonania wpisów w księdze wieczystej i katastrze nieruchomości – art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.
Jednocześnie informuje się, że w przypadku, w którym dotychczasowy właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości objętej decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej odpowiednio wyda tę nieruchomość lub wyda nieruchomość i opróżni lokal oraz inne pomieszczenia niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o wydaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej posiadającej rygor natychmiastowej wykonalności – wysokość odszkodowania powiększa się o kwotę równą 5% wartości nieruchomości lub wartości prawa użytkowania wieczystego.
Ponadto tutejszy organ wyjaśnia, iż zgodnie z art. 12 ust. 4b ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych: „decyzję ustalającą wysokość odszkodowania wydaje się w terminie 30 dni od dnia, w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stała się ostateczna.
Jeśli wykazują Państwo gotowość do wydania nieruchomości, w celu udokumentowania powyższego faktu winni Państwo wysłać oświadczenie do inwestora.
Od powyższej decyzji przysługuje prawo do wniesienia odwołania w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, do Ministra Finansów i Gospodarki, za pośrednictwem Wojewody Mazowieckiego.
Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia.
Z treścią decyzji oraz z dokumentacją sprawy można zapoznać się w Wydziale Infrastruktury i Rolnictwa Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie (Plac Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa, Punkt Obsługi Klienta pokój nr 7, w następujących godzinach: poniedziałek 13-16 oraz w czwartek 8-12), po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym pod nr 22 695-62-19. Osoby nieumówione nie będą obsługiwane.
Czas przeznaczony na zapoznanie się z aktami wynosi do 30 min i nie może zostać przedłużony. W trakcie prowadzonego postępowania, o czynnościach tutejszego organu, strony postępowania będą informowane w drodze publicznych obwieszczeń, zgodnie z art. 49 § 1 Kpa.
WIR-I.7820.2.15.2025.KK1
Dzień publicznego obwieszczenia: 1 grudnia 2025 r.