Starosta Łęczycki zawiadamia, że zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w miejscowości Janków Gmina Piątek
02.12.2025
34409678
POWIAT ŁĘCZYCKI
ul. PLAC KOŚCIUSZKI 1
99-100
ŁĘCZYCA
AB.6740.1.10.2025.NB Łęczyca, dnia 25 listopada 2025 r.
OBWIESZCZENIE STAROSTY ŁĘCZYCKIEGO
O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA W SPRAWIE WYDANIA DECYZJI
ZEZWALAJĄCEJ NA REALIZACJĘ INWESTYCJI DROGOWEJ
Zgodnie z art. 11d ust. 5 i 6 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 311), zwanej dalej „specustawą drogową” oraz zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 572 z późn. zm.), zwanej dalej „Kpa”, Starosta Łęczycki, jako organ administracji architektoniczno-budowlanej, wykonujący zadania zlecone z zakresu administracji rządowej,
zawiadamia,
iż na wniosek z dnia 28.10.2025 r. Burmistrza Piątku, z siedzibą przy ul. Rynek 16, 99-120 Piątek, zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej polegającej na rozbudowie drogi gminnej, w ramach zadania inwestycyjnego pod nazwą „Budowa i przebudowa drogi gminnej w miejscowości Janków Gmina Piątek”.
Zakresem inwestycji objęte są nieruchomości lub ich części, położone w województwie łódzkim, powiecie łęczyckim, na terenie gminy Piątek, jednostka ewidencyjna 100406_5 (obr. 0009 Janków-Jankówek), na niżej wymienionych działkach:
|
Działki położone w części w liniach rozgraniczających teren inwestycji objęte projektami podziału |
Działki powstałe w wyniku podziału, położone |
Działki powstałe |
Działki położone w całości w liniach rozgraniczających teren inwestycji |
Działki położone w części w liniach rozgraniczających teren inwestycji |
|
OBRĘB JANKÓW-JANKÓWEK |
||||
|
18 |
18/1 |
18/2 |
19, 95/3, 149/3, 149/2, 149/1, 160/3, 131 |
94, 159, 20 |
|
32/6 |
32/10 |
32/11 |
||
|
32/5 |
32/8 |
32/9 |
||
|
33 |
33/1 |
33/2 |
||
|
70 |
70/2 |
70/1 |
||
|
73 |
73/1, 73/3 |
73/2 |
||
|
96 |
96/1 |
96/2 |
||
|
97 |
97/1 |
97/2 |
||
|
77 |
77/2 |
77/1 |
||
|
78 |
78/2 |
78/1 |
||
|
79 |
79/2 |
79/1 |
||
|
80 |
80/2 |
80/1 |
||
|
81 |
81/2 |
81/1 |
||
|
82 |
82/2 |
82/1 |
||
|
83 |
83/2 |
83/1 |
||
|
84 |
84/2 |
84/1 |
||
|
85 |
85/2 |
85/1 |
||
|
86 |
86/2 |
86/1 |
||
|
87 |
87/2 |
87/1 |
||
|
88 |
88/2 |
88/1 |
||
|
90 |
90/2 |
90/1 |
||
|
91 |
91/2 |
91/1 |
||
|
92 |
92/2 |
92/1 |
||
|
93 |
93/2 |
93/1 |
||
|
112 |
112/1 |
112/2 |
||
|
132 |
132/2 |
132/1 |
||
|
133 |
133/2 |
133/1 |
||
|
134 |
134/2 |
134/1 |
||
|
136 |
136/2 |
136/1 |
||
|
137/2 |
137/6 |
137/5 |
||
|
138 |
138/2 |
138/1 |
||
|
139/2 |
139/4 |
139/3 |
||
|
137/1 |
137/4 |
137/3 |
||
|
140/2 |
140/6 |
140/5 |
||
|
140/1 |
140/4 |
140/3 |
||
|
158/1 |
158/3 |
158/4 |
||
|
141 |
141/2 |
141/1 |
||
|
161 |
161/2 |
161/1 |
||
Zgodnie z art. 39¹ § 1 pkt 3 Kpa, organ administracji publicznej może doręczać pisma za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 1513 ze zm.) jeżeli strona lub inny uczestnik postępowania wyrazi zgodę na doręczanie pism w postępowaniu za pomocą tych środków i wskaże organowi administracji publicznej adres elektroniczny.
Zgodnie z art. 41 § 1 Kpa, w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomienia organu administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu. W razie zaniechania tego obowiązku, doręczenie pisma pod dotychczasowy adres ma skutek prawny.
Biorąc pod uwagę treść art. 63 § 1 Kpa, podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą być wnoszone pisemnie, lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 1557). Przepis § 3 ww. artykułu wskazuje ponadto, że podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno być uwierzytelnione przy użyciu mechanizmów określonych w art. 20a ust. 1 albo 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, zawierać dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeśli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru, zawierać podpis elektroniczny wnoszącego podanie.
Zgodnie z art. 11d ust. 9-10 specustawy drogowej, z dniem niniejszego zawiadomienia nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa bądź jednostek samorządu terytorialnego, objęte wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, nie mogą być przedmiotem obrotu w rozumieniu przepisów o gospodarce nieruchomościami. Czynność prawna dokonana z naruszeniem zakazu, o którym mowa powyżej, jest nieważna.
W toku postępowania strony mogą zapoznać się z aktami sprawy, wnosić uwagi i zastrzeżenia osobiście w Wydziale Architektury i Budownictwa, w godzinach urzędowania, tj.: poniedziałek 8.00-15.00, wtorek 8.00-15.00, środa 8.00-16.00, czwartek - bez obsługi interesantów oraz piątek 8.00-14.00 lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (ePuap), albo adresu elektronicznego wskazanego przez stronę (e-Doręczenia), w terminie do dnia wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla przedmiotowego zamierzenia inwestycyjnego. Jednocześnie zawiadamia się, że zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji architektoniczno-budowlanej będzie następowało w formie publicznego obwieszczenia poprzez udostępnienie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie przedmiotowej właściwego organu administracji publicznej, w gazecie lokalnej oraz na tablicach ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Piątku i Starostwa Powiatowego w Łęczycy.
Starostwo Powiatowe w Łęczycy posiada adres elektroniczny skrzynki podawczej /5rdqsv907k/skrytka oraz adres do doręczeń elektronicznych: AE:PL-98563-22405-HWUCB-18.
Zawiadomienie, w drodze obwieszczenia uważa się za dokonane po upływie 14. dni od dnia publicznego ogłoszenia.
Sprawę prowadzi:
podinsp. Norbert Białkowski - tel.: 243887225/e-mail: n.bialkowski@leczyca.pl
Informacje w sprawie można uzyskać pod ww. telefonem/e-mailem lub w siedzibie Starostwa Powiatowego w Łęczycy, przy pl. Tadeusza Kościuszki 1 (po uprzednim pobraniu biletu z biletomatu znajdującego się na parterze budynku), w godzinach urzędowania Wydziału Architektury i Budownictwa, tj. w dniach: poniedziałek w godzinach 8.00-15.00, wtorek 8.00-15.00, środa 8.00-16.00, czwartek - bez obsługi interesantów oraz piątek 8.00-14.00.