Wojewoda Świętokrzyski zawiadamia, że zostało wszczęte postępowanie w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
04.12.2025
34410142
ŚWIĘTOKRZYSKI URZĄD WOJEWÓDZKI W KIELCACH
ul. AL. IX WIEKÓW KIELC 3
25-516
KIELCE
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 11d ust. 5 i 6 Ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 311) oraz art. 10, art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572 ze zm.), zwanej dalej Kpa,
WOJEWODA ŚWIĘTOKRZYSKI
zawiadamia, że na wniosek Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, reprezentowanego przez pełnomocnika z dnia 10.06.2025 r., uzupełniony w dniach: 23.10.2025 r., 06.11.2025 r., 14.11.2025 r., pisma bez znaku, zostało wszczęte postępowanie w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: „Budowa chodnika w ciągu drogi krajowej nr 74 w Górnie” na terenie gm. Górno w powiecie kieleckim.
Przedmiotowe postępowanie w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej obejmuje nieruchomości położone w powiecie kieleckim, w gminie Górno, jednostka ewidencyjna 260406_2 Górno, oznaczone w ewidencji gruntów i budynków numerami działek:
- nieruchomości znajdujące się w liniach rozgraniczających teren przeznaczone pod planowaną inwestycję drogową:
obręb 0003 Górno, numery ewidencyjne działek: 147/55 (147/195, 147/196), 147/56 (147/197, 147/198), 153/2 (153/4, 153/5), 155/2 (155/4, 155/5), 170 (170/1, 170/2), 171 (171/1, 171/2), 172/1 (172/3, 172/4), 173/1 (173/3, 173/4), 173/2 (173/5, 173/6), 174/2 (174/10, 174/11), 174/3, 175/2 (175/4, 175/5), 175/3 (175/6, 175/7), 176/1 (176/3, 176/4), 176/2 (176/5, 176/6), 180/1 (180/2, 180/3), 182/1 (182/2, 182/3), 184/2 (184/6, 184/7), 184/5 (184/8, 184/9), 186/1 (186/2, 186/3), 187 (187/1, 187/2), 188/1 (188/3, 188/4), 188/2 (188/5, 188/6), 189/1 (189/3, 189/4), 189/2 (189/5, 189/6), 190 (190/1, 190/2), 191/1 (191/3, 191/4), 191/2 (191/5, 191/6), 192/1 (192/13, 192/14), 192/5 (192/15, 192/16), 198/4 (198/5, 198/6), 419/1 (419/3, 419/4), cz. 1165/1, 2067 (2067/1, 2067/2), 2099/23, 2099/24, 2100/22, 2109/26 (2109/30, 2109/31);
obręb 0011 Radlin, numery ewidencyjne działek: 273 (273/1, 273/2), 1833/2 (1833/7, 1833/8) 1833/3 (1833/9, 1833/10), 1835/1 (1835/3, 1835/4), 1835/2 (1835/5, 1835/6), 2107 (2107/1, 2107/2), 2167 (2167/1, 2167/2);
- nieruchomości znajdujące się w poza liniami rozgraniczających teren przeznaczone pod:
- przebudowę dróg gminnych:
obręb 0003 Górno, numer ewidencyjny działki: 147/60 – DG Nr 325035T;
obręb 0011 Radlin, numer ewidencyjny działki: 2310 – DG Nr 325017;
- budowę/przebudowę zjazdów:
obręb 0003 Górno, numery ewidencyjne działek: 165/3, 165/14, 166, 169, 170 (170/2), 171 (171/2), 172/1 (172/4), 173/1 (173/4), 173/2 (173/6), 174/2 (174/11), 174/8, 175/2 (175/5), 175/3 (175/7), 176/1 (176/4), 176/2 (176/6), 180/1 (180/3), 182/1 (182/3), 184/5 (184/9), 186/1 (186/3), 187 (187/2), 188/2 (188/6), 189/2 (189/6), 190 (190/2), 191/1 (191/4), 191/2 (191/6), 192/1 (192/14), 192/5 (192/16), 192/12, 193/1, 193/2, 194/1, 194/2, 195/1, 195/2, 196, 198/1, 2100/21, 2109/25;
obręb 0011 Radlin, numery ewidencyjne działek: 1833/2 (1833/8), 1835/1 (1835/4), 2107 (2107/2);
- budowę/przebudowę sieci uzbrojenia terenu:
obręb 0003 Górno, numery ewidencyjne działek: 147/60, 172/1;
obręb 0011 Radlin, numery ewidencyjne działek: 1831/1, 1832/1, 2310;
- budowę/przebudowę urządzeń wodnych:
obręb 0003 Górno, numer ewidencyjny działki: 187 (187/2);
- wykonanie robót budowlanych na terenie wód płynących:
obręb 0003 Górno, numery ewidencyjne działek: 71, 419/2.
Wyjaśniam, że w odniesieniu do nieruchomości, które podlegają podziałowi – przed nawiasem podano numer działki przed podziałem, w nawiasie numery działek po podziale. Pogrubioną czcionką zostały oznaczone numery działek objętych liniami rozgraniczającymi teren inwestycji (przebieg drogi). Symbolem „cz.” poprzedzono numer działki, której część jest przeznaczona pod inwestycję.
W myśl art. 49 Kpa po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia uznaje się, iż nastąpiło doręczenie zawiadomienia w powyższej sprawie. Publiczne ogłoszenie obwieszczenia następuje poprzez: publikację w prasie lokalnej dotyczącej powiatu kieleckiego, tj. w „Gazecie Wyborczej”, wywieszenie na tablicy ogłoszeń i zamieszczenie w urzędowym publikatorze teleinformatycznym - Biuletynie Informacji Publicznej: Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach oraz Urzędu Gminy Górno.
Z lokalizacją (przebiegiem) drogi można zapoznać się na stronie internetowej: https://bip.kielce.uw.gov.pl/bip/obwieszczenia/obwieszczenia-aktualne. Zgodnie z art. 10 § 1 Kpa strony mogą, w poniedziałki w godzinach od 12:30 do 17:30 i od wtorku do piątku w godzinach od 8:30 do 14:30, zapoznać się z aktami sprawy w Wydziale Skarbu Państwa i Nieruchomości Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach, al. IX Wieków Kielc 3, budynek A, VIII piętro, pok. 810, a także kontaktować się za pośrednictwem: e-doręczeń, operatora pocztowego, platformy ePUAP oraz telefonicznie pod nr tel.: (41) 342 16 11.
Jednocześnie informuję, że strony postępowania w terminie 14 dni, licząc od dnia doręczenia zawiadomienia w sposób określony wyżej, mogą składać wypowiedzi i zastrzeżenia co do zebranych dowodów i materiałów. Odpowiedzi na uwagi i zastrzeżenia złożone przez strony w trakcie postępowania administracyjnego, znajdą się w uzasadnieniu decyzji Wojewody Świętokrzyskiego. Po wyżej wyznaczonym terminie decyzja zostanie wydana w oparciu o zgromadzone w trakcie postępowania materiały.
Wgląd w akta sprawy nie jest obowiązkowy.
Stronami są osoby legitymujące się tytułem prawnym do nieruchomości objętych niniejszym postępowaniem.
W przypadku, gdy nastąpiły zmiany własności nieruchomości objętych ww. wnioskiem (właściciel zmarł, sprzedaż/nabycie nieruchomości, zasiedzenie itp.) osoby, którym przysługują prawa rzeczowe do nieruchomości, powinny dokonać zmian w ewidencji gruntów i budynków prowadzonej przez Starostę Kieleckiego, a następnie przesłać do tut. organu stosowne dokumenty potwierdzające te zmiany.
Przedmiotem niniejszego postępowania w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej jest: ustalenie lokalizacji (przebiegu) inwestycji wraz z określeniem linii rozgraniczających teren i warunków lokalizacji, zatwierdzenie podziału nieruchomości, zatwierdzenie projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego, określenie terminu wydania zarządcy drogi nieruchomości, określenie obowiązku budowy/przebudowy: dróg gminnych, zjazdów, sieci uzbrojenia terenu i urządzeń wodnych wraz z określeniem ograniczeń w korzystaniu z nieruchomości dla realizacji tych obowiązków.
Informuję, że wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej skutkuje przeniesieniem własności nieruchomości objętych liniami rozgraniczającymi teren na rzecz Skarbu Państwa, z dniem w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stanie się ostateczna.
Zaznaczam, że zgodnie z art. 11d ust. 9 ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, z dniem ukazania się zawiadomienia nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa bądź jednostek samorządu terytorialnego, objęte wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, nie mogą być przedmiotem obrotu w rozumieniu przepisów ustawy o gospodarce nieruchomościami. Czynność prawna dokonana z naruszeniem zakazu, o którym mowa wyżej, jest nieważna (art. 11d ust. 10 ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych).